قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سرویس اشتراک فایل رایگان و رمزگذاری‌شده موزیلا راه‌اندازی شد

فایرفاکس س‍‍‍‍‍‍ِند، سرویس رایگان و رمزگذاری‌شده انتقال فایل شرکت موزیلا به‌دنبال راه‌اندازی نسخه آزمایشی‌اش در اوت ۲۰۱۷، امروز به‌صورت رسمی و عمومی شروع‌به‌کار کرد. این سرویس به کاربران دنیای وب اجازه می‌دهد فایل‌هایی تا حجم ۲.۵ گیگابایت را ازطریق مرورگر خود به اشتراک بگذارند. سرویس Firefox Send با استفاده از رمزگذاری سرتاسری و لینکی که به‌طور خودکار منقضی می‌شود، از فایل‌های کاربران محافظت می‌کند.

وقتی که موزیلا آزمایش این ابزار ارسال فایل مبتنی بر وب خود را شروع کرد، میزان حجم مجاز اشتراک فایل به یک گیگابایت محدود بود. اکنون نیز تا زمانی‌که کاربران برای ایجاد حساب کاربری فایرفاکس خود اقدام نکنند، این محدودیت وجود دارد. با ایجاد حساب کاربری فایرفاکس، امکان اشتراک فایل تا ۲.۵ گیگابایت وجود خواهد داشت.

این سیستم، جایگزینی مناسب برای ایمیل خواهد بود؛ جایی که انتقال فایل‌های بزرگ مسئله‌ساز هستند. فایرفاکس سند همچنین به‌عنوان جایگزین حافظه‌های ابری مانند گوگل درایو و دراپ باکسمناسب خواهد بود؛ چرا که حافظه‌های ابری حتی اگر با هدف انتقال یک فایل واحد و نه ذخیره یا ویرایش آن به کار گرفته شوند، بازهم وقت‌گیر هستند.

Firefox Send/ فایرفاکس سند

برای استفاده از این سرویس، شخص ارسال‌کننده فایل، به وبسایت Firefox Send مراجعه می‌کند و پس از آپلود فایل موردنظرش، تاریخ انقضایی را برای لینک دانلود فایل قرار می‌دهد. فرستنده همچنین می‌تواند قبل از ارسال فایل برایش رمز عبور قرار دهد.

پس انجام این مراحل، فایرفاکس سِند لینکی را در اختیار شخص ارسال‌کننده قرار می‌دهد تا آن را برای گیرنده فایل ارسال کند و با کلیک روی این لینک دانلود فایل آغاز شود. براساس گفته موزیلا، شخص دریافت‌کننده برای دسترسی به فایل نیازی به داشتن حساب کاربری فایرفاکس نخواهد داشت.

طبق گفته موزیلا، این ابزار جدید می‌تواند برای انتقال فایل‌هایی مانند اطلاعات مالی، که اشتراک‌گذاری آن‌ها ممکن است کمی نگران‌کننده باشد، در سراسر وب مورد استفاده قرار گیرد.

بااین‌حال متخصصان امنیت هنوز درباره استفاده از هر ابزاری برای اشتراک فایل‌های مهم و حساس ازطریق سرویس‌های آنلاین هشدار می‌دهند؛ زیرا همیشه امکان بروز مشکلاتی در زمینه دسترسی غیرمجاز وجود دارد.

با این وجود، موزیلا یکی از قابل‌اعتمادترین شرکت‌ها در این زمینه است. گفته می‌شود که فایرفاکس سِند، به‌صورت شخصی و خصوصی طراحی شده است ‌و این یعنی از همه فایل‌ها به خوبی محافظت می‌شود. موزیلا با طراحی حساب کاربری فایرفاکس، کاربران را از ارسال اطلاعات شخصی مانند گذرواژه‌هایشان برای فایرفاکس بی‌نیاز می‌کند. بنابر اطلاعیه امروز موزیلا، سرویس فایرفاکس سِند مأموریت دارد که از داده‌های کاربران به‌صورت کاملا امن و خصوصی حفاظت کند. این اطلاعیه بیشتر به ویژگی اخلاقی این شرکت پرداخته که به اعتقاد آن حریم خصوصی حقی اساسی است.

درهرصورت، متخصصان امنیت قبل از تأیید قابل اعتماد بودن این سرویس، ابتدا باید آن را آزمایش کنند. ازآنجاکه سرویس سِند فایرفاکس به‌تازگی به‌طور رسمی و عمومی راه‌اندازی شده، این آزمایش هنوز انجام نشده است.

این ابزار جدید می‌تواند در جذب کاربران جدید به سمت سرویس‌های وب فایرفاکس کمک کند. فایرفاکس قبلا یک مرورگر محبوب بود، اما با روی کار آمدن مرورگرهای پیش‌فرضی همچون اینترنت اکسپلورر، کروم و سافاری از سوی شرکت‌های بزرگ‌تر، سهم بازار آن طی سال‌های متمادی کاهش یافت. به هر حال، با افزایش بدگمانی مردم نسبت به شرکت‌های بزرگ فناوری همچنین نقض‌های مکرر اطلاعات کاربران و کاهش کلی امنیت فضای مجازی، این بهترین زمان ممکن برای فایرفاکس است تا به سکوی قدرت بازگردد. نسخه وب فایرفاکس سِند، امروز با آدرس send.firefox.comراه‌اندازی شد و در روزهای آتی نیز نسخه بتای نرم‌افزار اندروید آن عرضه خواهد شد.

کوتاه کننده لینک گوگل به پایان راه رسید

کوتاه‌کننده‌ی لینک گوگل به‌نشانی goo.gl برای اولین‌بار در دسامبر سال ۲۰۰۹ میلادی به‌منظور استفاده با تولبار و فیدبرنر این شرکت متولد شد. با این‌وجود طی چند سال اخیر، نیاز به استفاده از کوتاه‌کننده‌های لینک تا حد زیادی از بین رفته است و افراد کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند. همین موضوع گوگل را ترغیب کرد تا طی اطلاعیه‌ای از پایان کار سرویس کوتاه‌کننده‌ی لینک اختصاصی خود خبر دهد.

گوگل آن زمان طی بیانیه‌ای اعلام کرده که بود که از تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) پشتیبانی از کوتاه‌کننده‌ی لینک goo.gl را متوقف می‌کند؛ درضمن از تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین ۱۳۹۷) تنها کاربران فعلی این سرویس می‌توانستند در آن به ایجاد لینک‌های جدید بپردازند. تا اینکه نهایتا طبق اعلام قبلی، در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) این سرویس به‌طور کلی متوقف شد. 

گفتنی است که لینک‌های پیشین ساخته‌شده با این سرویس، بدون مشکل کار خواهند کرد. گوگل به توسعه‌دهندگان پیشنهاد کرده است ازاین‌پس از سرویس Firebase Dynamic Links استفاده کنند. درضمن این شرکت به‌کاربران معمولی گفته است که می‌توانند سراغ Bit.ly و Ow.ly بروند.

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ آیا از این سرویس استفاده کرده‌اید؟

فایل XML چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

XML مخفف زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه است. هدف این زبان، توصیف و سازمان‌دهی داده‌ها روی اینترنت، اپلیکیشن‌های موبایل و بسیاری از موارد دیگر است؛ اما XML چگونه کار می‌کند و چه کاربردهایی دارد؟

زبان‌ نشانه‌گذاری چیست؟

زبان‌های نشانه‌گذاری برای حاشیه‌نویسی متون یا اضافه کردن اطلاعات به کار می‌روند. حاشیه‌نویسی‌ها از دید کاربر نهایی مخفی می‌مانند. ماشین (مرورگر) این یادداشت‌ها را قبل از پردازش می‌خواند و متن را به‌صورت دستورها نشانه‌گذاری نمایش می‌دهد. براساس تعریف ویکی‌پدیا:

ایده‌ی این اصطلاح برگرفته از نشانه‌گذاری نسخه‌های کاغذی مثل دستورالعمل‌های بازنگری ویراستارها است که معمولا با خودکار آبی روی نسخه‌ی نویسندگان نوشته می‌شوند. در رسانه‌های دیجیتال، تگ‌ها جایگزین یادداشت‌های دستوری آبی شده‌اند، این تگ‌ها بخش‌های مختلف سند را نشان می‌دهند.

HTML (زبان نشانه‌گذاری ابَرمتن)، یک نمونه‌ی شناخته‌شده از زبان نشانه‌گذاری است. با‌اینکه HTML (و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی) ظاهر وب‌سایت را تعریف می‌کند، اما هرگز ردپایی از کد در آن‌ها مشاهده نمی‌کنید. تنها چیزی که می‌بینید، تفسیر مرورگر است. برای مثال، تنها می‌توانید فرمت‌دهی متنی یا تصاویر تعبیه‌شده را ببینید.

XML

XML چگونه کار می‌کند؟

XML یک نوع زبان نشانه‌گذاری متا است که برای اینترنت توسعه داده شده است. XML ازاین‌رو یک زبان متا است که می‌توان از آن برای توصیف و تعریف زبان‌های نشانه‌گذاری دیگر استفاده کرد. XML نسخه‌ی ساده‌شده‌ای از SGML (زبان نشانه‌گذاری تعمیم‌یافته‌ی استاندارد)، مادر زبان‌های نشانه‌گذاری است.

XML قابل توسعه است و کاربرها می‌توانند بلوک‌های سازنده و تگ‌های جدید را برای آن تعریف کنند. کاربر با اضافه کردن بلوک‌های سازنده می‌تواند XML را با نیازهای خود تطبیق دهد. با مثال‌های HTML و CSS بهتر می‌توانید عملکرد XML را درک کنید.

ارتباط XML با HTML

XML مشابه HTML است اما از آنجا که کاربرها می‌توانند بلوک‌های سازنده‌ی خود را اضافه کنند، انعطاف آن بیشتر است. یکی از تفاوت‌های کلیدی بین HTML و XML این است که HTML ظاهر داده‌ها را تعریف می‌کند درحالی‌که XML چیستی داده‌ها را توصیف می‌کند. به همین دلیل XML نمی‌تواند جایگزینی برای HTML باشد، بلکه صرفا می‌تواند آن را توسعه دهد.

XML برای توصیف داده‌ها به DTD (تعریف نوع سند) وابسته است. DTD دیکشنری ماشین است و ماشین ازطریق این دیکشنری می‌تواند زبان نشانه‌گذاری را تفسیر کند؛ بنابراین، هر سند باید با تعریف نوع DTD آغاز شود. HTML از همین اصل تبعیت می‌کند. کدی که در بسیاری از وب‌سایت‌ها می‌بینید، مشابه کد زیر است:

<!doctype html public "-//w3c//DTD html 4.0//en">

در این مثال، DTD همان html 4.0 است. مرورگر هرکدام از دستورها را با DTD خود مقایسه می‌کند و وظیفه‌ی هر دستور را مشخص می‌کند. به همین ترتیب است که دستور <b> به ‌متن برجسته و دستور <u> به متن زیرخط دار تفسیر می‌شود.

CSS چگونه مشکل HTML را حل می‌کند؟

مشکل HTML مجموعه دستورهای ایستای آن هستند. برای تعریف مشخصه، به تایپ این دستورها نیاز دارید؛ و برای هر بار تعریف باید آن‌ها را مجددا وارد کنید. بااینکه دستورها HTML سرراست هستند و یادگیری آن‌ها هم ساده است، اما انعطاف کمی دارند.

برای مثال، فرض کنید بخواهید اندازه یا رنگ هدری را که چندین مرتبه در سایت خود از آن استفاده کرده‌اید، تغییر دهید. قطعا وارد کردن دستورهای تکراری مثل تغییر اندازه و رنگ برای هر بار تکرار هدر، کسل‌کننده خواهد بود.

در طراحی وب، CSS (صفحات آبشاری و پشت سرهم)، مشکل ویرایش خسته‌کننده‌ی اسناد HTML را برطرف کرده است. در CSS به‌راحتی می‌توانید مشخصه‌ی H1 را به هدر وب‌سایت خود اضافه کنید و در style sheet هم ظاهر آن را تعریف کنید؛ و برای تغییر ظاهر هدر، فقط یک بار تغییر آن کافی است.

hTML

XML چگونه داده‌ها را کنترل می‌کند؟

XML وظیفه‌ی سازمان‌دهی و تعریف داده‌ها را برعهده دارد. XML با مشخصه‌هایی مثل اندازه و رنگ سروکاری ندارد. بلوک‌های سازنده‌ی آن مشابه تگ‌های HTML مرتبط با CSS هستند. تعریف عنوان، هدر، متن و دیگر عناصر متن در XML ساده است و وظیفه‌ی تفسیر را بر دوش ماشین قرار می‌دهد.

کاربردهای XML

امروزه در سطح وسیعی از XML استفاده می‌شود. برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف از آن برای کنترل، سازمان‌دهی، ذخیره‌سازی، انتقال و نمایش داده‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال، XML در سطح وسیعی در مبادله‌های داده‌ای B2B کاربرد دارد. XML با فرمت فایل‌های آفیس از جمله فایل‌هایMicrosoft Office و Google Docs هم سازگار است.

XML به‌دلیل ذخیره‌سازی داده‌ها به فرمت متنی ساده، با اغلب پلتفرم‌ها سازگار است

ازآنجاکه XML داده‌ها را به فرمت متنی ساده ذخیره می‌کند، ذخیره‌سازی آن مستقل از پلتفرم است و می‌توان به‌سادگی از داده‌ها خروجی گرفت یا آن‌ها را در فرمت‌های دیگر وارد کرد. XML مبنای بسیاری از زبان‌های دیگر از جمله XHTML، WAP برای دستگاه‌های جیبی یا RSS برای فیدها است.

روش باز کردن فایل XML

همان‌طور که قبلا هم گفته شد، XML داده‌ها را به فرمت متنی ساده ذخیره می‌کند. به همین دلیل می‌توان فایل‌های XML را با برنامه‌های متعدد باز کرد. روی فایل XML کلیک کنید، Open with را از منو انتخاب کنید و سپس برنامه‌ی موردنظر را انتخاب کنید. می‌توانید هر کدام از برنامه‌های ذیل را امتحان کنید:

  • Notepad ویندوز یا دیگر ویرایشگرهای متنی
  • ++Notepad
  • انواع مرورگرهای وب

می‌توانید از نمایشگر آنلاین XML مثل نمایشگر Code Beautify هم استفاده کنید. با هر کدام از برنامه‌های فوق می‌توانید فایل XML را باز کنید اما مزیت ++Notepad و نمایشگرهای اختصاصی XML یا ویرایشگرها، تگ‌های رنگی XML است و به این صورت تفکیک داده‌ها آسان‌تر می‌شود. با‌این‌حال، این برنامه‌های نمی‌توانند کد XML را اجرا کنند.

امروزه JSON جایگزین محبوب‌تری برای یکپارچه‌سازی داده‌ها است؛ اما اگر برنامه‌نویس هستید، ممکن است گاهی به کار با XML نیاز داشته باشید.

آموزش نصب تم‌های گوگل کروم روی مایکروسافت اج کرومیوم

مایکروسافت پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام نخستین نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج کرومیوم را به‌صورت عمومی دردسترس کاربران قرار داد. این نسخه‌ که هنوز نسخه‌ی کاملی نیست، بیشتر برای دریافت بازخورد کاربران و فهمیدن دیدگاه کلی آن‌ها منتشر شده و هنوز جای کار دارد. گرچه هنوز با نسخه‌ی کامل اج جدید طرف نیستیم، باید بگوییم این مرورگر توانسته بهتر از انتظارات ظاهر شود و این، نکته‌ی مثبتی برای مایکروسافت به‌شمار می‌آید.

مایکروسافت توانسته به‌شکل ماهرانه‌ای مرورگر خود را با کرومیوم ادغام کند تا از مزیت‌های پرشمار آن بهره بگیرد. اقدامات مایکروسافت باعث شده‌اند تا اج مرورگری سریع و بسیار خوب باشد؛ مرورگری که احتمالا در آینده خواهد توانست با کروم و فایرفاکس بهتر از قبل رقابت کند.

مایکروسافت اج / Microsoft Edge

یکی از مزیت‌های بهره‌گیری از فریم‌ورک کرومیوم، این است که می‌توان ازطریق مرورگرهای ساخته‌شده براساس آن، به فروشگاه گوگل‌کروم دسترسی پیدا کرد. گوگل در این فروشگاه بزرگ نرم‌افزاری، صدها تم و اکستنشن مختلف را به‌صورت رایگان دردسترس کاربران قرار داده است. به‌لطف توسعه‌ی اج جدید براساس فریم‌ورک کرومیوم، حال کاربران این مرورگر نیز خواهند توانست از این مزیت‌ها بهره بگیرند. 

بااین‌اوصاف، کاربران اج امکان دسترسی به اکستنشن‌ها و تم‌های جذاب کروم را پیدا خواهند کرد. فرایند نصب اکستنشن‌ها روی مرورگر اج بسیار ساده و سرراست است و به‌سرعت انجام می‌شود؛ اما نصب تم‌ها، اندکی مشکل هستند. بااین‌حال، سعی کرده‌ایم تاحدممکن روند کلی نصب را برایتان ساده شرح دهیم. بدین‌منظور برای نصب تم‌های فروشگاه گوگل‌کروم روی مرورگر اج، مراحل زیر را به‌دقت دنبال کنید:

۱. در مرورگر مایکروسافت اج، روی منو تنظیمات کلیک کنید و وارد بخش Extensions شوید. در این بخش، گزینه‌ی Allow extensions from other stores را باید فعال کنید.

۲. در مرحله‌ی دوم، باید به صفحه‌ی اکستنشن Get CRX مراجعه و آن را به مرورگرتان اضافه کنید.

۳. به صفحه‌ی تم‌های فروشگاه کروم مراجعه کنید تا فهرست تم‌های موجود را ببینید.

۴. به صفحه‌ی یکی از تم‌های دلخواه مراجعه کنید. در این مرحله، حتما ID تم مدنظر را یادداشت کنید؛ زیرا بعدا اگر بخواهید تم را حذف کنید، به آن نیاز پیدا خواهید کرد. سپس، روی گزینه‌ی Add to Chrome راست‌کلیک و Get CRX of this extension را انتخاب کنید.

۵. روی گزینه‌ی Save کلیک کنید تا فایل CRX تم مدنظر روی رایانه‌ی شما دانلود شود.

۶. پس از دانلودشدن تم، به صفحه‌ی edge://extensions مراجعه و فایل CRX دانلودشده را به‌ درون مرورگر درگ‌ اند دراپ کنید. 

۷. در این مرحله،‌ اخطاری با این متن به‌نمایش درمی‌آید: «اکستنشن‌ها، اپلیکیشن‌ها و تم‌ها می‌توانند به رایانه‌ی شما آسیب برسانند» (Extensions, Apps, and Themes can harm your computer). در اینجا، کافی است روی گزینه‌ی Confirm کلیک کنید.

۸. اج از شما درخواست خواهد کرد تم را نصب کنید. در آخر، باید روی گزینه‌ی Add theme کلیک کنید.


اگر با دقت کافی مراحل بالا را دنبال کرده باشید، تم دلخواهتان روی مرورگر اج نصب می‌شود. بااین‌حال، اگر به‌هر دلیلی از تم جدید خوشتان نمی‌آید، نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید با دنبال‌کردن مراحل زیر، تم را از مرورگر حذف کنید و همه‌چیز را به‌حالت اول برگردانید:

۱. مرورگر اج را بازکنید و در نوارآدرس، عبارت edge://version را بنویسید و اینتر بزنید.

۲. عبارت مقابل Profile path را کپی کنید که در بالا مشخص کرده‌ایم. سپس، مرورگر اج را ببندید. اگر نسخه‌ی Canary اج را دریافت کرده‌اید، باید بدانید مسیر پروفایل‌ها در اینجا قرار دارد:

 C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Edge SxS\User Data\Default 

درضمن، اگر نسخه‌ی توسعه‌دهندگان (Dev) را دریافت کرده‌اید، مسیر پروفایل‌ها در اینجا قرار گرفته است:

 C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Edge Dev\User Data\Default

۳. بسته به نسخه‌ی مرورگرتان (Dev یا Canary)،‌ یکی از مسیرهای یادشده در مرحله‌ی دوم را در پنجره‌ی اکسپلورر یا Run پیست کنید و اینتر بزنید.

۴. حال باید در صفحه‌ی بازشده، به‌دنبال فایل Preferences بگردید و آن را با نوت‌پد یا نوت‌پد++ باز کنید.

۵. در فایل بازشده، به‌دنبال ID تم نصب‌شده‌ای بگردید و حذفش کنید که قبلا آن را یادداشت کرده‌اید. توجه کنید ID تم در بین دو علامت دابل کوتیشن (") قرار گرفته است. شما صرفا باید ID را حذف کنید و کاری به کوتیشن‌ها نداشته باشید. این تم را در مسیر :”theme”:{“id” می‌توانید مشاهده کنید.

۶. در مرحله‌ی آخر، باید تغییراتِ اعمال‌شده را ذخیره و مرورگر اج را دوباره‌ راه‌اندازی کنید. پس از بازکردن مجدد مرورگر، خواهید دید همه‌چیز به‌ حالت اولیه بازگشته است. 


امیدواریم که از این مقاله‌ی آموزشی نهایت استفاده را برده باشید. در انتها، می‌توانید دیدگاه‌های ارزشمند خودتان را با زومیت در میان بگذارید.

پست های لیستی منتشر کنید

یک نکته که خیلی مهمه اینه که:  وقتی در باره روش افزایش بازدید از گوگل  صحبت می کنیم ، پست های لیستی فوق العاده هستند. هر مطلبی که بهتون میگم ، پشتش سند و مدرک هست و از خودم در نمیارم!!!

(البته بهتون بگم همین پستی که دارین میخونین، یک پست لیستی هست)

همونطور که در تکنیک #4 گفتم بهتون ، BuzzSumo یک میلیون مطلب رو آنالیز کرد.

در این مطالعه ، اونها به این نتیجه رسیدند که پست های لیستی ، با دوگانگی از بقیه گونه ها پست کامیاب تر و بهتر هست.

مطلب لیستی

طبق جدول بالا  پست های لیستی 6 برابر اغلب نسبت به دیگر انواع پستی اشتراک گذاری شده اند.

11. افزایش ترافیک سایت از راه انجمن ها (فروم ها)
انجمن ها در زمینه منابع افزایش شدامد سایت دست کم فرض شده اند.

درحالیکه اگر شما یک عضو پرکار ، محترم یک مجلس به حساب بیاید ، یک بزرگراه شدامد به سایتتون صحیح کردید.

وقتی یک سایتی رو جدید افتتاح می کنید ، نه بازدید کننده دارید ، نه دنبال کننده و نه هیج بک لینکی.

پس باید از یک جا شروع کنید که به عقیده من مجلس ها بسیار موثر هستند.