قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هدایا و محرک‌ها

رای درک این‌که یک راهبرد مؤثر برای هدیه دادن چیست باید به این نکته فکر کرد که چه چیزی نیست!

ابتدا باید بین هدیه شرکتی دادن و برنامه‌ای که بر پایه محرک و پاداش است، تمایز قایل شد. هر چند که انواع گیرندگان برای دریافت هدیه و محرک همانند یکدیگرند، اما از دو جنبه عملی و استراتژیک با یکدیگر تفاوت دارند. محرک‌ها، پاداش‌هایی هستند برای این‌که سطوح فعالیتی مشخصی را دامن بزنند، مانند برنامه‌های ایمنی، اما هدایا برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده طراحی نمی‌‌شوند. گیرنده هدیه در واقع‌ به تعقیب پیش‌بینی یک اجرت نیست، اما محرک‌ها چنین کارکردی دارند.


در واقع، این‌که هدیه و محرک دو پدیده یکسان شمرده شوند، محتمل است و این توقع هم هستی دارد که شما به پیگیری استحصال از هر گونه سرمایه‌گذاری احتمالی باشید، اکثر هدیه‌دهندگان به دنبال این امر هستند که به نحوی از انحا، گیرنده هدیه را تحریک کنند. اما باید بسیار محتاط باشید. نه مشتری و نه کارمند هیچ‌کدام نباید دانستن کنند دارند رشوه می‌‌گیرند، چرا که بروز چنین احساسی نه‌تنها سودمند نیست بلکه مخرب هم هست.


به هدیه دادن به‌صورت‌ یک فرایند ناچیز ولی ابدیت برای مناسبات‌سازی نگاه کنید و رهنمودهای زیر را به‌کار بندید:


 

اخلاق هدیه دادن‌


همیشه پیش از دادن هر هدیه‌ای به این نکته پروا کنید که هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده، هر دو در باره هدیه دارای سیاست و برنامه باشند. یکی از افراط‌ها در این زمینه، طرد و حذف هر نوع سیاست بر پایه هدیه دادن بود که در دهه 1980 اتفاق افتاد و آن هم به خاطر رسوایی‌هایی بود که در این گویه بروز کرد.


رفتار مناسب‌تر در این زمینه، اعمال سیاست در باره سقف هدایا و یا اعمال سیاست در مورد شرایط هدیه دادن است.


همیشه از هدیه‌گیرنده بپرسید که آیا هیچ سیاست یا مرامنامه‌ای در زمینه پاسخ هدیه تبلیغاتی  دارد یا خیر و سپس براساس آن عمل کنید.


چند توصیه‌

- دادن هدیه در جریان مزایده یا مناقصه یک <نه> قطعی است. حتی اگر مزایده و مناقصه در جریان یک تعطیلی یا فراخور ویژه برگزار می‌‌شود مفتوح هم از دادن هدیه خودداری کنید.

- دادن چیزهای لوکس مانند بلیت سفرهای گران‌قیمت یا ماشین جزو موارد نامناسب است.

- حتی اگر در شرایطی هستید که منعی برای هدیه دادن وجود ندارد و مقرراتی هم در این زمینه نیست، فرمان ندهید که هدیه دادن دانستن نامناسبی به هستی آورد، هر اقدامی از این دست می‌‌تواند به تخریب مناسبات شما با دیگران منجر شود.


آداب هدیه دادن‌

آداب هدیه دادن به نحوی از انحا یک نوع هنر به حساب می‌‌آید. موارد پایین را رعایت کنید.

تناسب هدیه: زیاد مراقب باشید که هدیه‌ای که می‌‌دهید متناسب با رابطه شما با هدیه‌گیرنده باشد. این امر نه به حجم و ابعاد قرارداد یا معامله‌ای که اتمام داده‌اید وابسته است و نه به میزان وقتی که برای گیرنده گذاشته‌اید، بلکه به میزان نزدیکی روابط، وابسته است. فواصل هدیه دادن را هم از نظ ر مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها در نظر بگیرید و تکرار باید کرد که کاری نکنید که دریافتن رشوه اخذ قبل بیاید.



تشخص هدیه:

این‌که یک هدیه حائز تشخص باشد، نکته‌ای عالی است. مهم این است که هدیه، بازتاب‌دهنده‌ای از شخصیت و علایق گیرنده آن باشد. اگر این ویژگی‌ها در هدیه لحاظ شود، گیرنده هدیه به‌طور حتم پرماسیدن احسان نسبت به گرفتن آن خواهد داشت.


زمان هدیه:

علی‌القاعده، بهترین زمان‌ها برای هدیه دادن، همان تعطیلات هستند. زمان تولد ممکن است جالب نباشد چون هدیه‌گیرنده متوجه می‌‌شود که شما مبتلا زحمت شده‌اید و اطلاعاتی را در باره او به‌دست آورده‌اید‌.

سالگرد یک کار یا سالگرد وقتی که شما با هدیه‌گیرنده وارد یک مرحله تجاری جدید شده‌اید هم، جزو مواقع پسندیده برای هدیه دادن است.

زمانی که آغازی برای یک چشم وهمچشمی معنادار بوده هم جزو مواقع پسندیده به شمار می‌‌آید.


ارایه هدیه:

آماده‌سازی هدیه هم روش ها خاص خویش را دارد. به کاغذ هدیه پروا کنید و کوشش کنید با دست خودتان چیزی بنویسید. پیامی هم که می‌‌نویسید باید حس نکویی را به هدیه‌گیرنده انتقال دهد.


اگر بر پایه یک فراخور شخصی هدیه می‌‌دهید، پست کردن هدیه به آدرس خانه هدیه‌گیرنده هم حس احسان دارد.


نام و لوگوی شرکت:

نام و لوگوی شرکت را بر روی هدیه داشته باشیم یا نداشته باشیم. این یک جستار مهم است.


اگر نام و لوگوی شرکت بر روی هدیه باشد، مرز در اذهان می‌‌ماند و به‌خصوص اگر هدیه ما کاربردی بوده و در درازا روز هم باره بهره‌گیری قرار گیرد، طبعاً از نظر در ذهن ماندن، مؤثر‌تر هم خواهد بود. اما یادتان باشد که در این گونه هدیه دادن باید مراقب تبلیغ آشکار هم بود. پس باید کوشید موضوع را کاملاً شخصی کرده و هدیه را به نوعی‌ طراحی کرد که تصور مخصوص هدیه‌گیرنده طراحی شده است.


چه گونه هدایایی؟


شرکت‌ها برای تبلیغ خویش می‌‌توانند از هزاران گونه هدیه استفاده کنند. نگاهی به موافقان و مخالفان در برخی از موارد حایز اهمیت است:


اقلام خوراکی:

اقلام خوراکی جزو رایج‌ترین هدایای شرکت‌ها هستند که بسیار خوب طراحی می‌‌شوند و حتی قابل بردن به منزل نیز هستند. اگر می‌‌خواهید به قلب‌ها و مغزها از طریق معده‌ها دست پیدا کنید! باید زیاد هوشمندانه و مبتکرانه عمل کنید. ضمناً مواظب باشید که هدیه‌گیرنده موردنظرتان خام‌خوار نباشد!


اقلام دفتری:

جامدادی و وسایل رومیزی سایر جزو هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند. باز هم مراقب باشید. یک خودنویس عالی گران‌قیمت با گونه ارزان آن تفاوت بسیاری دارد. حواستان باشد که مقولاتی از این قبیل باید با دکور اطاق و منش فرد مورد نظرتان جور باشد تا حالت استراتژیک به خویش بگیرد.


بلیت برای مسابقات ورزشی و هنری:

تهیه بلیت به عنوان هدیه به‌خصوص برای مسابقات و برنامه‌هایی که بلیت آن‌ها راحت به‌دست نمی‌‌آید، یک رویداد زیاد تأثیر‌گذار است. البته باید ترجیحات هدیه‌گیرنده را در زمینه‌های موردنظر در عقیده گرفت.

با هارد درایو اکسترنال AC731 اپیسر آشنا شوید

اپیسر توانسته با ایجاد طراحی‌های متفاوت و عملکرد فوق‌العاده سخت‌افزاری، درزمره‌ی پنج شرکت مطرح تولید‌کننده‌ی حافظه در سطح جهان قرار بگیرد. یکی از نکاتی که در تمامی محصولات این شرکت مدنظر قرار می‌گیرد، طراحی منحصر‌به‌فرد است.

طراحی زیبا با پوشش سیاه در هارددرایو اکسترنال AC731 باعث شده این محصول مدنظر کاربران خاص‌پسند قرار گیرد. این شاهکار اپیسر علاوه‌بر طراحی پیشرفته و ضدضربه‌بودن، با پوشش چرمی مات و باکیفیتش گزینه‌ای مناسب برای تجار بازارهای کنونی به‌شمار می‌آید. افزون‌براین، این بافت چرمی می‌تواند از لیزخوردن محصول در دست جلوگیری کند. برای حفاظت از اطلاعات باارزش کاربر، این محصول در رده‌ی هارددرایوهای ضدضربه با درجه‌ی نظامی ساخته شده و آزمایش‌های نظامی مربوط‌به افتادن از ارتفاع 1.2 متری را به‌آسانی گذرانده است. 

دومین نوع حفاظت این محصول دریافت استاندارد IP68 ضدآب و ضدگردوغبار است؛ به‌طوری‌که کاملا دربرابر غبار مقاوم است و می‌تواند به‌مدت یک ساعت در عمق یک متری آب بدون آسیب‌دیدن اطلاعات کاربر غوطه‌ور بماند. سومین نوع حفاظت ساختار تعلیق داخلی منحصربه‌فرد آن است. AC731 میزان لرزش را کاهش داده و تأثیرات ناشی از برخوردهای اتفاقی را به‌حداقل رسانده است. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شرکت متین،نماینده انحصاری اپیسر در ایران مراجعه کنید. درادامه، همراه باشید تا در قالب ویدئو با این محصول بیشتر آشنا شوید:

دیدگاه شما درباره‌ی این هارد اکسترنال چیست؟

با هارد درایو اکسترنال AC633 اپیسر آشنا شوید

اپیسر توانسته با ایجاد طراحی‌های متفاوت و عملکرد فوق‌العاده سخت‌افزاری، درزمره‌ی پنج شرکت مطرح تولید‌کننده‌ی حافظه در سطح جهان قرار بگیرد. در هارد درایو اکسترنال اپیسر AC633، محافظ پلاستیکی و ضد ارتعاش هارد درکنار ساختار تعلیق داخلی این محصول به‌طور محسوسی اثر نیرو‌های خارجی را کاهش می‌دهد. AC633 استاندارد IP55 دارد که از هارد در مقابل آب و گردوغبار محافظت می‌کند. چهار گوشه منحنی شکل این هارد درایو با ساختار ارتجاعی و ضربه‌گیر، موجب کاهش اثر سقوط می‌شود. علاوه‌بر این، ساختار تعلیق داخلی منحصر‌به‌فرد آن می‌تواند میزان لرزش رو کاهش داده و تاثیرات ناشی از برخورد های اتفاقی را به حداقل برساند. به‌طور کلی، AC633 دارای هر دو محافظ داخلی و خارجی است که امکان محافظت کامل برای خاطرات با ارزش شما را فراهم می‌کند.

 AC633 دارای رابط با سرعت بالا USB 3.1 نسل اول است که سرعت انتقال تا ۵ گیگابیت در ثانیه را ایجاد می‌کند. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شرکت متین، نماینده انحصاری اپیسر در ایران مراجعه کنید. در ادامه همراه باشید تا در قالب ویدئو، نگاهی به این هارد درایو اکسترنال داشته باشیم.

دیدگاه شما در مورد این هارد چیست؟

اسپیرو تجهیزات ویدئو کنفرانس لاجیتک را به صاحبان کسب‌وکار در ایران معرفی کر

عرصه‌ی ویدئو کنفرانس در سال‌های اخیر باتوجه‌به افزایش ابزار ارتباط ابری روزبه‌روز در حال ساده‌تر شدن است. لاجیتک یکی از رهبران این بازار در سراسر جهان محسوب می‌شود که با محصولات متنوع کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را هدف قرار داده است. جدیدترین ساخته‌های این شرکت توسط اسپیرو وارد کشور می‌شوند؛ رویداد روز گذشته که با همت اسپیرو برگزار شد، بیش از هرچیز آشنایی صاحبان کسب‌‌وکار و واحدهای تجاری را اولویت قرار داده بود. 

در ابتدای این مراسم سهیل ترکان پس از معرفی کوتاه لاجتیک و شرکت‌ اسپیرو به بازار رو‌ به رشد تجهیزات ویدئو کنفرانس در جهان و کشورمان اشاره کرد. گردش مالی این صنعت برای بازارهای اروپا، آسیا و آفریقا نزدیک به ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

در منطقه‌ی خاورمیانه رشد ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم و این گروه از محصولات ظرفیت بالایی برای پیشرفت دارند. ۵۰ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا از تجهیزات ویدئوکنفرانس لاجیتک استفاده می‌کنند. 

تجهیزات ویدئو کنفرانس لاجیتک

در بخش بعدی مراسم کرگ‌هیل (Craig Hill)، مدیر خاورمیانه‌ی لاجیتک در تجهیزات ویدئوکنفرانس به‌صورت زنده و ازطریق ویدئوکنفرانس صحبت‌های خود را با برشمردن اهمیت ویدئوکنفرانس در دنیای مدرن آغاز کرد. کسب‌وکارهای دورکار در ایران نیز همانند دیگر نقاط جهان در حال افزایش است و نیاز ارتباط ساده‌، ارزان و تعامل زنده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. سیستم‌های ویدئو کنفرانس سنتی با هزینه‌های چند هزار دلاری دیگر در دنیای مدرن جایی ندارند؛ سیستم‌های مدرن نیازی به پشتیبانی ندارد، ارزان و منعطف هستند. در پایان این بخش از مراسم سها ترکان، مدیر مارکتینگ لاجیتک درایران به معرفی مختصر جدیدترین محصولات ویدئوکنفرانس لاجیتک در ایران پرداخت:

  • ویدئوکنفرانس MEETUP: برای اتاق‌های متوسط و کوچک با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه و کیفیت تصویر 4K
  • ویدئوکنفرانس GROUP: برای اتاق‌های بزرگ و متوسط با محدوده‌ی صوتی بزرگ و میکروفون‌های اضافه
  • ویدئوکنفرانس CONNECT: مختص اتاق‌های کوچک و اسپیکر ۳۶۰ درجه
  • ویدئو کنفرانس BCC950؛ برای اتاق‌های کوچک و یک راهکار ارزان

پس از معرفی تجهیزات گیمینگ لاجیتک جی به‌عنوان یک برند مستقل از لاجیتک، افراد حاضر در مراسم فرصت تجربه‌ محصولات ویدئوکنفرانس و گیمینگ این شرکت را پیدا کردند. 

۱۴ راهکار برای استفاده بهینه از کامپیوترهای قدیمی

فروش نمونه‌های جدید کامپیوترهای شخصی، همیشه ادامه دارد. به‌احتمال زیاد، هرکدام از ما امروز یک یا چند عدد کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ قدیمی داریم که شاید استفاده‌ای از آن‌ها نداشته باشیم. شاید هم تصمیم گرفته‌ایم نسل جدیدی از دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ‌های هیبرید یا تبلت‌های قدرتمند را برای کارهای رایانشی خود انتخاب کنیم و کامپیوتر قدیمی، انتظار سرنوشتی همچون سطل بازیافت، فروش به قیمت بسیار پایین یا خاک خوردن در انباری را می‌کشد.

به‌جای سرنوشت‌های بالا، می‌توان کاربردهایی بهینه‌تر از کامپیوترهای شخصی داشت. اگر کامپیوتر قدیمی شما عمری کمتر از یک دهه داشته باشد، هنوز ابزاری نسبتا مناسب محسوب می‌شود و خروجی‌های بسیار زیادی می‌توان از آن گرفت. منظور از کاربردها، استفاده‌های عادی یا کم‌کاربرد نیست، بلکه می‌توان از همان لپ‌تاپ یا دسکتاپ قدیمی، سیستمی کاملا بهینه و جذاب ساخت.

برای استفاده‌ی مجدد و بهینه از کامپیوترهای قدیمی، شاید به‌روزرسانی‌های جزئی نیاز باشد. اضافه کردن رم حافظه‌ی ذخیره‌سازی، به‌روزرسانی‌های مهم‌تر هستند که شاید در اجرای همه‌ی راهکارهای این مقاله، به شما و کامپیوتر قدیمی کمک کنند. در برخی از روش‌ها، اتصال به اینترنت باید به کامپیوتر قدیمی اضافه شده یا نرم‌افزاری روی یک درایو USB کپی شود. به‌هرحال، همه‌ی راهکارها ارزش امتحان کردن و آزمایش راه‌های جدید بهره‌برداری از کامپیوتر قدیمی را دارند. پس از خواندن این روش‌ها، قطعا از نگه‌داشتن کامپیوتر قدیمی خوشحال خواهید شد.

تجربه‌ی سیستم‌عامل سبک‌تر

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به تجربه‌ی پدیده‌های جدید باشید، کامپیوتر قدیمی ابزاری مناسب برای این کار است. می‌توانید با نصب سیستم‌های عامل‌ جدید و سبک روی دستگاه قدیمی، فعالیت‌های جدیدی را تجربه کنید که حتی شاید نظرتان را هم نسبت به ضعیف بودن کامپیوتر قدیمی تغییر دهد.

کروم بوک

اکثر سیستم‌های عامل‌ جایگزین (یعنی هر سیستم‌عامل به‌جز ویندوز و مک)، بر پایه‌ی لینوکس نوشته شده‌اند. لینوکس نیز در توزیع‌های متنوع از اوبونتو و مینت تا المنتاری و بسیاری نام‌های دیگر، در دسترس قرار دارد. به‌علاوه، سیستم‌های عامل‌ با ظاهر ویندوز هم وجود دارند که با پکیج‌های نرم‌افزاری شبیه‌به نرم‌افزارهای محبوب عرضه می‌شوند. از میان آن‌ها می‌توان به LibreOffice اشاره کرد که به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد. اکثر نسخه‌های جایگزین در کامپیوترهایی با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت و بیشتر، به‌راحتی اجرا می‌شوند. البته بهتر است پیش از نصب سیستم‌عامل، پیش‌نیازهای آن را مطالعه کنید.

انتخاب دیگر در بخش سیستم‌عامل، تجربه‌ی کروم‌بوک با کامپیوتر قدیمی است. در توضیح ساده‌ی کروم‌بوک باید کامپیوتری را تصور کنید که مرورگر کروم، به‌نوعی به‌صورت سیستم‌عامل برای آن عمل می‌کند. متاسفانه گوگل سیستم‌عامل کروم را به‌صورت آزاد یا حتی فروشی در اختیار افراد و شرکت‌ها قرار نمی‌دهد. البته، پروژه‌ی متن‌بازی تحت کنترل گوگل به‌نام کرومیوم وجود دارد که بر پایه‌ی کد همان سیستم‌عامل نوشته شده است. حتی دانلود نسخه‌ی متن‌باز نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. درنهایت، کاربران کروم همیشه به خریدن کروم‌بوک جدید تشویق می‌شوند و امکان کمی برای تجربه‌ی سیستم‌عامل گوگل روی لپ‌تاپ‌های دیگر دارند.

می‌توانید توزیع‌های مختلف لینوکس را در کامپیوتر قدیمی امتحان کنید

با وجود تمام موانعی که بر سر راه نصب سیستم‌عامل کروم وجود دارد، می‌توان از Neverware with CloudReady استفاده کرد. این ابزار نصب‌کننده، امکان ایجاد کروم‌بوک و کروم‌باکس را به کاربران می‌دهد. برای این منظور، تنها به‌جز کامپیوتر قدیمی، به یک درایو USB برای کپی کردن ابزار نصب‌کننده نیاز دارید. راهنمای نصب نیز در این لینک قابل مشاهده است.

عاشقان دنیای بازی، می‌توانند از سیستم‌عامل جایگزینی به‌نام SteamOS استفاده کنند. سیستم‌عاملی مبتنی بر لینوکس که برای اجرای بازی‌های خریداری و دانلودشده از Steam کاربرد دارد. البته از آنجایی که سیستم‌عامل مذکور، مبتنی بر لینوکس است، همه‌ی بازی‌ها در آن قابل اجرا نیستند. از لحاظ پیش‌نیازهای سخت‌افزاری هم به پردازنده‌ی ۶۴ بیت اینتل یا AMD، حداقل ۴ گیگابایت رم، ۲۰۰ گیگابایت فضای هارد و کارت گرافیک اینتل، انویدیا و AMD نیاز خواهید داشت.

سرور خانگی NAS

سرورهای NAS یا Network-Attached Storage می‌توانند به‌عنوان سروری برای شبکه‌ی خانگی یا کسب‌وکار مورد استفاده قرار بگیرند. آن‌ها به‌عنوان مرکزی برای اشتراک فایل‌ها بین کامپیوترهای شبکه، کار می‌کنند. حتی می‌توان سرورهای NAS را به شبکه‌ی اینترنت نیز متصل کرده و کاربرد گسترده‌تری از آن‌ها گرفت. نسخه‌های گوناگون با قیمت‌های متنوعی از این نوع سرورهای ذخیره‌سازی در بازار وجود دارند. اگر شما کامپیوتری قدیمی با فضای ذخیره‌سازی بالا دارید، می‌توانید به‌جای خریدن سرور NAS،‌ یکی از آن‌ها را برای خود بسازید.

شبکه کامپیوتری

نرم‌افزار FreeNAS یکی از مفیدترین ابزارها برای ساختن سرورهای NAS محسوب می‌شود. این نرم‌افزار را می‌توان با هر سیستم‌عاملی اجرا کرد و از کاربردهای متنوع آن لذت برد. علاوه‌بر تبدیل کردن کامپیوتر مقصد به مکانی برای پشتیبان‌گیری و اشتراک‌گذاری فایل‌های کامپیوترهای داخل شبکه، می‌توان با استفاده از FreeNAS،‌ محتوای رسانه‌ای را هم به سیستم‌های عامل‌ موبایلیاندروید و iOS استریم کرد. برای اجرای مناسب نرم‌افزار، به ۸ گیگابایت رم و پردازنده‌ی ۶۴ بیتی احتیاج خواهید داشت.