سئو چیست؟
پروسه افزایش کیفیت و کمیت بازدیدکنندگان یک وبسایت از راه موتور جستجو و بازدید ارگانیک، سئو اسم دارد.
سئو سایت موتورهای جستجوی معتبر نظیر گوگل، بینگ و یاهو برای نمایش نتایج جستجو در صفحات نخست خویش قوانینی تدوین کردهاند تا بهترین و مرتبطترین نتیجه شدنی را به کاربران خود پرتو دهند. این قوانین همان الگوریتمهای جستجو هستند و سئو فرآیند افزایش رتبه در موتورهای جستجو با استفاده از همین قوانین است.
با سئو چه چیزی بدست میآورید؟
احتمالا شرایط شما به این شکل است: یک وبسایت طراحی میکنید الی با جذب بازدیدکننده بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروش برسانید. لغایت اینجا همه چیز خوب است، ولی برای جذب بازدیدکننده باید چکاری اتمام دهید؟
یکی از سریعترین روشها به کارگیری تبلیغات در موتورهای جستجو است. شما می دانید که مخاطبانتان از گوگل برای یافتن خدمات مورد بیچارگی خود بهره می برند، بعد با تبلیغات در گوگل می توانید این بخش از مخاطبان را وارد سایت خویش کنید. این شیوه تند و آسان ولی پرهزینه است. شما به ازای هر کلیک باید کمینه مبلغی در نزدیک ۲۰۰۰ تومان (برای واژه ها ناچیز رقابت) بپردازید و سقفی هم برای این خرج های هستی ندارد. شما کماکان باید خرج کلیک را پرداخت کنید اگر؛ کاربران بصورت تصادفی روی لینک شما کلیک کنند و از سایت شما خارج شوند. همینگونه اگر کاربری وارد سایت شما شود و تصمیم به خرید فرآورده و یا به کارگیری خدمات شما را نداشته باشد باز هم از شما هزینه کسر میشود. اگر بودجه روزانه شما تمام شود تبلیغ شما بی درنگ قطع شده و تا زمان شارژ مجدد حساب نمایش داده نمیشود.
سئو به شما کمک خواهد کرد
تا بعد از صرف مدتی معین، بتوانید بدون پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به گوگل، کاربران را جذب کرده و نگران هزینه کلیکی نباشبد. علاوه بر این مقاوم شده است که کاربران به نتایج ارگانیک (رتبه راستین در موتور جستجو و نه تبلیغات گوگلی) اعتماد بیشتری دارند و درصد خرید پس از کلیک از سایتهایی که رتبه بالا در صفحه نخست دارند بسیار بالاتر است. همینطور در صورت بروزرسانی مداوم سایت و انطباق با الگوریتها، شما توانا خواهید بود مدتها در رتبههای بالا حضور داشته و از رتبه خویش لذت ببرید.
میموس