قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قابلیت ASA سیسکو با خدمات FirePower

در این مقاله در رابطه با نسل جدیدی از فایروال سازگار با NGFW که جهت مقابله با تهدید ها و همچنین حفاظت در برابر نرم افزار های مخرب طراحی شده است توضیح خواهیم داد. در واقعASA  با خدمات FirePower قبل ، در طی و بعد از تهدید ها به عنوان یک عامل مقابله کننده عمل خواهد کرد. حال این سوال پیش می آید که چطور این کار را انجام می دهد؟

توسط ترکیب قابلیت های امنیتی اثبات شده فایروال سیسکو ASA (مانند فایروال سیسکو FirePOWER ASA 5525-K9 و فایروال سیسکو ASA5520-BUN-K9)، قابلیت پیشرفته حمله Sourcefire و حفاظت پیشرفته از نرم افزارهای مخرب با هم در یک دستگاه انجام می شود.

این راه حل به طور منحصر به فرد قابلیت های فایروال Next Generation Series ASA 5500-X سیسکو را فراتر از آنچه که امروزه از راه حل های NGFW پشتیبانی می کند، گسترش می دهد.

این که آیا شما برای کسب و کار کوچک ، یک شرکت توزیع کننده یا یک مرکز داده منفرد نیاز به حفاظت دارید، سیسکو ASA با خدمات FirePOWER مقیاس و زمینه مورد نیاز را در راه حل NGFW فراهم می کند.

حفاظت چند لایه بالاتر:

سیسکو ASA با خدمات FirePOWER سرویسهای نسل بعدی امنیت  در برابر تهدید را به فایروال های Next Generation سری ASA 5500-X سیسکو معرفی می کند. که این اقدام محافظت جامع از تهدیدات شناخته شده و پیشرفته، از جمله حفاظت در برابر حملات مخرب هدفمند و ماندگار را فراهم می کند.

سیسکو ASA ،فایروال متداول در سطح سازمانی در جهان است و دارای قابلیت های زیر می باشد:

ـ فراهم آوردن ایجاد دسترسی به سایت و دسترسی از راه دور VPN و دسترسی بسیار امن با کارایی بالا برای اطمینان از تداوم کسب و کار

ـ قابلیت دیدن ، کنترل و پشتیبانی بیش از 4000 لایه کاربردی و مبتنی بر ریسک که می تواند خطرات را شناسایی و عوامل مقابله با آن (IPS) را برای بهینه سازی امنیتی راه اندازی نماید.

ـ پیشرو در صنعت ASA با FirePOWER که سبب پیشگیری از تهدید با عواملی چون آگاهی کامل از کاربران، زیرساخت ها، برنامه ها و محتوا شده و برای شناسایی تهدیدات چندگانه و خودکار پاسخ دفاعی فراهم می کند.

ـ فیلتر کردن نشانی اینترنتی و طبقه بندی مبتنی بر وب، هشدار و کنترل کامل بر ترافیک وب مشکوک را ارائه می دهد و سیاست های مربوط به صدها میلیون آدرس اینترنتی در بیش از 80 دسته را اجرا می کند.

ـ از مزایای AMP شناسایی نقص در صنعت، Sandboxing ، هزینه پایین و ارزش حفاظت برتر است که به شما کمک می کند تا بدافزارها و تهدیدات پیش آمده را که از سوی دیگر لایه های امنیتی از دست رفته است، شناسایی کنید.

تصویر 1 : سیسکو ASA با خدمات FirePOWER: ویژگی های امنیتی کلیدی

قابلیت Cisco ASA

Unprecedented Network Visibility

سیسکو ASA با خدمات FirePower  توسط مرکز مدیریت Firepower مدیریت می شود (قبلا به عنوان مرکز مدیریت سیسکو FireSight شناخته شده است). که تیم های امنیتی را با دید جامع و کنترل فعالیت در داخل شبکه فراهم می کند.

چنین دید و نما شامل کاربران، دستگاه ها، ارتباط بین ماشین های مجازی، آسیب پذیری ها، تهدیدات، برنامه های جانبی مشتری، فایل ها و وب سایت ها می شود. نشانه ها و اطلاعات کامل از رویدار مخرب را بدست آورده و با دید باز نسبت به عوامل تهدید برخورد خواهد کرد. مرکز مدیریت FirePower سبب آگاهی از محتوای عوامل مخرب شده که این امر سبب کاهش زمان مقابله با عوامل تهدید خواهد شد. مدیریت امنیت سیسکو مدیریتی مقیاس پذیر و متمرکزی را ارائه می نماید. این یک مجموعه قدرتمند از قابلیت های مختلفی برخوردار می باشد که شامل امنیت ، مدیریت اجزاء، مدیریت رویداد، گزارش و عیب یابی است.

مدیریت داخلی از جمله راه اندازی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ، مدیریت کردن امنیت سیسکو ASDM ، کنترل دسترسی و مدیریت دفاع پیشرفته می باشد. ASDM V 7.3.x  یک رابط کاربری پیشرفته جهت مشاهد سریع و توانایی تجزیه و تحلیل بیشتر را فراهم می آورد.

تصویر 2: مرکز مدیریت سیسکو FirePower: داشبورد های پیشرفته و دقیق در سطح پایین

قابلیت Cisco ASA

کاهش هزینه ها و پیچیدگی ها :

سیسکو ASA با خدمات FirePower  دارای یک رویکرد یکپارچه در دفاع از تهدید، کاهش سرمایه و هزینه های عملیاتی و کاهش پیچیدگی می باشد. با استفاده از مرکز مدیریت FirePower  ادمین های شبکه می توانند عملیات را به وسیله مرتبط سازی تهدیدات، ارزیابی تأثیر، تنظیم خودکار سیاست امنیتی و تشخیص آسان هویت کاربر و رویدادهای امنیتی ساده سازی نماید.

مرکز مدیریت FirePower به طور مداوم بر تغییرات شبکه نظارت دارد. تهدیدات جدید به صورت خودکار ارزیابی می شوند تا تعیین کنند که کدام یک از آنها می تواند بر کسب و کار شما اثر بگذارند و پاسخ در برابر تهدیدات به نوع و نتیجه عامل مخرب بستگی دارد. فعالیتهای امنیتی بحرانی نظیر تنظیم خط مشی خودکار، موجب صرفه جویی در وقت و تلاش می شود، در حالی که حفاظت و مقابله با اقدامات در حالت مطلوب حفظ می شود.

مرکز مدیریت FirePower  به راحتی با third-party security داغام شده تا از طریق   eStreamer API عملیات را به صورت یکپارچه ساده سازی نماید.

عملکرد محصولات سخت افزاری و مشخصات :

پشتیبانی از پلت فرم / سازگاری :

سیسکو ASA با خدمات FirePower شامل فایروال سیسکو ASA ،  AVC ، فیلتر URL ، NGIPS و AMP می باشد.

 این مجموعه منحصر به فرد از قابلیت های موجود در پلت فرم NGFW سری سیسکو ASA 5500-X : Cisco ASA 5506-X, 5506W-X, 5506H-X, 5508-X, 5516-X, 5512-X, 5515-X, 5525-X, 5545-X, 5555-X.

سیسکو ASA  با خدمات نرم افزاری  FirePowerدر سری Cisco ASA 5500-X و تجهیزات امنیتی MID که در حال اجرا سیسکو ASA Software Release 9.2.2 و بعد از آن است، پشتیبانی می شود.

مرکز مدیریت FirePower  برای مدیریت سیسکو ASA با خدمات FirePower ، ASA 5512-X, 5515-X, 5525-X, 5545-X, 5555-X. ASDM V 7.3.x   بر ای دستگاه های ASA 5506-X, 5506W-X, 5506H-X, 5508-X, and 5516-X  مورد نیاز می باشد.

 کارت های رابط سری 5500-X با شش پورت GE :

رابط Cisco ASA 5500-X Series 6-Port Gigabit Ethernet مشخصات ورودی / خروجی سری لوازم سیسکو ASA 5500-X با ارائه پورت های GE را گسترش می دهد.

کارتها مزایای زیر را ارائه می دهند:

ـ تقسیم بندی بهتر ترافیک شبکه به مناطق امنیتی جداگانه

ـ اتصال فیبر نوری کابل برای ارتباطات از راه دور

ـ به اشتراک گذاری بار ترافیک و همچنین حفاظت در برابر شکست لینک از طریق استفاده از EtherChannel

ـ پشتیبانی از فریم های Ethernet jumbo تا 9000 بایت

ـ حفاظت در برابر شکست کابل برای درخواست فعال، خرابی فعال و راه اندازی فایروال full-mesh

اطلاعات سفارش سیسکو ASA با خدمات FirePower:

جدول زیر شامل بسته نرم افزاری SKUs سیسکو ASA با خدمات FirePower ( شامل سخت افزار و اشتراک ها ) که یک مکانیسم مناسب برای سفارش هر دو لوازم و اشتراک نرم افزار را در یک پیکربندی واحد SKU ارائه می دهد. که این حالت برای پیکربندی سفارش است.

منبع:

https://mrshabake.com/cisco-asa-with-firepower-services/

افزونه سئو وردپرس چیست؟

برای اتمام سئو وردپرس افزون های بخصوصی وجود دارد که از مهمترین آنها می طاقت به افزونه سئو وردپرس Yoast SEO اشاره کرد. این پلاگین بیشترین نصب فعال در سایت های وردپرسی را دارد.


حتما بخوانید: بهترین افزونه سئو وردپرس


تقریبا بیش از 80 درصد قابلیت های این افزونه به صورت رایگان در پسندیدن کاربران پیمان دارد. البته افزونه های دیگری هم هستی دارد که می توان به All in One SEO Pack اشاره کرد. اگر این دو افزونه را با یکدیگر سنجش نماییم هر کدام قابلیت های برتر و قابلیت های ضعیف تری دارند که در آینده اغلب به آنها خواهیم پرداخت.


چک فهرست سئو وردپرس چیست؟

سئو وردپرس چیست؟


برای سئو و آموزش سئو وردپرس بهتر است نگاهی مختصر به چک لیست  سئو وردپرس ذیل بیاندازید. هر چند لیست 13 موردی پایین برای سئوی داخلی در وردپرس می باشد که حتما باید رعایت شود:


عنوان صفحه سئوی پسندیده برای سایت( این باره حتما باید با واژه کلیدی اصلی آغاز شود.)

استفاده از پیوند یکتا

ثبت سایت در کنسول گوگل

ایجاد نقشه سایت معتبر و صحیح برای سایت

بررسی وضعیت سرعت هاست

نصب افزونه سئو وردپرس

ایجاد صفحه 404 صحیح

ایجاد منو در قالب سایت دربرگیرنده واژه کلیدی

استفاده از حداقل یک تگ H1 و دست کم یک تگ H2 ( برای محتوای داخلی سه تگ H2 کافیست)

استفاده از ویدئو، تصاویر مناسب و ساختار محتوایی جذاب برای نگه داشتن کاربر در سایت

تمرکز بر روی پاراگراف نخست سایت بخصوص 100 کاراکتر اول

دادن لینک به یک صفحه خارجی

رعایت بنیادین لینک بیلدینگ درونی در سایت

تمامی موارد گفته شده اصولی کلی از سئوی درونی برای یک سایت وردپرسی است. بحث سئوی داخلی در وردپرس زیاد گسترده تر متعلق به است.


 بعد از اتمام اقدامات بالا که بعضی را باید به صورت روزانه سپریدن بدهید باید به اندیشه سئوی بیگانه سایت باشید.


برای چک لیست سئوی بیگانه در سایت وردپرسی به قسمت سئو و بهینه سازی در سایت دیجی اکتیو مراجعه کنید.


استفاده از گواهی ssl در سئو وردپرس

این باره را در نظر داشته باشید که چه سایت خویش را بر روی پسوند ایرانی ir و چه بر روی پسوند بین المللی com تنظیم کرده باشید حتما آن را به گواهی امنیتی SSL مجهز کنید.


حتما بخوانید: آموزش نصب مجانی گواهینامه SSL در سی پنل cpanel


با نصب این گواهی و استفاده از گواهی ssl در سئو وردپرس، سرعت سایت اندکی تفریق می یابد ولی نگران این جستار نباشید و حتما پیش از اقدام به هرکاری تصمیم خویش را با پشتیانی هاست سایت خویش در میان بگذارید.

برنامه‌نویسان در انجمن Stack Overflow بیشتر چه سؤال‌هایی می‌کنند؟

انجمن Stack Overflow از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۸، برنامه‌نویسان بسیاری را از سردرگمی نجات داده است. از آن زمان به‌بعد، توسعه‌دهندگان میلیون‌ها سؤال مختلف در تمام زمینه‌های برنامه‌نویسی کرده‌اند. بااین‌حال، چه سؤال‌هایی توسعه‌دهندگان را وادار می‌کند تا به انجمن Stack Overflow سر بزنند؟

در این مقاله، ۱۱ زبان از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب را بر‌اساس فراوانی برچسب‌های موجود در Stack Overflow انتخاب کرده‌ایم که برای کشف شباهت‌ها و تفاوت‌های این سؤال‌ها روی آن‌ها مطالعه‌ شده است. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، اجازه بدهید نکاهی کلی به ۱۱ زبان برنامه‌نویسی انتخاب‌شده بیندازیم.

نمودار

ازلحاظ حجم خام سؤال‌های مطرح‌شده، جاوااسکریپت بیشترین تعداد سؤال‌ها را از زمان تأسیس این وب‌سایت ازآنِ خود کرده است. این امر احتمالا به‌دلیل کاربرد فراوان جاوااسکریپت در تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها است. اگر به هر نحوی با اینترنت سروکار دارید، باید حداقل اندکی از جاوااسکریپت سر در بیاورد. جاوااسکریپت در صدر فهرست تعداد سؤال‌های مطرح‌شده قرار دارد؛ اما اگر داده‌های موجود را از زمان سپری‌شده جدا کنیم، متوجه پادشاه جدیدی در این عرصه می‌شویم.

نمودار

در سال ۲۰۱۱، مجله‌ی Harvard Business Review شغل دانشمند داده را جذاب‌ترین شغل قرن بیست‌ویکم نام‌گذاری کرد. از‌آن‌پس، پایتون، یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب برای دانشمندان داده، محبوبیت بیشتری پیدا کرد؛ تاحدی‌که در سال ۲۰۱۹، به‌عنوان بیشترین زبان برنامه‌نویسی سؤال‌شده در Stack Overflow، جایگزین جاوااسکریپت شد.

بنابراین، یا پایتون در‌حال‌تبدیل به محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی است یا تعداد بیشتری برنامه‌نویس جدید در‌مقایسه‌با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی دارد.

توسعه‌دهندگان دقیقا چه سؤال‌هایی می‌کنند؟ بیشترین فریم‌ورک‌ها، پکیج‌ها، توابع و متدهای سؤال‌شده کدام‌اند؟ کدام‌یک از انواع داده‌ها بیشتر مشکل‌ساز بوده‌اند؟ میزان تفاوت این مشکلات پرسیده‌شده در میان زبان‌های مختلف چقدر است؟

برای جمع‌آوری جواب این سؤال‌ها، کارهای زیر انجام شده است:

۱. هزار سؤال با بیشترین تعداد رأی مثبت برای هریک از ۱۱ زبان برنامه‌نویسی منتخب از Stack Overflow استخراج شده است.

۲. تعدادی از داده‌های مربوط‌به پایتون پاک‌سازی شده است.

۳. تمام این سؤال‌ها به الگوریتم ابرکلمه‌ی جاوااسکریپت داده شده تا دیدی کلی از مشکلاتی به‌دست آید که در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف برای توسعه‌دهندگان رخ می‌دهد.

نتایج این تحقیق به‌شرح زیر است:

جاوااسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوااسکریپت ۲۳ ساله و استک اُوِرفِلو ۱۱ ساله است‌. در این ۱۱ سال، جی‌کوئری (jquery) بیشترین فریم‌ورک سؤال‌شده‌ی جاوااسکریپت بوده است.

پایتون

پایتون

پایتون تقریبا ۶ سال از جاوااسکریپت مسن‌تر است. این زبان را که اولین‌بار گیدو ون‌راسوم در سال ۱۹۹۰ به‌وجود آورد، به یکی از زبان‌های‌ اصلی منتخب دانشمندان داده تبدیل شده است. طبیعتا برخی از سؤال‌های مطرح‌شده‌ی این زبان به کتابخانه‌های پردازش داده مرتبط است؛ ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پانداس (Pandas) و دیتا‌فریم (Dataframe) اشاره کرد. درهرصورت، پایتون به‌صورت عمومی و در دامنه‌ی وسیعی از فناوری‌ها به‌کار برده می‌شود و این موضوع می‌تواند دلیل پرسش‌‌های مکرر درباره‌ی فریم‌ورک توسعه‌ی وب django را توضیح دهد.

R

R

شاید دومین زبان برنامه‌نویسی منتخب دانشمندان داده اندکی درمقایسه‌با پایتون متفاوت باشد؛ زیرا تقریبا به‌صورت انحصاری درزمینه‌ی علوم داده به‌کار می‌رود. مفاهیم خاص پردازش داده مانند Datafram و Datatable و Matrix برای برنامه‌نویسان R مشکل‌ساز به‌نظر می‌رسند. پایتون و R هر دو کتابخانه‌های منحصربه‌فردی درزمینه‌ی پردازش داده دارند؛ اما وقتی از ترسیم داده‌ها صحبت می‌شود، برخی عقیده دارند R دراین‌زمینه از پایتون برتر است. باتوجه‌به این موضوع، کتابخانه‌ی ترسیم داده‌ی ggplot ازجمله مفهوم‌های پُرسؤال در زبان برنامه‌نویسی R است. بنابراین، شاید توسعه‌دهندگان پایتون کتابخانه‌ی matplotlib را راحت‌تر بدانند.

چگونه از حریم خصوصی خود در یوتیوب حفاظت کنیم؟

امروزه، یوتیوب به بخشی جدانشدنی از دنیای آنلاین تبدیل شده که البته، حریم شخصی موضوع بسیار مهمی در آن به‌شمار می‌رود. همه‌ی کاربران دنیای اینترنت می‌توانند فعالیت‌های شما ازجمله عادت‌های تماشای ویدئو و پسندیدن‌ها و نپسندیدن‌ها را در این پلتفرم رصد کنند. اگر ویدئو می‌سازید و آن را در یوتیوب بارگذاری می‌کنید، ممکن است ناخواسته برخی اطلاعات محرمانه‌ی خود را مانند شماره‌ تلفن و آدرس دراختیار دیگران قرار دهید.

در این مطلب، قصد داریم برخی نکته‌های مهم را دراین‌باره به شما یادآوری کنیم تا امنیت حریم خصوصی خود را در این پلتفرم ویدئویی محبوب تاحدممکن حفظ کنید. این دستورالعمل‌ها برای هر دو نسخه رومیزی و موبایلی یوتیوب هستند.

دسته‌بندی ویدئوهای دلخواه خود را پنهان کنید

روند حفظ امنیت حریم خصوصی خود را روی یوتیوب با کنترل دو مورد اصلی از عادت‌های مشاهده ویدئو و پسندیدن‌ها آغاز کنید.

حفظ حریم خصوصی در یوتیوب

در نسخه‌ی رومیزی

  • به صفحه‌ی خانه یوتیوب بروید. روی آیکون آواتار پروفایل خود کلیک کنید. ابتدا گزینه‌ی Settings و سپس Privacy را برگزینید.
  • در این صفحه می‌توانید انتخاب کنید فقط خودتان بتوانید ویدئوهای پسندشده و کانال‌های عضوشده‌ و نیز فهرست‌های پخش ذخیره‌شده را مشاهده کنید یا به سایر کاربران هم این دسترسی را دهید.
  • با زدن تیک کنار این گزینه‌ها، می‌توانید دسترسی عمومی یا اختصاصی را به هرکدام از این وارد تعیین کنید. پس‌ از این مرحله، با کلیک روی گزینه Save، تغییرات را نهایی کنید.

در نسخه‌ی موبایلی

  • در اپلیکیشن موبایلی یوتیوب، روی آیکون آواتار ضربه بزنید که در گوشه بالای سمت راست قرار گرفته است.
  • گزینه‌ی My Channel را برگزینید.
  • روی آیکون چرخ‌دنده ضربه بزنید که سمت راست اسم شما دیده می‌شود.
  • در زیرشاخه‌ی Privacy، می‌توانید امکان مشاهده‌ی ویدئوهای پسندشده و کانال‌های عضوشده‌ یا فهرست‌های پخش ذخیره‌شده را فقط به خودتان محدود کنید.

شخصی‌سازی تبلیغات را غیرفعال یا سفارشی کنید

گوگل تمام ویدئوهای را که در یوتیوب تماشا می‌کنید، زیرنظر دارد و از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده بهره می‌برد. اگر مایل نیستید گوگل سلیقه‌ی تبلیغاتی شما را دنبال کند، می‌توانید این امکان را غیرفعال کنید. اگر با این تبلیغات سفارشی مشکلی ندارید اما همچنان مایل هستید کنترل خود را روی حفظ حریم خصوصیتان افزایش دهید، می‌توانید برخی اطلاعاتی را حذف کنید که گوگل درباره‌ی موارد دلخواهتان، نظیر سلیقه‌ی موسیقایی‌ در دست دارد.

در نسخه‌ی رومیزی

  • در منو Settings، به Privacy بروید و سپس، از بخش Ads based on my interest روی لینک Google Ads Settings کلیک کنید.
  • برای غیرفعال‌سازی امکان شخصی‌سازی تبلیغات، باید در بخش Ad Personalizationاسلایدر را به‌سمت Off انتقال دهید. یادآوری می‌کنیم با این کار سایر خدمات گوگل، مانند امکان جست‌وجو هم غیرفعال می‌شوند.
  • اگر تمایل دارید تنظیمات تبلیغات گوگل در یوتیوب را دست‌کاری کنید، به بخش How your ads are personalized در پایین صفحه بروید. در این بخش، می‌توانید مشاهده کنید گوگل از موارد دلخواهتان چه می‌داند و همچنین، با انتخاب یک یا چند مورد، آن‌ها را از فهرست اطلاعات گوگل درباره‌ی خودتان حذف کنید.
  • در صفحه‌ای که به‌نمایش درمی‌آید، روی Turn Off کلیک کنید.
  • شایان ذکر است نمی‌توانید اطلاعات مرتبط با سن و جنسیت خود را از بین ببرید. البته همواره قادر خواهید بود اطلاعات جنسیت و سن خود را به‌روزرسانی کنید؛ اما نمی‌توانید آن‌ها را به‌طورکلی حذف کنید.

در نسخه‌ی موبایلی

  • در اپلیکیشن موبایلی یوتیوب، گزینه‌ی Library را در گوشه‌ی پایین صفحه انتخاب کنید. سپس، History را برگزینید و روی منو سه‌نقطه‌ای کلیک کنید. حالا وارد History Controls شوید.
  • روی Manage all activity ضربه بزنید. حال در صفحه‌ای که به‌نمایش درمی‌آید، به منو سه‌نقطه‌ای وارد شوید و روی گزینه‌ی other Google activity کلیک کنید.
  • به پایین صفحه بروید تا به بخش Google Ads Setting برسید. سپس، روی Manage Ad Settings ضربه بزنید. حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن امکان غیرفعال‌سازی یا ویرایش شخصی‌سازی تبلیغات فراهم شده است.

تاریخچه‌ی ویدئوهای مشاهده‌شده و جست‌وجوشده را پاک کنید

وقتی به حساب کاربری گوگل خود وارد می‌شوید، یوتیوب ویدئوهای مشاهده‌شده و تاریخچه‌ی جست‌وجویتان را دنبال می‌کند. شما می‌توانید همه‌ی تاریخچه‌ی مرور و جست‌وجوی ویدئوها یا بخشی از آن را به‌ انتخاب خود حذف کنید.

در نسخه‌ی رومیزی

  • به صفحه‌ی اصلی یوتیوب بروید و در منو سمت چپ، روی History کلیک کنید. در این بخش، فهرستی از همه ویدئوهای تماشاشده به‌نمایش درمی‌آید.
  • با حرکت نشانگر ماوس روی هرکدام از ویدئوهای مدنظر، دکمه‌ی X به‌نمایش درمی‌آید که با کلیک روی آن، می‌توانید آن ویدئو را از تاریخچه حذف کنید.
  • برای حذف همه‌ی ویدئوها باید در سمت راست صفحه‌، گزینه‌ی Clear All Watch History را برگزینید.
  • برای جلوگیری از یادآوری سابقه‌ی تماشای ویدئوها در یوتیوب، در سمت راست صفحه، روی گزینه‌ی Pause Watch History کلیک کنید.
  • برای اعمال این تغییر روی تاریخچه‌ی جست‌وجوی ویدئوها، در سمت راست صفحه، گزینه‌ی Search History را انتخاب کنید. درادامه، می‌توانید با کلیک روی دکمه X درکنار هرکدام از موارد جست‌وجوشده، آن‌ها را حذف کنید. برای حذف یک‌باره‌ی همه‌ی موارد هم می‌توانید گزینه‌ی Clear All Search History را انتخاب کنید. همچنین درصورت انتخاب گزینه‌ی Pause Search History، می‌توانید یادآوری سابقه‌ی جست‌وجوها را متوقف کنید.

در نسخه‌ی موبایلی

  • هنگام استفاده از اپلیکیشن موبایلی یوتیوب، در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه، روی آیکون Library و سپس، گزینه‌ی History ضربه بزنید. اگر به حساب کاربری گوگل وارد شده باشید، حالا می‌توانید به فهرستی از تمام ویدئوهای مشاهده‌شده‌‌ی خود در یوتیوب دسترسی پیدا کنید.
  • منو سه‌نقطه درکنار هرکدام از ویدئوهای دلخواهتان را بازکنید. سپس، با انتخابRemove from Watch history آن را حذف کنید.
  • منو سه‌نقطه در بخش بالای صفحه را باز کنید و History Controls را بگشایید. برای حذف همه‌ی ویدئوها از تاریخچه‌ی مشاهده، گزینه‌ی Clear Watch History را انتخاب کنید. برای حذف همه‌ی جستارها نیز باید گزینه‌ی Clear Search History را برگزینید.
  • برای متوقف‌کردن روند یادآوری سابقه‌ی ویدئوها، اسلایدر کنار گزینه‌ی Pause Watch History را به‌سمت On بکشید و همچنین، برای توقف یادآوری سابقه‌ی جستارها، اسلایدر کنار گزینه‌ی Pause Search History را به‌سمت On بکشید.

حریم خصوصی ویدئوهای خود را حفظ کنید

اگر خودتان ویدئوهایی در یوتیوب بارگذاری می‌کنید، بیشتر باید مراقب باشید تا محتوایش به حریم شخصی‌تان حمله نکند. مراقب باشید این ویدئوها شامل هیچ اطلاعات یا تصویری نباشند که تمایلی ندارید درمعرض دید عموم قرار گیرد. منظور از این اطلاعات شخصی، برای مثال پلاک ماشین یا منزلتان است. همیشه مراقب پس‌زمینه ویدئوها باشید؛ زیرا تصاویر و اطلاعات خصوصی ممکن است در همین بخش به‌نمایش گذاشته شوند.

پس‌ از این تمهیدات، به نکته‌های زیر توجه کنید تا فقط تعداد مشخصی از کاربران بتوانند ویدئوهایتان را تماشا کنند.

در نسخه‌ی رومیزی

  • به صفحه‌ی Creator Studio Uploads Page خود بروید. یادتان باشد Creator Studio که ویدئوهای یوتیوب شما در آن بارگذاری می‌شوند، اخیرا به‌روزرسانی شده است. دستورالعمل‌های این بخش باتوجه‌به تازه‌ترین نسخه‌ی آن تهیه شده‌اند.
  • به‌دنبال ستونی به‌نام Visibility بگردید و با ماوس خود ویدئویی را بیابید که می‌خواهید تنظیمات حریم خصوصی‌اش را تغییر دهید.
  • روی فلش روبه‌پایین کلیک کنید و یکی از گزینه‌های Private یا Unlisted را برگزینید. با انتخاب حالت Private، هیچ‌کس نمی‌تواند ویدئو شما را تماشا کند؛ مگر آنکه لینک آن را با آن‌ها به‌اشتراک بگذارید. در وضعیت Private، ویدئو در جست‌وجوی ویدئوها ظاهر نمی‌شود، روی کانال یوتیوب شما به‌انتشار نمی‌رسد، در فید یوتیوب به‌نمایش درنمی‌آید، دیگران نمی‌توانند آن را به‌اشتراک بگذارند، در هیچ بخشی از کانال دیده نمی‌شود و کاربران نمی‌توانند دیدگاه‌های خود را درباره‌ی آن ثبت کنند. افزون‌براین، ویدئو Unlisted هم در جست‌وجوی ویدئوها ظاهر نمی‌شود و در کانال شما به‌انتشار نمی‌رسد و در فید اعضای کانال هم دیده نمی‌شود؛ اما کاربران می‌توانند آن را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند و دیدگاه‌هایشان را روی آن ثبت کنند. این ویدئو همچنین در بخشی از کانال دیده خواهد شد.
  • برای به‌اشتراک‌گذاشتن ویدئو Private یا Unlisted باید ماوس خود را به‌سمت راست توضیحات آن ببرید و منو سه‌نقطه را در سمت چپ ستون Visibility باز کنید و سپس، گزینه‌ی Get Shareable Link را برگزینید. بدین‌ترتیب، لینک ویدئو در حافظه کلیپ‌بورد کپی می‌شود و می‌توانید از آن برای ارسال لینک به‌کمک ایمیل یا پیام کوتاه یا هر روش مدنظر دیگرتان بهره بگیرید.
  • اگر در آینده، ویدئو تازه‌ای در کانال یوتیوب خود بارگذاری کردید و تمایل نداشتید عموم کاربران آن را ببینند، یکی از گزینه‌های Private یا Unlisted را در روند بارگذاری ویدئو خود انتخاب کنید.

در نسخه‌ی موبایلی

  • در گوشه‌ی بالای سمت راست صفحه‌ی خانه، روی آیکون آواتار خود ضربه بزنید و گزینه‌ی My Channel را برگزینید.
  • حالا به صفحه‌ی دیگری راهنمایی می‌شوید که همه‌ی آپلودها، فهرست‌های پخش، ویدئوهای پسندشده، فهرست‌های پخش ذخیره‌شده و کانال‌های دیگری را به شما نشان می‌دهد که در آن‌ها عضو شده‌اید. سه‌نقطه‌ی عمودی درکنار هرکدام از ویدئوهای بارگذاری‌شده‌ی شما دیده می‌شود. روی این سه‌نقطه‌ی عمودی ضربه بزنید.

تعداد کاربران فعال یوتیوب به بیش از دو میلیارد نفر در ماه رسید

یوتیوب، سرویس محبوب اشتراک ویدئو، اخیرا رکوردی جدید ثبت کرده که آن وجود بیش از دومیلیارد کاربر لاگین‌کرده و فعال ماهانه در این سرویس است؛ یعنی تقریبا بیش از یک‌چهارم جمعیت کل زمین.
براساس گزارش CNET، سوزان ویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب، این خبر را پنجشنبه هفته‌ی گذشته در جمع تبلیغ‌کنندگان این وب‌سایت اعلام کرده است. شمار کابران فعال ماهانه این سرویس اشتراک ویدئو تا فوریه کمتر از دومیلیارد نفر باقی مانده بود؛ اما یوتیوب اکنون از این مرز عبور کرده است.
بااین‌حال، این تنها روی خوش ماجرا است؛ چراکه قیمت سهام شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت، روز دوشنبه هفته‌ی پیش سقوط کرد. این اتفاق پس از انتشار اخباری در‌باره‌ی رشد کُند درآمد این شرکت روی داد و تقریبا می‌توان گفت که دلیل این افت قیمت سهام، کاهش تعداد کلیک‌های تبلیغاتی در یوتیوب بوده است.
داشتن بازدیدکننده به میزان یک‌چهارم جمعیت کره زمین شگفت‌انگیز است؛ اما اگر نتوان از آن‌ها درآمد کسب کرد، وجودشان بی‌فایده خواهد بود.
اعتبار یوتیوب در چند ماه اخیر، خدشه‌دار شده است؛ ازاین‌رو، شرکت‌هایی مانند AT&T و دیزنی، ممکن است تبلیغات خود را از این پلتفرم خارج کنند.
این غول اشتراک ویدئو اقداماتی جدی در برخورد با کانال‌های منتشرکننده‌ی اخبار غلط و همچنین دیدگاه‌های نامناسب روی ویدئوهای دسته‌بندی‌شده در سنین کودکان انجام داده است. یوتیوب در این اقدامات، دیدگاه‌های نامناسب را حذف و سازوکار بررسی حقیقت اخبار را برای موضوعات مهم و حساس راه‌اندازی کرده است. همچنین، در حذف کلیپ‌هایی بی‌باک‌تر شده که شرایط استفاده از خدماتش را نقض می‌کنند.
ویچیتسکی اخیرا در پستی در وبلاگ YouTube's Creator نوشت:
اولویت اصلی من مسئولیت‌پذیری است. ما همیشه آزادبودن پلتفرم را با ارائه‌ی دستورالعمل‌های اجتماعی تنظیم کرده‌ایم؛ اما برای برخورد با برخی از اتفاقات نگران‌کننده که در چند ماه اخیر مشاهده شد، باید جدی‌تر عمل می‌کردیم.