قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

 

فواید گریه را می‌دانید یا اینکه شما هم فکر می‌کنید گریه برای سلامتی مضر است؟ درست است که غم و اندوه عامل بیماری و پیری است اما فراموش نشود که گریه در حد معمول با دفع سموم بدن موجب سلامت بدن و پوست می‌شود؛ تحقیقات نشان داده است که گریه هم می‌تواند برای سلامت خوب باشد، اگر چه تعداد فواید گریه کردن نسبت به فواید خندیدن کم‌تر است اما قطعا همان تعداد هم نباید نادیده گرفته شود، اگر جلوی اشک‌های خود را بگیرید این امر منجر به آسیب رساندن به خود است.

 

عمل گریه کردن اجازه می‌دهد تا احساسات و تنش‌ها سرکوب شوند که این امر به از بین بردن استرس، افسردگی و به بهتر کردن خلق و خو کمک می‌کند. گریه عملی طبیعی، سالم و شفا‌بخش است.

 

پورشریعه روانشناس بالینی در گفت و گویی در مورد اثرات خنده و گریه بر روی جسم اظهار کرد: خنده و گریه یک واکنش فیزیولوژیک و هیجانی نسبت به عوامل و محرک‌های محیطی است.

 

وی در مورد فواید گریه کردن و اشک ریختن خاطرنشان کرد: گریه کردن البته به اندازه بدن را به آرامش می‌رساند اما این فواید تنها به رسیدن به آرامش ختم نمی شود و فواید بسیار دیگری دارد.

 

پورشریعه یادآورشد: گریه علاوه بر اینکه ذهن و احساس افراد را پاک می‌کند، قادر به پاکسازی سموم نیز است.

 

این روانشناس بالینی تصریح کرد: اشک‌هایی که توسط استرس تولید می‌شوند، به بدن کمک می‌کنند تا از مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول خلاص شوند.

 

وی افزود: گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن می‌شود.

 

‌گریه بهتر از هر داروی ضد افسردگی عمل می‌کند 

این روانشناس بالینی گفت: تاثیر مثبت گریه کردن برای سلامت چشم مشهود است‌، گریه کردن برای چشم اشک‌هایی که توسط غدد اشکی تولید می‌شوند، باعث باز شدن دید می‌‌گردند.

 

پورشریعه تصریح کرد: اشک قادر است بهتر از هر گونه داروی ضد افسردگی خلق و خو را بهبود بخشد؛ طبق مطالعات به عمل آمده گریه کردن باعث تسکین روح و خلق افراد می‌شود.

 

وی افزود: اشک‌های احساسی به عنوان دریچه اطمینان برای قلب عمل می کنند؛ همچنین گریه در کاهش و جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با استرس موثر است.

 

این روانشناس بالینی تصریح کرد: هنگامی که گریه سرکوب می‌شود، هیجانات رها نمی‌شوند و خصایص شخصیتی مخرب همچون پرخاشگری بروز می‌کنند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.