تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟
الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain کوشش میکنند الی رفتار کاربران اثناء جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر سررسید کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را گزینش خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان نمونه اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را شفا خواهد داد.
علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت الی جستجوی مجدد در گوگل اهمیت گزیده تر ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود لغایت زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی همانند با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود. اگر اخ دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست رهنمود میکنیم مقاله RankBrain چیست را مطالعه کنید.
آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره تعلیم سئو، تعلیم گوگل وبسمتر و تعلیم سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که گردآور ای ارزشمند از نزاکت و تجربه را در زمانی کوتاهی کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو شفا دهید.
سئو چیست
اهمیت سئو در چیست
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد عقیده خود را از موتورهای جستجوی اصلی مشابه گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از اینرو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در پسندیدن کاربران پیمان میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین انگیزه در سنجش با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشانه میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن پروا کرد.
کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت فوقانی دارند، تجربه پرتو دیتا است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند کامیابی هر شرکتی را تضمین کند. بازدید توسط آمده از روش های سئو بر هر گونه تبلیغ مزیت داشته و در طویل مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز دربایستن به کمک کاربران دارد، آنها همش در تلاشند الی نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیتهایی در این گذرگاه هستی دارد که نیاز به سئو سایت را برپایی میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از حیث کاربران مخفی کرده و تمام کوشش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ناتوان تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.
ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در چهره رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات اغلب پیشنهاد میکنیم به بخش آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید.
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید
استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این گذرگاه را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیکهای فریب آنها در کنار عدم اهمیت به خوشنودی بازدیدکنندگان را شیوه کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیکهای کلاه سیاه را معرفی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کردهاند را تنبیه خواهد کرد. برای رویت بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید
برای مشاهده اینفوگرافیک کلاه سفید با سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید.
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل هستی دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این پروسه داشته باشند. برای کامیابی در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:
سه بازوی اصلی برای کامیابی در سئو چیست
1- سئو تکنیکال
استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشان گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای آغاز کار و جنبش های مرتبط با بازاریابی درونمایه قبل از هر چیز به یک بستر نیرومند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.
2- بازاریابی محتوا
فعالیت هایی دربرگیرنده شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، گردآوری راهبرد محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و تقسیم بندی، لینک سازی درونی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون درونمایه تقریبا نشدنی-ناشدنی است.
3- لینک سازی هدفمند
رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و فرآوری محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه نخست نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های کهنه تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. کار و جنبش در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.
بهترین طریق برای یادگیری سئو چیست؟
فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به پیگیری نکته یا سوژه خاصی هستید با یک نوشتار آموزشی در پهنه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق اما محدودی را در همان گویه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله شدنی است به جستار سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و تعلیم های اکثریت باشید.
مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد بنیادین دارد. بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای بازدارندگی از این اتفاق توصیه میکنیم بعد از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو باشید. بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح ذیل است:
1- مطالعه یک کتاب پایه
کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این گستره آشنا شوید و گذرگاه درست برای شروع سئو را بیاموزید.
2- مطالعه مقالات یا نگریستن ویدئو تخصصی
پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید اما برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی پیوسته با آن سوژه را رسیدگی کنید.
3- شرکت در دوره های آموزشی سئو
زمانیکه ادب و تجربه نسبی در گویه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله بخردانه نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی تعلیم سئو در زمانی اختصار دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.
میموس