قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اجرای سریع‌تر دستورات خط فرمان با ایجاد شورتکات در دسکتاپ

اگر به طور مداوم برای وارد کردن یک دستور خاص از محیط خط فرمان ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای هر بار باز کردن Command Prompt و تایپ دستور، یک شورتکات در محیط دسکتاپ ایجاد کنید و از این پس این فایل میان‌بر را اجرا کنید. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه‌ی دسکتاپ،‌ راست‌کلیک کرده و از منوی New بر روی Shortcut کلیک کنید.

 

دستورات خط فرمان در ویندوز,خط فرمان ویندوز cmd

دستورات خط فرمان در ویندوز

 

اکنون در قسمت Type the location of the item عبارت زیر را وارد نمایید:

 

"C:\Windows\System32\cmd.exe" /k COMMAND

 

به جای COMMAND نیز دستور مورد نظر خود را وارد نمایید.

 

دستورات خط فرمان در ویندوز,خط فرمان ویندوز cmd

 

به عنوان مثال:

"C:\Windows\System32\cmd.exe" /k ping google.com

 

اگر مایلید بیش از یک دستور وارد کنید، دستورات را به وسیله‌ی کاراکتر & از هم جدا کنید:

 

"C:\Windows\System32\cmd.exe" /k COMMAND1 & COMMAND2

 

همچنین اگر مایلید پس از اجرای دستور پنجره‌‌ی Command Prompt به طور خودکار بسته شود، به جای k/ از c/ استفاده کنید:

 

"C:\Windows\System32\cmd.exe" /c COMMAND


 

قابلیت کانتینیوم ویندوز ۱۰، به صورت پویا زمانی که از یک صفحه‌ی لمسی استفاده کنید یا زمانی که صفحه کلیدی را به تبلت یا رایانه‌ی هیبریدی متصل یا جدا می‌کنید، از دسکتاپ سنتی به رابط کاربری مدرن جابه‌جا می‌شود. اما اگر از رایانه‌ی شخصی دسکتاپ استفاده می‌کنید و خواستار نرم‌افزارهای تمام صفحه و صفحه‌ی شروع با کاشی‌های زنده هستید، باید دکمه‌ی Tablet Mode را بزنید.

 

حالت تبلت در ویندوز , ویژگی کانتینیوم در ویندوز

راه‌اندازی سیستم با حالت تبلت در ویندوز 10 

 

اکشن‌سنتر جدید ویندوز ۱۰ را با کلیک بر روی آیکن موجود در سمت راست نوار وظیفه باز کنید و دکمه‌ی Tablet Mode را بزنید. با این کار، همه چیز از دسکتاپ حذف شده و بین آیکنهای منوی استارت، کورتانا و تسک ویو فاصله می‌افتد. حالا در صورت باز بودن پنجره‌ی نرم‌افزار خاصی، برای نمایش نرم‌افزارهای تمام صفحه و صفحه‌ی شروع، دکمه‌ی استارت را بفشارید. اگر خواستار نمایان کردن آیکن نرم‌افزارهای پین شده به نوار وظیفه هستید، در ادامه‌ی مقاله به طریقه‌ی نمایش آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

حالت تبلت در ویندوز , ویژگی کانتینیوم در ویندوز

 

سفارشی سازی حالت تبلت

زمانی که در حال استفاده از دستگاه هیبریدی هستید، ویندوز ۱۰ به طور هوشمندانه بین حالت سنتی و مدرن جابه‌جا می‌شود. اما در صورتی که همیشه قصد استفاده از حالت تبلت را ندارید، می‌توانید نحوه‌‌ی اجرای ویژگی کانتینیوم را هم به وسیله‌ی ویندوز سفارشی بسازید!

 

به سادگی عبارت Tablet Mode را جستجو کنید و Tablet Mode Settings را از میان گزینه‌های نمایان شده، انتخاب کنید. در این بخش از تنظیمات، شما قادر به فعال کردن حالت تبلت و تعیین نحوه‌ی جابه‌جا شدن به این حالت از طریق بخش When this device Automatically switches tablet mod on or off هستید. شما همچنین می‌توانید در صورت تمایل، با غیرفعال کردن گزینه‌ی Hide app icons on the taskbar in tablet mod، از مخفی شدن آیکنهای نوار وظیفه هنگام جابه‌جا شدن به حالت تبلت جلوگیری کنید. به علاوه، می‌توانید نحوه‌ی راه‌اندازی سیستم با حالت تبلت و دسکتاپ را هم از طریق When I sign in موجود بخش یاد شده، تنظیم کنید.

تعریف بهینه‌سازی سایت

بهینه‌سازی سایت، فرآیند اجرای اصلاحاتی است برای رسیدن به سایتی که اهداف کسب‌وکاری شما را بهتر محقق می‌کند. این اهداف بسته به گونه کسب‌وکار شما زیاد با هم متفاوت خواهد بود. اما نهایتاً قصد اصلی و عمده همگی سایت‌ها این است که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند یک کار و جنبش مشخص را به اتمام برسانند.


برای یک کارخانه، هدف بهینه‌سازی وب‌سایت تنها دیده شدن کاتالوگ محصولات است که پس با او تماس بگیرند. برای یک فروشگاه آنلاین هدف تبدیل بازدیدکننده به خریدار است، برای رسانه آنلاین منظور خوانده شدن اغلب مطالب است و این که کاربر مدت زمان اکثریت را در سایت بماند، برای یک اپلیکیشن منظور منتقل کردن بازدیدکنندگان سایت به نصب اپلبکبشن است.


بهینه‌سازی سایت گاهاً بر روی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو هم اثرگذار خواهد بود. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اما به طور کلی منظور بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو جذب یک کاربر از راه جستجویی که اتمام داده، هست و منظور بهینه سازی سایت اجرای کامل و درست یک فعالیت توسط آن کاربر جذب شده  در سایت است.

نرم‌افزارهای مختلفی برای قفل‌گذاری روی فایل‌ها و پوشه‌ها در سیستم‌عامل ویندوز طراحی شده‌اند، اما آیا می‌دانید انجام این کار بدون نرم‌افزارهای تجاری نیز امکان‌پذیر است و شما با استفاده از یک ترفند ساده به کمک ویرایشگر متنی نوت‌پد (Notepad) می‌توانید پوشه قفل شده‌ای را ایجاد کنید و اطلاعات محرمانه خود را در آن قرار دهید؟

 

ایجاد این پوشه، رمزگذاری روی آن و بازکردن پوشه قفل شده به روش زیر امکان‌پذیر است:

ابتدا به هریک از درایوها یا پوشه‌های موجود در هارد‌دیسک رایانه خود مراجعه کرده و در بخشی خالی از پنجره ویندوز اکسپلورر کلیک راست ماوس را فشار دهید.

 

از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه New رفته و Text Document را انتخاب کنید.

 

فایل متنی ایجاد شده را باز کرده و کدهای موجود در لینک زیر را در آن کپی کنید:

 http://pasted.co/7bca2246

 

از منوی File روی Save as کلیک کرده و در پنجره باز شده از بخش Save as Type گزینه all files را انتخاب کرده و در بخش نام، عنوان دلخواه را به همراه پسوند .bat وارد کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید عنوان click.bat را وارد کنید و روی Save کلیک کنید.

 

با دوبار کلیک روی فایل ایجاد شده در مرحله 4، پوشه‌ای با نام MyFolder برای شما ایجاد می‌شود. اطلاعات موردنظرتان را به این پوشه انتقال دهید.

 

برای قفل کردن اطلاعات درون پوشه روی فایل ایجاد شده در مرحله 4 دوبار کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده کلید Y را از روی صفحه‌کلید فشار داده سپس اینتر کنید.

مشاهده می‌کنید که پوشه قفل شده شما به حالت پنهان درآمده و از دید شما و دیگر کاربران مخفی می‌شود.

 

برای بازکردن پوشه قفل شده و دسترسی به آن کافی است یک‌بار دیگر روی فایل ایجاد شده در مرحله 4 دوبار کلیک کنید و رمز اختصاص یافته به پوشه قفل شده را وارد کنید. (شما می‌توانید این رمز را در خط 22 از کدهای کپی شده در مرحله 3 تغییر دهید.)

اگر به‌تازگی سیستم‌عامل خود را از یک هارد HDD به SSD برده‌اید، ممکن است پارتیشن‌ها به‌خوبی مرتب‌نشده باشند. این امر می‌تواند سرعت کارایی هارد را کاهش دهد، اما می‌توانید با دوباره مرتب کردن آن‌ها مشکل را برطرف کنید.

 

مرتب کردن پارتیشن‌ها چیست و چرا باید به آن اهمیت دهیم؟

یک هارد HDD معمولی بعد از 63 بلوک خالی و یک هارد SSD بعد از 64 بلوک خالی شروع به آدرس‌دهی اولین پارتیشن خود می‌کند. معمولاً در هنگام نصب ویندوز، برنامه Windows Installer به‌خوبی از پس آدرس‌دهی برمی‌آید و بیشتر افراد نباید به مشکلی بربخورند.

 

اگر کامپیوتری خریداری کردید که از ابتدا ویندوز آن بر روی SSD نصب‌شده بود پارتیشن‌ها به‌خوبی مرتب‌شده‌اند و لازم نیست کار خاصی انجام دهید، اما اگر ویندوز را خودتان از ابتدا بر هارد SSD نصب‌کرده‌اید، باید آن‌ها را مرتب هم بکنید. Windows Installer این کار را برایتان انجام می‌دهد.

 

با این‌ وجود اگر یک ویندوز را از هارد HDD به SSD انتقال داده باشید ممکن است نرم‌افزار Windows installer نتواند کاری درزمینهٔ مرتب‌سازی پارتیشن‌ها برایتان انجام دهد. اگر این برنامه کار خود را به‌درستی انجام ندهد، پارتشین‌ها به‌خوبی مرتب نمی‌شوند و درنهایت سرعت هارد SSD شما کاهش پیدا می‌کند. اینکه چقدر سرعت کم شود، به مدل هارد SSD بستگی دارد.

 

خوشبختانه راه سریعی برای اینکه بفهمیم پارتیشن‌ها به مشکل خورده‌اند وجود دارد.

 

چطور متوجه شویم که پارتیشن‌ها به‌درستی مرتب‌شده‌اند؟

می‌توانید با استفاده از ابزار System information صحت این امر را متوجه شوید. برای باز کردن آن منوی استارت را بازکرده و عبارت msinfo32 را تایپ کنید و بعد دکمه Enter را بزنید تا System information tool باز شود. راه دیگر باز کردن آن، فشردن کلیدهای ویندوز (استارت) به همراه حرف R است و بعد باید عبارت msinfo32 را در پنجره Run که بازشده تایپ کنید.

 

در سمت چپ پنجره به ترتیب به Components، Storage و Disks بروید. هارد SSD خود را در این قسمت پیدا کنید و در سمت راست صفحه مقدار Partition Starting Offset را ببینید. توجه کنید که مقدار آفست شروع هر پارتیشن یک هارد درایو، متفاوت است.

 

مدیریت پارتیشن , افزایش سرعت ویندوز

 

مطمئن شوید که هر عدد بر 4096 تقسیم‌پذیر باشد چراکه در غیر این صورت پارتیشن به‌درستی آدرس‌دهی نشده است. به‌عنوان‌مثال، با توجه به تصویر بالا عبارت زیر درست است.

256 = 4096 / 1048576

 

عدد به‌دست‌آمده اعشار ندارد، پس مقدار آفست تقسیم‌پذیر بوده است. از این تقسیم می‌فهمیم که سکتورها به‌درستی در جای خود قرارگرفته‌اند. اگر تقسیم را انجام می‌دادیم و مقدار اعشاری به دست می‌آوردیم (مثل 256.325) می‌فهمیدیم که عدد تقسیم‌پذیر نیست و سکتورها به‌درستی درجای خود قرار نگرفته‌اند.

 

چطور پارتیشن‌هایی را که به‌درستی مرتب‌نشده‌اند اصلاح کنیم

اگر متوجه شدید که پارتیشن‌های شما به‌درستی مرتب‌نشده‌اند، می‌توانید آن‌ها را اصلاح‌کرده و احتمالاً به سرعت‌های خوب و بالا برسید. با اینکه می‌توانید ویندوز را از ابتدا نصب کنید و این بار تمام پارتیشن‌ها به‌درستی مرتب شوند، لازم نیست خود را به این‌همه زحمت بیندازید. برنامه‌های مدیریت پارتیشن به شما امکان مرتب کردن این بخش‌بندی‌ها را می‌دهند. البته بهتر است بدانید که دست‌کاری‌های این‌چنین می‌تواند پیچیده هم باشد.

 

با اینکه این روش به‌احتمال‌زیاد مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد، همیشه ایده خوبی است که از فایل‌های مهمتان بک‌آپ تهیه کنید، خصوصاً وقتی سربه‌سر پارتیشن‌های کامپیوتر خود می‌گذارید.

 

سریع‌ترین راه انجام این کار استفاده از نسخه رایگان برنامه MiniTool Partition Wizard است. می‌توانید این برنامه را از وب‌سایت اصلی، یا از وب‌سایت پی‌سی‌دانلود دریافت کنید. لازم به استفاده از نسخه کامل این برنامه نیست، نسخه رایگان هم هر چیزی که به آن احتیاج داشته باشید را برایتان انجام می‌دهد. این برنامه را در ویندوز نصب‌کرده و بعد بازکنید. بر پارتیشنی که می‌خواهید آن را مرتب کنید کلیک راست کرده و Align را انتخاب کنید. برنامه به‌صورت خودکار بخش سخت کار را برایتان انجام می‌دهد.

 

مدیریت پارتیشن , افزایش سرعت ویندوز

چطور پارتیشن‌هایی را که به‌درستی مرتب‌نشده‌اند اصلاح کنیم

 

بعد از اینکه کار برنامه به پایان رسید، احتمالاً می‌توانید بیشترین سرعت کارایی ممکن را از هارد SSD فوق‌العاده سریع خود به دست بیاورید.

یکی از امکانات موجود در سیستم‌عامل مک او‌اس‌ایکس، نمایش افکتی هنگام انتخاب هریک از فیلدهای متنی است.

به‌عنوان مثال هنگامی که شما با ماوس در نوار آدرس مرورگر سافاری کلیک می‌کنید یا با کلید Tab در صفحه‌ای که شامل فیلدهای متنی مختلف است، حرکت می‌کنید با قرارگیری در هر بخش، هاله‌ای نورانی دور تا دور کادر متنی موردنظر نمایش داده می‌شود.

 

برخی کاربران در طول سال‌ها استفاده از مک نیز ممکن است به این هاله نوری و افکت آن توجهی نکرده باشند، اما برای برخی دیگر نمایش این افکت آن‌قدر ناراحت‌کننده است که به‌دنبال روشی برای غیرفعال کردن آن هستند.

 

اگر شما نیز جزو دسته دوم هستید و با فیلدهای متنی در مک زیاد سر و کار دارید و این افکت به‌جای داشتن جذابیت با اعصاب و روان شما بازی می‌کند با استفاده از ترفند زیر می‌توانید آن را غیرفعال کنید:

 

از فهرست برنامه‌ها ابزار ترمینال (Terminal) را اجرا کرده و فرمان زیر را در آن اجرا کنید:

 

defaults write -globalDomain NSUseAnimatedFocusRing -bool NO

 

رایانه را یک مرتبه ری‌استارت کرده تا تغییرات اعمال شده و نتیجه را مشاهده کنید.

 

نکته: برای بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض (فعال‌سازی مجدد افکت موردنظر) ‌باید فرمان زیر را در ترمینال اجرا کنید:

defaults write -globalDomain NSUseAnimatedFocusRing -bool YES

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.