خطای Machine Check Exception
مرگ آبی نامی است که به خطای Machine Check Exception دادهاند. این خطا یک مشکل سخت افزاری است و به صورت خودکار در راستای جلوگیری از آسیب به سخت افزارها اجرا میشود. برای رفع مشکل صفحه آبی راهحلهایی وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت.
یکی از خطاهای سیستمی مهم و بحرانی ویندوز خطایی به نام Machine Check Exception است. نتیجه این خطا صفحه آبی رنگی است که به دلیل رنگ آن صفحه آبی مرگ نام دارد. متاسفانه این خطا تنها یک بار اتفاق نمیافتد. برخی کاربران با این مشکل چندین بار مواجه شده و مجبورند مراحل مختلف و طویلی را دنبال کنند تا مشکل دستگاه حل شود.
در این مقاله تمام راهحلهای موجود برای حل این مشکل گردآوری شده است. با کمک این راهحلها میتوانید این مشکل را برای همیشه برطرف کنید.
خطای Machine Check Exception چیست؟
رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 10
خطای MCE) Machine Check Exception) نقصی سخت افزاری در دستگاه است. متاسفانه کدهایی که منجر به توقف کامپیوتر میشوند تصویر واضحی از مشکل ارائه نمیدهند. در نتیجه کاربر نمیتواند تشخص دهد که دقیقا ریشه مشکل چیست. مشخص کردن این که ایراد و نقص دستگاه به چه چیزی برمیگردد، وظیفه ساختار خطای سخت افزاری ویندوز (WHEA) است اما همین برنامه خود ممکن است با ایراد مواجه شود. به هر روی، خطای MCE تنها به چند دلیل میتواند رخ داده باشد:
خطاهای سخت افزاری سیستم
مشکلات مربوط به اورکلاک کردن دستگاه و استفاده بیش از حد از آن
مسائل مربوط به حافظه
مسائل فیزیکی سخت افزار
درایورهای قدیمی و خراب
خطایی که منجر به صفحه آبی میشود، میتواند به هر دلیلی روی داده باشد زیرا عملا این خطا به سخت افزار و برنامههای آنها مربوط میشود. اما با راه حلهایی که در ادامه میآید میتوانید به تنهایی این خطا را اصلاح کنید.
درایورها را به روز رسانی کنید
یکی از راه حلهای رفع خطای مذکور، به روزرسانی درایورهای قدیمی سیستم است. البته در ویندوز 10 درایورهای قدیمی به ندرت سبب بروز این خطا هستند، زیرا به روزرسانی درایورها در ویندوز 10 به صورت اتوماتیک انجام میشود. با این حال، نمیتوان کاملا این احتمال را رد که که درایورهای قدیمی منجر به بروز چنین ایرادی شده باشند. ویندوز 10 لیست درایورهایی که به روزرسانی کرده است را در قسمت Update & Security پنل Settings نشان میدهد.
دکمه ویندوز و I را هم زمان بگیرید تا پنجره Settings باز شود. مسیر « Update & Security > View update history» را دنبال کنید. در این پنجره میتوانید ببینید کدام درایورها آپدیت شدهاند. در نوار جستجوی Start menu عبارت «Device Manager» را تایپ کنید. Device Manager را از پنجره ظاهر شده انتخاب کرده و در لیست به دنبال نماد خطا بگیرید. اگر نشانی از خطا در این لیست دیده نمیشود، میتوانید مطمئن شوید که خطا مربوط به درایورها نمیباشد.
البته میتوانید از برنامه دیگری به جز خود ویندوز برای به روزرسانی تمام درایورهایتان به صورت همزمان بهره ببرید. دو برنامه IOBit’s Driver Booster و Snappy Driver Installer بهترین گزینه هستند.
سخت افزار را بررسی کنید
گام بعد بررسی سخت افزاری دستگاه است. آیا رم مشکل دارد؟ آیا خنک کننده پردازنده کار میکند یا در جای خود قرار گرفته است؟ آیا کارت گرافیک در جای خود قرار دارد؟ آیا اخیرا قطعهای جدید به کامپیوتر خود اضافه کرده یا قطعهای تعویض کردهاید؟ خطای ایست ارتباط مستقیم به سخت افزار دارد. این بررسی میتواند به شما در پیدا کردن و رفع مشکل کمک کند.
در حالی که داخل کیس را بررسی میکنید بهتر است دستی به سر و روی آن کشیده و تمیزش کنید. گرد و خاک روی فن و سایر قطعات را پاک کنید. اگر فوتک دارید میتوانید از آن برای زدودن گردو خاک فن کیس و پردازنده استفاده کنید. در غیر این صورت در آنها بدمید و به آرامی کیس را تکان دهید تا فنها تمیز شوند.
اورکلاک سیستم را ریست کنید
یکی دیگر از دلایل بروز این خطا، اورکلاک است. در صورتی که این کار را صحیح انجام دهید، سیستم را مجبور میکنید که بیشتر و سختتر کار کند. اورکلاک کار آسانی نیست و برای هر قطعه هزاران هزار روش وجود دارد.
حتی اگر این کار را به دقت و در محدوده قدرت سخت افزار کامپیوترتان انجام داده باشید، اورکلاک کردن دستگاه ممکن است باعث فشار بر سیستم شود. ریست کردن تنظیمات اورکلاک میتواند مشکل را حل کند.
برای این کار باید به منوی BIOS یا UEFI سیستم وارد شوید. ابتدا سیستم را خاموش کنید. سپس مجدد آن را راه اندازی کرده و کلید مروبوط به این منو را بزنید. اکثرا کلید F2 شما را به این منو خواهد برد. اما ممکن است روی سیستم شما کلید ورود به منوی مذکور روی F1، F10، DEL یا ESC باشد.
شکل این منوها ممکن است متفاوت باشد اما عنوان تمام آنها یکی است. در این منو به دنبال گزینه Overclocking بگردید. در بیشتر آنها این گزینه در قسمت Advanced ،Performance ،Frequency یا Voltage Menu قرار دارد.
منوی مربوطه را پیدا کرده و گزینه اورکلاکینگ را ریست کنید. این کار کامپیوتر شما را به وضعیت کارخانه برگردانده و مشکل مذکور را برطرف خواهد کرد.
ریست کردن تنظیمات BIOS/UEFI
اگر با ریست کردن تنظیمات اورکلاک مشکل حل نشد کل تنظمیات BIOS را ریست کنید. در منوی گفته شده گزینهای وجود دارد که تمام تنظیمات مربوطه را ریست خواهد کرد. این گزینه را بیابید و انتخابش کنید تا تنظیمات BIOS به طور کامل ریست شود.
CHKDSK را اجرا کنید
Windows Check Disk یک ابزار ویندوز یکپارچه است که از Command Prompt اجرا میشود. CHKDSK فایلهای سیستم را بررسی کرده و هر مشکلی که با آن مواجه شود را اصلاح میکند.
در نوار جستجوی منو عبارت Command Prompt را تایپ کنید. برنامه را باز کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. یا میتوانید کلید ویندوز و X را هم زمان زده و از منوی ظاهر شده Command Prompt-Admin را انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده عبارت «chkdsk/r» را تایپ کرده و اینتر بزنید. عبارت تایپ شده یک دستور است که تمام فایلها را اسکن کرده و تمام مشکلات محتمل را تصحیح خواهد کرد.
اجرای SFC
راه دیگر این است که System File Check را اجرا کنید. این برنامه یکی از ابزار های ویندوز است که فایلهای گم شده یا خراب را پیدا میکند. گرچه عملکرد آن شبیه به عملکرد CHKDSK است اما SFC تنها فایلهای سیستمی ویندوز را اسکن میکند اما CHKDSK تمام درایوها را بررسی و هر مشکلی در هر درایوی که باشد را درست میکند. قبل از این SFC را اجرا کنید بررسی کنید که آیا برنامه کار میکند یا نه.
DISM مخفف Deployment Image Servicing and Management بوده و یک ابزار یکپارچه ویندوز است که قابلیتهای بسیاری دارد. در مورد خطای ایست، دستور DISM Restorehealth شما را مطمئن میکند که SFC کار خواهد کرد.
گام های زیر را دنبال کنید:
در نوار جستجوی منو عبارت Command Prompt را تایپ کنید. برنامه را باز کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. یا میتوانید کلید ویندوز و X را هم زمان زده و از منوی ظاهر شده Command Prompt-Admin را انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده این عبارت را تایپ کرده و اینتر بزنید: DISM /online /cleanup-image /restorehealth
منتظر شوید تا دستور اجرا شود. این پروسه بسته به وضع سیستم شما، ممکن است 20 دقیقه طول بکشد.
وقتی پروسه کامل شد، عبارت sfc /scannow را تایپ کرده و اینتر بزنید.
رم خود را با استفاده از MemTest86 چک کنید
MemTest86 یک ابزار آزمایشی رایگان و مستقل برای دستگاههای x86 است. MemTest86 را از فلش درایو USB (یا دیسک بوتیبل) بوت کنید و اجازه دهید تا سیستم شما را اسکن کند. تکمیل این پروسه طول میکشد و هر پاس برنامه بسته به مقدار رم نصب شده ممکن است ساعتها به طول انجامد.
برای این که نهایت استفاده را از MemTest86 ببرید، باید حداقل دو پاس اجرا کنید. با این حال، این برنامه میتواند مشکلات جدی رم را در چند دقیقه اول پیدا کند. به صفحه دانلود این برنامه بروید و Image for creating bootable CD-ISO format را دانلود کنید. سپس آن را به یک فلش یو اس بی رایت کرده و یک فلش مموری بوتیبل بسازید.
MemTest86 را روی فلش ممری با روش ذکر شده کپی کنید. سیستم را خاموش کنید. در حالی که سیستم را مجدد راه اندازی میکنید، کلید بوت را بزنید. روی سیستم شما کلید مذکور روی یکی از کلیدهای F11، F10، DEL یا ESC است. در گام بعدی فلش مموری را انتخاب کنید. برنامه به صورت اتوماتیک اجرا خواهد شد.
اگر برنامه، کدهای خطای رم را نشان داد، کد خطا را در اینترنت جستجو کرده و قدمهای پیشنهادی برای حل هر خطا را دنبال کنید.
آخرین راه حل: ویندوز 10 را ریست کنید.
اگر هیچکدام از راه حلهای ارائه شده مفید واقع نشد، تنها کاری که میتوانید انجام دهید ریست کردن ویندوز است. این کار تمام فایلهای سیستم را مجددا احیا خواهد کرد. اما جای نگرانی نیست، زیرا بیشتر فایلهای شما دست نخوره باقی خواهند ماند. با این عمل هر مشکلی که منجر به خطا شده است برطرف میشود.
این مسیر را دنبال کنید: Settings > Update and Security > Recovery. پایین صفحه Reset this PC را انتخاب کنید. با انجام این عمل، سیستم ری استارت خواهد شد. در برابر هر احتمالی، از فایلهای مهم خود بکاپ تهیه کنید. زمانی که سیستم ریست میشود از شما خواهد خواست بین دو گزینه نگهداری فایلها (Keep my files) یا حذف تمام موارد (Remove everything) یکی را انتخاب کنید.
با انجام کارهایی که در این مطلب گفته شد، نه تنها مشکل حل میشود بلکه دیگر با چنین خطایی مواجه نخواهید شد. زیرا هر خطایی که در سیستم بوده باشد با این راه حلها کاملا حل شده و دیگر منجر به بروز آن خطا نمیشود. اما اگر هنوز هم مشکل شما ادامه دارد و باز این صفحه ظاهر میشود، از Nirsoft’s BlueScreenView استفاده کنید. این ابزار به شما کمک خواهد کرد که مشکل را هر چه زودتر بیابید و رفع کنید.
زمانی که از طریق سیستمعامل ویندوز به شبکهای متصل میشوید، ویندوز بهطور خودکار خصوصی یا عمومی بودن شبکهای که به آن متصل شدهاید را تشخیص میدهد. پس از تشخیص شبکه موردنظر تنظیمات امنیتی را مطابق با شبکهای که انتخاب شده اعمال خواهد کرد. بهطور مثال در یک شبکه خصوصی این امکان وجود دارد تا سایر دستگاههایی که به شبکه یکسان متصل شدهاند را پیدا کرده و فایلها و چاپگر را روی آن شبکه بهاشتراک قرار دهید.
یک شبکه عمومی سیستم شما را از سایر دستگاهها پنهان کرده و مانع از آن میشود تا فایلها و چاپگر خود را بهاشتراک قرار دهید. این سیاست سختگیرانه زمانی که به یک شبکه وایفای عمومی در کافیشاپها و فرودگاهها متصل میشوید مانع از آن میشوند تا هکرها به راحتی دستگاه شما را هک کنند.
در حالی که عملکرد ویندوز در شناسایی یک شبکه خوب است، اما در برخی موارد ویندوز در ارتباط با نوع شبکه از شما سوال میپرسد. زمانی که پروفایل شبکه را انتخاب کردید، ویندوز به شکل خودکار تنظیمات مناسب با شبکه انتخاب شده را اعمال میکند. اما اگر تصور میکنید که خودتان یا ویندوز به اشتباه پروفایل مربوط به شبکه را انتخاب کردهاند به سادگی میتوانید پروفایل را تغییر دهید. ما در این مقاله به شما نشان میدهیم که چطور میتوانید یک پروفایل خصوصی شبکه را به پروفایل عمومی یا بالعکس تغییر وضعیت دهید.
تغییر پروفایل شبکه در ویندوز 7
گام اول، در سیستمعامل ویندوز 7 در منوی شروع گزینه Control Panel را انتخاب کرده و آنرا باز کنید. اکنون صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده و سپس روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید.
گام دوم، در پنجره Network and Sharing Center باید بتوانید شبکههای فعالی که در بخش View your active networks قرار دارند را مشاهده کنید. برای تنظیم یک شبکه به وضعیت عمومی یا خصوصی باید روی پروفایل شبکهای که نام آنرا در بخش Network مشاهده میکنید کلیک کنید.
تغییر وضعیت شبکه از حالت Private به Public
گام سوم، در این حالت پنجرهای ظاهر شده که به شما اجازه میدهد مکان شبکه را انتخاب کنید. ویندوز 7 در این زمینه عملکرد خوبی داشته و توضیحات جامعی در ارتباط با هر یک از شبکههایی که قصد انتخاب آنها را دارید ارائه میکند. شبکه موردنظر خود را بر مبنای توضیحاتی که نشان داده شده است انتخاب کنید. با توجه به اینکه در نظر داریم وضعیت شبکه خودمان را از حالت عمومی (Public) به خصوصی (Private) تغییر وضعیت دهیم گزینه Home Network را انتخاب میکنیم.
تغییر وضعیت شبکه از حالت خصوصی به عمومی در ویندوز
زمانی که شبکه مدنظر خود را انتخاب کردید، تغییرات به سرعت اعمال میشوند. در نتیجه به راهاندازی سیستم نیازی ندارید.
تغییر پروفایل شبکه در ویندوز 10
کاربران سیستمعامل ویندوز 10 نیز به همان روشی که در بالا به آن اشاره شد قادر هستند پروفایل مربوط به شبکه را تنظیم کنند. با توجه به اینکه Control Panel به آرامی در حال محو شدن از سیستمعامل ویندوز 10 است، پیشنهاد ما این است که از برنامه Settings برای تغییر وضعیت حالت شبکه استفاده کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.
گام اول، برنامه Settings را از طریق منوی شروع باز کرده و سپس به Network and Internet بروید.
تغییر وضعیت شبکه در ویندوز
گام دوم، گزینه ethernet که در سمت چپ پانل قرار دارد را انتخاب کنید. اگر از وایفای استفاده میکنید باید گزینه wiFi را انتخاب کنید. در سمت راست پانل روی دکمه Network کلیک کنید.
گام سوم، پروفایل مربوط به گزینه Private را انتخاب کنید. درست همانند ویندوز 7 تغییرات به شکل بلادرنگ اعمال میشوند.
تغییر پروفایل شبکه از طریق Local Security Policy
روش دیگری که به شما اجازه میدهد به بهترین شکل پروفایل مربوط به شبکه را تغییر دهید از طریق Local Security Policy است. این روش به ویژه برای مدیران شبکه یا زمانی مفید است که نمیتوانید از هیچیک از دو روشی که در بالا به آنها اشاره شد استفاده کنید. البته به این مسئله توجه داشته باشید که برای استفاده از این راهکار باید از نسخه حرفهای ویندوز استفاده کید. با توجه به اینکه در روش فوق تنظیمات شبکه درست به همان شکلی که شما نیاز دارید تغییر پیدا میکنند، در نتیجه بهتر است دقیقا به این مسئله فکر کرده باشید که در حال انجام چه کاری هستید.
گام اول، کلیدهای windows + R را روی صفحهکلید فشار داده و در پنجره ظاهر شده عبارت secpol.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا برنامه Local Security Policy اجرا شود.
گام دوم، در پنجره Local Security Policy گزینه Network List Manager Policies که در سمت چپ پانل قرار دارد را انتخاب کرده و سپس روی نام شبکهای که در سمت راست پانل مشاهده میکنید دوبار کلیک کنید.
گام سوم، گزینه Private که در پایین Location type قرار دارد را انتخاب کنید.
بهتر است تنظیمات پیشفرضی که در بخش User Permissions قرار دارند را به حال خود رها کنید. با این وجود اگر در نظر دارید پس از تغییر وضعیت پروفایل شبکه محدودیتهایی را برای کاربران اعمال کنید، گزینه User cannot change location را انتخاب کنید. این گزینه دسترسی کاربران معمولی به تنظیمات را محدود میکند. اگر میخواهید به کاربران اجازه دهید تا پروفایل شبکه را تغییر دهند گزینه User can change location را انتخاب کنید، در این حالت کاربران میتوانند مکان شبکه را خودشان انتخاب کنند. گزینه No Configured مانع از آن میشود تا کاربران تغییری روی تنظیمات به وجود آورند.
در نهایت دکمه Ok را کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. اکنون باید یکمرتبه سیستم را راهاندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.
یکی از شرکتهایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون فعالیت چشمگیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندسی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.
در قسمت قبلی به معرفی چگونگی آغاز تایپ در مایکروسافت ورد (Microsoft Word) پرداختیم و در این قسمت قصد داریم چگونگی ایجاد مدرک جدید و ذخیرهسازی آن در مایکروسافت ورد را آموزش دهیم. شما میتوانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word را از طریق این لینک مشاهده کنید.
چگونگی ایجاد مدرک جدید و ذخیرهسازی آن در مایکروسافت ورد
در این قسمت در مورد ایجاد کردن, و ذخیره سازی یک مدرک جدید در مایکروسافت ورد 2010 صحبت میکنیم.
بازکردن مدرک جدید
زمانی که با نرم افزار ورد شروع به کار میکنید، همواره یک مردک سفید با آن باز میشود. اما فرض کنید که در حال کار نیاز به باز کردن یک مدرک سفید جدید دارید یا میخواهید مدرک فعلی را بسته و روی مدرک جدیدی کار کنید. در این مواقع باید مراحل زیر را طی کنید.
مراحل بازکردن یک مدرک جدید
مرحله اول: روی زبانه File کلیک کرده و گزینه New را انتخاب کنید.
ایجاد مدرک جدید و ذخیرهسازی آن در مایکروسافت ورد
مرحله دوم: زمانی که گزینه New از ستون اول انتخاب میشود، لیستی از الگوهای پیشفرض در ستون دوم به نمایش درمیآید. اولین انتخابی که میتوانید داشته باشید، دوبار کلیک بر روی گزینه Blank document است. در این هنگام یک مدرک خالی مانند تصویر زیر خواهید داشت. حال مدرک آماده تایپ متن است.
آموزش ورد
در آموزشهای بعدی در مورد دیگر الگوها صحبت خواهیم کرد. برای باز کردن مدرک جدید در هر زمانی، میتوان از کلید میانبر Ctrl + N استفاده کرد.
باز کردن یک مدرک ذخیره شده
گاهی اوقات یک مدرک ذخیره شده نیاز به ویرایش دارد، به این منظور باید طبق مراحل زیر مدرک خود را باز کنید و تغییرات خود را اعمال کنید.
مرحله اول: بر روی زبانه File کلیک کرده و گزینه Open را انتخاب کنید.
آموزش تایپ در مایکروسافت ورد
مرحله دوم: در این هنگام کادر محاوره ای باز میشود و میتوان میان فایلها و پوشهها حرکت کرده و مدرک مورد نظر را انتخاب کرد.
مرحله سوم: برای باز کردن ساده مدرک، تنها بر روی دکمه Open کلیک کنید اما میتوان برای استفاده از گزینههای متفاوت از مثلث کوچک موجود بر روی دکمه Open بهره برد.
از بین گزینههای باز شده میتوانید Open Read-Only را انتخاب کنید. در این حالت مدرک شما فقط برای خواندن باز میشود و نمیتوان تغیراتی در آن اعمال کرد. همچنین میتوانید از دیگر گزینهها نیز برای استفاده پیشرفته استفاده کنید.
ذخیره یک مدرک
زمانی که کار نوشتن در محیط مدرک تمام میشود، وقت آن است که مدرک خود را ذخیره کنید، در غیر این صورت با بستن نرم افزار ورد، تمام کار شما در مدرک مورد نظرتان از بین خواهد رفت. در ادامه مراحل ذخیره یک مدرک را خواهیم آموخت.
مرحله اول: بر روی زبانه File کلیک کرده و گزینه Save As را انتخاب کنید.
مرحله دوم: پوشه مورد نظر برای ذخیره مدرک را انتخاب کنید و نام دلخواه برای مدرک خود را ثبت کنید. همچنین میتوانید قالب ذخیره مدرک خود را از حالت پیشفرض docx در کادر Save As type تغییر دهید.
مرحله سوم: در نهایت بر روی Save کلیک کنید تا مدرک شما با نام و قالب تعیین شده و در پوشه مورد نظر ذخیره شود.
ذخیره تغیرات جدید
برخی مواقع کاربر در حال ویرایش یک مدرک از پیش ذخیره شده است و میخواهد تغییرات جدید را روی همان مدرک ذخیره کند، در این هنگام باید یکی از روش های زیر را انتخاب کند.
کلیدها Ctrl + S را فشار دهد تا تغیرات ذخیره شوند.
کلیک بر روی نمایه فلاپی دیسک کوچکی که بالای زبانه File، گوشه بالا سمت چپ محیط نرم افزار وجود دارد نیز کار ذخیره تغییرات را انجام میدهد.
همچنین میتوانید از راهکار سوم استفاده کنید که آن انتخاب گزینه Save در منو File است.
در حال حاضر OneDrive مایکروسافت امکان محافظت از محتوای فولدرهای دسکتاپ، اسناد و عکسها را فراهم کرده است. شما میتوانید از فولدرهای استاندارد ذخیره فایل خود به شیوه معمول استفاده کنید و OneDrive نیز آنها را در صورتی که در فولدر OneDrive شما در محیط ذخیره سازی ابری نگهداری شده باشند همگام سازی میکند.
قابلیت Folder Protection مایکروسافت در حالت پیش فرض فعال نیست، اما شما میتوانید آن را با چند کلیک ساده فعال کنید. این بخشی از نرم افزار OneDrive موجود در ویندوز 10 است و میتوان آن را در OneDrive در نظر گرفته شده برای ویندوز 7 نیز پیدا کرد.
این قابلیت چگونه کار میکند:
این روزها خدمات ذخیره سازی ابری فایل مثل OneDrive بسیار رایج شده است، اما مشکل اینجا است که شما باید فایلهای خود را به جای فولدرهای استاندارد دسکتاپ، اسناد و تصاویر روی فولدر OneDrive ذخیره کنید.
قابلیت جدید Folder Protection مایکروسافت با انتخاب شما از محتوای فولدرهای دسکتاپ، اسناد و عکسهایتان به وسیله همگام سازی آنها با حساب کاربری OneDrive شما محافظت خواهد کرد. به این شکل شما میتوانید در صورتی که محتوای موجود در کامپیوتر شخصی شما به هر دلیلی از بین رفت آنها را دوباره بازیابی کنید و یا به سادگی روی کامپیوتر دیگری از آن استفاده کنید.
اگر شما ویژگی Folder Protection را برای یک فولدر روی دو کامپیوتر مختلف فعال کرده باشید، محتوای آن فولدر بین این دو کامپیوتر همگام سازی خواهد شد. برای مثال، OneDrive اطمینان حاصل خواهد کرد که شما فایلهای یکسانی در فولدر Documents تمام کامپیوترهای خود داشته باشید و وقتی شما یک فایل به فولدر Documents یکی از کامپیوترهای خود اضافه میکنید این فایل به فولدر Documents کامپیوتر دیگر شما نیز اضافه خواهد شد.
به بیان دیگر، این درست مثل همگام سازی عادی فایلهای شما توسط OneDrive است با این تفاوت که شما فایلها را روی فولدرهای متداول خود ذخیره میکنید.
چگونه قابلیت Folder Protection را در OneDrive فعال کنیم؟
برای پیدا کردن این قابلیت روی آیکون ابری شکل OneDrive در ناحیه notification کلیک کنید، سپس روی More و بعد Settings کلیک کنید.
قابلیت محافظت از محتوای فولدر
در پنجره Microsoft OneDrive به تب Auto Save بروید و در آنجا روی دکمه Update Folders کلیک کنید.
توجه داشته باشید که اگر شما در اینجا دکمه Update Folders را مشاهده نکردید، طبق گفته مایکروسافت حساب کاربری شما هنوز برای قابلیت Folder Protection واجد شرایط نشده است. ما هنوز نمیدانیم چه چیزی این صلاحیت را تعیین میکند، اما میدانیم که مایکروسافت مرحله به مرحله و با سرعت پایین این قابلیت را ارائه میکند. بنابراین اگر هنوز نوبت شما نشده است، در آینده نزدیک یک بار دیگر آن را بررسی کنید.
فولدر OneDrive
بعد از کلیک روی این دکمه OneDrive پیغام تنظیمات محافظت از فولدرهای ضروری (Set up protection of important folders) را به شما نشان خواهد داد. فولدرهایی که میخواهید توسط OneDrive همگام سازی شوند را انتخاب کنید و بعد روی Start Protection کلیک کنید تا کار آغاز شود. متاسفانه OneDrive تنها محافظت از این سه فولدر را ارائه میکند و شامل سایر فولدرهای داخلی ویندوز از جمله Music, Downloads و Videos نمیشود.
اگر شما Microsoft Outlook را نصب کرده باشید ممکن است پیغامی را مشاهده کنید که میگوید OneDrive نمیتواند از فایل Outlook.pst ذخیره شده در فولدر Documents محافظت کند. این همان فولدر پیش فرضی است که Outlook فایلهای PST شما را در آن نگهداری میکند. جای تعجب است که چگونه اپلیکیشنهای مایکروسافت نمیتوانند با یک دیگر کار کنند. شما برای این که بتوانید از فولدر Documents محافظت کنید باید فایل PST خود را به فولدر دیگری منتقل کنید.
همچنین اگر OneNote را نیز به صورت محلی نصب کرده باشید با یک پیغام مشابه روبرو خواهید شد و شما باید فایل OneNote notebook خود را به فولدر دیگری انتقال دهید.
در صورت مساعد بودن شرایط OneDrive شروع به همگام سازی فایلهای موجود در فولدرهایی که شما انتخاب کرده بودید میکند. شما میتوانید با کلیک روی آیکون ابری شکل OneDrive در ناحیه notification مراحل همگام سازی را مشاهده کنید.
OneDrive به طور دائم فولدرهای انتخاب شده را تحت نظر خواهد داشت و محتوای آن را در فضای ابری همگام سازی خواهد کرد. فایلهای موجود در این فولدرها در ستون status با نماد همگام سازی مشخص خواهند شد.
محتوای موجود در این فولدرها در OneDrive کامپیوترهای شخصی دیگر، از طریق وب و اپلیکیشن OneDrive موبایل قابل دسترس خواهد بود.
اگر شما این قابلیت را در دو کامپیوتر مجزای متصل به یک حساب کاربری یکسان فعال کنید، محتوای فولدرهای محافظت شده آنها با یک دیگر ترکیب میشوند.
OneDrive در گذشته نیز راهکار مشابهای را برای همگام سازی این فولدرها ارائه کرده بود، اما مایکروسافت Folder Protection را به عنوان یک قابلیت جدید تبلیغ میکند. Folder Protection از یک رابط کاربری خوشایندتری برخوردار است و ممکن است در عمل از ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار باشد. کاربران حرفهایتر میتوانند از مزایای لینکهای سمبولیک در ویندوز نیز استفاده کنند.
یکی از شرکتهایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون فعالیت چشمگیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندسی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.
در قسمت قبلی به معرفی منوی زیرین مایکروسافت ورد (Microsoft Word) پرداختیم و در این قسمت قصد داریم چگونگی آغاز تایپ در مایکروسافت ورد را آموزش دهیم. شما میتوانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word از طریق این لینک مشاهده کنید.
در این قسمت به وارد کردن متن در نرم افزار مایکروسافت ورد و توضیح فرمانهای حرکتی در محیط این برنامه خواهیم پرداخت.
تایپ در مایکروسافت ورد
شاید سادهترین کار در برنامه مایکروسافت ورد وارد کردن متن باشد، تنها کار لازم برای وارد کردن متن این است که در محیط مدرک ،متن خود را تایپ کنید. محیط مدرک محلی است که کاربر متن خود را در آن وارد میکند و تمام تغیراتی که بر روی متن خود انجام میدهد، در این قسمت قابل مشاهده است. همچنین نوار عمودی کوچک چشمکزن در این محیط، نشاندهنده محل شروع متن و نشانگر تایپ صفحه است.
آغاز تایپ در مایکروسافت ورد
در اینجا دو نکته قابل توجه است:
برای حرکت به خط بعد نیاز به فشردن دکمه Enter نیست. زمانی که به انتهای خط میرسید نرم افزار به صورت خودکار به خط بعد میرود. برای ایجاد یک پاراگراف جدید باید از دکمه Enter صفحه کلید استفاده کنید.
برای ایجاد فاصله بین کلمات باید از دکمه Space استفاده کنید، همچنین زمانی که به بیش از یک فاصله بین کلمات خود نیاز دارید میتوانید از دکمه Tab صفحهکلید استفاده نمایید.
جابهجایی نشانگر تایپ
برای جابهجایی نشانگر تایپ در محیط نرمافزار میتوان به چهار روش عمل کرد:
حرکت با نشانهگر موس
حرکت با نوار پیمایش
حرکت با صفحه کلید
حرکت به وسیله دستور
حرکت با نشانگر موس
کاربر به منظور تغییر نشانگر تایپ در هر نقطهای در متن میتواند با حرکت موس و کلیک بر روی صفحه، نشانگر تایپ را به نقطه مورد نظر انتقال دهد. برای جابهجایی بین صفحات مختلف یک مدرک میتوان از نوار پیمایش کناری استفاده کرد، همچنین میتوانید با حرکت غلتک موس مدرک خود را پیمایش کنید.
حرکت با نوار پیمایش
همانطور که در تصویر نشان داده شده، دو نوار پیمایش در نرمافزار وجود دارد، یکی برای حرکت عمودی درون مدرک و دیگری برای حرکت افقی.
نوار پیمایش دارای بخش های مختلفی است که هرکدام به اختصار توضیح داده میشود:
از "scroll up" برای پیمایش به سمت بالای مدرک استفاده میشود.
کلیک بر روی "scroll down" موجب حرکت به سمت پایین مدرک میشود.
برای حرکت به صفحه بعد از علامت "next page" استفاده کنید.
برای حرکت به صفحه قبل از علامت "perevius page" استفاده کنید.
از علامت "browsing object" برای جستجو میان اجزاء مختلف صفحه (عکس، جدول، بخش و...) استفاده میشود.
حرکت با صفحهکلید
دستورات صفحهکلید زیر برای حرکت میان حروف و کلمات در متن مورد استفاده قرار میگیرد:
حرکت به سمت راست میان کاراکترها
حرکت به سمت چپ میان کاراکترها
حرکت به خط بالا
حرکت به خط پایین
حرکت به بالا صفحه
حرکت به پایین صفحه
حرکت به ابتدا خط
حرکت به انتها خط
دستورات پایین برای حرکت میان کلمات و پاراگرافها موجود در متن میباشد. برای هر دستور همزمان باید کلید Ctrl نیز فشرده شود:
جهش به کلمه راست
جهش به کلمه چپ
جهش به شروع پاراگراف بالا
جهش به شروع پاراگراف پایین
جهش به جست و جو شئ قبلی
جهش به جست و جو شئ بعدی
جهش به ابتدا مدرک
جهش به انتها مدرک
جهش به آخرین مکان تغییر یافته در متن
حرکت به وسیله دستور
با فشردن کلید F5 پنجره Find and Replace باز میشود. زبانه Go To در این پنجره کاربردهای مختلفی دارد. با این زبانه کاربر میتواند به صفحه، بخش و یا سطر مورد نظر منتقل شود.
اگر یک تصویر زیبا به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ کامپیوتر یا لپ تاپتان کافی نیست، یک تصویر انیمیشنی گیف میتواند همه چیز را بهتر کند. با ما همراه باشید تا چگونگی قرار دادن یک تصویر گیف به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 8 را یاد بگیرید.
شاید این سوال برایتان بارها پیش آمده باشد که چگونه از یک تصویر گیف (GIF) میتوان به عنوان تصویر زمینه ویندوز استفاده کرد. عدهای واقعاً به این دلیل میخواهند این کار را انجام دهند که احساس میکنند این موضوع چیزی شبیه به رمز و راز است، اما عدهای دیگر میخواهند از سوسو زدن تصویر زمینه دسکتاپ کامپیوتر و لپ تاپ خود در حالی که با آن کار میکنند، حیرت زده شوند. در ادامه، چگونگی انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.
اول از همه باید یادآور شد که این کار بدون نرم افزارهای جانبی امکان پذیر نیست. ویندوز از تصاویر گیف برای استفاده به عنوان تصویر زمینه پشتیبانی نمیکند، با این حال میتوانید یک تصویر GIF را انتخاب کنید و به عنوان تصویر زمینه قرار دهید، اما متحرک نخواهد بود و اولین فریم تصویر گیف مورد نظرتان به صورت یک تصویر ثابت به نمایش در خواهد آمد.
نرم افزارهای Stardock DeskScapes و BioniX Animated Wallpaper از جمله برنامههایی هستند که تصاویر گیف را به صورت متحرک در تصویر زمینه به نمایش در میآورند.
نرم افزار Stardock به صورت رایگان به مدت 30 روز در دسترس است و برای استفاده کامل و همیشگی از آن باید مبلغی را بپردازید در حالی که BioniX یک نرم افزار کاملاً رایگان است.
ما در این آموزش از نرم افزار BioniX استفاده کردهایم، اما کاملاً ارزشش را دارد که نسخه کامل Stardock را تهیه کنید زیرا خیلی کاراتر است و آیکونهای دسکتاپتان را مانند کاری که BioniX با تصاویر تمام صفحه انجام میدهد، زیر تصویر زمینه پنهان نمیکند (برای تصاویر سایز کوچکتر گیف مشکلی پیش نمیآید زیرا فضای کمتری را در مرکز دسکتاپ اشغال میکنند). یک گزینه برای استفاده در زیر آیکونهای دسکتاپ وجود دارد که توصیه میکنیم از آن استفاده نکنید زیرا باعث افزایش استفاده از هارد دیسک میشود.
چگونه از تصاویر GIF به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 8.1 استفاده کنیم؟
نرم افزار BioniX یک مزیت دیگر نیز دارد. این نرم افزار عملاً در تمامی نسخههای ویندوز از جمله نسخهای از ویندوز که ما در این آموزش از آن استفاده کردهایم (ویندوز 8.1) کار میکند.
هنگامی که این نرم افزار را دانلود کردید، بر روی فایل دانلود شده دو بار کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز و برنامه در کامپیوترتان نصب شود. ابزار مرتبط با انیمیشن از بخش اصلی نرم افزار جدا است، اما میتوانید با رفتن به منوی ابزار (Tools) و کلیک کردن بر روی انیماتور تصویر زمینه (Wallpaper Animator) آن را اجرا کنید.
چگونگی قرار دادن یک تصویر گیف به عنوان تصویر زمینه در ویندوز 8
سپس، نمایه ماوس را در بر روی پوشهای که تصاویر گیف درون آن قرار دارد ببرید و بر روی یکی از فایلهای مورد نظر خود که در سمت چپ ظاهر میشوند، کلیک کنید. تصویر متحرک مورد نظرتان بلافاصله به عنوان تصویر زمینه تنظیم شده و شروع به حرکت میکند (ممکن است که فایل گیف در صفحه نمایشگر دوم اعمال نشود. با امتحان تصاویر متحرک مختلف، معلوم شد که بعضی از آنها بر روی هر دو صفحه اجرا میشوند، در حالی که بعضی دیگر فقط به صفحه اصلی اعمال میشوند).
همچنین گزینههایی برای سرعت پخش، کیفیت و بزرگنمایی در اختیار دارید. در این قسمت میتوانید با امتحان کردن اعداد مختلف، سرعت پخش مورد نظر خود را پیدا کنید.
وقتی که از همه چیز راضی بودید، فقط پنجره انیماتور تصویر زمینه و پنجره اصلی نرم افزار BioniX را مینیمایز کنید. هر دو پنجره به منطقه اعلانها (Notification Area) در نوار وظیفه (Taskbar) میروند.
برای توقف یک تصویر متحرک یا انتخاب تصویر متحرکی دیگر، بر روی آیکون اژدهای قرمز کلیک کنید. آیکون نمایشگر کامپیوتر که در تصویر بالا مشاهده میکنید، مربوط به نرم افزار اصلی است.
یکی از شرکتهایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون فعالیت چشمگیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندسی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.
در قسمت قبلی با گزینههای منوی اولیه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) آشنا شدیم و در این قسمت قصد داریم به معرفی منوی زیرین مایکروسافت ورد بپردازیم. شما میتوانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word از طریق این لینک مشاهده کنید.
منوی زیرین نرم افزار میکروسافت ورد با عنوان Backstage View شناخته میشود و روش دسترسی به آن نیز بسیار آسان است. در گزینههای بالایی منوی Ribbon و در منتهیالیه سمت چپ موردی با نام File یافت میشود که رنگی متمایز نسبت به سایر گزینهها دارد و کاربر با کلیک بر روی این گزینه میتواند به منوی زیرین مایکروسافت ورد منتقل شود.
تاریخچه منوی Backstage View به اینگونه است که تا پیش از ورد 2010 این گزینه به عنوان یک گزینه مستقل در هیچیک از نسخه های آفیس قرار نداشت، اما در آپدیت 2010 ورد به این مجموعه اضافه شد و به عنوان مرکز اصلی مدیریت فایلها و مدارک نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) مورد کاربرد قرار گرفت.
گزینههای منوی اولیه مایکروسافت ورد
به صورت اجمالی باید گفت که منوی زیرین نرم افزار ورد نقش اصلی در ایجاد مدارک جدید، ذخیره و باز کردن مدارک پیشین، پرینت و به اشتراکگذاری مدارک در خارج از ورد دارد. همچنین یکی دیگر از بخشهایی که در Backstage View نمایش داده میشود، آخرین فایلهای اجرا شده در آفیس ورد است.
حال به معرفی تفصیلی گزینههایی که در منوی زیرین مایکروسافت ورد (Microsoft Word) قرار دارند خواهیم پرداخت. اگر شما در حال کار با یک مدرک و یا همان اطلاعات داخل صفحه سفید ورد باشید، در نتیجه با کلیک بر روی گزینه File در منوی Ribbon به اطلاعاتی جزئی درباره مدرک موجود دست خواهید یافت از جمله اینکه این مدرک در چند صفحه، چند کلمه، با چه ابعاد و با چه حجمی قابلیت ذخیرهسازی دارد.
تصویری که در ادامه مشاهده میکنید مربوط به نمای کلی منوی Backstage view است و همانطور که میبینید دارای سه ردیف جداگانه است که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:
منوی زیرین نرم افزار ورد
گزینه Save چیست؟
با استفاده از این گزینه مدرکی که در حال کار با آن هستید ذخیرهسازی خواهد شد. حال دو حالت وجود دارد، چنانچه متنی که در حال کار با آن هستید در سیستم شما موجود باشد، عمل ذخیره سازی بر روی همان فایل انجام میگیرد و در صورتی که فایل مورد نظر تاکنون موجود نباشد، سیستم از شما آدرس ذخیرهسازی فایل جدید را درخواست میکند.
سئو فروشگاه اینترنتی
بهینه سازی یا سئو احد از مهمترین موضوعات قابل پروا برای فروشگاه های اینترنتی می باشد ، در حالی که در بسیاری از فروشگاه های بر پایه وب نادیده گرفته می شود. سئو فروشگاه اینترنتی می تواند شدامد اکثریت را برای شما به ارمغان آورد ، پس نیاز نیست شما فقط بر تبلیغات و لینک ها تمرکز کنید. با اتمام تکنیک های عمومی بهینه سازی می توانید الی حدودی به سطحی از سئو دست یابید و جایگاه فروشگاه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید و از رقبای خود پیشی بگیرید.
امروزه برای کسب درآمد از دنیای مجازی باید در موتورهای جستجو دوست داشتنی و رتبه احسان داشته باشید زیرا این موتورهای جستجو هستند که سایت شما را به بازدیدکنندگان نمایش خواهند داد. فلذا توجه به سئو فروشگاه اینترنتی تان شانس موفقیت را افزایش خواهد عدل و صرف وقت و هزینه برای بهینه سازی درآمد زایی شما را به مراتب اغلب خواهد کرد.
پنج مرحله مهم و کاربردی سئو فروشگاه اینترنتی:
مرحله اول :
پایه و اساس یک راهبرد موفق و موثر سئو فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو ، برگزیدن عبارت کلیدی درست است. پژوهش و بررسی کافی برای برگزیدن بهترین عبارت هایی که کاربران با جستجوی آن ها سایت شما را می یابند ، حیاتی است. عباراتی که مشتریان برای جستجوی محصولاتی از نوع محصولات شما اغلب جستجو می کنند را پیدا کنید. این عبارت ها ، عبارات دوست داشتنی کسب و کار شما هستند و کاربران را به سایت شما هدایت می کنند. از کلمات , عبارات و اطلاعاتی بهرهگیری کنید که به بهترین وجه با محصولات شما متناسب و مرتبط باشند.
در گزینش عبارت پسندیده باید فاکتورهای زیر دقت کرد :
۱٫ پیوسته بودن با محتوای سایت
۲٫ میزان محبوبیت عبارت در جستجو توسط کاربران
۳٫ میزان رقابت موجود در بین رقبا برای این عبارت
با در عقیده اخذ فاکتورهای بالا و با داشتن شناخت کافی از کسب و کار خود می توانید بهترین عبارت ها را برای سئو فروشگاه خود گزینش نمایید .
مرحله دوم :
نام محصولات و توضیحات عکس ها را متناسب با عبارات و واژه ها کلیدی مورد هدف خود گزینش کنید. از تگ های H1 و H2 برای برجسته کردن و نمایش اهمیت آنها به موتور جستجو بهرهگیری نمایید. برای هر گروه از محصولات توضیحاتی شامل چندین عبارات کلیدی مهم درج کنید.
مرحله سوم :
جستجو بر اساس عکس ها یکتا از محبوبترین عملی است که کاربران اینترنت برای پیدا کردن محصولات باره نظر خود متعلق به بهرهگیری می کنند. به همین دلیل بهینه سازی عکس ها درج شده برای محصولات یگانه از موثرترین فاکتورها در سئو فروشگاه مجازی می باشد. از نام تصاویر برای بازتاب عبارت مهم که به نمایش آنها در نتایج جستجو کمک می کنند ، کاربرد کنید. همچنین می توانید کلمات کلیدی پیوسته با هر فرآورده را در برچسب Alt عکس ها آن درج کنید. اطلاعات تصاویر هر صفحه از محصولات را بر اساس اهداف سئو با در نظر اخذ عبارات دوست داشتنی کسب و کارتان ویرایش کنید.
مرحله چهارم :
هنگامی که بحث بهینه سازی داخلی صفحات مطرح می شود بسیاری از فروشگاه های مجازی اندیشه می کنند که درج یک متای توضیحات برای تمامی صفحات محصولات بس است . در حالی که این شغل یک اشتباه کبیر است . آموزش 0 تا 100 سئو سایت فروشگاهی برای هر صفحه از محصولات باید توضیحات منحصربفرد و پیوسته با ان نوشته شود . متای توضیحات باید برای مشتریان با قصد کمک به آنها برای یافت محصول باره نظرشان و تشویق کردن آنها برای کلیک بر روی فرآورده شما هنگامی که توسط موتور جستجو در نتایج جستجو نمایش داده می شود ، نوشته شود.
مرحله پنجم :
در صورت امکان اطلاعات هر صفحه محصول را بروزرسانی کنید. محصولات جدید را با اطلاعات کافی و مناسب معرفی کنید . برای هر صفحه عنوانی مرتبط با عبارات کلیدی انتخاب کنید . اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات صفحات محصولات تکراری نباشند الی تمامی صفحات بخوبی در نتایج جستجو ظاهر شوند. صفحات را به طور منظم مطالب مرتبط با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بهینه سازی کنید.
تفاوت گزینه Save As و Save چیست؟
گزینه Save As نیز همان عمل ذخیره سازی را انجام میدهد با این تفاوت که چه مدرکی که در حال کار با آن هستید موجود و باشد و چه یک مدرک جدید باشد، این گزینه باعث میشود که فایل شما با نام جدیدی جدای از فایل قبلی (در صورت وجود فایل قبلی) ذخیره شود.
گزینه Open چه عملی را انجام میدهد؟
به وسیله این گزینه کاربر قادر است که فایل جدیدی را از روی سیستم انتخاب کرده و آن را به صورت یک مدرک در مایکروسافت ورد باز کند.
کاربرد گزینه Close چیست؟
گزینه Close دقیقا مانند گزینه قبلی عمل میکند و فایل شما را از داخل نرم افزار مایکروسافت ورد بسته و خارج میکند.
گزینه Info چیست؟
Info در زمان انگلیسی نگارش کوتاه شده Information است و به معنی اطلاعات استفاده میشود. این گزینه هر نوع اطلاعاتی که کاربر نیاز است درباره فایل ورد خود بداند؛ از جمله حجم فایل، تعداد صفحات و ... را در اختیار او قرار میدهد.
گزینه Recent چه چیزی را نشان میدهد؟
با کمک گزینه Recent کاربر قادر است که 10 تا 15 فایل اخیری که در نرم افزار مایکروسافت ورد اجرا کرده و روی آنها تغییر ایجاد کرده است را مشاهده کند. (البته این گزینه زمانی کاربرد دارد که این فایلها در دسترس باشند، برای مثال از روی سیستم پاک نشده باشند.)
دو گزینه New و Print چه کاری انجام میدهند؟
با استفاده از گزینه New کاربر قادر است که یک فایل ورد جدید ایجاد کند و از طریق گزینه Print نیز خارج کردن ورد و عمل پرینت گرفتن از آن انجام خواهد شد.
به اشتراک گذاری ورد با گزینه Save & Send
این گزینه زمانی که انتخاب میشود در ابتدا فایل را ذخیره سازی میکند و سپس صفحه ای برای کاربر به نمایش میگذارد که از طریق آن میتواند عمل اشتراک گذاری با ایمیل و سایر نرم افزارها را انجام دهد.
دو گزینه Help و Options
بخش Help را میتوان به عنوان کمکیار نرم افزارهای آفیس معرفی کرد چرا که تمامی دستورالعملهای مورد نظر برای استفاده درست از این مجموعه در آن گنجانده شده است. از طریق منوی Options نیز میتوان تمامی تنظیمات نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) را انجام داد.
بخش Exit چه کاربردی دارد؟
از طریق منوی Exit هم میتوان مدرک مورد نظر را بسته و از نرم افزار به صورت کلی خارج شد. تفاوت استفاده از این گزینه با سایر گزینه ها این است که با انتخاب آن دیگر فایل و مدرک مورد نظر ذخیره سازی نمیشود.