تنها مدل کادیلاک که هم اکنون از سیستم نیم خودران سوپرکروز بهره می برد، CT6 است. بااین حال خودروساز آمریکایی اعلام کرد تا پسین سال ۲۰۲۰، تمام مدل های کادیلاک به سیستم سوپرکروز مجهز خواهند شد. به هدف اتمام این کار، گردآور ای از مدل های جدید و به روزرسانی شده ی خودروهای کادیلاک تا دو سال آینده وارد بازار می شوند. اولین مدل با قابلیت سهم گیری از سیستم سوپرکروز، کراس اور XT6 مدل ۲۰۲۰ است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروِ دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد.
در ۲ سال آینده کادیلاک دودمان جدید اسکالید، سدان CT4 ،XT5 و سدان CT5 را عرضه می کند که به جای مدل های فعلی ATS و CTS پیمان می گیرند. فقط مدل در خط تولید کادیلاک که در سنه های گذشته با سیستم نصف خودران سوپرکروز عرضه شد، کراس اور کامپکت XT4 بود که در سال ۲۰۱۸ شناسایی شده است.
تصمیم کادیلاک برای خودران کردن خودروهای خود تا سال 2020
سوپرکروز یگانه از تکنولوژی های رانندگی مستقل و خودران است که هم الان دردسترس خریداران آمریکایی قرار دارد. این سیستم از ترکیب لیدار، GPS بسیار دقیق، سیستم تشخیص توجه راننده و گردآور ای از دوربین و حسگرها برای ساخت نقشه ی مجازی از گوشه ها-کناره ها اتومبیل سهم می برد. این خودروساز به احسان از سیستم رانندگی خودران از آن جنرال موتورز برای ارتقای محصولات خود کاربرد کرده است و برای بهبود مداوم آن ها تلاش زیادی می کند.
سوپرکروز کادیلاک برنده ی جایزه ی تکنولوژی سال ۲۰۱۹ اتوبلاگ شد. این سیستمِ مجهز به سطح ۲ از فناوری خودرو خودران بر پایه استاندارد SAE، امکان کنترل بدون دست راننده در کبیر گذرگاه و تفریق خستگی و بهبود ایمنی را فراهم می کند. علاوه براین، سوپرکروز از بسته های ایمنی سهم می برد که راننده را به حفظ زیرکی ناچار می کند و سطح پذیرش گویی را که در سایر سیستم های سطح ۲ یافت نمی شود، برای مشتریان ارائه می دهد. کادیلاک توانست در چشم وهمچشمی با تکنولوژی VC Turbo اینفینیتی و سیستم EQ Boost مرسدس بنز، برنده ی جایزه ی فناوری اتوبلاگ شود.
آرکتیک تراکس در سال 2016 اقدام به شناسایی ایسوزو دی مکس آرکتیک تراکس AT35 کرد و از آن سررسید تا به حال نسخههای ارتقا یافتهی نیسان ناوارا و تویوتا هایلوکس را نیز روانه بازار کرده است.
البته این کمپانی برای نخستین بار اقدام به تیون فولکس آماروک به قصد استفاده در آبوهوای سرد و یخی قطب شمال کرده است.
همانگونه که چشمداشت میرود فهرست بهبودهای این خودرو کاملاً طولانی است. سیستم تعلیق در جلو و عقب 25 میلیمتر افزایش ارتفاع داشته و قوسهای چرخ جدید نیز پذیرای لاستیکهای کبیر و رینگهای 17 اینچی آلیاژی شدهاند. فلاپ های کبیر این پیکاپ نیز از بدنهی اتومبیل در زمینهای سرسخت محافظت خواهند کرد.
فولکس واگن آماروک با تیونینگ آرکتیک تراکس معرفی شد.
داخل کابین شاهد تجهیزاتی همچون آتشخاموشکن، ژنراتور پرتابل و… خواهید بود. رادیوی VHF، جعبهابزار و جک نیز در این آماروک سفارشی به چشم میخورند. وانگهی جعبه کمکهای اولیه و اضطراری نیز به منظور کمک به افراد در موقعیتهای اضطراری تعبیه شده است.
زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانهی 6 سیلندر دیزلی آماروک استاندارد به چشم میخورد. این پیشرانه نیرو 221 اسبی داشته و باعث برپایی توانایی صخرهنوردی لغایت 45 درجه و حمل بار الی 1154 کیلوگرم میشود. همانند مدل استاندارد، این نسخهی سفارشی هم دارای معاون جنبش در سرپایینی جهت توقف خودرو در شرایط لغزندگی میباشد.
مدیر کمپانی اینفینیتی درباره این کانسپت گفته :
کانسپت اینفینیتی QX Inspiration نشانه آغاز یک نسل جدید برای خودروهای اینفینیتی بوده و یک طرح مستقیم برای خودروهای الکتریکی این برند می باشد. این طرح مفهومی معماری جدیدی داشته و با الهام از DNA ژاپنی، یک شاسی بلند با پرفورمنس بالا، آلایندگی کم و با محدوده حرکتی سطح بالا محسوب می شود.
این کانسپت مفهومی از یک طراحی بی همتا سهم می برد. اینفینیتی برای این خودرو گلگیرهای برجسته و کبیر به همراه رینگ های 22 اینچی در نظر گرفته است. در نمای رو به رو جلو پنجرهای دیده نمی شود و در نمای عقب نیز چراغ نواری شکل در بالای شیارهای سپرعقب دیده می شود
کانسپت الهام تقسیم اینفینیتی QX Inspiration ، نمایشی از منظور الکتریکی آینده و پیشینه 30 ساله ما است.
کابین این شاسی بلند مفهومی با به کارگیری فنون سنتی و با متریال الهام گرفته از حساسیت ویژه ژاپنیها طراحی شده است. پلتفرم این اتومبیل به طراحان فرمان ساخت یک کابین سالن مشابه تحت عنوان ‘omotenashi’ که نوعی مهماننوازی ژاپنیهاست الهام گرفته است. این خودروساز ژاپنی هنوز اطلاعاتی از قوای محرکه این کانسپت شاسی بلند منتشر نکرده است
کیا تلوراید در استودیوی ارواین (irvine) کیا در کالیفرنیا طراحی شده؛ بعد به ظاهر جعبهای شکلش، جلوپنجره بیش اندازه بزرگش و همچنین چراغهای بیقواره جلو و عقبش نباید ایراد گرفت چراکه در استودیوی طراحی ارواین (irvine) کیا در کالیفرنیا، ساخته شده. حتی خویش کیا هم صراحتا گفته که تلوراید، اولین محصولی است که به چهره اختصاصی برای بازار آمریکا طراحی و ساخته.
دو خبر بد برای هواداران موهاوی!
تلوراید 2020 تنها یک پیشرانه دارد و بس! پیشرانهای که 6 سیلندر GDI است و 3.8 لیتر حجم دارد و 291 اسب بخار با 355 نیوتن متر فرآوری میکند. پیروان موهاوی خوب میدانند که کیا این خودرو را یا بهصورت دیفرانسیل عقب یا بهصورت AWD میفروخت. ولی تلوراید یا AWD است یا دیفرانسیل جلو؛ بله! صحیح میخوانید: سیستم محرکه تلوراید بهصورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلوست و از آنجایی که نمیدانیم چرا کیا از «دیف عقب» به «دیف جلو» تغییر رویه دیتا است، بعد فعلا قضاوتش نمیکنیم!
اگر نسخههای AWD تلوراید را سفارش دهید، علاوهبر داشتن 4 حالت رانندگی، دو حالت قفل دیفرانسیل (AWD-Lock) و برفی (snow) هم دارید که در هر کدامشان، نیروی توزیع شده بین چرخها، به صورت زیر است:
در حالت اکو (eco) و اسمارت (smart) تمام نیرو به چرخهای جلو میرود.
در حالت کامفورت (comfort) و برفی، تنها 80% نیرو به چرخهای جلو میرسد.
در حالت اسپرت (sport) تنها 65% نیرو در پسندیدن چرخهای جلوست.
در حالت قفل دیفرانسیل، قدرت بهصورت برابر میان محورها دسته میشود.
10 آپشن برای نخستین بار
کیا برای پرچمدار قدبلندهایش، سنگ تمام گذاشته و از آپشنهایی برای تلوراید بهرهگیری کرده که تاکنون در هیچکدام از شاسیبلندهایش، پیشینه نداشته است. ناگفته نماند که این آپشنها میانی محصولات کیان و هیوندای، مشترک است:
BCA-R: سیستمی که با کمک دوربین، تغییرلاین اتومبیل را کنترل میکند و با تشخیص گمان کردن تصادف تلوراید با خودروهایی که در نقطه کور هستند، ترمزها را پرکار میکند.
RCCA: سیستمی که در هنگام دنده عقب، در صورت تشخیص شایستن برخورد (از سمت راست یا چپ خودرو) ترمزها را فعال میکند.
LFA: سیستمی که در هنگام پرکار بودن کروز کنترل هوشمند، با مهار خطوط جاده، راهبند از تغییر لاین اتومبیل میشود.
SEA: سیستمی که در صورت تشخیص کم و بیش شدن وسایل نقلیه به عقب خودرو، دربهای خودرو را قفل نگه میدارد طوری که به صورت دستی نیز نمیتوان قفل دربها مفتوح کرد. این سیستم برای پیشگیری از آن تصادفاتی است که سرنشینان خودرو، به صورت یکباره دربها را مفتوح میکنند و پیاده میشوند.
HDA: سیستمی که برای پیشگیری از تصادفات جلوست و با کمک رادارها و لیدار (سنسورهای لیزری) موانع احتمالی در جلوی اتومبیل را شناسایی و در صورت نیاز، مهار پروانه و پدالهای گاز و ترمز را در برگزیدن میگیرد. این سیستم در ضمن مجهز به دوربین تابلوخوان است و در چهره تشخیص سرعت مجاز، گیر از افزایش سرعت تلوراید میشود.
HUD: همان هداپ خودمان!
Driver Talk: پیوستگی میکروفونی راننده با سرنشیان رده دوم و سوم.
Quiet Mode: امکان قطع صدای اسپیکرهای ردیف دوم یا سوم.
جدید ترین شاسی بلند کیا تلوراید 2020 معرفی شد.
Rear Occupant Alert: در هنگام خاموش بودن اتومبیل و قفل دربها، سنسورهای صوتی کابین همچنان صریح میمانند الی در صورت تشخیص هستی حیوانات یا بچه در کابین، به راننده اخطار دهند.