قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

رپورتاژ دقیقا به چه معنی است؟

رپورتاژ دقیقا به چه معنی است؟
رپورتاژ (Reportage) در اصل یک کلمه فرانسوی به معنی گزارش و یا شرح سپریدن کار است. البته ریشه این واژه در زبان‌های لاتین مشترک است و به عنوان نمونه کلمه Report در زبان انگلیسی هم به کار برده می‌شود که معنی تقریباً مشابهی دارد. این واژه برای اولین بار در سال 1945 به‌کاربرده شد و در آن سنه یک روزنامه فرانسوی برای تبلیغ یک فرآورده بخصوص از این شیوه بهره‌گیری کرد.

به عبارتی آگهی در روزنامه، نخستین بستری بود که رپورتاژ خبری در آن پیاده سازی می‌شد. با گذشت موعد و ترقی تکنولوژی، انتشار رپورتاژ  به بازبینی وارد دیگر رسانه‌ها شد و بعد از تبلیغ محصولات در شبکه‌های تلویزیونی، این شیوه امروز به یگانه از موثر‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است.

امروزه کسب و کار‌های موفق، کمتر به پیگیری تبلیغ مستقیم فرآورده و یا خدماتی هستند که ارائه می‌کنند و با به کارگیری شیوه‌های نوین مثل رپورتاژ آگهی، کوشش می‌کنند برند خویش را معرفی کنند. قصد از رپورتاژ در پیرامون وب و دنیای سئو، خبری تبلیغاتی است که در قالب گزارش، به معرفی کالا و یا خدماتی می‌پردازد که قصد دارد آن را معرفی کند.

 

چرا رپورتاژ خبری؟
ممکن است این سؤال برای بسیاری از مخاطبان پیش بیاید که چرا رپورتاژ اعلان تا این بی گمان تاثیرگذار است و هر روز کسب‌وکار‌های اکثریت به اندیشه استفاده از آن هستند؟ بهترین پاسخی که برای چنین سوالی پیدا می‌شود این است که رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات غیر مستقیم است که مخاطب با رویت خبر و یا یک حقیقت علمی، با آن روبرو می‌شود.

بنابراین راحت‌تر به متن تبلیغاتی اعتماد می‌کند و با اشتیاق اکثریت آن مطلب را دنبال می‌کند. به این ترتیب بیننده بدون آنکه متوجه باشد در حال نگریستن یک محتوای تبلیغاتی است، رپورتاژ خبری را لغایت ته مطالعه می‌کند و به صورت غیر مستقیم، پیام بالقوه در آن متن را دریافت می‌کند.

به عنوان مثال رستورانی را در نظر بگیرید که برای طبخ غذا از گوشت ارگانیک و یا محلی بهره‌گیری می‌کند. انگار کنید اگر این رستوران مزایای استفاده از چنین گوشتی را در قالب یک سرگذشت جذاب معرفی کند، چه تاثیر مثبتی می‌تواند بر ذهنیت مشتریان برپایی کند. به عبارتی رپورتاژ آگهی علاوه بر تبلیغ یک محصول و یا خدمات بخصوص، مشتری را از مزایا و ویژگی‌های منحصربفرد آن هم آگاه می‌کند لغایت فرد با هشدار از این موارد، فرآورده را استفاده کند.

علاوه بر این، رپورتاژ اعلان منبع درآمد مناسبی هم برای سایت مبداء به حساب می‌آید که خبر تبلیغاتی در آن منتشر می‌شود. در حال حاضر ادمین سایت‌های پربازدید   از این طریق برای کسب درآمد بهره‌گیری می‌کنند و با کمک آن بخشی از هزینه‌های نگهداری سایت را پوشش می‌دهند. این در حالی است که رپورتاژ اعلان تأثیر قابل توجهی در افزایش شمار خوانندگان سایت و همچنین زمانی که برای مشاهده مطالب سایت صرف می‌کنند دارد.  

در ادامه قصد داریم انواع مختلف رپورتاژ خبری را معرفی کنیم و به تفاوت‌ آن‌ها با یکدیگر اشاره نماییم لغایت با هشدار کامل بتوانید تشخیص بدهید کدام گونه آن مناسب کسب و کار شما است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.