قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بهترین و مفیدترین راه‌های استفاده از بازاریابی ویدئویی

بسیاری از متخصصان آینده‌ی بازاریابی محتوا را در تولید ویدئو می‌بینند و توصیه می‌کنند برندها از همین حالا برای این موضوع آماده شوند

استفاده از محتوای ویدئویی یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در کسب‌وکاراست. آموزش نحوه‌ی استفاده از محصول، افزایش بازدیدکنندگان سایت و به اشتراک گذاشتن نظر سایر مشتری‌ها از جمله اهداف ساختن ویدئو هستند. ویدئوها جنبه‌ی دیگری از ارتباطات چهره به چهره بوده و یکی از جذاب‌ترین و سریع‌ترین راه‌های ارتباط با مشتری به حساب می‌آیند. مزایای استفاده از محتوای ویدئویی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و روزبه‌روز به تعداد برندهایی که از بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی هشت نوع از محبوب‌ترین راه‌های ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی می‌پردازیم.

video marketing

۱- ویدئو در مورد محصولات

ویدئوهای محصول محور روی معرفی محصول جدید و نوآورانه‌ای تمرکز می‌کنند که به تازگی وارد بازار شده یا در آینده‌ی نزدیک معرفی خواهد شد. از این مدل ویدئو معمولا برای توضیح یک محصول پیچیده با زبان ساده و معرفی مزایا و روش کار استفاده می‌شود. این مدل از ویدئوها باید با زبان ساده بیان شوند تا هر بیننده‌ای هدف محصول یا خدمات را درک کند و برای امتحان کردن آن تشویق شود. بنابراین بهتر است در طول ویدئو علاوه بر معرفی محصول به نقش آن در زندگی مشتری و تأثیری که روی بهبود آن می‌گذارد نیز اشاره شود.

۲- ویدئو در مورد شرکت

معرفی شرکت و خدمات آن به مخاطبین یکی از بهترین راه‌های ارتباط با آن‌ها است. از کارمندان خود بخواهید در یک ویدئوی کوتاه، کار شرکت را توضیح دهند و بگویند چرا از سایر برندها متمایز هستند. اگر از همکارانتان کسی صدای خوبی دارد بخواهید روی ویدئو صداگذاری کند. سپس این ویدئو را در صفحه‌ی اول سایت قرار دهید تا بازدیدکنندگان به محض ورود، آشنایی نسبی با برند پیدا کنند. از این ویدئو همچنین می‌توانید برای استخدام استعدادها از طریق لینکدین یا سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از برندها از ویدئوی کوتاه معرفی شرکت در جلسه با سرمایه‌گذار استفاده می‌کنند تا او را بیشتر با شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد آشنا کنند.

فراموش نکنید که در این مدل ویدئو کارمندان نقش پررنگی دارند. به‌عنوان مثال مدیرعامل شرکت می‌تواند نقش اصلی را بازی کند و با معرفی سایر کارمندان هدف شرکت را به مخاطب توضیح دهد.

video marketing

۳- تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون هنوز هم نقش کلیدی در اطلاع‌رسانی به مردم در حجم وسیع بازی می‌کند. هنوز هم در یک ویدئوی کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای می‌توان برند را با معرفی یک مشکل و ارائه راه حل برای رفع آن تبلیغ کرد. اگر قصد جذب مشتری‌های محلی را دارید تبلیغ خود را در شبکه‌های محلی و اگر قصد دارید در سطح بین‌المللی دیده شوید و بودجه‌ی کافی دارید، آگهی خود را در شبکه‌های بین‌المللی پخش کنید. آگهی‌های تلویزیونی نقش پررنگی در دیده شدن برند دارند و بسیاری از برندهای بزرگ مانند اپلهنوز هم تبلیغات خود را در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کنند. این مدل تبلیغات نیاز به بودجه‌ی زیادی دارند و از طرفی مخاطبان زیادی را نیز جذب می‌کنند.

۴- ویدئو برای اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های زیادی برای گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و اپل ارائه شده و تعداد آن‌ها رو به افزایش است. درنتیجه رقابت بسیار سخت شده است و برندهایی که تبلیغات متمایزی دارند بیشتر دانلود خواهند شد. اگر می‌خواهید اپلیکیشن خود را به بازار ارائه دهید، یک ویدئوی تبلیغاتی از معرفی ویژگی‌ها و نحوه‌ی کارکرد آن تهیه کنید و قبل از انتشار اپلیکیشن آن را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. شخصی که برای اولین بار با اپلیکیشن جدید برخورد می‌کند هیچ ایده‌ای از نحوه‌ی کارکرد و ویژگی‌های آن ندارد پس وجود یک ویدئوی کوتاه با توضیحات مختصر، بسیار خوب است. هرقدر برای معرفی مولفه‌های کلیدی محصول از خلاقیت بیشتری استفاده شود تعداد دانلودهای اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد. برای تهیه‌ی این مدل اپلیکیشن نیازی به صداگذاری یا حضور شخص نیست. نحوه‌ی کارکرد اپلیکیشن گویای همه چیز است و اطلاعات کافی از طراحی و نحوه‌ی کارکرد خود در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

video marketing

۵- ویدئوهای انیمیشنی برای توضیحات بیشتر

گاهی اوقات درک محصول و خدمات برند برای مخاطبان ساده نیست یا تکنولوژی جدید آن نیاز به توضیحات بیشتر دارد. در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از ویدئوی انیمیشنی است. یک انیمیشن امکان به تصویر کشیدن مکان‌ها و شخصیت‌هایی را دارد که در دنیای واقعی ساخت آن غیر ممکن است. ترکیب صدا و تصاویر گرافیکی کمک می‌کند چند موضوع بسیار پیچیده با زبانی ساده برای مخاطب توضیح داده شود. درصورتی‌که ساخت یک ویدئوی واقعی احتمالا بسیار پیچیده‌تر بوده و به هزینه‌ی بیشتری نیاز داشته باشد. امروزه شرکت‌هایی مانند گوگل مفاهیم پیچیده‌ی خود را با استفاده از همین روش برای مخاطبان توضیح می‌دهند.

۶- ویدئو برای وب‌سایت

هر کسب‌وکاری که محصول یا خدمات جدیدی را ارائه می‌دهد باید در مورد آن توضیح بدهد. گاهی اوقات تکنولوژی استفاده شده در محصول به اندازه‌ای پیچیده است که محتوای متنی نمی‌تواند تمام ابعاد آن را توضیح دهد یا مخاطب نمی‌تواند متوجه منظور آن شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم استفاده از ویدئو بهترین راه حل است. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهایی که با تجارت الکترونیک در ارتباط هستند می‌توانند با یک ویدئوی سرگرم‌کننده ارتباط بیشتری با مشتری برقرار کنند. گاهی‌اوقات مخاطب در ویدئو نکاتی را متوجه می‌شود که شاید با دیدن محصول در بازار و در نگاه اول متوجه آن نشود. ویدئوها مدت حضور کاربر در وب‌سایت را افزایش می‌دهند و همان‌طور که می‌دانید هرقدر کاربر بیشتر در وب‌سایت حضور داشته باشد رتبه‌ی بهتری در موتور جستجو کسب می‌کند. فراموش نکنید هدف از تولید این مدل ویدئو ارائه‌ی یک توضیح سریع از محصول به مخاطب است بنابراین نباید طولانی باشد.

video marketing

۷- ویدئوی نحوه‌ی انجام کار

ویدئوهایی که نحوه‌ی انجام کاری را توضیح می‌دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می‌کنند. ویدئوهایی که با زبان طنز نحوه‌ی انجام کار با استفاده از محصولات برند را توضیح می‌دهند توسط افراد علاقه‌مند به صنعت دنبال می‌شوند. هرقدر ویدئوها جالب‌تر و کاربردی‌تر باشند بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و افراد بیشتری با برند آشنا می‌شوند. ویدئوها باید با زبان ساده بیان شوند و نحوه‌ی انجام کار را به خوبی توضیح دهند. افراد علاقه‌مند به دیدن ویدئوهای یک صنعت خاص از این طریق با برند شما آشنا شده و ممکن است به مشتری تبدیل شوند.

۸- ویدئوی مشتری‌های راضی

گاهی اوقات بهترین راه قانع کردن مخاطبان برای خرید یک محصول نشان دادن نظر مثبت سایر مشتری‌ها به آن‌ها است. معمولا مخاطبانی که نسبت به خرید یک محصول شک دارند با دیدن نظر مثبت سایر مصرف‌کنندگان قانع می‌شوند. مردم اعتماد بیشتری به همنوعان خود دارند و دیدن تجربه‌ی مثبت دیگران آن‌ها را به خرید محصول تشویق می‌کند. در این ویدئوها مشتری که محصول را امتحان کرده باید حضور داشته باشد و با صدای خودش در مورد مشکلی که داشته و نحوه‌ی حل آن صحبت کند. ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئو با این روش بسیار مفید است و برندهای بزرگی مانند آمازون نیز از این روش استفاده می‌کنند.

تغییرات سئو تحت تاثیر هوش مصنوعی

فهمیدن سئو اولین گام برای بهینه‌سازی سایت و محتوای آن است. زمانی که یک کاربر محصول یا خدمات مورد نیاز خود را جستجو می‌کند، موتور جستجو لیستی از سایت‌های مرتبط را به او نشان می‌دهد. سایت‌هایی که در ابتدای نتیجه‌ی جستجو نشان داده می‌شوند رتبه‌ی بهتری از طرف موتور جستجو کسب کرده‌اند یعنی سئوی بهتری دارند. همان‌طور که می‌دانید الگوریتم موتورهای جستجو دائم در حال تغییر است و سایت‌هایی که می‌خواهند رتبه‌ی بهتری کسب کنند باید از قوانین جدید پیروی کنند. این یعنی باید با مفاهیم اولیه‌ی هوش مصنوعی آشنا شوند.

seo

هوش مصنوعی چیست؟

مقاله‌ی مرتبط:

هوش مصنوعی (artificial intelligence) یا به اختصار AI یک پیشرفت تکنولوژی است که با ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار عملکرد مغز انسان را منهای معایب ذاتی منطق و کم بودن ظرفیت حافظه شبیه‌سازی می‌کند. هوش مصنوعی حجم وسیعی از داده‌ها را تحلیل کرده و آن‌ها را تبدیل به اطلاعات مفید می‌کند. به عبارتی هوش مصنوعی قادر است اطلاعات را سریع‌تر، بهتر و در حجم وسیع تری نسبت به انسان‌ها تحلیل کند.

هوش مصنوعی به مرور زمان خودش را تقویت می‌کند و یاد می‌گیرد. این یعنی استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به عملکرد بهتر موتورهای جستجو کمک می‌کند. به‌عنوان مثال زمانی که تعداد کافی از عکس‌های پلاتیپوس (جانداری شبیه به اردک) را در شبکه‌ی عصبی هوش مصنوعی وارد کنید، سیستم به مرور زمان عکس‌های این جاندار خاص را تشخیص می‌دهد. یا اگر به اندازه‌ی کافی کدهای کامپیوتری malware به او نشان داده شود، ویروس‌های کامپیوتری را تشخیص می‌دهد. درنهایت اگر به اندازه‌ی کافی کلمات و عبارات یک زبان را دریافت کند، عبارات جستجو شده را بهتر درک می‌کند و بهتر به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

seo

هوش مصنوعی به طور کلی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

۱- هوش مصنوعی محدود (Artificial Narrow Intelligence) یا به اختصار ANI: این مدل از هوش مصنوعی روی یک عملکرد خاص تمرکز می‌کند؛ مانند بازی شطرنج یا فیلتر کردن اسپم.

۲- هوش مصنوعی عمومی (Artificial General Intelligence) یا به اختصار AGI: هوش مصنوعی با عملکرد عمومی یعنی سیستمی که از توانایی معادل یک انسان برخوردار است.

۳- سوپر هوش مصنوعی (Artificial Superintelligence) یا به اختصار ASI: توانایی آن فراتر از هوش مصنوعی عمومی است یعنی شبکه‌ی عصبی آن ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به هوش مصنوعی عمومی دارد.

الگوریتم RankBrain گوگل نوعی از ANI است. این سیستم خاص مبتنی بر اتصال است و شیوه‌ی یادگیری افراد را تقلید می‌کند. به آن یادگیری عمیق یا deep learning نیز گفته می‌شود. ارتباط‌گر ANI از رویکرد بازگشت به عقب برای تشخیص معایب در خروجی بهره می‌برد (به‌عنوان مثال تشخیص اشتباه اردک به عنوان پلاتیپوس) و از این اطلاعات برای نتایج کوئری‌های آینده استفاده می‌کند.

آپدیت جدید الگوریتم RankBrain گوگل

این الگوریتم از سال ۲۰۱۵ پیاده‌سازی شد و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. تا پیش از این گوگل از الگوریتم‌های نوشته شده توسط انسان‌ها استفاده می‌کرد اما سیستم موتور جستجوی جدید از هوش مصنوعی برای پیدا کردن مرتبط‌ترین سایت‌ها استفاده می‌کند. RankBrain به مرور زمان جایگزین تکنولوژی مبتنی بر الگوریتم شده است. امروزه تکنولوژی موتور جستجو بر روش‌های قدیمی غالب شده و روند کار آن هر روز تغییر می‌کند.

rankbrain

تغییر جهت بازاریابی

RankBrain در حال حاضر قوانین سئو را تغییر داده اما نتایج آن خطی نبوده است. الگوریتم قدیمی گوگل هنوز هم استفاده می‌شود اما روش استفاده از متدهای آن تغییر کرده است. RankBrain از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا متوجه شود کدام ترکیب از الگوریتم‌ها بهترین نتیجه را در جستجوی کاربر دارد.

به‌عنوان مثال RankBrain در یک جستجوی خاص یاد می‌گیرد عنوان متا عامل مهمی در رتبه‌بندی سایت است. درنتیجه به سایت‌هایی که عنوان متای مشابه با عبارت جستجو شده دارند رتبه‌ی بهتری می‌دهد. اما این موضوع ممکن است در مورد سایر جستجوها صادق نباشد و کاربر نتیجه‌ی خوبی دریافت نکند. درنتیجه RankBrain برای سایر مدل‌های جستجو تأثیر الگوریتم دیگری را افزایش می‌دهد.

در هر جستجویی ترکیب الگوریتم‌ها متفاوت است. RankBrain دنبال پیدا کردن بهترین ترکیب از الگوریتم‌ها نیست بلکه دنبال پیدا کردن سایت‌های خوب و سایت‌های بد است.

چه عواملی باعث خوب بودن سایت می‌شود

RankBrain به مرور زمان یاد می‌گیرد کدام سایت‌ها به نتایج جستجو بهتر پاسخ می‌دهند و سپس ویژگی مشترک آن‌ها را تحلیل می‌کند. همان‌طور که می‌دانید استفاده از کلمات کلیدی و حجم استفاده از آن‌ها مهم است اما کافی نیست. RankBrain همچنین به ساختار سایت نیز اهمیت می‌دهد. به‌عنوان مثال وب‌سایتی که هیچ موضوع خاصی ندارد به‌عنوان یک وب‌سایت بد در نظر گرفته می‌شود و رتبه‌ی خوبی کسب نخواهد کرد. RankBrain به لینک‌های خارجی نیز اهمیت می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر وب‌سایتی که در مورد کفش فعالیت می‌کند به وب‌سایت مرتبط با پوشاک لینک دهد کاملا طبیعی است. اما اگر به یک وب‌سایت مرتبط با کامپیوتر لینک دهد امتیاز خوبی کسب نمی‌کند.

برای جلوگیری از کسب امتیاز منفی بهتر است با پارامترهایی که RankBrain برای وب‌سایت‌های خوب در نظر می گیرد آشنا شوید و آن‌ها را روی وب‌سایت خود اعمال کنید.

rankbrain

ویژگی وب‌سایت‌های خوب

وب‌سایت‌های خوب به مرور زمان به‌عنوان معیار سنجش قرار می‌گیرند و این روی قوانین سئو تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط بسیار مفید است اما چگونه می‌توان با سایر عوامل تأثیرگذار آشنا شد؟ بهترین راه، فهمیدن نحوه‌ی کار RankBrain است.

۱- اولویت‌بندی کیفیت

پیش از هر کاری کیفیت سایت را بالا ببرید. گرافیک و محتوایی که در سایت استفاده می‌شود مهم است پس کیفیت محتوای تصویری و متنی خود را افزایش دهید. این کار میزان درگیری کاربران و تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند را بالا می‌برد. RankBrain به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهد و سایت را بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کند.

۲- تجربه‌ی کاربر

تجربه‌ی کاربری نیز بسیار مهم است. اینکه کاربر بتواند با گرافیک وب‌سایت ارتباط برقرار کند و به راحتی وارد بخش مورد نظر شود از نظر RankBrain اهمیت دارد. برای درک بهتر این موضوع وب‌سایت‌هایی که در صنعت مرتبط با شما کار می‌کنند و رتبه‌ی خوبی دارند را شناسایی کنید و طراحی مشابهی داشته باشید.

۳- مرتبط بودن محتوا

زمانی که شخصی برای خرید تی‌شرت وارد وب‌سایت می‌شود نباید به صفحه‌ی مد لباس‌های پاییزی هدایت شود. کلمات کلیدی باید به لینک‌های مرتبط متصل باشند تا کاربر به راحتی وارد قسمت مورد نظر شود. بنابراین مرتبط بودن محتوا به کلمه‌ای که به آن لینک می‌شود بسیار مهم است.

این روزها سئو تبدیل به بازی موش و گربه شده است و گوگل به طور مرتب قوانین بازی را تغییر می‌دهد. هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های حجیم نقش پررنگی در سئو بازی کرده‌اند و درک مفاهیم آن در بهبود سئوی سایت بسیار مهم است.

راهنمای گام به گام افزایش بازدید گوگل و بهینه سازی سایت

داشتن بهترین رنکینگ گوگل و افزایش بازدید سایت ، در بیزنس های آنلاین اوج موفقیت است.


بر بنیاد مطالعه ای که توسط موسسه Infront Webworks اتمام شده، اولین پیج اثر داده شده در جستجوی گوگل ، 95 درصد شدامد و بازدید کلمه کلیدی را از آن خویش می کند. پیج های سایر فقط سهم 5 درصدی دارند!


برای افزایش بازدید جستجوی گوگل ، با افراد زیادی – کارآزمودگان و بازپسین کاران – صحبت کرده ام و متعلق به ها پرسیده ام که چطور می تاب رنکینگ سایت در گوگل را افزایش داد.


چطور بازدید سایت خود را افزایش دهیم

پس از سنه ها مطالعه در زمینه بهینه سازی سایت برای گوگل یا سئو SEO ، امیدوارم بودم که بتوانم بگویم ، یک دکمه جادوی برای افزایش بازدید گوگل هستی دارد، ولی متاسفانه اینگونه نیست.


سئو دربایستن به استقامت ، کسب نزاکت همیشگی و خلاقیت دارد. چون الگوریتم های گوگل مدام در حال به روز رسانی هستند.


درست است که جادویی وجود ندارد، اما اقداماتی هست که می طاقت با اتمام آن به اوج چکاد ی نتایج جستجوی گوگل رسید.


در پیوسته با آموزش قدم به قدم سئو از سئوی تو صفحه On-Page SEO لغایت قوانین جدید و روش بهینه سازی سایت برای خزنده‌های گوگل به شما کمک خواهم کرد الی فروش آنلاین و بازدید سایت خویش را افزایش دهید.


قدم نخست : الگوریتم رنکینگ گوگل را بشناسید

من می توانستم خیلی تند به تعلیم استراتژی های سئو بپردازم لغایت در سایت بهره‌گیری کنید، اما


می خواهم که برای کامیابی های بلند مدت حاضر شوید لغایت اگر آپدیت جدیدی در الگوریتم گوگل چهره گرفت ، به طور ناگهانی از طرف گوگل تنبیه نشوید.


مدیران گوگل Gary Illyes و John Mueller تایید می کنند که گوگل به طور مداوم افزایش بازدید گوگل سایت در حال تغییر الگوریتم های خویش است و جالبتر اینکه این آپدیت ها به طور عمومی اعلام نمی شوند.


MOZ برآورد می زند که این دگرگونی ها به طور میانگین 500 الی 600 تغییر در سنه هستند.


به هر حال اگر همه از طریق های میانبر و کلاه سیاه سئو Black Hat SEO اخطار داشتند که دیگر گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو از طرف ملت انتخاب نمی شد.


بیانیه ماموریت گوگل می گوید:


"ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و دردسترس پیمان دادن آن برای ملت دانشمند است"


جدیدترین آپدیت های گوگل

Mobile-friendly update این الگوریتم باعث می شود که سایت هایی که سازگاری بالای با موبایل دارند، بتوانند رتبه بهترین در نتایج گوگل بدست آورند.

Pigeon بر روی نتایج محلی جستجو شغل می کنند

Hummingbird برای فهمیدن معنای درونمایه و منظور کاربر از جستجو واژه کلیدی تمرکز دارد و به خویش واژه ها محتوا کمتر توجه می کند.

Penguin بر روی سایت هایی تمرکز دارند که بک لینک غیر واقعی اخذ می کنند و می خواهند بازدید سایت را بالا ببرند. این الگوریتم پس از شناسایی سایت های اسپم ، را تنبیه می کند.

این ها تنها چند شماره از الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی محتوای سایت بودند، و چندین الگوریتم دیگر همانند پاندا هستی دارند.


اما چطور از بروز رسانی این الگوریتم های آگاه شویم!؟


در پیوسته سه منبع بسیار غنی برای آگاهی از پسین های سئو و الگوریتم گوگل را به شما شناسایی می کنم.


Moz Google Algorithm Change History

Google Webmaster Central

The Webmaster

حال که با الگوریتم های گوگل آشنا شدیم، برویم سراغ استراتژی های عملی سئو.

عذرخواهی اپل بخاطر حل نشدن مشکلات کیبورد مک بوک

باری دیگر کیبوردهای مک بوک خبرساز شدند. اپل می داند که عده معدودی از کاربرانش هنوز  هم با کیبورد پروانه ای نسل سوم شرکت مشکل دارند.
بر اساس اظهارات سخنگوی شرکت اپل جوآنا استرن، « می دانیم که هنور هم عده معدودی از کاربرانمان با کیبورد پروانه ای نسل سوم مشکلاتی دارند و بخاطر این موضوع بسیار متاسفیم. اکثر مشتریان نوتبوک مک بوک تجربه مثبتی از کار با این کیبورد داشتند‌.»
در سال ۲۰۱۷ کیسی جانستون انتقادهایی نسبت به این کیبورد را ابراز داشت و اشاره ای به اعتراض های کاربران از طرح پروانه ای کیبورد مک بوک در سال ۲۰۱۵ کرد‌.

هنوز هم پس از سه بار تلاش مشکلاتی وجود دارد
پاسخ اپل به انتقادها، افزودن پوسته ای لاستیکی به نسخه سوم این کیبوردها بود که مانع از خاک گرفتگی کیبورد می شود، مشکلی که مدل های قبلی را از کار می انداخت. اپل رسما به هدف خود از این کار اشاره ای نکرد، اما منابعی موثق آن را تایید می کنند.
اپل قصد عرضه برنامه ای برای اصلاح تمام مدل های کیبورد را پیش از ارائه مدلی بدون مشکل داشت. iFixit راه حل اپل را پیشرفتی مهم در مقاومت در برابر گرد و غبار، اما نه راه حلی کامل، خواند. اما گزارش ها اشاره به تداوم مشکلات در کیبوردهای نسل سوم دارند.
بر اساس اظهارات جان گرابر، « این کیبوردها بدترین تولیدات در تاریخ اپل به حساب می آیند‌. مک بوک می بایست بهترین کیبوردها در این صنعت را دارا باشد، اما ظاهرا این کیبوردها بدترین هستند. آن ها اعتبار برند مک بوک را خدشه دار می کنند.»
عذرخواهی اپل از این موضوع می تواند به معنای ادامه وجود این مشکل باشد، اگرچه تلاش شرکت بر کوچک جلوه دادن این مشکل معطوف است. در ماه های آتی، اپل تغییراتی را در این طرح ایجاد خواهد کرد تا اعتبار این لپ تاپ را باری دیگر برگرداند. برای مشاهده سایر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

نمایشگاه MWC 2019 و هفت اتفاق جذاب

نمایشگاه MWC 2019 هم مثل هر رویداد دیگری تمام شد. در طول برگزاری این مراسم، از محصولات زیادی رونمایی شد. رونمایی از گوشی های تاشو، هواوی میت ایکس،  نسخه تاشوی TCL با قابلیت تبدیل به ساعت مچی هوشمند، طرح های گوشی تاشوی موتورولا و غیره را دیدیم. علاوه بر این، HoloLens 2 و نوکیا9  با پنج دوربین هم در این نمایشگاه حضور داشتند. در ادامه نگاهی به اتفاقات و رویدادهای جالب خواهیم داشت.

تلاش میت ایکس برای پیشی گرفتن از گلکسی فولد

سامسونگ گوشی تاشو را در بازار عرضه کرده است. با فرارسیدن زمان برگزاری MWC، هواوی هم از اولین مدل گوشی تاشوی خود تحت عنوان هواوی میت ایکس رونمایی کرد. در حالیکه گلکسی فولد شبیه به دو گوشی چسبیده به یکدیگر است، هواوی رویکردی بهتر را برای میت ایکس بکار بست و نتیجه آن شکل نسبتا بهتر برای گوشی بود.

HoloLens 2 به سه دلیل بهتر از HoloLens است

ابتدای هفته اخیر  شاهد اعلام رسمی  HoloLens 2 بودیم، در این نسخه تلاش شده است تا سه پیشرفت مهم در این هدست اعمال شود: ردیابی چشمی بهتر، دامنه دید وسیعتر و ردیابی دستی بهتر. اگرچه بر اساس گفته ابداعگر این نواوری هنوز امکان استفاده از آن برای هر موقعیتی وجود ندارد اما این فناوری از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

موتورولا هم گوشی تاشو دارد

ظاهرا گوشی تاشو طرح پرطرفداری است و همه شرکت ها قصد تولید آن را دارند. موتورولا هم از این داستان مستثنی نیست.  اگرچه تا کنون رسما اعلام نشده است اما  مشخص است که موتورولا گوشی مدل Razr با قابلیت تاشدن را عرضه خواهد کرد. بر اساس شایعات، قیمت این مدا 1500 دلار است و در تابستان وارد بازار خواهد شد.

نوکیا 9 با پنج دوربین

بله، وجود چند دوربین روی یک گوشی عجیب و غیرممکن به نظر می رسد. اما این باور مانع از بکارگیری پنج دوربین روی مدل Nokia 9 Pureview تولید شرکت نوکیا نشده است. فکر نمی کنم دیگر تولید گوشی 10 دوربینی هم باعث تعجبم بشود. همچنین شرکت گوشی نوکیا 210 با بازی مار را هم معرفی کرد.

LG G8 با قابلیت تشخیص رگ

تازه ترین پرچمدار ال جی، G8 می تواند رگ های دستان شما را اسکن کند. این کار با کمک حسگرهایی انجام می شود که با دوربین جلوی گوشی کار می کنند. این مدل نه تنها از قابلیت هایی مانند تصویر سه بعدی صورت برای باز کردن قفل بهره مند است، بلکه امکان باز کردن قفل با لمس و کنترل های جسچر بدون لمس را هم دارد. اگرچه کار با برخی قابلیت های این مدل آسان نیست اما این تغییرات مهم می توانند باعث جلب توجه علاقمندان بشوند.

سه بعدی کردن تمام گوشی ها با محافظ صفحه 30 دلاری لوسید

اگر می خواهید گوشی خود را سه بعدی کنید می توانید با 1300 دلار  Red Hydrogen One را بخرید یا یک محافظ صفحه 30تا 40 دلاری را خریداری و به صفحه نمایش گوشی خود وصل کنید. این ابداع با فناوری «Holoscreen»،نوعی محافظ صفحه، و اپلیکیشن لوسید کار می کند. ما آن را  تهیه کردیم و کارکرد خوب آن را دیدیم.

رونمایی از گلکسی 10 در 8 مارس

بله 8 مارس نه تنها روز کاپیتان مارول، بلکه روز گلکسی اس 10 هم هست! اگرچه این موضوع در MWC اعلام نشد اما یکی از مهمترین اخبار امسال در زمینه رونمایی از گوشی  هاست.  برای اطلاعات بیشتر می توانید مروری بر گلکسی اس 10 پلاس را مطالعه کنید. جهت تماشای سایر اخبار به صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی مراجعه کنید.