یکی از جذابیتهای گرافیکی ویندوز 8.1، صفحه شروع آن با کاشیهای رنگارنگی است که در اندازههای ریز و درشت همچون مجموعه عکسهای کلاژ شده در یک تابلو به چشم میخورد. بسیاری از کاربران، منوی استارت ویندوزهای پیشین را به صفحه شروع این ویندوز ترجیح میدهند و برخی دیگر نیز کم کم دارند به این صفحه جدید عادت میکنند.
اما مشکلی که بسیاری از کاربران در بهکارگیری صفحه شروع با آن مواجه میشوند، کم بودن فضای اختصاص یافته به کاشیها و پوشش کم تعداد کاشیها در این صفحه است. بهعبارت دیگر کاربران به تعداد محدودی از کاشیها در هر صفحه دسترسی دارند و باید برای دسترسی به کاشیهای زنده برنامهها و ابزارهای دیگر، صفحه را به سمت راست اسکرول کنند.
اگر شما نیز مانند این کاربران دنبال روشی برای افزایش تعداد کاشیهای بهنمایش درآمده در صفحه شروع هستید، میتوانید از این ترفندها کمک بگیرید:
روش اول: تغییر اندازه کاشیها
1ـ
سادهترین اقدام برای افزایش تعداد کاشیهای بهنمایش درآمده در صفحه
شروع، کوچک کردن آنهاست. هرچه کاشیهای بهنمایش درآمده کوچکتر باشد، فضا
برای کاشیهای دیگر باز میشود و کاشیهای بیشتری در هر صفحه جا میگیرد.
2ـ برای تغییر اندازه کاشیها کافی است روی هریک از آنها کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از مراجعه به منوی Resize، یکی از گزینههای موجود را باتوجه به رزولوشن صفحهنمایش و قدرت بینایی خود انتخاب کنید. مطمئنا انتخاب اندازه Small موجب میشود کاشیهای بیشتری در صفحه جا بگیرد.
توجه: با کوچک شدن کاشیها تغییراتی در چیدمان آنها ایجاد میشود.
چنانچه
این تغییرات موجب ایجاد فضای خالی میان آنها شد، میتوانید با کشیدن و رها
کردن کاشیهای دیگر در فضاهای خالی ایجاد شده، آنها را نیز پر کرده و به
بهترین نحو از فضای موجود برای چیدمان کاشیها در صفحه کمک بگیرید.
روش دوم: افزایش ردیفها و تغییر اندازه
1ـ
صفحه شروع در ویندوز 8.1 بهطور پیشفرض چهار ردیف را به کاشیها اختصاص
میدهد، اما در صورتیکه از نمایشگر مجهز به رزولوشن بالا استفاده میکنید
این قابلیت در اختیار شما قرار میگیرد تا ردیفهای کاشی را افزایش دهید.
افزایش ردیف نیز یکی دیگر از راههای افزایش تعداد کاشیهای موجود در هر
صفحه است. برای انجام این کار کافی است به صفحه شروع وارد شوید و کلیدهای
Windows + i را همزمان فشار دهید.
2ـ با فشردن این کلیدها، صفحه تنظیمات کاشیها برای شما نمایش داده میشود. اولین گزینه در این صفحه Show more tiles on the Start screen نام دارد که با فعال کردن آن، ردیفهای موجود در صفحه شروع به تناسب رزولوشن صفحهنمایش افزایش مییابد.
3ـ با برگشت به صفحه شروع مشاهده خواهید کرد ردیفهای اختصاص یافته به کاشیها بیشتر شده و پس از این افزایش ردیف، با استفاده از روش تغییر اندازه کاشیها به اندازههای کوچکتر میتوانید افزایش فضای چند برابری را در صفحه شروع داشته باشید.
شاید شما هم با این مشکل روبه رو شده اید که برای انتخاب چند فایل در ویندوز اکسپلورر وقتی کلید ctrl را نگه داشته اید اشتباها درگی کرده اید و تعداد زیادی کپی ساخته اید و نتوانسته اید انتخابی درست داشته باشید!
خوشبختانه کاربران ویندوز ویستا به بعد یعنی ویندوز 7 و 8 و 8.1 و قطعا ویندوز آینده یعنی ویندوز 10 میتوانند به راحتی چک باکس ویندوز اکسپلورر را فعال کنند و با زدن تیک کنار فایل ها انتخابشان را انجام دهند.
انتخاب چند فایل در ویندوز اکسپلورر
مراحل انجام کار در ویندوز 7 و ویستا به ترتیب زیر است:
۱- به کمک کلیدهای ترکیبی Windows + E پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید.
۲- در منوی Organize بر روی گزینه Folder and search options کلیک کنید.
۳- در ادامه وارد تب View شوید.
۴- گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.
۵- در پایان بر روی گزینه Apply و سپس Ok کلیک کنید.
مراحل انجام کار در ویندوز 8 و 8.1 به ترتیب زیر است:
۱- به کمک کلیدهای ترکیبی Windows + E پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید.
۲- در ادامه وارد تب View شوید.
۳- گزینه Item Check Boxes را فعال کنید.
چک باکس ها فعال شدند از این پس کافیست برای انتخاب تیک بزنید و عملیات را انجام دهید.
مهمترین تغییری که کاربران با انتشار ویندوز 8 و پس از آن ویندوز 8.1 شاهد آن بودند، محیط کاربری مترو در این نسخه از ویندوز بود. مترو نه فقط ویجتهای مختلفی را با خود همراه کرد، بلکه نرمافزارهایی را نیز با عنوان Metro Apps در اختیار کاربران قرار داد.
این نرمافزارها که بازیهایی را نیز شامل میشود، هنگام اجرا تمام صفحه را اشغال کرده و لذت استفاده از آنها در نمایشگرهای مجهز به قابلیت لمسی چند برابر است. بسیاری از کاربران نیز با مراجعه به فروشگاه محصولات ویندوز، نرمافزارها و بازیهای بسیاری از این قبیل را روی ویندوز خود نصب و اجرا میکنند؛ اما نکتهای که باید به آن توجه شود، حجمی است که این برنامهها در هارددیسک رایانه شما اشغال میکند. دوست دارید بدانید نرمافزارهای مترو در ویندوز 8 و 1/8 چه میزان از فضای هارددیسک را به خود اختصاص دادهاند؟ از ترفند زیر کمک بگیرید:
1 ـ کلیدهای Win+W را فشار دهید تا صفحه جستجو برای شما به نمایش درآید.
2 ـ در کادر جستجو عبارت DiskUsage را وارد کرده و از فهرست نتایج بهنمایش درآمده در سمت چپ، رویView App Sizes کلیک کنید.
3 ـ در این مرحله صفحه تنظیمات عمومی برای شما بهنمایش درآمده و باید از سمت راست روی View App Sizes کلیک کنید.
4 ـ اکنون فهرستی از برنامههای مترو همراه با میزان فضای اشغال شده توسط آنها روی هارددیسک برای شما نمایش داده میشود.
همانطور که میدانید ویندوز 10 قرار است با دست پر و مجموعهای از امکانات و نرمافزارهای جدید در اختیار کاربران قرار گیرد. هر روز نیز برخی امکانات ارائه شده در این نسخه از سیستمعامل ویندوز معرفی میشود.
یکی از این امکانات که با یک ترفند میتوانید آن را فعال کنید، حالت تاریک یا تم Dark است. با فعالسازی این حالت، منوها و در حالت کلی تم (Theme) ویندوز به حالت تیره تغییر میکند که این تغییر در شرایطی که محیط کار با رایانه از نور کمی برخوردار است یا حتی به هر دلیل دیگر نمیخواهید از محیط شفاف و روشن ویندوز استفاده کنید بسیار مفید است.
سئو سایت فروشگاهی
تفاوت چشمگیری که بین سئو سایت فروشگاهی با دیگر وب سایت ها دارند این است که این جا با متن و وبلاگ به آن صورت سروکار ندارید که بتوانید با نوشتن یک مطلب طولانی و جامع به سئو تارنما خود کمک کنید این جا بحث کاملا متفاوت و تخصصی است در پروژه های سئو سایت فروشگاهی با محصول سروکار دارد محصولاتی که گاها تغییرات جزئی از هم دارند و شدنی از دشوار محتوای تکراری را برای سئو برپایی کند. از دیگر چالش های موجود در سئو سایت فروشگاهی سپریدن موجودی و تغییرات محصولات موجود در فروشگاه است بهترین تصمیم در سئو سایت فروشگاه اینترنتی برای محصولات ناموجود جیست ؟ کاملا آن ها را حذف کنیم و یا این که از سایر روش ها کاربرد کنیم؟ به علت فعالیت ها و تراکنش های زیادی که روی فروشگاه اینترنتی برپایی می شود پس اقدامات سئو سایت فروشگاه اینترنتی نیز دقیقا مختص فروشگاه اینترنتی باشد.
سئو سایت فروشگاه اینترنتی
سئو فروشگاه اینترنتی
خرید آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی بسیار متفاوت تر است از خرید های یومیه می باشد در خرید از فروشگاه اینترنتی شما نمی توانید جنس را به چهره فیزیکی تماشا لمس , آزمون و یا حتی از عقیده شکل ظاهری آن ها سنجش کنید. ولی هر روز نیز بر تعداد افرادی که از فروشگاه اینترنتی خرید می کنند افزوده می شود درمقابل این افزایش صاحبان کسب و کار هم برای طراحی فروشگاه اینترنتی مشتاق تر می شوند برآیند اینکه این تعدد وب سایت های فروشگاهی چشم وهمچشمی بر سر به دست آوردن سهم از موتورهای جست و جو روز به روز افزایش می یابد. به همین جهت است که سئو سایت فروشگاهی اهمیت بالایی داشته و باید جزء راهبرد های بازرایابی هر وب سایتی فروشگاهی به شمار آید.
یکی از دشواری ها اصلی که برای صاحبان فروشگاه اینترنتی هستی دارد این است که تارنما خود را امثال سازی می کنند بارها و بارها شنیده اید که افراد درخواستی منوط بر طراحی فروشگاه اینترنتی همانند دیجی کالا را دارند. این نوع افراد در آغاز به صورت کامل تارنما خویش را طراحی کرده و پس متعلق به به تعقیب نیروی کارآزموده برای طراحی سایت خود هستند.تا وب سایت آنها را بر بنیاد الگوریتم های موتور جست و جو بهینه کرده و رنک آنها در موتورهای جست و جو را درمان دهد.
سئو سایت فروشگاهی
در سئو سایت فروشگاهی , سئو و بهینه سازی محصولاتی که جدید هستند بسیار ساده تر از سئو و بهینه سازی محصولات کهن خواهد بود. ولی با تعدد زیاد فروشگاههای اینترنتی و رقابت شدید این بخش بسیار جذاب بوده و نمی طاقت با به کارگیری تکنیک های ساده نتیجه مطلوب را کسب کرد. کارشناسان سئو پونه مدیا با به کارگیری تکنیک های E-commerce seo بهترین نتایج را برای سئو فروشگاهی میموس شما رغم میزنند. پروا به این نکته اهمیت زیادی عدل که بیشترین ترافیک و ورودی سایت های فروشگاه اینترنتی به وسیله موتورهای جست و جو از راه سرچ فراهم می شود. این نکته می تواند یک تصمیم جدی از سوی شما برای سئو سایت فروشگاه اینترنتی باشد.
سئو و بهینه سازی تارنما باید از همان مراحل ابتدایی طراحی سایت آغاز شود تا باعث کاستن وقت , هزینه های اضافی و حتی شکست پروژه نشود. اگر هدف اصلی شما از سئو فروشگاه اینترنتی افزایش فروش و درآمد است در آغاز بهتر است که کاملا با مفهوم سئو آشنا باشید. از سایر اشتباهات صاحبان وب سایت ها این است که وقتی به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کردن سئو فروشگاه اینترنتی خویش را رها می کنند. در حالی که شما باید به چهره همیشه رتبه بندی، ترافیک، فروش، مشتریان، نرخ تبدیل، کل چیزرا مکررا چک و بررسی کنید لغایت بتوانید از رقبای خود جلو بی افتید.
شما می توانید با ارسال آدرس وب سایت و عدد تماس خویش سئو وب سایت فروشگاهی خود را آغاز کنید.
توجه: همواره توصیه میشود پیش از اعمال تغییرات در رجیستری ویندوز، از رجیستری و اطلاعات سیستمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
1ـ کلید ویندوز را از روی صفحه کلید رایانه فشار داده و در کادر جستجو عبارت regedit را تایپ کرده، کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری اجرا شود.
2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:
HKEY_CURRENT_USER|SOFTWARE|Microsoft|Windows|CurrentVersion|Themes| Personalize
3ـ پس از انتخاب گزینه Personalize در بخشی خالی از ستون سمت راست کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از مراجعه به گزینه New روی DWORD کلیک کنید.
4ـ پس از ایجاد کلید جدید، روی آن کلیک
کرده و F2 را فشار دهید. در این حالت نام SystemUsesLightTheme را به آن
اختصاص داده و کلید اینتر را فشار دهید.
5ـ بهطور پیشفرض مقدار
اختصاص یافته به این کلید برابر با 0 است. شما میتوانید برای اطمینان
بیشتر دو بار روی این کلید کلیک کرده و مقدار 0 را در بخش Value Data کنترل
کنید.
6ـ اکنون حالت تیره در ویندوز شما فعال شده و برای بازگشت به تم روشن کافی است مقدار اختصاصیافته به کلید SystemUsesLightTheme را به 1 تغییر دهید.
همه ما با چگونگی راه اندازی مجدد رایانه ها از منو استارت آشنایی داریم اما این فقط نوک کوه یخ محسوب می شود. روش های بسیار دیگری برای راه اندازی مجدد رایانه وجود دارند که برخی از آنها راحتی و کنترل بیشتر را به کاربر ارائه می کنند.
شما می توانید رایانه خود را با استفاده از یک میانبر ریستارت کنید.
رایانه خود را همانند یک حرفهای راهاندازی مجدد کنید
شما
می توانید یک دوره زمانی مشخص را برای راه اندازی مجدد دستگاه خود مشخص
کنید و حتی می توانید انجام روزانه این کار در زمانی مشخص را تنظیم کنید.
راه اندازی مجدد رایانه راه حلی برای بسیاری از مشکلات رایانه ها است و از
این رو کاربرد بسیاری دارد. در ادامه چند ترفند به منظور راه اندازی مجدد
رایانه همانند یک فرد حرفه ای را ارائه می کنیم.
استفاده از یک میانبر
شما
می توانید رایانه خود را از منو استارت ریستارت کنید اما اجازه دهید یک
گام فراتر رفته و تعداد کلیک ها برای انجام این کار را با ساختن یک میانبر
(Shortcut) کاهش دهیم. ابتدا روی دسکتاپ راست کلیک کرده و آدرس New >
Shortcut را دنبال کنید. در پنجره باز شده دستور shutdown.exe -r -t 00 -f
را وارد کنید.
این دستور به سیستم می گوید راه اندازی مجدد (-r)، بلافاصله، بون هیچ گونه تاخیر (t 00) را انجام دهد و همچنین بدون پرسش از کاربر تمامی برنامه ها بسته شوند.
روی Next کلیک کرده، نامی برای میانبر خود انتخاب کنید و سپس روی Finish کلیک کنید. آیکون راه اندازی مجدد شما آماده استفاده است اما اگر دوست دارید از ظاهر زیباتری برخوردار باشد روی آیکون راست کلیک کرده، بخش Properties را انتخاب کرده، وارد زبانه Shortcut شوید و روی Change Icon... کلیک کنید. در پنجره باز شده می توانید از میان آیکون های پیش فرض ویندوز یا مرورگر رایانه خود یکی را انتخاب کنید.
به خاطر داشته باشید نیازی نیست این میانبر را تنها روی دسکتاپ خود قرار دهید و می توانید آن را به نوار وظیفه (Taskbar) یا نوار راه اندازی سریع (Quick Launch Bar) نیز اضافه کنید و به سرعت و تنها با یک کلیک رایانه خود راه اندازی مجدد کنید.
مستقیم به بایوس
برای
دسترسی به بایوس باید رایانه خود را راه اندازی مجدد کرده و سپس یک کلید
(به طور معمول F2 یا Delete) را فشار دهید تا منو بایوس باز شود. در ویندوز
8 این فرآیند سادهتر شده است و به کاربر اجازه داده می شود به صورت
مستقیم به بایوس دسترسی داشته باشد. با توجه به روند افزایشی محبوبیت دیسک
های حالت جامد (SSD) که از سرعت بالایی برخوردار هستند راه اندازی رایانه
بسیار سریع صورت می گیرد و مدت زمان بسیار محدودی برای دسترسی به بایوس در
رایانه هایی که از این نوع دیسک استفاده می کنند، وجود دارد.
راه اندازی مجدد رایانه ها از طریق منوی استارت
برای دسترسی مستقیم به بایوس دکمه های Ctrl + L را نگه دارید تا منو تنظیمات باز شود و سپس روی Power کلیک کنید. هنگامی که قصد کلیک روی Restart را دارید باید دکمه Shift را نیز نگه دارید تا با راه اندازی مجدد رایانه به صورت مستقیم وارد بایوس شوید.
استفاده از زمانبندی وظیفه
برای
راه اندازی مجدد رایانه خود در زمان های خاص می توانید از زمانبندی وظیفه
(Task Schedular) استفاده کنید. نخست، در بخش جستجو ویندوز Task Schedular
را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید. سپس گزینه Creat Task... را از
کادر سمت راست انتخاب کرده تا یک پنجره جدید باز شود. دوم، یک نام برای
وظیفه خود انتخاب کرده و سپس Run with the highest privileges را تیک
بزنید. اکنون وارد زبانه Triggers شده و روی New... کلیک کنید. زمانبدنی
راه اندازی مجدد رایانه خود را انتخاب کرده و اگر قصد دارید مواردی مانند
زمان انقضا این وظیفه را انتخاب کنید از بخش Advanced Settings استفاده
کنید. سپس روی OK کلیک کنید.
اکنون به زبانه Actions وارد شده و روی New... کلیک کنید. در بخش Program/script دستور shutdown.exe و در بخش Add arguments (optional) دستور /r /f را وارد کرده و سپس روی OK کلیک کنید.
در نهایت، وارد زبانه Conditions شده و در این بخش می توانید چگونگی انجام وظیفه بسته به وضعیت idle، power و network رایانه خود را انتخاب کنید. پس از انجام تنظیمات لازم روی OK کلیک کنید تا وظیفه شما ایجاد شود و اکنون رایانه شما بر اساس مشخصات تنظیم شده به صورت خودکار راه اندازی مجدد خواهد شد.
راه اندازی مجدد از راه دور
اگر
دارای یک شبکه محلی از رایانه ها هستید ممکن است قصد داشته باشید برخی
دستگاه هارا از راه دور راه اندازی مجدد کنید. نخست، شما نیازمند فعال سازی
این قابلیت در هر رایانه موجود در شبکه خود خواهید بود. برای انجام این
کار در بخش جستجو ویندوز Services را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب
کنید.
در پنجره ای که باز می شود و در فهرست اصلی Remote Registery را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، بخش Startup type روی Manual تنظیم شده است اما باید آن را تغییر داده و روی Automatic قرار دهید. روی OK کلیک کنید.
برای راه اندازی مجدد رایانه در زمان خاص می توانید از زمانبندی وظیفه استفاده کنید.
اکنون در بخش جستجوی ویندوز Allow a program through Windows Firewall را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید تا امکان دسترسی به برنامه ها و ویژگی هایی که باید از طریق دیوارآتش ارتباط برقرار کنند را داشته باشید. در صورت نیاز روی Change Settings کلیک کرده و گزینه Windows Management Instrumentation (WMI) را تیک بزنید، بخش private network آن را نیز تیک زده و سپس روی OK کلیک کنید.
برای تکمیل این فرآیند در بخش جستجو ویندوز دستور cmd را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب کنید. در خط فرمان دستور shutdown /i را وارد کنید و اینتر بزنید تا رابط کاربری گرافیکی برای راه اندازی مجدد از راه دور نمایش داده شود. روی Add... کلیک کنید و نام رایانه هایی که قصد دارید راه اندازی مجدد روی آنها صورت بگیرد را وارد کنید و سپس روی OK کلیک کنید.
در نهایت، گزینه های دیگر در رابط کاربری را بر اساس آن چه مد نظر دارید تغییر دهید. به عنوان مثال می توانید پیامی را وارد کرده تا هنگام اجرای راه اندازی مجدد به رایانه های دیگر هشدار دهد. پس از انجام تمامی تنظیمات روی OK کلیک کنید.
پیش از انجام این فرآیند اطمینان حاصل کنید که دسترسی Administrator به تمامی سیستم ها دارید زیرا در غیر این صورت عملیات به دلیل مجوزهای نامناسب اجرایی نخواهد شد.
خط فرمان
استفاده
از خط فرمان روشی فوق العاده برای راه اندازی مجدد رایانه محسوب می شود.
در بخش جستجوی ویندوز دستور cmd را وارد کرده و نتیجه مرتبط را انتخاب
کنید. دستور shutdown را وارد کرده و اینتر بزنید تا فهرستی از تمامی فرمان
ها که می تواند استفاده کنید نمایش داده شوند.
به عنوان مثال، اگر قصد دارید رایانه خود را با تاخیر 30 ثانیه ای راه اندازی مجدد کنید می توانید دستور shutdown /r /f /t 30 را تایپ کنید و اینتر را بزنید. این دستور برای این دوره فعلی فعال خواهد بود. به عنوان مثال اگر تاخیر 100 ثانیه ای برای راه اندازی مجدد رایانه انتخاب کنید و سپس به صورت دستی قبل از این زمان راه اندازی مجدد را انجام دهید، آن دستور حذف خواهد شد.
اگر به دنبال روشی ساده برای راه اندازی مجدد رایانه هستید خط فرمان چندان سودمند نیست اما روشی فوق العاده برای ترکیب پارامترهای مختلف محسوب می شود.
برنامه های شخص سوم
اگر با ترفندهایی که در بالا به آنها اشاره شد راحت نیستید، می توانید از برنامه های شخص سوم برای دستیابی به نتایجی مشابه استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه برنامه iReboot است که در نوار وظیفه قرار گرفته و امکان راه اندازی مجدد به سادگی را فراهم می کند. برنامه های دیگر مانند Shutdown Timer و Sleep Timer نیز گزینه های مناسبی هستند. با این وجود، فراگیری روش هایی که پیشتر به آنها اشاره شد نسبت به برنامه های شخص سوم ارزشمندتر است زیرا کارکردهای آنها از طریق خود سیستم عامل قابل دسترسی هستند.