به گزارش ایسنا، به نقل از نیوز، در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند جهان، نرمافزارهایی با استفاده از AI برای کمک به دستیار شخصی مجازی خود در ارتباط با کاربران در سطح احساسی آنها را طراحی کرده است. این شرکت یک دستیار مجازی را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که روزانه ۱۱۰ میلیون کاربر از آن استفاده میکنند و امیدوار است که با استفاده از نرمافزار مجهز به هوش مصنوعی شناسایی احساسات را نیز در آینده افزایش دهد.
آنت زیمرمن - معاون تحقیقاتی گارتنر - در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که هوش مصنوعی احساسات قادر به تجزیه و تحلیل حالتهای افراد با پاسخ به سوالات شخصی خواهد بود. تا سال ۲۰۲۲ دستگاه شخصی شما بیش از خانواده وضعیت احساسی شما را درک خواهد کرد. این سیستم با قابلیت خواندن حالات چهره، تجزیه و تحلیل صدا و رفتار کاربر دستورات کاربران را دریافت و به آنها پاسخ خواهد داد.
وی در ادامه افزود: دستیارهای مجازی با توانایی خواندن احساسات در اتومبیل و مراقبتهای بهداشتی مفید خواهند بود. اتومبیلهایی با دستیار دیجیتال قادر به تصمیمگیری در مورد خستگی، استرس، خشمگینی یا ناامیدی راننده خواهند بود و کنترل ماشین را به گونهای انجام می دهند که ایمنتر باشد. در مراقبتهای بهداشتی نیز یک دستیار مجازی احساسات AI می تواند سلامت روان فرد را ۲۴.۷ کنترل کند و در صورت بروز مشکل به مراقبان هشدار دهد.