توصیه کردن به دیگران برای اینکه خشمگین نباشند و یا آن را کنترل کنند کار سادهای است اما واقعیت این است که در شرایطی که بسیاری از افراد به دلیل انواع فشارهای روحی، عاطفی و جسمی که ناشی دشواریهای زندگی است دچار ناراحتی و استرس هستند توصیهها ممکن است تاثیر گذار نباشند.
کم طاقتی در برابر مسائل ناخوشایند و از کوره در رفتن و خشمگین شدن به این معناست که شما نمیتوانید از احساسات منفیای که در درون خود گرفتارش شدهاید خلاص شوید. این یک انرژی تخلیه نشده است که شامل احساسات و افکار منفی است که نیاز به آزاد شدن دارند. آدم خشمگین نسبت به خودش و دیگران احساس بدی دارد و آن را زمانی که شرایط مهیا باشد به بدترین شیوه ابراز میکند.
اما آیا میشود این خشم ناشی از احساسات منفی را به یک چیز خوب تبدیل کرد؟ آیا همیشه خشم به معنای ابراز احساسات منفی در جهت آزار و آسیب زدن به دیگران است؟
* نگرش مثبت به احساس خشم
خشم در همه موجوداتی که دارای احساس هستند وجود دارد و این احساس چیزی است که در روند تکامل شکل گرفته است. خشم چیزی است که موجود دارای احساس برای بقا به آن نیاز دارد. ما باید برای بقای خود به شکل موثری در موقعیتهای مختلف واکنش نشان بدهیم. اگر ما احساس تهدید، حمله، ناامیدی و یا ضعف کنیم باید چیزی وجود داشته باشد که بتوانیم به کمک آن از وقوع حادثه ناخوشایند جلوگیری کنیم. خشم به ما کمک میکند تا بقا پیدا کنیم.
اما خشم نقش دیگری نیز در زندگی انسانها دارد. جنیفر لارنر، روانشناسی که در حوزه خشم و ترس کار میکند میگوید خشم واکنشی است که در نهایت میتواند به شادی و رضایت افراد منجر شود. این یعنی یک فرد عصبانی در پس زمینه دیدگاهی مثبت نسبه به خطرات دارد که میتواند از آن برای تغییر عادات بد و سازگاری آن با یک عادت خوب استفاده کند.
راز خشمی که میتواند به شیوه مثبت به کار برود
وقتی شما عصبانی و خشمگین هستید چیزی وجود دارد که احساس میکنید نادرست است و این مساله باعث عصبانیت و خشم شما شده است. خوب که فکر کنید متوجه میشوید که عامل خشم شما در واقع چیزی است که میخواهید تغییر کند چون آن را خوب نمیدانید. برای اینکه خشم به یک ابراز احساسات سهمگین تبدیل نشود باید یاد بگیرید که به جای توجه به عامل خشم به آنچه واقعا نیاز دارید توجه کنید.
این رئیس احمق شما نیست که باعث شده خشم خود را بر سر یک آدم بیربط خالی کنید. چیزی که باعث شده شما عصبانی شوید این است که مثلا چیزی در رابطه کاری شما با رئیس باید تغییر کند. شما حق دارید نسبت به رفتار ناعادلانهای که در محیط کار با شما شده است خشمگین باشید. اما از این انرژی ایجاد شده در درون خود برای تغییر مساله آزاردهنده استفاده کنید نه اینکه آن را بر سر دیگرانی که ربطی هم به موضوع ندارند خالی کنید.
* تشخیص دلایل خشم
این که بخواهید همواره نسبت به دلایل خشم خود آگاه شوید کار سادهای نیست. خیلی وقتها خشم پنهان شما ناشی از عوامل مختلف به ظاهر کوچکی است که روی هم تلنبار شده است. با این حال این کار نشدنی نیست.
کافی است زمانی را صرف جستجوی عواطف، احساسات و افکارتان بکنید. به این فکر کنید که چه چیزهایی باعث آزار و اذیتتان شده است. روی آنچه باعث ایجاد احساسات ناخوشایند میشود تمرکز کنید و دلایل را پیدا کنید.
پس از آنکه متوجه شدید چه چیزهایی باعث خشمتان شده است برای تغییر شرایط اقدام کنید.مطمئن باشید برای هر شرایطی راهی وجود دارد. البته زمانی هست که راهحلها وجود دارند و امکان تغییر وجود دارد اما این کار به سادگی انجام پذیر نیست چون نیاز به صرف زمان طولانی، پول و یا پذیرش ریسکهای بزرگ دارد. اگر احساس میکنید نمیتوانید به راحتی تغییری در مسیر زندگی تان ایجاد کنید خوب است که لااقل تمرین کنید با مدیتیشن، ورزش، انجام یوگا، تمرین کنترل تنفس، توجه به سلامت بدن و روان، انرژی منفیای که در درونتان جمع شده است را تخلیه کنید.
. اتکا به خود
هیچ کس دوست ندارد با شخصی که خودبزرگبین است، ارتباطی داشته باشد. کسانی که خودشیفته هستند و بحث ها را به انحصار خود در می آورند و اغلب موضوع را به سمت نظرات، توانایی ها، اقدامات و کارهای خود می کشانند. آن ها آن قدر به علایق خود بزرگ شان توجه دارند که جایی برای توجه به علایق دیگران باقی نمی ماند. کلمه موفقیت در زبان انگلیسی هیچ حرف آی ندارد که در این زبان به معنای «من» است. اولین حرف صدادار این کلمه «یو» است که به معنای «تو» است. تا زمانی که بیاموزیم به جای من، به تو فکر کنیم، ضربه چوگان ما در تجارت و روابط انسانی به هیچ جا نمی رسد. امروزه مطمئن ترین راه برای موفقیت دریافت این نکته است که دیگران چه می خواهند و در پی راهی باشیم که آن را برآورده کنیم. این امر حتی وقت شما تلاش می کنید تا فضایی سالم و هماهنگ در منزل ایجاد کنید، کالا یا خدمات را در بازار جهانی به فروش برسانید یا نیروی انسانی را در راستای یک بینش هدایت کنید، کارایی دارد. دیگرمداری، خصیصه ای آموختنی ست و اغلب با بلوغ همراه است.
2. فرضیات عجولانه
افرادی که به سرعت نتیجه گیری می کنند، به ندرت به سرزمین موفقیت گام می نهند. اغلب از روی ظاهر و بدون بررسی آن چه که در نهان وجود دارد، در مورد افراد و شرایط پیش داوری می کنیم. مردی میان سال با لباس کار فرسوده وارد اتاق نمایش شرکت کرایسلر در ویرجینیا شد.
متصدیان فروش به راحتی او را نادیده گرفتند. سپس مالک این مرکز فروش وارد شد و پرسید که آیا می تواند کمک بکند. مردی با اشاره به گرانقیمت ترین مدل کرایسلر پرسید: قیمت این اتومبیل چقدر است؟ فروشنده پاسخ او را دارد. مشتری گفت: یکی از آن را می خرم. فروشنده گفت: عالی ست و چگونه مبلغ آن را خواهید پرداخت؟ مرد گفت: چکی می نویسم. و چنین کرد. و وقتی برای تحویل اتومبیلش می رفت، یک بار دیگر رو به سوی فروشنده کرد. «راستی شما کامیون زباله هم می فروشید؟» فروشنده چهار کامیون حمل زباله هم به آن مشتری که صاحب یک شرکت ساختمانی بود فروخت. ظاهر می تواند فریبنده باشد. موفقیت همیشه با کت و شلوار بروکس و کراوات گوچی ظاهر نمی شود. می تواند در شلوار جین و پیراهن فلانل، لباس سرهمی و دستکش کار یا بلوز و دامن نمایان شود.
http://www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/will6-never-succeed.html
دکتر فدایی افزود: تفاوت هایی از نظر نابسمانی ها و بیماری های روانی بین زنان و مردان وجود دارد بطورمثال با توجه به اینکه زنان معمولا مسائل روانی خود را درونی سازی می کنند ، میزان افسردگی در آنان دو برابر مردان است اما مردان در مقابل، مشکلات روان خود را برون سازی می کنند بنابراین میزان رفتارهای پرخاشگرانه و ضداجتماعی در آنان، دو برابر زنان است.
وی ادامه داد: باوجودآنکه در مجموع میزان اختلالات روان در زنان و مردان یکسان است اما تفاوت های مهمی از نظر بهداشت روانی بین زنان و مردان وجود دارد.
وی اضافه کرد: مردان معمولا مایل به پذیرش مشکلات روانی در خود نیستند و از سوی دیگر راجع به مشکلات خود با دیگران صحبت نمی کنند درحالیکه زنان ، شبکه دوستی و اجتماعی قوی دارند و راجع به مشکلات خود با دوستانشان صحبت می کنند که موجب می شود فشار روانی آنان کمتر شود و از راه حال های دوستانشان نیز استفاده می کنند.
عضو هیات مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد: زنان در مورد پذیرش مشکلات روان خود اکراه ندارند و با سهولت بیشتری به دنبال کمک های حرفه ای توسط روانپزشکان و مشاوران برمی آیند.
این استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: مردان بیشتر تحت تاثیر مشکلات روان قرار می گیرند وبا توجه به نقش خود در خانواده ، متاسفانه این مشکلات را به صورت رفتارهای ناهنجار مانند پرخاشگری، گوشه گیری و بی توجهی به مسئولیت های خود نسبت به سایر اعضای خانواده ، منتقل می کنند درحالیکه زنان با پذیرش مشکلات روان در خود و مراجعه سریع تر به روانپزشک یا مشاور می توانند مسائل اعصاب و روان خود را رفع و رجوع کنند و وظایف مهم خود را نسبت به افراد خانواده انجام دهند.
وی اضافه کرد: مردان باید در صورت مشاهده علائمی مانند تحریک پذیری و پرخاشگری ، بی توجهی به مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی ، افسردگی و تمایل به گوشه گیری به فکر استفاده از خدمات تشخیصی و درمانی بهداشت و روان باشند.
چرا دختران و پسران از خانه فرار می کنند؟
فرار از منزل، اتفاقی است که تقریبا همه ما درباره آن زیاد شنیده ایم و شاید در نزدیکی خود نیز خانواده هایی را مشاهده کرده ایم که با این آسیب اجتماعی مواجه شده اند. به تازگی مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آمار دختران فراری تاکید کرده است: «بین دو هزار و 500 تا سه هزار دختر فراری در کشور وجود دارند. همچنین ۱۰۰ پسر در شش ماه نخست سال ۹۶ از خانه فرار کردهاند که نسبت به تعداد دختران ناچیز است.» البته که این پدیده ابعاد زیادی دارد و نمی توان در یک نوشته، تمام آن ها را برشمرد اما تلاش می شود در ادامه به بیان اصلی ترین دلایل بروز این پدیده بپردازیم و چند راهکار اولیه برای پیشگیری از این اتفاق را بیان کنیم.
فرار پسران از خانه را هم باید جدی گرفت
نکته مهم قبل از بیان هر چیزی، این است که فرار از منزل هم در دختران اتفاق می افتد، هم در پسران. به عبارت دیگر بر خلاف باور عموم افراد که تصور می کنند فرار از خانه فقط در دختران اتفاق می افتد، در بین پسران هم شاهد این مسئله هستیم. منتها هم تعدادش کمتر است و هم پیامدهای منفی این اتفاق برای دختران بیشتر به نظر می رسد. هرچند که از پیامدهای منفی این مسئله برای پسران نیز نمی توان غافل شد. با وجود این، آمارها نشان می دهد فرار از خانه در دختران بیشتر از پسران رخ می دهد که البته تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند.
اصلی ترین دلایل فرار از خانه
می توان گفت اصلی ترین دلیل برای بروز این پدیده، رها شدن از یک محیط آزاردهنده و پناه بردن به یک محیط امن جایگزین است. به عبارت دیگر، نوجوانی که در محیط خانه انواع فشارها و استرس ها را تجربه می کند، برای رها شدن از این محیط، به دنبال موقعیتی می گردد تا این استرس ها را نداشته باشد. فارغ از این که تا چه اندازه تحلیل ها و قضاوت های نوجوان از شرایط زندگی اش می تواند صحیح باشد یا نباشد، باید این نکته را مدنظر داشت که نوجوان (به ویژه یک نوجوان دختر) هر چه را در خانه پیدا نکند، در بیرون از خانه جست و جو می کند؛ به خصوص اگر آن گمشده مرتبط با نیازهای عاطفی اش باشد.
به طور کلی، عواملی مانند خشونت والدین، مشکلات والدین با یکدیگر، منع شدن از برخی خواسته های معقول، سوء استفاده های جسمی و جنسی، تحقیر و طرد شدن و ایجاد یک شرایط تحمیلی برای نوجوان می تواند زمینه ساز فرار از خانه باشد.
با توجه به دلایل اصلی مطرح شده، نقش خانواده ها در کاهش این آسیب بسیار پررنگ به نظر می رسد. در ادامه توصیه هایی برای والدین داریم.
در این نوشته بعضی تکنیکها و روشها که میتوانند در سئو فروشگاه اینترنتی موثر واقع شوند را شناسایی میکنیم. تکنیکهایی که در این نوشتار به آن میپردازیم عبارتند از:
دقت بیشتر روی کلمات کلیدی و عنوانها
توضیحات محصولات
به کارگیری منابع تصویر و چندرسانهای
استفاده از Rich Snippet
بهبود سیستم سایت برای ارائه پیشنهادهای مرتبط
تمرکز ویژه روی دستهبندیها
تمرکز اخص روی سرعت سایت
تنظیم دقیق و هوشمند نقشه سایت
درج نظرات کاربران
وبلاگنویسی کنید
برای سئو برنامهریزی کنید و زمان صرف کنید
دقت اغلب روی واژه ها کلیدی و عنوانها
تک تک واژه ها کلیدی که روی آن متمرکز شوید، شدنی است مایه افزایش فروش و سوددهی فروشگاه اینترنتی شما شوند. گزینش صحیح یک واژه کلیدی برای درج در عنوان فرآورده چه بسا بازدهی باورنکردنی برای شما به به اتفاق بیاورد.
با به کارگیری روشهای معمول برای پیدا کردن واژه ها کلیدی و به ویژه بررسی سایتهای پربازدید رقبا، سعی کنید بهترین عنوانها و بهترین کلمات کلیدی را برای محصولات خود انتخاب نمایید.
توضیحات محصولات
مخاطبان شما و گوگل به توضیحات کافی محصولات که بهترین افزار برای کسب اطلاع از فرآورده است، اهمیت زیادی میدهند. سعی کنید هرگونه اطلاعاتی که میتواند به برگزیدن مشتریان کمک کند را در بخش توضیحات فرآورده درج نمایید.
اگر محصولات شما توضیحات نداشته باشند یا توضیحات آنها ناکافی باشد، بسهولت مشتریان خود را از دست خواهید داد.
استفاده از منابع تصویر و چندرسانهای
تصاویر موجود در فروشگاه اینترنتی باید متعدد و بسیار با کیفیت باشند. علاوه بر اینکه درج عکس ها میتواند سئو فروشگاه اینترنتی شما را درمان دهد، ممکن است از طریق جستجوی عکس ها گوگل نیز برای شما مشتریان بیشتری جذب نمایند.
اگر محصولات شما ناشناخته هستند، سعی کنید با فرآوری فیلمهای آموزشی برای آنها، هم گزینش را برای مشتریان آسانتر کنید و هم توجه گوگل را به سایت خود جلب نمایید.
استفاده از Rich Snippet
Rich Snippetها کدهایی هستند که ماهیت و ویژگیهای محصولات شما را برای موتورهای جستجو مشخص میکنند. موتور جستجو با به کارگیری این کدها میتواند افرادی که به دنبال خرید کالا هستند را به سایت شما هدایت کند. وانگهی قبل از آنکه به سایت شما بیایند، اطلاعاتی شامل قیمت، امتیاز و برخی ویژگیهای سایر محصول را در پسندیدن آنان قرار دهد.
بهبود سیستم سایت برای ارائه پیشنهادهای مرتبط
ایجاد لینکهای داخلی مفید و مرتبط با استفاده از پیشنهادهای هوشمندانه هم میتواند فروش شما را افزایش دهد و هم باعث شود که وضعیت سئو سایت شما بهتر شود.
هر چه پیشنهادهای هوشمندانهتری به مخاطبان خود ارائه نمایید، موفقیت اکثریت کسب خواهید کرد.
تمرکز گزیده تر روی دستهبندیها
دستهبندیها میتوانند مقصدهای جذابی برای جستجوکنندگان در گوگل باشند. برای نمونه اگر در فروشگاه اینترنتیتان، ساز و برگ برقی به فروش میرسانید، برپایی صفحات دستهبندی جذاب و در بر گیرنده اطلاعات مفید ابزاری است که میتوانید با کمک آن مخاطبان زیادی جذب نمایید. برای نمونه اگر محصولات جانبی کامپیوتر را به فروش میرسانید، تمرکز گزیده تر برای تصحیح کردن صفحهی دستهبندی «هارد اکسترنال»، کاری است که حتما باید به انجام برسانید.
تمرکز اخص روی سرعت سایت
سرعت سایت بیش از آنچه انگار میکنید، در کامیابی شما اثرگذار است. کوشش کنید الی جایی که امکان دارد سرعت صفحات سایت خویش را افزایش دهید. هر دیرکرد بیش از مرز میتواند دهها مشتری شما را از بین ببرد. گوگل نیز به این مسئله مستحضر است و به آن اهمیت زیادی میدهد.
تنظیم دقیق و هوشمند نقشه سایت
نقشه سایت میتواند در بر گیرنده اطلاعات جانبی و سودمند در مورد صفحات و محصولات شما باشد. با ویژگیهایی که میتوانید در نقشه سایت درج کنید آشنا شوید و این فایل را به دقت بهینهسازی نمایید.
درج نظرات کاربران
کاربران فروشگاه اینترنتی را به درج نظرات دلگرمی کنید. جلب همکاری کاربران هم میتواند آنها را به سایت شما وفادار کند، هم میتواند در ارشاد مشتریان جدید مفید باشد و هم باعث میشود صفحات محصولات شما در عقیده گوگل پرکار و مفید به عقیده برسند.
وبلاگنویسی کنید
به صورت منظم مطالب آموزشی و اخبار مرتبط با محصولات خویش را در تقسیم تارنگار درج نمایید. مطالب آموزشی منابعی خوب برای جذب ورودی از گوگل به آمار میروند. مطالب آموزشی شما همچنین میتوانند ابزاری تبلیغاتی برای محصولات شما باشند. با درج محصولات مرتبط با هر مقاله در واپسین،انجام آن، میتوانید ورودیهای مقالات را سر راست به مشتری تبدیل کنید.
برای سئو برنامهریزی کنید و زمان صرف کنید
ابزارهای رسیدگی چگونگی سئو سایت را بشناسید و به صورت منظم وضعیت سایت خویش را بررسی کنید. مواردی مشابه صفحات 404، عنوانها و توضیحات تکراری، صفحات ناموفق و هرگونه صفحات دیگر که مشکلاتی دارند را فوری معرفی کنید و اشکالهای آنها را برطرف کنید.
محتوا و عنوانهای خود را به چهره منظم در عقیده داشته باشید و آنها را درمان دهید. فقط با تکاپو پیوسته میتوانید به کامیابی برپا دست پیدا کنید.