قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

مجله ی علم و فناوری

منظور از واژه ها کلیدی اصلی کلماتی است که در کسب و کار شما بیشترین جستجو را دارند. کلمات کلیدی در شغل معماری، طراحی معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون منزل، دکوراسیون طباخ خانه و … است.

کلمات وابسته به کلماتی گفته می شود که آن واژه ها به واژه ها اصلی وابسته هستند. مثلا اگر شما قصد دارید سایتتان را با طراحی سایت بهینه کنید، واژه سئو سایت کلمه وابسته شماست. هدف از واژه وابسته کلماتی است که در آن حوزه کاری بهره‌گیری می شود. در ضمن مترادف های کلمه اصلی شما نیز جزء کلمات وابسته به شمار می آید. مثلا در نمونه قبل کلمه طراحی وبسایت ، گسترش وبسایت، ساخت سایت، ایجاد سایت نیز جزء واژه ها وابسته هستند.

منظور از کلمات مخفی کلماتی است که کمتر کسی فکر می کند کاربران آنها را جستجو می کنند. این کلمات را تنها کسانی که در یک گستره کاری بر روی سئو آن کار و جنبش نموده اند و وبمستر آن سایت را چک کرده اند متوجه می شوند. مثلا ما در گستره کرایه خودرو متوجه شدیم که کلمه کرایه ماشین ارزان طهران جزء جستجوهای زیاد کاربران اینترنتی است.

خب اکنون بریم سراغ روشهای انتخاب کلمه کلیدی!

انتخاب واژه کلیدی با بررسی الکسا سایت رقیب
چند لغایت راه خوب می شناسم که کوشش می کنم اونها رو به شما معرفی کنم. احد از بهترین راهکارها بررسی سایت رقبا در الکسا است. الکسا یک وبسایت پایین مجموعه آمازون است که به وبسایتها بر بنیاد بازدیدکننده نمره می دهد. شما در پیشه خود جستجو کنید و ببینید در صفحات اول چه رقبایی دارید. بعد سایت رقبا را در الکسا جستجو نمایید و در نتایج آمده کلمات کلیدی ای که سایت رقیب بیشتر دیده شده را نگریستن کنید. این کلمات کلمات اصلی شما خواهند بود. با رسیدگی چندین رقیب شما کلمات مناسب و نکوداشتن پیدا خواهید کرد.



 

استفاده از adwords گوگل
تنها ابزاری که من به شما توصیه می کنم لغایت از طریق آن بتوانید میزان جستجو ماهانه کلمه کلیدی مدنظرتان را پیدا کنید و متوجه شوید این واژه چقدر رقابت دارد، adwords گوگل است. شما با داشتن یک جیمیل که در آن لاگین کرده باشید می توانید وارد آدرس adwords.google.com بروید و با شناسایی سایت و زدن کلمات کلیدی در دسته keywrods بفهمید که میزان جستجوی ماهانه یک واژه کلیدی چقدر است.

هر چقدر جستجوی ماهانه واژه کلیدی بیشتر باشد و شما با آن واژه بالا باشید شایستن دیده شدنتان بیشتر می شود.

کلمات کلیدی هم گروه و وابسته و پنهان
در خیلی از سایتها اگر بروید به شما رهنمود می کنند از راه ابزارهای مختلفی این پیشه را اتمام دهید. اما ما اصلا این تدبیر را پیشنهاد نمی کنیم! شما برای اینکه بتوانید در سئو کلمه کلیدی خویش موفق شوید باید قدرت تشخیص این را داشته باشید که واژه ها مرتبط و هم گروه با هم را مشخص نمایید.

مثلا یک مشتری داشتیم که می خواست راهنمای آزمون گسیل به خارج فرهنگیان را به فروش برساند. برای این قصد یک سری کلمات را برای وی پیدا کردیم که بیشتر توسط کاربران جستجو می شد، ولی باید این دقت را داشته باشیم که یک سری کلمات با هم هم گروه هستند. کلماتی که با هم هم گروه باشند را می تاب در یک صفحه سئو کرد. ولی کلماتی که هم گروه نباشند را باید در صفحات جداگانه سئو نمود.

تشخیص این سوژه از گزینش خود واژه کلیدی مهم تر است. در ادامه اغلب در این باره گفتگو می کنیم.

چطور کلمات وابسته و نهان را تشخیص دهیم؟
بهترین طریق برای تشخیص کلمات وابسته خود گوگل است. شما وقتی جستجو می کنید در انتهای هر صفحه واژه ها وابسته به شما شناسایی می شود تا نتایج بهتری را بتوانید پیدا کنید. این روش بهترین راهکار برای تشخیص کلمات وابسته است.


برای تشخیص واژه ها کلیدی نهان باید تجربه وبمستری داشت. یعنی باید کمینه سه الی چهار سایت مرتبط با سوژه سایتی که می خواهید سئو کنید را پیشتر سپریدن دیتا باشید الی با این کلمات آشنا شوید. در انتهای نوشتار بیشتر به این جستار می رسیم.

چطور با کلمه کلیدی سایتمان را سئو کنیم؟
پس از شناسایی کلمات اصلی و وابسته شما باید انتخاب کنید از چه روشی می خواهید سایت خود را سئو کنید، روشهای سئو سایت عبارت اند از:

سئو کلاه سفید
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه سیاه
البته ما اصلا سئو کلاه سیاه را توصیه نمی کنیم و برگزیدن اصلی ما سئو کلاه سفید است. ولی اگر شما زمان برایتان مهم باشد مجبور هستید به سراغ سئو کلاه خاکستری بروید.

همانطور که گفتیم گزینش ما سئو کلاه سفید است. توسط این طریق حال می خواهیم تعلیم ببینیم که چطور می شود با کلمات کلیدی سایت خود را سئو کنیم.

شما باید واژه ها کلیدیتان را به سه دسته کانونی و اصلی و وابسته بخش کنید.

کلمه کانونی مهمترین واژه شماست که باید آن را روی صفحه اصلی فوکوس نمایید.

کلمات اصلی سایر دربرگیرنده ۴ کلمه اصلی دیگر است که شما با توجه به موضوع آن کلمه می توانید فوکوس را روی صفحه اصلی بگذارید یا اینکه اگر کلمه اصلی شما با کلمه کانونی متفاوت است صفحه ای برای آن کلمات برپایی کنید.

در خصوص واژه ها وابسته سه شغل باید انجام دهید:

اول اینکه شما باید یک دایرکتوری کامل از کلمات و خدماتی که در پهنه کاری شما هستی دارد را به چهره مقاله در دسته وبلاگ صحیح کنید. این یعنی چی؟ فهرست کلماتی که شما در کسب و کارتان به کار می برید چیست؟ مثلا تارنما ما که در پهنه دیجیتال مارکتینگ کار و جنبش دارد شامل کلماتی همچون:

بازاریابی دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ، سئو، طراحی سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات در اینترنت، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام، بهینه سازی سایت، تبلیغات در گوگل و…

شما باید آغاز بیایید و مقالاتی با پسوند چیست بسازید. مثلا مقاله ای بنویسید که عنوان آن بازاریابی دیجیتال چیست باشد! سئو چیست باشد! در این مقالات که به مقالات چیست سرشناس هستند با واژه های اصلی و کانونی به صفحات اصلی خود حداقل یکبار لینک دهید.

بعد از اینکه این مقالاتتان تمام شد، به سراغ بازکردن هر کدام از مقالات چیست بروید. یعنی در چند نوشتار نکاتی درباره بازاریابی دیجیتال بگویید و در این مقالات به نوشتار بازاریابی دیجیتال چیست لینک دهید.

در خصوص نوشتار نویسی و انجام سئو ساختاری حتما نوشتار مربوطه را مطالعه فرمایید.

همین پیشه را با کلیه مقالات خویش بکنید. ساختار مقالات شما باید به شکل زیر باشد:

 

 



همانطور که می بینید این ساختار مقاله نویسی و ساخت صفحات یک ساختار هرمی است که شبیه به خرده کمپانی های هرمی می باشد.
خدمات ساپورت سایت وردپرس لینک سازی هرمی هم توی لینک سازی درونی و هم در لینک سازی بیگانه بسیار کارساز است. اما خیلی از سئو کاران امروزه لینک سازی عنکبوتی را گزینش می کنند(چون چیدن استراتژی لینک سازی هرمی کمی زمانبر و نیازمند برنامه ریزی است).

در لینک سازی عنکبوتی بدون در نظر گرفتن راهبرد هرمی، هر جا که از عنوان صفحه یا مقاله ای اسم برده شد بدان لینک می شود. البته حتی این کار هم جواب می دهد! اما ما به شما رهنمود می نماییم کل کارهایتان را با برنامه پیش ببرید.

با استفاده از این ترفند که در اصل معرفی یک سایت است میتوانید به صورت کاملأ آنلاین و از طریق اینترنت، با تایپ نام و نام خانوادگی شخص پی به شماره تلفن و محل سکونت او ببرید. با این کار شما از تماس با اپراتورهای 118 شرکت مخابرات بی نیاز میشوید و میتوانید بدون دردسر شماره تلفن تمامی افراد حقیقی و حقوقی را به دست آورید.

بدین منظور کافی است به آدرس http://118.tct.ir بروید.
همان طور که مشخص است برای جستجوی تلفن افراد حقیقی به قسمت "مشترکین حقیقی" و برای جستجوی تلفن شرکت ها و موسسات به قسمت "مشترکین حقوقی" بروید.
در هر دو قسمت هم با استفاده از دکمه جستجو تکمیل فرم نظر به زبان فارسی میتوانید شماره و آدرس فرد مورد نظر را بیابید.

ممکن است شما نیز به همانند بسیاری از کاربران دیگر یک پرینتر برای کامپیوتر شخصی تان داشته باشید. این امکان وجود دارد که در چاپگر شما کارتریج جوهر و هد چاپگر از هم جدا می‌باشند. این نوع چاپگرها که بیشتر در محصولات اپسون به چشم میخورد. هد چاپگر بسیار کثیف است و در چاپ خطوط اضافی ایجاد می‌کند، در نتیجه نیاز به پاک سازی دارد.این هدها را نباید از هم جدا کرد چرا که به صورت میلیمتری و دقیق باید جایگذاری شوند. اما با هر تفسیری به هر حال این هدها هم کثیف شده و یا جوهر خشک شده بر روی آنها قرار می‌گیرد. نگران نباشید چرا که با استفاده از این ترفند اینگونه هدها هم به سادگی پاک میشوند.

نقطه ابتدایی هر چاپگری حالت خاموشی آن است. در این حالت هد سفت شده و در یک جا قرار دارد. برای اینکه بتوانید آن را تکان دهید باید، هد را از حالت قفل شده خارج کنید. برای این کار چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق چاپگر را از پریز برق بیرون بکشید. اکنون قابل حرکت است.
دستمال خیسی را زیر سری چاپگر بکشید. با یک دست محگم نگه دارید و با دست دیگر سری را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. سپس مکانی را که در در حالت خاموش، هد در آن قرار می‌گیرد را هم پاک کنید. چرا که در آنجا هم بیشتر اوقات گرد و خاک و یا جوهر خشک شده قرار می‌گیرد. هنگامی که کار پاکسازی تمام شد، دوباره سیستم را به برق وصل کنید.

اگر از رایانه‌های دسکتاپ PC خسته شده‌اید و پول کافی هم دارید، لپ‌تاپ‌های سنتی برای شما بهترین انتخاب هستند. برخلاف نت‌بوک‌ها (Netbook)‌، اندازه صفحه نمایش و صفحه کلیدهای این رایانه‌های قابل‌حمل، کامل بوده و می‌توانید یک روز کامل کاری را با آنها بدون هیچ گونه احساس خستگی و ناراحتی سپری کنید. تفکیک‌پذیری (رزولوشن) صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های عادی از نت‌بوک‌ها بیشتر است و به شما اجازه می‌دهد تا در یک زمان، محتوای بصری بیشتری را یکجا روی صفحه داشته باشید و این امر امکان استفاده آسان‌تر از بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری را برای شما فراهم می‌کند.


تنها نکته منفی آنها این است که قیمت و وزن لپ‌تاپ‌ها از نت‌بوک‌ها بیشتر است، اما به هر حال با بودجه‌ای در حدود 500 هزار تومان، می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی را از اندازه صفحه نمایش 3/13 تا 6/15 اینچ انتخاب کنید که صفحه کلیدهای شکیل و خوبی داشته باشند و در عین این که از قدرت کافی برای پاسخگویی به نیازهای روزمره و اجرای نرم‌افزاری شما برخوردارند، زمان دوام باتری در حد 3 ساعت یا بیشتر را نیز ارائه می‌دهند. به همین علت برای افرادی که به طور مداوم آنها را برای استفاده در کارها و ارجای وظایف گوناگون به‌کار می‌برند، همراهی ایده‌آل است.

 

انواع لپ‌تاپ

1ـ‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming laptop)‌

معرفی این لپ‌تاپ‌ها به این معنا نیست که شما تنها قادر به بازی روی این رایانه‌های خاص هستید و امکان اجرای این بازی‌ها را روی انواع دیگر لپ‌تاپ‌ها ندارید. با آن که بیشتر تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های معمولی در ساخت آنها چندان تاکیدی بر قدرت اجرای بازی آنها ندارند، اما با کمال تعجب، برخی مدل‌های نه‌چندان گرانقیمت مانند
Acer Aspire 5741 با آن که اصلا به ظاهر آنها نمی‌خورد که قادر به اجرای بازی‌های رایانه‌ای باشند و برای این کار، ساخته نشده‌اند، اما در زمینه اجرای بازی‌ها قدرتمند هستند. شاید قدرت این نوع سیستم بیشتر مربوط به تراشه (چیپ) گرافیکی ATI Radeon HD 5470 آن باشد که قادر است از عهده جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای موجود برآید. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ بازی واقعی هستید که بتواند براحتی به‌درد همه بازی‌ها بخورد، لپ‌تاپ گرانقیمت Alienware M17x که 2 عدد کارت گرافیکی را در قالب یک بسته در خود جا داده است و فضای دیسک سختی معادل 2/1 ترابایت دارد، یکی از بهترین گزینه‌هاست. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مزیت‌های دیگری را نیز بجز اجرای بازی‌های با گرافیک بالا و سه‌بعدی دارند، از قبیل غول‌پیکر بودن که اگر صفحه نمایش آنها 17 اینچ نباشد، می‌توانید صفحه حداقل 15 اینچی را از آنها انتظار داشته باشید. به همراه فضای کافی برای کار و بازی و همچنین فضای ذخیره داده زیادی که در اختیار شما قرار می‌دهند. شما باید به این نکته در مورد این لپ‌تاپ‌ها توجه داشته باشید که با داشتن صفحه نمایشی اینچنین بزرگ و قطعات سخت‌افزاری با کارایی بالا، زمان دوام باتری 5/1 یا 2 ساعته برای یک چنین سیستم‌های بازیخوری به هیچ وجه غیرعادی نیست. در ضمن باید آماده دست و پنجه نرم کردن با وزن زیاد آنها نیز باشید. شما می‌توانید آنها را برای زمان‌های نه‌چندان طولانی در یک کوله پشتی به آسانی حمل کنید.

 

2 ـ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل (Ultraportable)‌ و نت‌بوک‌ها

اگر به دنبال لپ‌تاپی باشید که شانه و کتف شما را از کار نیندازد، باید به دنبال یک لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل یا نت‌بوک باشید. این لپ‌تاپ‌ها از جهت کوچکی و سبکی، براحتی در سفر و در راه منزل و کار در کیف دستی جا می‌گیرند و در اولین نظر، بسیار شبیه هم هستند. همچنین شما، زمان دوام باتری شگفت‌انگیز بیش از 8 ساعت را نیز می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید. لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در برخی مواقع کمتر از 5/1 کیلوگرم وزن دارند که می‌توانند به آسانی به همه جا حمل شوند.

لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در مقابل لپ‌تاپ‌های معمولی بسیار لوکس به نظر می‌رسند. اندازه‌های 5/11 و 12 اینچی صفحه نمایش‌های آنها بسیار به درد بخورتر از اندازه 10 اینچی صفحه نمایش نت‌بوک‌ها بوده و همچنین سیستم‌هایی بسیار مفید و قابل استفاده‌تر و دارای کارایی بیشتری از آنها هستند که از قطعات بسیار مرغوب و گران‌تری ساخته شده‌اند که در این امر در مقابل نت بوک‌ها جذابیت بیشتری به آنها می‌بخشد. لپ‌تاپ‌های سری X سونی که از فیبر کربن (Carbo Fibre)‌ و آلومینیوم ساخته شده و بهره‌مند از فضای ذخیره‌سازی از نوع وضعیت جامد (SSD)‌ یا Solid-state disk هستند، با دوام طولانی‌تر شارژ باتری و کارآیی بالا و طراحی مناسب، در راس دیگر لپ‌تاپ‌های این دسته قرار دارند. یک ایراد بزرگ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل قیمت بالای آنها است به طوری که یک لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل سونی بیش از 000/000/1 تومان گران‌تر از یک نت‌بوک است و این در حالی است که حتی از قدرت لپ‌تاپ‌های معمولی ارزان‌تر از خود هم برخوردار نیست.

 

3 ـ لپ‌تاپ‌های تبلت یا لوحه‌ای (Tablet PC)‌

رایانه‌های لوحه‌ای سال‌هاست که کم و بیش در بین لپ‌تاپ‌ها حضور دارند. تا به امروز کاربردهای آنها اختصاصا جهت مصارف تخصصی و تجاری بوده است، اما با ورود آیپد اپل (Apple iPad)‌ که رایانه‌ای است طراحی شده برای مصارف خانگی، این روال کاملا به هم خورد. آیپد سیستم‌عامل iOS را روی خود در حال اجرا دارد و برخی از رقیبان آن نیز از سیستم‌عامل آندروید گوگل (Google Android)‌ استفاده می‌کنند که هر دوی این سیستم‌ها با فراهم ساختن امکان گشت‌و‌گذار شما در وب (web surf)‌، دانلود بازی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری ساده که برنامه‌های کاربردی (apps)‌ نامیده می‌شوند، کاملا کارآمد و خوب روی صفحه نمایش‌های صفحه لمسی (touchscreen)‌ تقریبا کوچک آنها عمل می‌کنند. اگر به دنبال رایانه‌ای هستید که با سیستم عامل ویندوز کار کند، ما مطمئن نیستیم که لپ‌تاپ‌های تبلت گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. البته ویندوز با تنظیمات و کنترل‌های صفحه لمسی کار می‌کند و رایانه‌های لمسی هوشمند (Touchsmart)‌ در اجرای برنامه‌ها به‌وسیله کنترل انگشتان بسیار خوب عمل می‌کنند، اما حتما باید در کنار آنها صفحه کلید و ماوس نیز در دسترس باشد. این رایانه‌های لوحه‌ای به عنوان یک راه و گزینه قابل حمل برای گشت و گذار در وب بسیار مناسب هستند و انواع گوناگونی از آنها با اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ و کوچک در بازار یافت می‌شوند.

شاید بسیاری از کاربران از DVD تنها به علت ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات به جای CD استفاده میکنند. در صورتی که DVD مزیتها و تفاوت های بسیار زیادی با CD های معمولی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی این تفاوت ها که بیشتر منشأ سخت افزاری دارد بپردازیم. شاید شما نیز با خواندن این ترفند از این پس همواره از DVD برای ذخیره اطلاعات مهم خود استفاده کنید.

DVD از CD بسیار ایمن تر است ؛ در هر دو طرف یک DVD لایه‌ای از پلی‌کربنات موجود میباشد. این لایه از لایه زیرین خود که آلومنیومی می‌باشد و به عنوان لایه منعکس کننده‌ای برای لیزر عمل می‌کند، در برابر خط خوردگیها محافظت می‌کند.

در CD تنها لایه زیرین دارای پلی‌کربنات می‌باشد. اما بر خلاف این مسئله روی CD که حالت چاپ شده ای را به خود می‌گیرد حساس‌تر می‌باشد. در زیر بر چسب، در بیشتر CD‌ها تنها یک لاک نازکی کشیده شده است. و در زیر آن لایه منعکس کننده قرار دارد. تنها خط‌خوردگ‍ی بسیار کوچکی مثلاً توسط یک خودکار می‌تواند باعث ضربه‌ خوردن به لایه انعکاسی شود.

در قسمت ضربه‌خورده شده دیگر اشعه‌های لیزر منعکس نمی‌شود، لذا CD دیگر به صورت کامل و یا بخشی از آن اجرا نمی‌شود. لازم به ذکر است که بهتر است به خصوص در مورد CD‌ها همیشه برای نوشتن بر رویشان از خودکارهای مخصوص CD ها استفاده کنید.

علاوه بر این از نظر حساسیت در قبال نور و گرما، CD‌ها و DVD‌هایی که شخصا بر روی‌انها چیزی ثبت می‌شود. نسبت به آن دسته که همراه در فایل از شرکت‌ها می‌آیند آسیب‌پذیرتر می‌باشند. در صفحاتی که شخصا فایلی را در آنها ثبت کرده‌اید، (ترفندستان) یک ماده ارگانی رنگی که به نور نیز بسیار حساس است. کار حمل اطلاعات را بر عهده می‌گیرد. نور مستقیم خورشید می‌تواند این ماده را خراب کند، پس بهتر است همیشه در جای تاریکی از آنها نگهداری کنید و نگذارید که تغییرات دما بر آنها اثر کنند.

همه شما بدون شک به پاکیزگی و سلامتی خود اهمیت خاصی میدهید. یکی از عواملی که شاید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد حفظ پاکیزگی سیستم شماست. باید گفت از جمله مواردی که سیستم شما را تهدید می کند هجوم گرد غبار بر روی قسمتهای مختلف کامپیوتر های خانگی است. شاید بپرسید چگونه؟ در واقع گرد و غبار ناشی ازمحیط سبب میشود لایه ای از غبار بر روی بردها و قطعات سخت افزاری نشست کند ؛ این امر سبب ایجاد یک مقاومت ایستاتیک شده و در نتیجه گرما در محیط گرد و غباری افزایش پیدا میکند. شما در چند مرحله به راحتی میتوانید کامپیوتر خود را تمیز کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این روشها بپردازیم.

1- ابتدا و پیش از هر کاری تمامی برق ورودی را خارج کنید. حتی کلید برق پشت پاور را نیز بزنید.

 

2- حال با یک پارچه نمناک بدنه مانیتور را تمیز کنید. برای تمیز کردن صفحه مانیتور میتوانید از 2 قطره شیشه شور و یک دستمال بدون کرک استفاده کنید. مایه های ظرف شویی امکان براق کنندگی دارند و میتوانند این تمیزی را تا مدتها حفظ کنند.

 

3- اکنون نوبت موس و کیبورد و دیگر قطعات جانبی مثل پرینتر و اسکنر است. شما میتوانید از اسپری های ساخته شده در بازار برای اینکار استفاده کنید. این اسپری ها خاصیت ضد استاتیک دارند و به برد قطعات آسیب نمیرسانند و خیلی زود با هوا ترکیب شده و میپرند. همچنین با استفاده از محلول الکل و یک دستمال نیز میتوانید این کار را انجام دهید. ولی روش اول بسیار بهتر جواب میدهد.

 

4- برای تمیز کردن کیس و از همه مهمتر مادربرد و دیگر قطعات داخل آن ابتدا در کیس را باز کنید. توجه داشته باشید که برق کاملا قطع شده باشد. ابتدا فن ها را خارج و آنها را با یک دستمال و از همه بهتر یک برس تمیز کنید. هیچگاه این کار را با فشار قوی هوا و دستگاه های برقی مانند جارو برقی انجام ندهید. چون افزایش ناگهانی چرخش سبب سوختن و یا نیم سوز شدن فن میشود.

 

5- قطعات رم و کارت گرافیک و دیگر کارتها را خارج کنید. همان طور که ذکر شد هرگز برای تمیز کردن قطعات از جارو برقی استفاده نکنید. جارو برقی بر اثر ایجاد جریان الکتریسیته ساکن ممکن است به قطعات شما آسیب جدی وارد کند. آنها را میتوانید با استفاده از اسپری های باد فشار قوی که برای اینکار ساخته شده است با بهترین کیفیت تمیز کنید. داخل اسلات ها و شکاف های کارتها نیز با یک برس نرم تمیز کنید. این کار باعث میشود تا برد کاملا با مادربرد در ارتباط باشد.

 

6- در پایان تمامی سیستم را دوباره و به شکل یک پارچه روشن کنید. همچنین اگر از کامپیوتر خود در مدت زمان طولانی استفاده نمی کنید بر روی آن از پوشش های کاور استفاده کنید. توجه کنید که در هنگام کار با کامپیوتر تمامی کاورها را بر دارید تا گرما در آن محیط افزایش پیدا نکند.

در انتها فراموش نکنید طبق نظریه پزشکان گرد و غبار بر روی قطعات الکترونیکی یکی از سمی ترین مواد محیط زندگی انسان است.

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.