قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کامپیوتر

زمانی که از طریق سیستم‌عامل ویندوز به شبکه‌ای متصل می‌شوید، ویندوز به‌طور خودکار خصوصی یا عمومی بودن شبکه‌ای که به آن متصل شده‌اید را تشخیص می‌دهد. پس از تشخیص شبکه موردنظر تنظیمات امنیتی را مطابق با شبکه‌ای که انتخاب شده اعمال خواهد کرد. به‌طور مثال در یک شبکه خصوصی این امکان وجود دارد تا سایر دستگا‌ه‌هایی که به شبکه یکسان متصل شده‌اند را پیدا کرده و فایل‌ها و چاپگر را روی آن شبکه به‌اشتراک قرار دهید.

 

یک شبکه عمومی سیستم شما را از سایر دستگاه‌ها پنهان کرده و مانع از آن می‌شود تا فایل‌ها و چاپگر خود را به‌اشتراک قرار دهید. این سیاست سخت‌گیرانه زمانی که به یک شبکه وای‌فای عمومی در کافی‌شاپ‌ها و فرودگاه‌ها متصل می‌شوید مانع از آن می‌شوند تا هکرها به راحتی دستگاه شما را هک کنند.

 

در حالی که عملکرد ویندوز در شناسایی یک شبکه خوب است، اما در برخی موارد ویندوز در ارتباط با نوع شبکه از شما سوال می‌پرسد. زمانی که پروفایل شبکه را انتخاب کردید، ویندوز به شکل خودکار تنظیمات مناسب با شبکه انتخاب شده را اعمال می‌کند. اما اگر تصور می‌کنید که خودتان یا ویندوز به اشتباه پروفایل مربوط به شبکه را انتخاب کرده‌اند به سادگی می‌توانید پروفایل را تغییر دهید. ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چطور می‌توانید یک پروفایل خصوصی شبکه را به پروفایل عمومی یا بالعکس تغییر وضعیت دهید.

 

تغییر پروفایل شبکه در ویندوز 7

گام اول، در سیستم‌عامل ویندوز 7 در منوی شروع گزینه Control Panel را انتخاب کرده و آن‌را باز کنید. اکنون صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده و سپس روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید.

 

گام دوم، در پنجره Network and Sharing Center باید بتوانید شبکه‌های فعالی که در بخش View your active networks قرار دارند را مشاهده کنید. برای تنظیم یک شبکه به وضعیت عمومی یا خصوصی باید روی پروفایل شبکه‌ای که نام آن‌را در بخش Network مشاهده می‌کنید کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

تغییر وضعیت شبکه از حالت Private به Public 

 

گام سوم، در این حالت پنجره‌ای ظاهر شده که به شما اجازه می‌دهد مکان شبکه را انتخاب کنید. ویندوز 7 در این زمینه عملکرد خوبی داشته  و توضیحات جامعی در ارتباط با هر یک از شبکه‌هایی که قصد انتخاب آن‌ها را دارید ارائه می‌کند. شبکه موردنظر خود را بر مبنای توضیحاتی که نشان داده شده است انتخاب کنید. با توجه به این‌که در نظر داریم وضعیت شبکه خودمان را از حالت عمومی (Public) به خصوصی (Private) تغییر وضعیت دهیم گزینه Home Network را انتخاب می‌کنیم.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

تغییر وضعیت شبکه از حالت خصوصی به عمومی در ویندوز

 

زمانی که شبکه مدنظر خود را انتخاب کردید، تغییرات به سرعت اعمال می‌شوند. در نتیجه به راه‌اندازی سیستم نیازی ندارید.

 

تغییر پروفایل شبکه در ویندوز 10

کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 نیز به همان روشی که در بالا به آن اشاره شد قادر هستند پروفایل مربوط به شبکه را تنظیم کنند. با توجه به این‌که Control Panel به آرامی در حال محو شدن از سیستم‌عامل ویندوز 10 است، پیشنهاد ما این است که از برنامه Settings برای تغییر وضعیت حالت شبکه استفاده کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

 

گام اول، برنامه Settings را از طریق منوی شروع باز کرده و سپس به Network and Internet بروید.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

 تغییر وضعیت شبکه در ویندوز

 

گام دوم، گزینه ethernet که در سمت چپ پانل قرار دارد را انتخاب کنید. اگر از وای‌فای استفاده می‌کنید باید گزینه wiFi را انتخاب کنید. در سمت راست پانل روی دکمه Network کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

 

گام سوم، پروفایل مربوط به گزینه Private را انتخاب کنید. درست همانند ویندوز 7 تغییرات به شکل بلادرنگ اعمال می‌شوند.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

 

تغییر پروفایل شبکه از طریق Local Security Policy

روش دیگری که به شما اجازه می‌دهد به بهترین شکل پروفایل مربوط به شبکه را تغییر دهید از طریق Local Security Policy است. این روش به ویژه برای مدیران شبکه یا زمانی مفید است که نمی‌توانید از هیچ‌یک از دو روشی که در بالا به آن‌ها اشاره شد استفاده کنید. البته به این مسئله توجه داشته باشید که برای استفاده از این راهکار باید از نسخه حرفه‌ای ویندوز استفاده کید. با توجه به این‌که در روش فوق تنظیمات شبکه درست به همان شکلی که شما نیاز دارید تغییر پیدا می‌کنند، در نتیجه بهتر است دقیقا به این مسئله فکر کرده باشید که در حال انجام چه کاری هستید.

 

گام اول، کلیدهای windows + R را روی صفحه‌کلید فشار داده و در پنجره ظاهر شده عبارت secpol.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا برنامه Local Security Policy اجرا شود.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

 

گام دوم، در پنجره Local Security Policy گزینه Network List Manager Policies که در سمت چپ پانل قرار دارد را انتخاب کرده و سپس روی نام شبکه‌ای که در سمت راست پانل مشاهده می‌کنید دوبار کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

 

گام سوم، گزینه Private که در پایین Location type قرار دارد را انتخاب کنید.

 

بهتر است تنظیمات پیش‌فرضی که در بخش User Permissions قرار دارند را به حال خود رها کنید. با این وجود اگر در نظر دارید پس از تغییر وضعیت پروفایل شبکه محدودیت‌هایی را برای کاربران اعمال کنید، گزینه User cannot change location را انتخاب کنید. این گزینه دسترسی کاربران معمولی به تنظیمات را محدود می‌کند. اگر می‌خواهید به کاربران اجازه دهید تا پروفایل شبکه را تغییر دهند گزینه User can change location را انتخاب کنید، در این حالت کاربران می‌توانند مکان شبکه را خودشان انتخاب کنند. گزینه No Configured مانع از آن می‌شود تا کاربران تغییری روی تنظیمات به وجود آورند.

 

ترفندهای کامپیوتری , غیر وضعیت شبکه از حالت Private به Public

 

در نهایت دکمه Ok را کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. اکنون باید یک‌مرتبه سیستم را راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

 یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون  فعالیت چشم‌گیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزار‌های کاربردی از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندسی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.

 

در قسمت قبلی به معرفی چگونگی آغاز تایپ در مایکروسافت ورد (Microsoft Word) پرداختیم و در این قسمت قصد داریم چگونگی ایجاد مدرک جدید و ذخیره‌سازی آن در مایکروسافت ورد را آموزش دهیم. شما می‌توانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word را از طریق این لینک مشاهده کنید.

 

چگونگی ایجاد مدرک جدید و ذخیره‌سازی آن در مایکروسافت ورد

در این قسمت در مورد ایجاد کردن, و ذخیره سازی یک مدرک جدید در مایکروسافت ورد 2010 صحبت می‌کنیم.

 

بازکردن مدرک جدید

زمانی که با نرم افزار ورد شروع به کار می‌کنید، همواره یک مردک سفید با آن باز می‌شود. اما فرض کنید که در حال کار نیاز به باز کردن یک مدرک سفید جدید دارید یا می‌خواهید مدرک فعلی را بسته و روی مدرک جدیدی کار کنید. در این مواقع باید مراحل زیر را طی کنید.

 

مراحل بازکردن یک مدرک جدید

مرحله اول: روی زبانه File کلیک کرده و گزینه New را انتخاب کنید.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

ایجاد مدرک جدید و ذخیره‌سازی آن در مایکروسافت ورد

 

مرحله دوم: زمانی که گزینه New از ستون اول انتخاب می‌شود، لیستی از الگوهای پیش‌فرض در ستون دوم به نمایش درمی‌آید. اولین انتخابی که می‌توانید داشته باشید، دوبار کلیک بر روی گزینه Blank document است. در این هنگام یک مدرک خالی مانند تصویر زیر خواهید داشت. حال مدرک آماده تایپ متن است.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

 آموزش ورد

 

در آموزش‌های بعدی در مورد دیگر الگوها صحبت خواهیم کرد. برای باز کردن مدرک جدید در هر زمانی، می‌توان از کلید میانبر Ctrl + N استفاده کرد.

 

باز کردن یک مدرک ذخیره شده

گاهی اوقات یک مدرک ذخیره شده نیاز به ویرایش دارد، به این منظور باید طبق مراحل زیر مدرک خود را باز کنید و تغییرات خود را اعمال کنید.

 

مرحله اول: بر روی زبانه File کلیک کرده و گزینه Open را انتخاب کنید.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

آموزش تایپ در مایکروسافت ورد

 

مرحله دوم: در این هنگام کادر محاوره ای باز می‌شود و می‌توان میان فایل‌ها و پوشه‌ها حرکت کرده و مدرک مورد نظر را انتخاب کرد.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

 

مرحله سوم: برای باز کردن ساده مدرک، تنها بر روی دکمه Open کلیک کنید اما می‌توان برای استفاده از گزینه‌های متفاوت از مثلث کوچک موجود بر روی دکمه Open بهره برد.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

 

از بین گزینه‌های باز شده می‌توانید Open Read-Only را انتخاب کنید. در این حالت مدرک شما فقط برای خواندن باز می‌شود و نمی‌توان تغیراتی در آن اعمال کرد. همچنین می‌توانید از دیگر گزینه‌ها نیز برای استفاده پیشرفته استفاده کنید.

 

ذخیره یک مدرک

زمانی که کار نوشتن در محیط مدرک تمام می‌شود، وقت آن است که مدرک خود را ذخیره کنید، در غیر این صورت با بستن نرم افزار ورد، تمام کار شما در مدرک مورد نظرتان از بین خواهد رفت. در ادامه مراحل ذخیره یک مدرک را خواهیم آموخت.

 

مرحله اول: بر روی زبانه File کلیک کرده و گزینه Save As را انتخاب کنید.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

 

مرحله دوم: پوشه مورد نظر برای ذخیره مدرک را انتخاب کنید و نام دلخواه برای مدرک خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید قالب ذخیره مدرک خود را از حالت پیش‌فرض docx در کادر Save As type تغییر دهید.

 

آموزش ورد, ترفندهای مایکروسافت ورد

 

مرحله سوم: در نهایت بر روی Save کلیک کنید تا مدرک شما با نام و قالب تعیین شده و در پوشه مورد نظر ذخیره شود.

 

ذخیره تغیرات جدید

برخی مواقع کاربر در حال ویرایش یک مدرک از پیش ذخیره شده است و می‌خواهد تغییرات جدید را روی همان مدرک ذخیره کند، در این هنگام باید یکی از روش های زیر را انتخاب کند.

 

کلیدها Ctrl + S را فشار دهد تا تغیرات ذخیره ‌شوند.

کلیک بر روی نمایه فلاپی دیسک کوچکی که بالای زبانه File، گوشه بالا سمت چپ محیط نرم افزار وجود دارد نیز کار ذخیره تغییرات را انجام می‌دهد.

همچنین می‌توانید از راهکار سوم استفاده کنید که آن انتخاب گزینه Save در منو File است.

در حال حاضر OneDrive مایکروسافت امکان محافظت از محتوای فولدرهای دسکتاپ، اسناد و عکسها را فراهم کرده است. شما می‌توانید از فولدرهای استاندارد ذخیره فایل خود به شیوه معمول استفاده کنید و OneDrive نیز آنها را در صورتی که در فولدر OneDrive شما در محیط ذخیره سازی ابری نگهداری شده باشند همگام سازی می‌کند.

 

قابلیت Folder Protection مایکروسافت در حالت پیش فرض فعال نیست، اما شما می‌توانید آن را با چند کلیک ساده فعال کنید. این بخشی از نرم افزار OneDrive موجود در ویندوز 10 است و می‌توان آن را در OneDrive در نظر گرفته شده برای ویندوز 7 نیز پیدا کرد.

 

این قابلیت چگونه کار می‌کند:

این روزها خدمات ذخیره سازی ابری فایل مثل OneDrive بسیار رایج شده است، اما مشکل اینجا است که شما باید فایل‌های خود را به جای فولدرهای استاندارد دسکتاپ، اسناد و تصاویر روی فولدر OneDrive ذخیره کنید.

 

قابلیت جدید Folder Protection مایکروسافت با انتخاب شما از محتوای فولدرهای دسکتاپ، اسناد و عکس‌هایتان به وسیله همگام سازی آنها با حساب کاربری OneDrive شما محافظت خواهد کرد. به این شکل شما می‌توانید در صورتی که محتوای موجود در کامپیوتر شخصی شما به هر دلیلی از بین رفت آنها را دوباره بازیابی کنید و یا به سادگی روی کامپیوتر دیگری از آن استفاده کنید.

 

اگر شما ویژگی Folder Protection را برای یک فولدر روی دو کامپیوتر مختلف فعال کرده باشید، محتوای آن فولدر بین این دو کامپیوتر همگام سازی خواهد شد. برای مثال، OneDrive اطمینان حاصل خواهد کرد که شما فایل‌های یکسانی در فولدر Documents تمام کامپیوترهای خود داشته باشید و وقتی شما یک فایل به فولدر Documents یکی از کامپیوترهای خود اضافه می‌کنید این فایل به فولدر Documents کامپیوتر دیگر شما نیز اضافه خواهد شد.

 

به بیان دیگر، این درست مثل همگام سازی عادی فایل‌های شما توسط OneDrive است با این تفاوت که شما فایل‌ها را روی فولدرهای متداول خود ذخیره می‌کنید.

 

چگونه قابلیت Folder Protection را در OneDrive فعال کنیم؟

برای پیدا کردن این قابلیت روی آیکون ابری شکل OneDrive در ناحیه notification کلیک کنید، سپس روی More و بعد Settings کلیک کنید.

 

ویندوز 10, قابلیت محافظت از محتوای فولدر

قابلیت محافظت از محتوای فولدر

 

در پنجره Microsoft OneDrive به تب Auto Save بروید و در آنجا روی دکمه Update Folders کلیک کنید.

 

توجه داشته باشید که اگر شما در اینجا دکمه Update Folders را مشاهده نکردید، طبق گفته مایکروسافت حساب کاربری شما هنوز برای قابلیت Folder Protection واجد شرایط نشده است. ما هنوز نمی‌دانیم چه چیزی این صلاحیت را تعیین می‌کند، اما می‌دانیم که مایکروسافت مرحله به مرحله و با سرعت پایین این قابلیت را ارائه می‌کند. بنابراین اگر هنوز نوبت شما نشده است، در آینده نزدیک یک بار دیگر آن را بررسی کنید.

 

ویندوز 10, قابلیت محافظت از محتوای فولدر

 فولدر  OneDrive

 

بعد از کلیک روی این دکمه OneDrive پیغام تنظیمات محافظت از فولدرهای ضروری (Set up protection of important folders) را به شما نشان خواهد داد. فولدرهایی که می‌خواهید توسط OneDrive همگام سازی شوند را انتخاب کنید و بعد روی Start Protection کلیک کنید تا کار آغاز شود. متاسفانه OneDrive تنها محافظت از این سه فولدر را ارائه می‌کند و شامل سایر فولدرهای داخلی ویندوز از جمله Music, Downloads و Videos نمی‌شود.

 

اگر شما Microsoft Outlook را نصب کرده باشید ممکن است پیغامی‌ را مشاهده کنید که می‌گوید OneDrive نمی‌تواند از فایل Outlook.pst ذخیره شده در فولدر Documents محافظت کند. این همان فولدر پیش فرضی است که Outlook فایل‌های PST شما را در آن نگهداری می‌کند. جای تعجب است که چگونه اپلیکیشن‌های مایکروسافت نمی‌توانند با یک دیگر کار کنند. شما برای این که بتوانید از فولدر Documents محافظت کنید باید فایل PST خود را به فولدر دیگری منتقل کنید.

 

همچنین اگر OneNote را نیز به صورت محلی نصب کرده باشید با یک پیغام مشابه روبرو خواهید شد و شما باید فایل OneNote notebook خود را به فولدر دیگری انتقال دهید.

 

ویندوز 10, قابلیت محافظت از محتوای فولدر

 

در صورت مساعد بودن شرایط OneDrive شروع به همگام سازی فایل‌های موجود در فولدرهایی که شما انتخاب کرده بودید می‌کند. شما می‌توانید با کلیک روی آیکون ابری شکل OneDrive در ناحیه notification مراحل همگام سازی را مشاهده کنید.

 

ویندوز 10, قابلیت محافظت از محتوای فولدر

 

 OneDrive به طور دائم فولدرهای انتخاب شده را تحت نظر خواهد داشت و محتوای آن را در فضای ابری همگام سازی خواهد کرد. فایل‌های موجود در این فولدرها در ستون status با نماد همگام سازی مشخص خواهند شد.

 

ویندوز 10, قابلیت محافظت از محتوای فولدر

 

محتوای موجود در این فولدرها در OneDrive کامپیوترهای شخصی دیگر، از طریق وب و اپلیکیشن OneDrive موبایل قابل دسترس خواهد بود.

 

اگر شما این قابلیت را در دو کامپیوتر مجزای متصل به یک حساب کاربری یکسان فعال کنید، محتوای فولدرهای محافظت شده آنها با یک دیگر ترکیب می‌شوند.

OneDrive در گذشته نیز راهکار مشابه‌ای را برای همگام سازی این فولدرها ارائه کرده بود، اما مایکروسافت Folder Protection را به عنوان یک قابلیت جدید تبلیغ می‌کند. Folder Protection از یک رابط کاربری خوشایندتری برخوردار است و ممکن است در عمل از ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار باشد. کاربران حرفه‌ای‌تر می‌توانند از مزایای لینک‌های سمبولیک در ویندوز نیز استفاده کنند.

در قسمت قبلی به معرفی منوی زیرین مایکروسافت ورد (Microsoft Word) پرداختیم و در این قسمت قصد داریم چگونگی آغاز تایپ در مایکروسافت ورد را آموزش دهیم. شما می‌توانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word از طریق این لینک مشاهده کنید.

در این قسمت به وارد کردن متن در نرم افزار مایکروسافت ورد و توضیح فرمان‌های حرکتی در محیط این برنامه خواهیم پرداخت.

 

آغاز تایپ در مایکروسافت ورد, تایپ در مایکروسافت ورد

 تایپ در مایکروسافت ورد

 

شاید ساده‌ترین کار در برنامه مایکروسافت ورد وارد کردن متن باشد، تنها کار لازم برای وارد کردن متن این است که در محیط مدرک ،متن خود را تایپ کنید. محیط مدرک محلی است که کاربر متن خود را در آن وارد می‌کند و تمام تغیراتی که بر روی متن خود انجام می‌دهد، در این قسمت قابل مشاهده است. همچنین نوار عمودی کوچک چشمک‌زن در این محیط، نشان‌دهنده محل شروع متن و نشانگر تایپ صفحه است.

 

آغاز تایپ در مایکروسافت ورد, تایپ در مایکروسافت ورد

آغاز تایپ در مایکروسافت ورد

 

در اینجا دو نکته قابل توجه است:

برای حرکت به خط بعد نیاز به فشردن دکمه Enter نیست. زمانی که به انتهای خط می‌رسید نرم افزار به صورت خودکار به خط بعد می‌رود. برای ایجاد یک پاراگراف جدید باید از دکمه Enter صفحه‌ کلید استفاده کنید.

برای ایجاد فاصله بین کلمات باید از دکمه Space استفاده کنید، همچنین زمانی که به بیش از یک فاصله بین کلمات خود نیاز دارید می‌توانید از دکمه Tab صفحه‌کلید استفاده نمایید.

 

جابه‌جایی نشانگر تایپ

برای جابه‌جایی نشانگر تایپ در محیط نرم‌افزار می‌توان به چهار روش عمل کرد:

حرکت با نشانه‌گر موس

حرکت با نوار پیمایش

حرکت با صفحه‌ کلید

حرکت به وسیله دستور

حرکت با نشانگر موس

کاربر به منظور تغییر نشانگر تایپ در هر نقطه‌ای در متن می‌تواند با حرکت موس و کلیک بر روی صفحه، نشانگر تایپ را به نقطه مورد نظر انتقال دهد. برای جابه‌جایی بین صفحات مختلف یک مدرک می‌توان از نوار پیمایش کناری استفاده‌ کرد، همچنین می‌توانید با حرکت غلتک موس مدرک خود را پیمایش کنید.

 

حرکت با نوار پیمایش

همانطور که در تصویر نشان داده شده، دو نوار پیمایش در نرم‌افزار وجود دارد، یکی برای حرکت عمودی درون مدرک و دیگری برای حرکت افقی.

 

آغاز تایپ در مایکروسافت ورد, تایپ در مایکروسافت ورد

 

نوار پیمایش دارای بخش های مختلفی است که هرکدام به اختصار توضیح داده می‌شود:

از "scroll up" برای پیمایش به سمت بالای مدرک استفاده می‌شود.

کلیک بر روی "scroll down" موجب حرکت به سمت پایین مدرک می‌شود.

برای حرکت به صفحه بعد از علامت "next page" استفاده کنید.

برای حرکت به صفحه قبل از علامت "perevius page" استفاده کنید.

از علامت "browsing object" برای جستجو میان اجزاء مختلف صفحه (عکس، جدول، بخش و...) استفاده می‌شود.

 

حرکت با صفحه‌کلید

دستورات صفحه‌کلید زیر برای حرکت میان حروف و کلمات در متن مورد استفاده قرار میگیرد:

 

آغاز تایپ در مایکروسافت ورد, تایپ در مایکروسافت ورد

 

حرکت به سمت راست میان کاراکتر‌ها

حرکت به سمت چپ میان کاراکتر‌ها

حرکت به خط بالا

حرکت به خط پایین

حرکت به بالا صفحه

حرکت به پایین صفحه

حرکت به ابتدا خط

حرکت به انتها خط

 

آغاز تایپ در مایکروسافت ورد, تایپ در مایکروسافت ورد

 

دستورات پایین برای حرکت میان کلمات و پاراگراف‌ها موجود در متن می‌باشد. برای هر دستور همزمان باید کلید Ctrl نیز فشرده شود:

جهش به کلمه راست

جهش به کلمه چپ

جهش به شروع پاراگراف بالا

جهش به شروع پاراگراف پایین

جهش به جست و جو شئ قبلی

جهش به جست و جو شئ بعدی

جهش به ابتدا مدرک

جهش به انتها مدرک

جهش به آخرین مکان تغییر یافته در متن

 

حرکت به وسیله دستور

با فشردن کلید F5 پنجره Find and Replace باز می‌شود. زبانه Go To در این پنجره کاربرد‌های مختلفی دارد. با این زبانه کاربر می‌تواند به صفحه، بخش و یا سطر مورد نظر منتقل شود. 

اگر یک تصویر زیبا به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ کامپیوتر یا لپ تاپتان کافی نیست، یک تصویر انیمیشنی گیف می‌تواند همه چیز را بهتر کند. با ما همراه باشید تا چگونگی قرار دادن یک تصویر گیف به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 8 را یاد بگیرید.

 

شاید این سوال برایتان بارها پیش آمده باشد که چگونه از یک تصویر گیف (GIF) می‌توان به عنوان تصویر زمینه ویندوز استفاده کرد. عده‌ای واقعاً به این دلیل می‌خواهند این کار را انجام دهند که احساس می‌کنند این موضوع چیزی شبیه به رمز و راز است، اما عده‌ای دیگر می‌خواهند از سوسو زدن تصویر زمینه دسکتاپ کامپیوتر و لپ تاپ خود در حالی که با آن کار می‌کنند، حیرت زده شوند. در ادامه، چگونگی انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

 

اول از همه باید یادآور شد که این کار بدون نرم افزارهای جانبی امکان پذیر نیست. ویندوز از تصاویر گیف برای استفاده به عنوان تصویر زمینه پشتیبانی نمی‌کند، با این حال می‌توانید یک تصویر GIF را انتخاب کنید و به عنوان تصویر زمینه قرار دهید، اما متحرک نخواهد بود و اولین فریم تصویر گیف مورد نظرتان به صورت یک تصویر ثابت به نمایش در خواهد آمد.

 

نرم افزارهای Stardock DeskScapes و BioniX Animated Wallpaper از جمله برنامه‌هایی هستند که تصاویر گیف را به صورت متحرک در تصویر زمینه به نمایش در می‌آورند.

نرم افزار Stardock به صورت رایگان به مدت 30 روز در دسترس است و برای استفاده کامل و همیشگی از آن باید مبلغی را بپردازید در حالی که BioniX یک نرم افزار کاملاً رایگان است.

 

ما در این آموزش از نرم افزار BioniX استفاده کرده‌ایم، اما کاملاً ارزشش را دارد که نسخه کامل Stardock را تهیه کنید زیرا خیلی کاراتر است و  آیکون‌های دسکتاپتان را مانند کاری که BioniX با تصاویر تمام صفحه انجام می‌دهد، زیر تصویر زمینه پنهان نمی‌کند (برای تصاویر سایز کوچک‌تر گیف مشکلی پیش نمی‌آید زیرا فضای کمتری را در مرکز دسکتاپ اشغال می‌کنند). یک گزینه برای استفاده در زیر آیکون‌های دسکتاپ وجود دارد که توصیه می‌کنیم از آن استفاده نکنید زیرا باعث افزایش استفاده از هارد دیسک می‌شود.

 

چگونه از تصاویر GIF به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 8.1 استفاده کنیم؟

نرم افزار BioniX یک مزیت دیگر نیز دارد. این نرم افزار عملاً در تمامی نسخه‌های ویندوز از جمله نسخه‌ای از ویندوز که ما در این آموزش از آن استفاده کرده‌ایم (ویندوز 8.1) کار می‌کند.

 

هنگامی که این نرم افزار را دانلود کردید، بر روی فایل دانلود شده دو بار کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز و برنامه در کامپیوترتان نصب شود. ابزار مرتبط با انیمیشن از بخش اصلی نرم افزار جدا است، اما می‌توانید با رفتن به منوی ابزار (Tools) و کلیک کردن بر روی انیماتور تصویر زمینه (Wallpaper Animator) آن را اجرا کنید.

 

عکس تصویر زمینه, تصویر زمینه کامپیوتر

چگونگی قرار دادن یک تصویر گیف به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 8 

 

سپس، نمایه ماوس را در بر روی پوشه‌ای که تصاویر گیف درون آن قرار دارد ببرید و بر روی یکی از فایل‌های مورد نظر خود که در سمت چپ ظاهر می‌شوند، کلیک کنید. تصویر متحرک مورد نظرتان بلافاصله به عنوان تصویر زمینه تنظیم شده و شروع به حرکت می‌کند (ممکن است که فایل گیف در صفحه نمایشگر دوم اعمال نشود. با امتحان تصاویر متحرک مختلف، معلوم شد که بعضی از آن‌ها بر روی هر دو صفحه اجرا می‌شوند، در حالی که بعضی دیگر فقط به صفحه اصلی اعمال می‌شوند).

 

همچنین گزینه‌هایی برای سرعت پخش، کیفیت و بزرگنمایی در اختیار دارید. در این قسمت می‌توانید با امتحان کردن اعداد مختلف، سرعت پخش مورد نظر خود را پیدا کنید.

وقتی که از همه چیز راضی بودید، فقط پنجره انیماتور تصویر زمینه و پنجره اصلی نرم افزار BioniX را مینیمایز کنید. هر دو پنجره به منطقه اعلان‌ها (Notification Area) در نوار وظیفه (Taskbar) می‌روند.

 

عکس تصویر زمینه, تصویر زمینه کامپیوتر

 

برای توقف یک تصویر متحرک یا انتخاب تصویر متحرکی دیگر، بر روی آیکون اژدهای قرمز کلیک کنید. آیکون نمایشگر کامپیوتر که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مربوط به نرم افزار اصلی است.

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون فعالیت چشم‌گیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزار‌های کاربردی از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندسی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.

 


گوگل آنالیتیکس یگانه از بهترین ابزارها برای تحلیل تارنما ها است که به صورت رایگان توسط کمپانی گوگل ارائه شده است. توسط گوگل آنالیتیکس هر مدیر وب سایتی می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی را از ترافیکی که وارد سایتش می شود به دست بیاورد. اطلاعاتی که می تواند هر سوداگری آنلاینی را به کلی متحول کند که در پیوستگی اغلب در موردش گفتگو خواهم کرد.


رایگان بودن گوگل آنالیتیکس مایه شده است تا خیلی ها به کارگیری این آلت ارزشمند و کامل را به دیگر ابزارها ترجیح دهند. به کارگیری گوگل آنالیتیکس تا حدودی برای هر کسی راحت است. حتی اگر زیاد هم به زبان انگلیسی چیرگی نداشته باشید و یک وبمستر معمولی باشید می توانید از گوگل آنالیتیکس برای رسیدگی و تحلیل سایت خویش بهره‌گیری کنید.


جالب است بدانید گوگل آنالیتیکس در بین کاربران ایرانی با نام های گوگل آنالیتیک، گوگل آنالیز و گوگل آنالیتیکز هم نام دستگیر می شود.


در این مقاله منظور دارم در باره اینکه چگونه می توانیم از گوگل آنالیتیکس بهره‌گیری نماییم گفتگو کنم. البته تحلیل ها در گوگل آنالیتیکس زیاد موعد بر است و نمی شود در یک نوشتار تمام آن ها را ذکر کرد ولی این نوشتار الی حدودی به شما کمک می کند الی با نحوه شغل کردن و به کارگیری گوگل آنالیتیکس آشنا شوید.


خیلی از رفقا هنوز که هنوزه پیشه با گوگل آنالیتیکس را بلد نیستند و همین مایه شده است الی از این افزار ارزشمند هرگز کاربرد نکنند. پس اگر مشتاق هستید لغایت از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید اما نمی دانید چه طور؟ با من لغایت انتهای این مقاله همراه باشید.


 


چرا باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

قبل از هر چیز برآوردن به این سوال برای همه ما مهم است. چرا باید از گوگل آنالیتیکس بهره‌گیری کنیم؟ پاسخ به این سوال شاید خیلی پیچیده نباشد. به طور کلی هر وب سایتی بیچارگی به یک تحلیل گر نیرومند دارد. هیچ وب سایتی بدون تحلیل و بررسی شدامد ورودی اش نمی تواند کامیاب باشد. البته این برای کسب و کارهای اینترنتی راستین و هدفمند صادق است.


منظورم این است که احتمالاً گوگل آنالیتیکس برای یک سایت دانلود فیلم یا موزیک چندان تاثیر نداشته باشد! ولی برای یک فروشگاه اینترنتی مسلما کاربردهای بسیاری خواهد داشت.


اکثرا افرادی که از گوگل آنالیتیکس بهره‌گیری می کنند اغلب برای این است که بازدید روزانه یا ماهانه سایت شان را چک کنند. اندیشه می کنند گوگل آنالیتیکس فقط برای رسیدگی شدامد سایت کاربرد دارد. اما باید بدونید که اصلا اینطور نیست! گوگل آنالیتیکس ما فوق تصورات این افراد است. همانطور که پیشتر هم گفتم گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را در برگزیدن شما قرار می دهد که بدست آن می توانید کسب و کارتان را به کلی متحول کنید.


 


برخی از اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما پیمان می دهد :


چند نفر از سایت شما دیدن کرده اند؟


چه کسانی و از کجا وارد سایت شما شده اند؟


مخاطبان تان اغلب در چه موعد هایی به سایت شما سر می زنند؟


مخاطبان تان بیشتر به چه موضوعاتی علاقه دارند؟


بیشتر مخاطبان شما خانم هستند یا آقا؟ میانگین سنی شان چند است؟


کاربران سایت شما بیشتر موبایلی هستند یا دسکتاپی؟


کاربران سایت تان دقیقا چه کار می کنند؟ از کجا وارد می شوند و به کدام صفحات می روند؟ و از کدام صفحات بیرون می شوند؟


چقدر در جذب بیننده و وفادار کردن شان کامیاب بوده اید؟


ترافیک ورودی سایت شما اغلب از چه جاهایی بوده است؟


هدفمندترین شدامد سایت تان از چه جاهایی تامین شده است؟


برای بازدهی بیشتر، بهتر است بیشتر روی چه منابعی تمرکز کنید؟


بررسی کمپین های ایمیلی، تبلیغات کلیکی و گوگل ادوردز به صورت پیشه ای


آیا محتوای سایت شما برای مخاطبانتان جذاب بوده است؟


صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته است کدامند؟


کاربران فعال سایت شما چند درصد از همه کاربرانتان را ساختن می دهند؟


کاربران تان بیشتر چه عبارات و کلماتی را در سایت تان جست و جو می کنند؟


کاربرانی که از سایت شما خرید کرده اند از کجا آمده اند؟ و چه ویژگی هایی دارند؟


بررسی سرعت سایت و راه حل هایی برای افزایش سرعت سایت


و بسیاری از موارد حرفه ای دیگر که رسیدگی آن ها مایه می شود بتوانید به طور کلی شدامد هدفمند بیشتری را جذب کنید و در پایان کسب و کارتان را متحول کنید. البته در پیوستگی به سایر موارد هم اشاره خواهم کرد.


 


همانطور که متوجه شدید اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیارتان قرار می دهد اطلاعات زیاد ارزشمندی است. تحلیل و بررسی دیتا ها همش مهم بوده است و کمک بسیاری به کسب نتایج بهتر می کند. هر مدیر وب سایتی برای رسیدن به موفقیت های اغلب باید همیشه از یک تحلیل گر نیرومند بهره‌گیری کند. چه چیزی بهتر از گوگل آنالیتیکس؟


اگر شما هم جزء افرادی هستید که هنوز از گوگل آنالیتیکس بهره‌گیری نمی کنید توصیه می کنم همین اکنون روی سایت تان فعالش کنید تا با تحلیل داده هایی که در اختیارتان پیمان می دهد بعد از مدتی بهترین نتایج را نگریستن کنید.


برای نصب و فعال سازی گوگل آنالیتیکس رو سایت تان به اتفاق من باشید.


 


شروع شغل با گوگل آنالیتیکس

نصب و راه اندازی گوگل آنالیتیکس کار زیاد ساده ای است. برای پرکار سازی و آموزش گوگل آنالیتیکس روی وب سایت تان ابتدا باید با اکانت جی میل خویش لاگین کرده باشید و سپس توی گوگل عبارت Google Analytics را سرچ کنید. یا بهتر است یکراست وارد آدرس https://analytics.google.com/analytics شوید. پس از ورود به این صفحه روی دکمه Sign Up کلیک کنید.


ثبت نام در گوگل آنالیتیکس


در صفحه بعد فرمی مشاهده می کنید که باید اطلاعات وب سایت خویش را تکمیل کنید. در قسمت Acount Name نامی برای اکانت گوگل آنالیتیکس خود گزینش کنید. در قسمت Website Name هم نام تارنما خود و در قسمت بعدی آدرس دقیق وب سایت خویش را وارد کنید. سپس بخش بندی موضوعی وب سایت خود را انتخاب کنید و محدوده زمانی خویش را نیز مشخص کنید.


مرحله اول ثبت اسم در گوگل آنالیتیکس


در قسمت بعدی چند گزینه نگریستن می کنید که به صورت قبل فرض آنالیتیکس از شما می خواهد که انتخابشان کنید. به طور کلی با انتخاب این گزینه ها به گوگل آنالیتیکس این دستور را می دهید که به داده های تارنما شما دسترسی کامل داشته باشد و هر زمانی که لازم بود شما را حمایت کند. رهنمود من هم این است که تمام گزینه های را به صورت پیشفرض گزینش کنید. سپس روی Get Tracking ID کلیک کنید.


در قسمت قبلی با گزینه‌های منوی اولیه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) آشنا شدیم و در این قسمت قصد داریم به معرفی منوی زیرین مایکروسافت ورد بپردازیم. شما می‌توانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word از طریق این لینک مشاهده کنید.

 

منوی زیرین نرم افزار میکروسافت ورد با عنوان Backstage View شناخته می‌شود و روش دسترسی به آن نیز بسیار آسان است. در گزینه‌های بالایی منوی Ribbon  و در منتهی‌الیه سمت چپ موردی با نام File یافت می‌شود که رنگی متمایز نسبت به سایر گزینه‌ها دارد و کاربر با کلیک بر روی این گزینه می‌تواند به منوی زیرین مایکروسافت ورد منتقل شود.

 

تاریخچه منوی Backstage View به این‌گونه است که تا پیش از ورد 2010 این گزینه به عنوان یک گزینه مستقل در هیچیک از نسخه های آفیس قرار نداشت، اما در آپدیت 2010 ورد به این مجموعه اضافه شد و به عنوان مرکز اصلی مدیریت فایل‌ها و مدارک نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) مورد کاربرد قرار گرفت.

 

 منوی زیرین نرم افزار ورد, آموزش ورد

 گزینه‌های منوی اولیه مایکروسافت ورد

 

به صورت اجمالی باید گفت که منوی زیرین نرم افزار ورد نقش اصلی در ایجاد مدارک جدید، ذخیره و باز کردن مدارک پیشین، پرینت و به اشتراک‌گذاری مدارک در خارج از ورد دارد. همچنین یکی دیگر از بخش‌هایی که در Backstage View نمایش داده می‌شود، آخرین فایل‌های اجرا شده در آفیس ورد است.

 

حال به معرفی تفصیلی گزینه‌هایی که در منوی زیرین مایکروسافت ورد (Microsoft Word) قرار دارند خواهیم پرداخت. اگر شما در حال کار با یک مدرک و یا همان اطلاعات داخل صفحه سفید ورد باشید، در نتیجه با کلیک بر روی گزینه File در منوی Ribbon به اطلاعاتی جزئی درباره مدرک موجود دست خواهید یافت از جمله اینکه این مدرک در چند صفحه، چند کلمه، با چه ابعاد و با چه حجمی قابلیت ذخیره‌سازی دارد.

 

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید مربوط به نمای کلی منوی Backstage view است و همانطور که می‌بینید دارای سه ردیف جداگانه است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

 

 منوی زیرین نرم افزار ورد, آموزش ورد

 منوی زیرین نرم افزار ورد

 

گزینه Save چیست؟

با استفاده از این گزینه مدرکی که در حال کار با آن هستید ذخیره‌سازی خواهد شد. حال دو حالت وجود دارد، چنانچه متنی که در حال کار با آن هستید در سیستم شما موجود باشد، عمل ذخیره سازی بر روی همان فایل انجام می‌گیرد و در صورتی که فایل مورد نظر تاکنون موجود نباشد، سیستم از شما آدرس ذخیره‌سازی فایل جدید را درخواست می‌کند.

 

تفاوت گزینه Save As و Save چیست؟

گزینه Save As نیز همان عمل ذخیره سازی را انجام می‌دهد با این تفاوت که چه مدرکی که در حال کار با آن هستید موجود و باشد و چه یک مدرک جدید باشد، این گزینه باعث می‌شود که فایل شما با نام جدیدی جدای از فایل قبلی (در صورت وجود فایل قبلی) ذخیره شود.

 

گزینه Open چه عملی را انجام می‌دهد؟

به وسیله این گزینه کاربر قادر است که فایل جدیدی را از روی سیستم انتخاب کرده و آن را به صورت یک مدرک در مایکروسافت ورد باز کند.

 

کاربرد گزینه Close چیست؟

گزینه Close دقیقا مانند گزینه قبلی عمل می‌کند و فایل شما را از داخل نرم افزار مایکروسافت ورد بسته و خارج می‌کند.

 

گزینه Info چیست؟

Info در زمان انگلیسی نگارش کوتاه شده Information است و به معنی اطلاعات استفاده می‌شود. این گزینه هر نوع اطلاعاتی که کاربر نیاز است درباره فایل ورد خود بداند؛ از جمله حجم فایل، تعداد صفحات و ... را در اختیار او قرار می‌دهد.

 

 منوی زیرین نرم افزار ورد, آموزش ورد

 

گزینه Recent چه چیزی را نشان می‌دهد؟

با کمک گزینه Recent کاربر قادر است که 10 تا 15 فایل اخیری که در نرم افزار مایکروسافت ورد اجرا کرده و روی آنها تغییر ایجاد کرده است را مشاهده کند. (البته این گزینه زمانی کاربرد دارد که این فایل‌ها در دسترس باشند، برای مثال از روی سیستم پاک نشده باشند.)

 

دو گزینه New و Print چه کاری انجام می‌دهند؟

با استفاده از گزینه New  کاربر قادر است که یک فایل ورد جدید ایجاد کند و از طریق گزینه Print نیز خارج کردن ورد و عمل پرینت گرفتن از آن انجام خواهد شد.

 

به اشتراک گذاری ورد با گزینه Save & Send

این گزینه زمانی که انتخاب می‌شود در ابتدا فایل را ذخیره سازی می‌کند و سپس صفحه ای برای کاربر به نمایش می‌گذارد که از طریق آن می‌تواند عمل اشتراک گذاری با ایمیل و سایر نرم افزارها را انجام دهد.

 

دو گزینه Help و Options

بخش Help را می‌توان به عنوان کمک‌یار نرم افزارهای آفیس معرفی کرد چرا که تمامی دستورالعمل‌های مورد نظر برای استفاده درست از این مجموعه در آن گنجانده شده است. از طریق منوی Options نیز می‌توان تمامی تنظیمات نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word)  را انجام داد.

 

بخش Exit چه کاربردی دارد؟

از طریق منوی Exit هم می‌توان مدرک مورد نظر را بسته و از نرم افزار به صورت کلی خارج شد. تفاوت استفاده از این گزینه با سایر گزینه ها این است که با انتخاب آن دیگر فایل و مدرک مورد نظر ذخیره سازی نمی‌شود.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.