قوانین و اصول انتخاب واژه ی کلیدی برای فروشگاه اینترنتی
کلمات کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی به واژه ها و عبارت هایی گفته می شود که کاربران اینترنت برای دستیابی به یک کالا،خدمت و یا یافتن استجابت سوالشان ،در موتورهای جستجو (از جمله گوگل) جستجو می کنند.
همانطور که متوجه شدید اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای سایت یا فروشگاه خویش برگزیدن کنید و در آن ها رتبه مناسبی را به دست آورید افراد زیادی از سایت شما بازدید خواهند کرد و احتمالا فروش شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
قوانین و اصول برگزیدن کلمات کلیدی مناسب :
آموزش بهینه سازی فروشگاه همانطور که می دانید بودن سایت شما در صفحه ی اول گوگل مایه می شود افرادی که در باره خدمات و محصولات شما جست و جو می کنند شما را پیدا کنند و نخست از همه، وارد سایت شما شوند.ابزاری که به گوگل می فهماند سایت شما در مورد چه چیزی است و باید در نتایج جست و جوی چه واژه هایی پیدا شوید واژه ها کلیدی می باشد.در پیوسته به اصول یافتن واژه ها کلیدی می پردازیم.
اصل اول:ارتباط واژه ها کلیدی با سوژه سایت شما:
به نظر من مهمترین اصل برای گزینش کلمه ی کلیدی همین ریشه-بن-بیخ است.برای اینکه بتوانید واژه ها کلیدی پیوسته با جستار فروشگاه اینترنتی خود را پیدا کنید یک ورق کاغذ بردارید و خودتان را بگذارید جای کاربران اینترنت.فکر کنید که کسی که می خواهد محصولات شما را پیدا کند چه عبارت هایی را شدنی است جست و جو کند تا بخواهد به وب سایت یا فروشگاه شما دست پیدا کند..همچنین باید کوشش کنید یک دسته با اسم بلاگ در سایتتان راه اندازی کنید و مقاله های پیوسته با محصولات و خدماتتان را در انجا منتشر کنید.این نوشتار ها به افزایش اعتبار سایت شما و کسب ورودی از گوگل کمک زیادی می کنند.
اما قبل از نوشتن مقاله ها باید فکر کنید و ببینید مخاطبان شما چه دربایستن هایی دارند و شما با نگارش چه مقاله هایی(که پیوسته با مقوله ی کاریتان است)می توانید آن ها را به صورت هدفمند به سایت خود هدایت کنید.
برای انتخاب بهترین واژه ها کلیدی برخی مواقع اوقات لازم است از مردم عادی نظر خواهی کنید و با پروا به عقیده آن ها نسبت به گزینش واژه ی کلیدی پسندیده اقدام کنید.همچنین می توانید از پیشنهادات خود گوگل که در هنگام جست و جو های مرتبط نمایش دیتا می شود کاربرد کنید.
قبل از اینکه اصل دوم را بیان کنم دوباره پافشاری می کنم که حتما از واژه ها کلیدی مرتبط با مقوله فعالیتتان بهرهگیری کنید.
اگر کاربر پیگیری چیزی باشد و به وسیله ی گوگل وارد سایت شما شود ولی نیازش برطرف نشود سریعا سایت شما را ترک می کند و همین پیشه مایه می شود که رتبه ی سایت شما در گوگل افت پیدا کند.
ضمنا سایت هایی که در کل ی گویه ها نوشتار می نویسند از نظر موتورهای جست و جو اعتبار مورد نیاز برای داشتن یک رتبه عالی را ندارند.پس حتما نوشتار های پیوسته با حوزه ی فعالیتتان در سایت خویش قرار دهید.
موقع برگزیدن واژه ها کلیدی روی نیاز مخاطبانتان تمرکز کنید.نه روی وارد کردن افراد به سایتتان .
متاسفانه بعضی سایت ها به هر قیمتی حتی با به کارگیری کلمه کلیدی غیر مرتبط می خواهند کسان زیادی را وارد سایتشان کنند.هر چند که در ابتدا کامیاب می شوند ولی در اثر گذشت موعد به شدت آسیب می بینند.
اصل دوم:میزان جستجوی کلمات کلیدی در هر ماه:
بعد از اینکه لیستی از واژه ها کلیدی را تهیه کردید باید احدی هیچکسی تمام آن ها را رسیدگی کنید و ببینید هر کدام چند بار در ماه جست و جو می شود.بهترین ابزاری که برای این شغل می توانم به شما معرفی کنم google keyword planner است.بعد از اینکه این نوشتار را کامل خواندید می توانید از انتهای مقاله تعلیم کار با گوگل کیوورد پلنر را مشاهده کنید.
در گزینش کلمه ی کلیدی ،میزان جست و جوی واژه ی انتخابی شما زیاد مهم است.بارها شده که سایت هایی را دیده ام که ماه ها برای سئوی فروشگاه اینترنتی خود تلاش کرده اند و برای واژه های کلیدی به صفحه ی اول گوگل آمده اند که هرگز جست و جو نمی شوند.درنتیجه تنها چیزی که با اتمام این کار بدست آورده اند نیست کردن زیاد وقت و خرج بوده است.
این اتفاق دقیقا مثل این است که شما مغازه ای زیبا و شیکی را در نقطه ای از شهر بزنید که هیچ کس در آن محل رفت و آمد نمی کند!
https://mimos.ir