قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

وبمستران وردپرس – کامل ترین مرجع فیلم های آموزش رایگان وردپرس

وبمستر وردپرس کیست؟
وبمستر به راستی بسیاری از کارهای یک سایت را برعهده دارد. او باید اطلاعات کاملی را از سایت استخراج کند و توانایی داشته باشد تا آن ها را تحلیل کند. او باید بتواند مدیریت محتواهای سایت را بطور کامل اتمام دهد و بتواند بسته به احتیاج کاربران خود یا بازار هدفش، راهبرد های بازاریابی اش را در سایت پیاده سازی کند.

یک وبمستر نقش هایی چون معمار وب سایت، مدیر سایت، گسترش دهنده سایت، پشتیبان و نگهداری کننده سایت، هماهنگ کننده کارهای یک سایت و همین طور رصد کننده دشواری ها یک سایت را دارا می باشد.

او با گونه ها ابزارهای یک سایت آشنا است و همین طور ادب پیشه با سایر ابزاهای وبمستری چون Google webmaster tools و Google analytics و Alexa و GTMetrix و Moz و Ahref و سایر ابزارهای مشابه را، به احسان دارا می باشد. او با به کارگیری تمام این ابزارها، به رشد و گسترش سایت و در نهایت سوداگری و درآمد خود، کمک خواهد کرد.

اگر سایتی را که می خواهید تاسیس کنید، سایت های ساخته شده با وردپرس را  بالا بیاورید و بخواهید کلیه کارهای آن، همانند فرآوری محتوا، بازاریابی، فروش و نیز مدیریت آن، با خودتان باشد، در این صورت شما یک وبمستر وردپرس خواهید بود.

شما باید توانایی برپاسازی یک سایت وردپرسی را داشته باشید. باید بتوانید ساختار سایت وردپرسی خود را به گونه ای برپایی کند که دسترسی به اطلاعات آن برای کاربران آن آسان باشد.

باید محتواهایی را فرآوری کنید لغایت منسجم با سیستم بازاریابی شما باشد. برای این امر باید سئو و نکات آن را بیاموزید و یاد بگیرید چگونه متن های با ارزش و اثرگذار تهیه کنید.

شما باید بتوانید در هر سررسید و بنابر نیازهای زمانی و مکانی، گرافیک و نما سایت خویش را در کمترین زمان تغییر دهید الی باعث شفا تجربه کاربران سایت خود بشوید. در ضمن باید بتوانید گزارشات مدیریتی از سایت خود بگیرید و آن ها را تحلیل کنید و از آن ها برای شفا سایت خویش بهره‌گیری کنید.

از همه مهم تر شما باید پشتیبان سایت خویش باشید، وابستگی آن با دیگر نرم افزارها و سرویس ها مشابه درگاه های بانکی را برقرار کنید. سرعت سایت خود را رصد کنید و آن را درمان ببخشید و بتوانید مشکلات سایت خود رفع نمایید.

به شما که الی اینجا این متن را مطالعه کردید، تبریک می گویم چون احتمالا شما هم تصمیم دارید مثل من، یک وبمستر وردپرس کاملا حرفه ای باشید.

فروش بخش تبلیغات نمایشی؛ مایکروسافت باز هم کوچک‌تر می‌شود

مایکروسافت در اطلاعیه ای اعلام کرد که بخش اعظم کسب‌وکار تبلیغات نمایشی (Display Advertising) خود را به شرکت‌های AOL و AppNexus خواهد سپرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که مایکروسافت امروز منتشر کرد، بخش اعظم کسب‌وکار تبلیغات نمایشی این شرکت به AOL و AppNexus سپرده خواهد شد.

به گفته خبرگزاری «بلومبرگ»، به دنبال این فروش بیش از ۱۲۰۰ کارمند مایکروسافت یا به این شرکت‌ها منتقل می‌شوند و یا اخراج خواهند شد. بر اساس قراردادی که مایکروسافت با این شرکت‌ها منعقد خواهد کرد، AOL سرویس جستجوی گوگل را به عنوان سرویس جستجوی پیش‌فرض وبسایت‌های زیرمجموعه‌اش حذف می‌کند و Bing مایکروسافت را جایگزین آن خواهد کرد.

علاوه بر این، AOL مسئولیت فروش تبلیغات در وبسایت‌های محتوایی مایکروسافت از جمله MSN را بر عهده می‌گیرد. اگرچه مایکروسافت سال‌هاست که کاهش حجم کسب‌وکار تبلیغاتی‌اش را آغاز کرده، اما روندی آرام را در این مسیر پیش گرفته بود. با ورود «ساتیا نادلا» به این مایکروسافت و تمرکز بر کسب‌و‌کار اصلی این شرکت یعنی محاسبات ابری و افزایش بهره‌وری، روند خروج مایکروسافت از کسب و کار تبلیغات نیز سرعت گرفت.

Satya5

مایکروسافت در انتهای اطلاعیه خود آورده است: “خبر امروز نشانه‌ای از افزایش تمرکز مایکروسافت بر نقاط قوت خود است که در این بخش شامل جستجو و تبلیغات مبتنی بر جستجو (Search Advertising) است.” تبلیغات مبتنی بر جستجو به شیوه‌ای از تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود که در هنگام جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند و بخش اعظم درآمدهای تبلیغاتی شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت نیز از همین راه به دست می‌آید. این تبلیغات معمولا قابلیت کلیک و اتصال به وبسایت صاحب تبلیغ را دارند و یا ممکن است دارای دکمه‌ای برای خرید مستقیم یک محصول باشند.

از سوی دیگر تبلیغات نمایشی (که عمده‌ترین آن بنرهای تبلیغاتی موجود در وبسایت‌هاست) به دلیل استفاده از صوت، ویدیو یا تصاویر متحرک جلوه بیشتری نسبت به تبلیغات بر اساس جستجو دارند و معمولا برای افزایش نفوذ یک برند تجاری در میان کاربران استفاده می‌شود.

منبع: Business Insider

آپدیت بزرگ گوگل: استفاده از دستورات صوتی OK Google در حالت آفلاین

استفاده از دستورات صوتی OK Google از محبوبیت بالایی در میان کاربران اندرویدی برخودار است، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد که احتمالا بسیاری از آن گلایه دارند: تنها در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که به اینترنت متصل باشید!

وقتی که دستگاه اندرویدی شما به اینترنت متصل نباشد، برنامه جستجوی گوگل به شما اخطار می‌دهد که امکان اجرای دستور صوتی را به دلیل دردسترس‌نبودن اینترنت ندارد. ولی به نظر می‌رسد که این مشکل در آپدیت بعدی گوگل حل خواهد شد.

وقتی که دستگاه اندرویدی شما به اینترنت متصل نباشد، برنامه جستجوی گوگل به شما اخطار می‌دهد که امکان اجرای دستور را به دلیل دردسترس‌نبودن اینترنت ندارد. ولی به نظر می‌رسد که این مشکل در آپدیت بعدی گوگل حل خواهد شد. بر اساس گزارشی که وبسایت Android Police منتشر کرده، گوگل آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن خود آماده کرده که امکان اجرای دستورات OK Google را در حالت آفلاین نیز فراهم می‌کند. این وبسایت می‌گوید بر اساس کدهای آپدیت جدید، استفاده آفلاین از دستورات صوتی “تماس صوتی”، “ارسال پیام”، “اجرای موسیقی” و “روشن‌کردن وای‌فای” در آپدیت جدید فعال خواهد شد.

google

ممکن است دستورات دیگری نیز فعال شده باشد، اما ظاهرا در حال حاضر تنها همین موارد قابل مشاهده هستند. دیگر مواردی که این آپدیت به برنامه گوگل اضافه خواهد کرد شامل دستور صوتی برای تنظیم صدا و درخشندگی نمایشگر، میانبر یادآوری‌ها و اخطار استفاده از شبکه‌های با امنیت پایین است. این آپدیت هنوز به فروشگاه «گوگل پلی استور» راه پیدا نکرده، اما می‌توانید فایل APK آن را از این لینکدانلود کنید.

منبع: Phonearena

آیا مایکروسافت به سمت اندروید می‌رود؟

براساس شایعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد ویندوزفون را رها کند و از اندروید برای گوشی‌های هوشمند خودش استفاده کند.

شایعات بسیاری منتشر شده‌اند که با توجه به آن‌ها، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد از اندروید به‌جای ویندوز فون استفاده کند.

در این شایعات به این موضوع اشاره شده که مایکروسافت با گوگل قراردادی امضا کرده که به واسطه آن اگر از ویندوزفون استفاده نکند، گوگل برنامه‌های Google Maps، Youtube و موتور جستجوی خودش را برای سیستم‌عامل ویندوز طراحی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که تغییرات بزرگی در مایکروسافت درحال رخ دادن است. دیروز خبری منتشر شده که مایکروسافت بخشی از سرویس نقشه خودش را به شرکت Uber فروخته است. همچنین آن‌ها بخش تبلیغات تصویری خودشان را به دو شرکت AOL و AppNexus فروخته‌اند. پس از این اقدامات هم ساتیا نادلا رییس مایکروسافت در ایمیلی که برای کارمندان این شرکت ارسال کرد، گفت: «در مسایلی که به درستی کار نمی‌کنند باید تصمیمات سختی گرفت.»

Satya-Nadella

البته ممکن است این شایعات درست نباشند، چرا که مایکروسافت قصد دارد در پاییز امسال ویندوز ۱۰ را برای موبایل عرضه کند. به همین دلیل تصور این موضوع که مایکروسافت بخواهد به سمت اندروید برود، اشتباه است. به نظر می‌رسد که مدیرعامل جدید مایکروسافت قصد دارد تغییرات زیادی را در این شرکت به‌وجود بیاورد و به همین دلیل شایعات بسیار زیادی درباره این تغییرات به وجود آمده است.

منبع: Phonearena

چرا آدرس‌های اینترنتی به زبان انگلیسی هستند؟

بخش زیادی از کاربران اینترنت، انگلیسی‌زبان نیستند. بااین‌حال، همه‌ی ما مجبوریم برای وارد شدن به صفحات وب، از کلمات و حروف انگلیسی استفاده کنیم. در ادامه‌ی این مطلب دلیل این موضوع را بررسی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

این سوال را می‌توان به دو صورت پاسخ داد. پاسخ اول کوتاه‌تر و ساده‌تر است. آدرس صفحات وب به این دلیل انگلیسی است که استانداردهای صفحات وب را انگلیسی‌زبان‌های کشور آمریکا توسعه داده‌اند.

می‌رسیم به پاسخ کامل‌تر. در روزهای اول پیدایش اینترنت، آدرس IP، تنها روشی بود که می‌شد از طریق آن به یک کامپیوتر در راه دور متصل شد. آدرس IP درواقع مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از اعداد است که به‌عنوان آدرس اختصاصی یک دستگاه یا کامپیوتر در شبکه به کار می‌رود (برای مثال ۱۶۵.۲۵۴.۲۰۲.۲۱۸). در سال ۱۹۸۳، شرایط کمی تغییر کرد. به دلیل زیاد شدن تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه‌، محققان دانشگاه ویسکانسین (University of Wisconsin) ایده‌ی ساده‌ای را مطرح کردند. راه حل آن‌ها «سیستم نام دامنه» (Domain Name System) نام داشت. این سیستم به‌اختصار با نام DNS شناخته می‌شود. در این سیستم به‌جای وارد کردن مجموعه‌ای از ارقام بی‌ربط شما می‌توانید از واژه یا واژه‌هایی نام‌آشنا مثل digikala.com استفاده کنید.

 

برنرز لی

 

سال ۱۹۹۰ بود که دانشمندی بریتانیایی با نام «برنرز-لی» (Berners-Lee)، شبکه‌ی World Wide Web، یا به گفته برخی مترجمان «وب جهان‌گستر» را اختراع کرد. تا سال ۱۹۹۲، بیش از یک میلیون کامپیوتر به یکدیگر متصل شدند. البته اکثریت این کامپیوترها در خاک ایالات متحده بودند. در سال ۱۹۹۴، نوبت به استاندارد مهم دیگری رسید. در این سال، یک سازمان استانداردسازی مطرح در آمریکا با نام IETF، مجموعه‌ای از استانداردهای مرتبط با آدرس‌‎های وب را با عنوان URL منتشر کرد. به خاطر این‌که این آدرس‌های وب راحت‌تر به خاطر سپرده شوند و خواندن و نوشتن‌شان ساده‌تر باشد، سازمان IETF محدودیت‌هایی را اعمال کرد. به‌طور مثال، تنها می‌شد از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، ارقام ۰ تا ۹ و تعدادی محدود از کاراکتر استفاده کرد. کاراکترهای مجاز هم از مجموعه‌ای از کاراکترها با نام «اسکی» (ASCII) گرفته شد. (مجموعه‌ی کاراکترهای ASCII در ایالات متحده توسعه پیدا کرد و در سال ۱۹۶۳ برای اولین منتشر شد.)

برمی‌گردیم به موضوع اصلی این مطلب یعنی زبان انگلیسی و آدرس صفحات وب. همان‌طور که اشاره شد، نام دامنه و همچنین ساختار کلی URL، بر اساس مجموعه‌ی کاراکترهای «اسکی» بود. این کاراکترها هم بر پایه‌ی همان حروف و کاراکترهای انگلیسی بودند. به نظر می‌رسد سوال اصلی مطرح شده در ابتدای این نوشته، پاسخ خود را دریافت کرده است.

بیش از نیمی از کاربران اینترنت به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند و کاراکترهای مورد استفاده‌ی‌شان با انگلیسی‌زبان‌ها فرق دارد. با توجه به افزایش روزافزون کاربران غیر انگلیسی‌زبان، گویا قوانین بازی دستخوش تغییراتی خواهد شد.

 

آیکان

 

«آیکان» (ICANN) نام یک سازمان غیردولتی است که وظیفه‌ی تعیین قوانین مربوط به نام دامنه سایت‌های اینترنتی را بر عهده دارد. این سازمان که در ایالات متحده واقع شده، در سال ۲۰۰۹ با تصویب قانون IDN، شرایط را تغییر داد. IDN مخفف عبارت انگلیسی Internationalized Domain Names است. این قانون به کاربران این امکان را می‌دهد که دامنه‌هایی با کاراکترهای غیرانگلیسی (غیر لاتین) داشته باشند.

با معرفی IDN، کاربران اینترنت توانستند آدرس‌های وب را به زبان‌های مختلف، مثل چینی و عربی، وارد کنند. در حال حاضر امکان استفاده از دامنه‌های فارسی هم وجود دارد. تاکنون تعداد زیادی دامنه به زبان فارسی با پسوند «com.» ،«.net» و «ایران.» در ایران به ثبت رسیده است.

 

منابع: IRNIC، ICANN، HowStuffWorks