قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بدافزاری که بسته‌ اینترنتی کاربران را می‌خورد!

به گزارش خبرآنلاین، در سالن اختصاصی هوآوی پوستری در حال نصب بود که همه‌چیز را لو داد و آن رونمایی کمپانی چینی از گوشی تاشوی خود به نام هوآوی میت ایکس! 

 

تنها پس از چند روز از رونمایی گلکسی فولد، گوشی تاشوی سامسونگ، کمپانی چینی رقیب، قصد رونمایی محصولی مشابه را در بزرگ‌ترین نمایشگاه و کنفرانس سالیانه موبایل را دارد.

 

از روی بنر چسبانده شده در نمایشگاه می‌توان فهمید برخلاف گلکسی فولد که دو نمایشگر دارد، هوآوی میت ایکس فقط یک نمایشگر را در خود جای‌داده است.

 

این گوشی که ظاهراً اتصالات 5G هم دارد روز 24 فوریه، یعنی فردا و قبل از شروع به کار رسمی MWC، رونمایی می‌شود.

 

نکته جالب در این گوشی قراردادن کلیدها در قسمت چپ گوشی است که می‌تواند محصولی متفاوت در مقایسه با گلکسی فولد باشد.

به گزارش ایسنا، این روزها اخبار متعددی درباره انتشار بدافزار و باج افزارهای مختلف در فضای مجازی، محیط اینترنت و گوشی‌های هوشمند که منجر به سرقت اطلاعات کاربران و نفوذ هکرها و سو استفاده از حریم خصوصی کاربران می‌شود، به گوش می‌رسد.

 

محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری نیز با تحت بررسی قرار دادن سخت افزار و نرم افزارهای گوناگون در تلاشند تا علاوه بر هشدار دادن و آگاهی رساندن به کاربران در فضای مجازی، به شرکت‌های توسعه دهنده مربوطه نیز اطلاع و هشدار دهند که هرچه سریع‌تر با اقدامات لازم همچون ارائه و انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی امنیتی، آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی مذکور را برطرف کرده و از ادامه نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حریم شخصی کاربران جلوگیری به عمل بیاورند.

 

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که محققان و پژوهشگران امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که تمام شدن زودهنگام و مصرف غیرقابل توجیه بسته‌های اینترنت همراه (دیتا) در گوشی‌های هوشمند کاربران، توسط بدافزار جدیدی که «DrainerBot» نام دارد، صورت می‌گیرد و کاربران باید مراقب باشند تا دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت همراه آنها گرفتار چنین بدافزار جدیدی نشود.

 

آنها در ادامه این گزارش به کاربران توصیه کرده‌اند که با بررسی کردن دقیق میزان مصرف اینترنت همراه و در نظر گرفتن حجم بسته‌های اینترنت دیتای خود در مدت زمان موردنظر، از هرگونه احتمال آلوده شدن دستگاه خود به چنین بدافزاری جلوگیری کنند و یا در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرعادی و نامعمول، موضوع را با کارشناسان امنیتی مطرح کرده، در میان بگذارند و از آنها برای برطرف کردن مشکل کمک بخواهند.

 

به گفته این پژوهشگران، بدافزار مذکور بالغ بر ۱۰ میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده و بدون اطلاع کاربران، این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهد تا از حجم بسته‌های اینترنت دیتای خریداری شده توسط آنها استفاده کنند.

 

آنها همچنین خاطرنشان کرده‌اند اپلیکیشن های میزبان این بدافزار به هکرها کمک کرده‌اند ماهانه تا سقف ۱۰ گیگابایت از بسته‌های اینترنتی کاربران را مصرف و سو استفاده کنند.

 

در این گزارش که در وب سایت هکرنیوز آمده است، بدافزار مربوطه در بسیاری از اپلیکیشن های موجود در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنت همچون گوگل پلی استور و اپ استور اپل وجود داشته و اپلیکیشن های به ظاهر بی خطری از این بدافزار میزبانی کرده و آن نیز پس از قرار گرفتن بر روی حافظه گوشی هوشمند، به دانلود ویدئوهای تبلیغاتی تا حجم ۱۰ گیگابایت در ماه آغاز کرده است. لازم به ذکر است که تمامی فعالیت‌های مذکور توسط کاربران قابل مشاهده و ردیابی نبوده و پس از دانلود از حافظه گوشی پاک می‌شدند اما فرایند دانلود ویدئوهای تبلیغاتی منبع درآمد اصلی توسعه دهندگان این بدافزار به شمار می‌رفته و موجب درآمدزایی کلانی برای آنها می‌شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه آمار و گزارش‌های مربوط به میزان فروش شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان در بازه زمانی سه ماهه چهارم و پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از ادامه روند سلطه شرکت سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند جهان سخن گفته و بر آن تاکید کردند.

 

با نگاه مختصری به میزان فروش گوشی‌های هوشمند در فصل پایانی سال گذشته به وضوح می‌توان دریافت که سامسونگ از بزرگترین و قدرتمندترین رقبایش یعنی اپل و هواوی سبقت گرفته و همچنان جایگاه نخست خود را در این رده‌بندی حفظ کرده است.

 

یکی دیگر از نکات قابل توجهی که در این فهرست به چشم می‌خورد، کاهش چشمگیر میزان فروش گوشی‌های آیفون اپل است.

 

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی گارتنر که در cnbc آمده است، در این مدت زمان سه ماهه بالغ بر ۴۰۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازارهای جهانی به فروش رفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن تنها شاهد یک پیشرفت ۰.۱ درصدی بوده است.

 

در این بازه زمانی، همچنین گزارش شده است که سامسونگ با فروش بالغ بر ۷۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته است سهم ۱۷.۳ درصدی را به خود اختصاص دهد. البته لازم به ذکر است که این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، با یک کاهش ۰.۹ درصدی مواجه شده است که این امر آن در برابر یکی از رقبای بزرگ چینی خود یعنی هواوی آسیب پذیر تر کرده است و ممکن است این غول تکنولوژی چینی بتواند در آینده‌ای نزدیک جایگاه نخست سامسونگ را از آن خود کند و از آن سبقت بگیرد.

 

سهم هواوی با فروش ۱۷ میلیون دستگاه گوشی بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفق شده است سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند از ۴ به ۱۴.۸ درصد برساند.

 

اپل نیز با اینکه همچنان سهم بیشتری از بازارهای جهانی موبایل نسبت به هواوی در اختیار دارد و سهم آن معادل ۱۵.۸ درصد گزارش شده است، اما باز هم در این بازه زمانی سه ماهه دچار کاهش ۹ میلیون دستگاهی میزان فروش نسبت به سال گذشته شده است که این اعداد و ارقام نشان دهنده ضعیف‌ترین عملکرد اپل از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی است.

گوشی‌های جدید با ۱۲ گیگ رم، ۱ ترابایت حافظه و دوربین فوق پیشرفته هوش مصنوعی، نشان می‌دهد آینده را برای خود تضمین کرده است.

 

اما گوشی مدل ۵جی از همه بزرگ‌تر (۱۶۲ در ۷۷.۱ در ۷.۹۴ میلی‌متر) و سنگین‌تر (۱۹۸ گرم) بوده و اس ۱۰ ای نیز کوچک‌تر و سبک‌تر از بقیه ساخته‌شده است.

 

هر ۴ گوشی نمایشگر امولد دارند و اس ۱۰ ای با ۵.۸ اینچ کوچک‌ترین و اس ۱۰ فایوجی نیز ۶.۷ اینچ بزرگ‌ترین گوشی است.

 

تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ روی نمایشگر اس ۱۰ بیشتر از بقیه بوده و بنابراین کیفیت بهترین را روی صفحه می‌بینیم.

 

هر ۴ گوشی جدیدترین نسخه اندروید ۹ پای را در خود جای‌داده‌اند.

 

روی گوشی اس۱۰ پلاس و اس ۱۰ فایوجی شاهد عرضه حافظه ۱ ترابایتی هستیم که برای اولین بار در جهان نسل جدید حافظه با این حجم را شاهد هستیم.

 

هر ۴ گوشی از اسنپ دراگون ۸۵۵ هفت نانومتری و نیز اکسینوس ۹۸۲۰ هشت نانومتری به‌عنوان پردازنده به‌طور یکسان بهره می‌برند اما روی اس ۱۰ پلاس و اس۱۰ فایوجی ۱۲ گیگ رم نصب‌شده است.

 

اما در بخش دوربین روی اس ۱۰ و در قسمت عقب سه دوربین ۱۶ اولترا واید، ۱۲ استاندارد و ۱۲ تله نصب‌شده و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسل نیز در جلو تعبیه‌شده است.

 

روی اس ۱۰ پلاس در قسمت عقب مثل اس ۱۰، سه دوربین ۱۶ اولترا واید، ۱۲ استاندارد و ۱۲ تله نصب‌شده و دو دوربین ۱۰ و ۸ نیز در جلوی گوشی تعبیه‌شده است.

 

اما اس ۱۰ ای در قسمت عقب مجهز به دوربین ۱۲ استاندارد و ۱۶ اولترا واید است و همچنین در جلو نیز یک دوربین ۱۰ مگاپیکسل تعریف‌شده است

 

و روی اس ۱۰ فایوجی چهار دوربین در عقب تعریف‌شده است: ۱۶ اولترا واید، ۱۲ استاندارد، ۱۲ تله و یک دوربین سه‌بعدی ToF. همچنین در قسمت جلو نیز یک لنز ۱۰ و دوربین ۸ مگاپیکسل ToF تعریف‌شده است.

 

هر ۴ گوشی ویدئوی ۹۶۰ فریم بر ثانیه روی ۷۲۰ ، ۲۴۰ فریم بر ثانیه روی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه روی ۲۱۶۰ پیکسل ضبط می‌کنند. همچنین هر ۴ گوشی جک هدفون و پورت تایپ سی دارند.

 افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم در موفق بودن یک سایت و سوداگری اینترنتی می باشد. به طور نمونه فردی از طریق جست و جو گوگل وارد سایت شما شود اگر سرعت سایت شما کند باشد و کاربر را چشم براه نگه دارد به راحتی دکمه بک را می زند و روی سایت دیگری کلیک می کند به همین راحتی شدنی است بازدیدکنندگان خود را از دست دهید.



همچنین سرعت سایت یک فاکتور برای رتبه بندی گوگل است اگر سایت شما کند باشد قطعا یک نمره منفی برای رتبه بندی دارید و گوگل همنشین ندارد کاربرانش سایت های کند را مفتوح کند و چشم براه بماند پس سرعت سایت و سئو و بهینه سازی سایت رابطه مستقیمی دارد.


توجه داشته باشید که در این مقاله کوشش کردم کاملترین مقاله در مورد افزایش سرعت سایت وردپرس باشد و تنها طریق های عملی و کاربردی گفته می شود. همچنین از مقالات معتبر مثل سایت موز تألیف شده است و هر چیزی که لازم باشه در رابطه با افزایش سرعت بدانید چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم در این نوشتار یاد خواهید گرفت و مطمئنن با سپریدن این موارد شاهد افزایش سرعت سایت خویش می شوید ، در پیوسته با من به اتفاق باشید.


چرا افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم است؟

موتور جستوجو گوگل زیاد به سرعت سایت ها اهمیت می دهد با توجه به الگوریتم های گوگل به آن شکل نیست که اگر سایتی کند داشته باشیم به هیچ وقت صفحه اول گوگل نمی توانیم باشیم و سئو به فاکتور های مختلفی بستگی دارد که گرد از آن ها سرعت سایت است پس ممکن است سایتی کند به صفحه اول گوگل بیاید اما وقتی این جستار را میدانید باید این امتیاز مثبت سرعت سایت را به راحتی بگیرید الی جلوی رتبه ی خوب شما را نگیرد.


موضوع بعدی که مهم است شما فرصت کمی دارید لغایت بتوانید کاربر را برای پایدار گذاشتن در سایتتان متقاعد کنید اگر سایتتان کند باشد و برای کاربر دیر لود شود سایت شما را می بندد و سراغ سایت دیگری می رود.


پس افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم است که اگر می خواهید سایتی موفق در گوگل داشته باشید باید به آن توجه ویژه کنید.


جالب است بدانید سایت آمازون تست آنلاینی راه اندازی کرد که باعث کندی چند ثانیه ای در لود شدن صفحات آن شد و این سوژه باعث شد بسیاری از بازدیدکنندگان از اندکی سخن را باز کنید سایت آمازون منصرف شوند و درآمد آمازون در یک ماهی که این تست پیدا شده بود مبلغ قابل توجهی کاهش یافت.


همچنین سایت موزیلا که در سنه های بازپسین سرعت سایت خویش را چند ثانیه افزایش عدل تعداد دانلود های مرورگر 15.4% افزایش پیدا کرد و مثال های سایر و آمار و ارقام های جالب دیگری وجود دارد که همه دست به دست هم می دهند که مقاوم کنند سرعت یک سایت عامل مهمی هم در سئو و هم در افزایش بازدیدکننده و فروش و محبوبیت یک سایت دارد.


چگونه می تاب سرعت سایت وردپرس را چک کرد؟



این انگاشت که سایت شما با دستگاه شما سرعت احسان دارد انگیزه بر این نمی شود که سایت شما سرعت بالایی دارد آلت های گوناگونی برای تست سرعت هستی دارد که باید از این افزار ها بهره‌گیری کنید.


سرعت بارگذاری سایت با توجه به هاست و محل هاست و در ضمن منطقه جغرافیایی کاربر وارد شده کاملا متفاوت است البته این تفاوت نگران کننده و اختلاف زیاد نیست.


ابزار Pingdom

برای تست سایت می توانید از ابزار Pingdom بهره‌گیری کنید که در گویه افزایش سرعت سایت بسیار معتبر است.  همچنین این افزار می تواند تاریخچه عملکرد سایت شما در سرعت را به شما نشان دهد تا روند ترقی را ببینید.


ابزار WebPagetest

یک افزار مجانی که می توانید سرعت سایتتان را در موقعیت جغرافی های گوناگون و دستگاه ها و مرورگر های گوناگون بسنجید و در یک فرم ساده نمایش آن ها را ببینید. این دست موزه دارای سیستم قوی است که لغایت مرز زیادی خطا نمی کند.


معرفی آلت تست سرعت سایت


ابزار YSlow

این دست موزه توسط کمپانی Yahoo ارائه شده. با این افزار می توانید سرعت سایت خود را بررسی کنید و راهکار هایی برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما می دهد که می توانید استفاده کنید. همچنین از احسان های این آلت هستی افزونه ای برای انواع مرورگر های سرشناس هست که می توانید بدون وارد شدن به سایت و تنها با افزونه مرورگر سرعت سایت های گوناگون را رسیدگی کنید. برای نصب YSlow افزونه کروم این تقدیر کلیک کنید.


چه سرعتی خوب است؟

طبق گزارش ها و پارامتر های جدیدی که در اواخر سال 2018 پیمان گرفت سرعت 1 ثانیه را بهترین حالت لود شدن یک سایت می دانند و بیشینه بالا بودن سرعت را 2 ثانیه مشخص کردند.


محدوده بین 3 ثانیه تا 6 ثانیه هم محدوده متوسط است اگر شما در این بازه هستید مشکلی نخواهید داشت ولی بهتر است برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود سعی کنید.


محدوده بالاتر از 7 ثانیه قطعا مشکل جدی در سرعت سایت هستی دارد و باید حتما برای افزایش سرعت سایت وردپرس تلاش کنید.

منهای اس ۱۰ ای سه‌گوشی دیگر از فناوری اولتراسونیک و حسگر زیر نمایشگر بهره می‌برند.

 

هر ۴ گوشی ضد آب و غبار بر اساس استاندارد IP۶۸ تعریف‌شده‌اند.

 

باتری اس ۱۰ با شارژ بی‌سیم و سریع ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت، اس ۱۰ پلاس ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت، اس ۱۰ ای ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت و اس ۱۰ فایوجی نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

 

اما قیمت اس ۱۰ ای ۷۵۰ دلار(ارزان‌ترین) و اس ۱۰ حدود ۹۰۰ دلار و اس ۱۰ پلاس هم به قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار تعیین‌شده و خبری از جزییات قیمتی فایوجی نیست.

شرکت Varjo این هدست را ابداع کرده که VR-۱ نام دارد. به گفته تولید کننده ،هدست واقعیت مجازی مذکور با برچسب قیمتی ۵۹۹۵ دلار ، علاوه بر صنایع هوافضا و خودروسازی در بخش های معماری، مهندسی و ساخت و ساز نیز کاربرد دارد.

 

هدست VR-۱ فقط ۱.۳ پوند وزن دارد و مجهز به فناوری ردیابی حرکات چشم است. همچنین دستگاه مذکور وضوحی بیش از ۶۰ پیکسل به ازای هر درجه دارد که ۲۰ بار بیشتر از وضوح هدست های موجود در بازار است.

به گزارش فارس به نقل از آناندتک، همزمان با آغاز تلاش ها برای راه اندازی شبکه های مخابراتی نسل پنجم، کوالکوم نیز یک مودم نسل پنجم تولید و آماده عرضه به بازار کرده است. این شرکت که به تازگی تراشه پیشرفته اسنپ دراگون 855 را برای استفاده در گوشی های هوشمند تولید کرده، از مودم نسل پنجم X55  نیز رونمایی کرده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,مودم نسل پنجم

مودم یادشده با استانداردهای مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه سازگاری کامل دارد و با مودم نصب شده در درون تراشه Snapdragon 855 نیز سازگار است و لذا می تواند در شبکه های تلفن همراه پیشرفته بدون مشکل خاصی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

X55 جایگزین مودم X50 می شود که از شبکه های نسل دوم تا چهارم به خوبی پشتیبانی می کند،اما برای استفاده در شبکه های نسل پنجم با برخی مشکلات و اختلالات مواجه است. در آزمایش های انجام شده سرعت تبادل اطلاعات توسط مودم جدید در شبکه های نسل چهارم برابر با 2.5 گیگابیت در ثانیه بوده است.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,مودم نسل پنجم

 

مزیت دیگر این مودم سازگاری آن با استانداردهای جهانی نسل پنجم است که باعث می شود استفاده از آن در شبکه های مختلف تلفن همراه با طیف های فرکانسی 26، 28 و 39 گیگاهرتز ممکن باشد. قیمت این مودم و زمان عرضه دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

کوون بونگ سئوک، رئیس شرکت ال جی و واحد ارتباطات سیار این شرکت در جریان برگزاری تازه ترین کنفرانس مطبوعاتی این شرکت تصریح کرد که ال جی به دنبال ایجاد تغییراتی در کسب و کار خود است و قصد دارد بیشتر بر روی تولید گوشی های هوشمندی متمرکز شود که با استاندارد مخابراتی نسل پنجم سازگاری داشته باشند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ال جی

 

وی افزود که ال جی قبلا یک تلویزیون لوله شدنی معرفی کرده است که نشان می دهد این شرکت در زمینه استفاده از فناوری پیشرفته مورد نیاز برای این کار توانمندی های زیادی دارد. اما ال جی فعلا قصد ندارد تا زمانی که سهم مناسبی در بازار گوشی های نسل پنجم به دست آورد، بر روی تولید گوشی های دارای نمایشگر تاشو متمرکز شود.

 

این شرکت قصد دارد قبل از آغاز کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از دو گوشی پرچمدار تازه خود به نام های V50 ThinQ 5G  و G8 ThinQ رونمایی کند.

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، این شرکت رسما از معرفی دو گوشی تازه خود خبر داده و برای اطلاع رسانی در این زمینه حتی منتظر آغاز کنگره مذکور نمانده است.

 

گوشی های جدید هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو نام دارند. هنوز در مورد ویژگی های فنی این دو گوشی هوشمند اطلاعات چندانی در دسترس نیست ولی منابع مطلع می گویند گوشی های یادشده هر دو ضدآب هستند.

 

همچنین هر یک از این دو گوشی مجهز به سه تا چهار دوربین هستند که البته این تعداد بستگی به مدل هر گوشی متفاوت است. هواوی در پوستری نیز که به مناسبت رونمایی از گوشی های یادشده منتشر کرده بر روی دقت و کیفیت بالای دوربین های این دو گوشی تاکید کرده است.

 

برخی منابع خبری می گویند گوشی P۳۰ دارای قابلیت زوم ترکیبی کم سابقه ۱۰x است و توانایی آن برای زوم اپتیکال نیز به ۵x می رسد. قدرت دوربین این گوشی نیز ۴۰ مگاپیکسل است. در مورد قابلیت های پی ۳۰ پرو اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

بعد از آنکه چندی پیش فیس‌تایم اپل با مشکل امنیتی جاسوسی و شنود یک طرفه از کاربران بدون آنکه متوجه شوند، روبرو شد و جنجال و سر و صداهای بسیاری نیز بر سر آن بوجود آمد، این شرکت بالافاصله با ارائه یک نسخه به روزرسانی باگ مربوطه را برطرف کرد. اما حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران در فضای مجازی نشان می دهد که باگ جدیدی در فیس تایم بوجود آمده که کاربران آن را حسابی با مشکل و دردسر مواجه کرده است.

 

اپل مدتی پیش بود که نسخه ۱۲.۱.۴ سیستم عامل آی او اس را با تمرکز بر مشکل و باگ اخیر فیس تایم منتشر کرد. این مشکل به افراد اجازه می‌داد تا بدون کسب اجازه و اطلاع طرف مقابل، صدای آنها را از طریق تماس فیس تایم شنود کنند. اپل قبل از انتشار این به روزرسانی بلافاصله قابلیت تماس گروهی اپلیکیشن را غیرفعال کرده و بعد از انتشار به روزرسانی جدید بار دیگر آن را برقرار کرد.

 

بر اساس گزارش وب سایت the verge، حالا مشکل جدیدی که گریبانگیر کاربران فیس تایم شده است، آن است که آنها بعد از دریافت و نصب به روزرسانی‌های جدید، دیگر نمی‌توانند همچون قبل تماس‌های دونفره معمولی را به تماس‌های گروهی تبدیل کنند. به گفته برخی از آنها، گزینه افزودن افراد ( add person) دیده نمی‌شود و این بدان معناست که آنها قادر نخواهند بود فرد دیگری را به تماس دو نفره خود اضافه کنند و آن را تبدیل به یک چت گروهی کنند.

 

اپل با انتشار پیامی اعلام کرده است که از بروز این مشکل مطلع و آگاه است، بنابراین از متخصصان فنی و کارشناسان خود درخواست کرده که هرچه سریعتر به برطرف کردن مشکل و باگ مذکور بپردازند.

 

خیل عظیمی از کاربران محصولات اپل و گوشی‌های آیفون با انتشار پیام‌های اعتراض آمیز از اپل به شدت انتقاد کرده و از آن درخواست کرده‌اند که برای انتشار به روزرسانی‌های خود تلاش و تمرکز بیشتری به خرج دهد تا آنها را با مشکلات این چنینی مواجه نکند.


کارت حافظه گوشی‌ها هم باید مطابق شبکه 5G باشد

به گزارش ایسنا، کنگره جهانی موبایل ( MWC ) ۲۰۱۹ بارسلون که بزرگترین رویداد مربوط به گجت های هوشمند و جدیدترین دستاوردهای صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود، حالا میزبان رونمایی شرکت‌های مختلف از محصولات جدیدی است که نظر و توجه کاربران و علاقمندان به فناوری را به سمت و سوی خود جلب کرده است.

 

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کارت‌های حافظه میکرو اس دی جدیدی پرده‌برداری و معرفی شده است که سرعت تبادل اطلاعات آن بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی موجود در بازار است. این محصول علاوه بر سرعت بالای انتقال اطلاعات، مصرف باتری بسیار کمتری نیز دارد و این بدان معناست که کاربران در صورت استفاده از این کارت حافظه جدید، قادر خواهند بود بدین ترتیب از باتری دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند خود بیشتر محافظت کنند.

 

به نظر می‌رسد حالا با توجه به گسترش محبوبیت فناوری شبکه اینترنت 5G، حافظه‌های جانبی برای تبادل اطلاعات با حجم بالا نیاز به سرعت بسیار بیشتری خواهند داشت و حالا شرکت‌های مختلف در راستای توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت 5G به معرفی و توسعه کارت‌های حافظه جانبی پرداخته‌اند.

 

شبکه اینترنت ۵G که پیش‌تر به عقیده کارشناسان و تحلیلگران به‌عنوان یکی از ترندهای اصلی سال جاری میلادی معرفی شده بود، حالا به عاملی برای رقابت تنگاتنگ میان غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است و آنها به شدت در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازند. کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

 

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.


به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت و استقبال بی نظیر کاربران و علاقمندان به محصولات فناوری و گجت های هوشمند همچون ساعت هوشمند، حالا به نظر می‌رسد که اپل به عنوان توسعه دهنده و تولیدکننده ساعت‌های هوشمند اپل واچ، در نظر دارد تا قابلیت جدیدی را به ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ بیفزاید تا بدین ترتیب میزان و کیفیت خواب کاربرانشان را ردیابی کرده و به آنها خدمات جدیدی را در زمینه پیگیری وضعیت سلامتی و میزان و کیفیت خوابشان ارائه بدهد.

 

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، اپل واچ که یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، میزبان قابلیت‌های جدید و منحصربفردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد از وضعیت سلامتی خود همچون تپش قلب، فشار خون، میزان خوراکی و کالری‌های دریافتی و همچنین میزان ورزش و تعداد گام‌های برداشته شده خود باخبر شوند.

 

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار، اپل به عنوان توسعه دهنده ساعت‌های هوشمند اپل واچ قصد دارد که قابلیت جدید ردیابی وضعیت و کیفیت خواب را به آن اضافه کند تا نظر و رضایت کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

به گزارش مهر به نقل از مشبل، ساعت یادشده دارای صفحه نمایشگر باریک ولی بزرگی است که می توان آن را تا صدهزار بار خم کرد و از طریق امکان مشاهده آلبوم عکس ها، انواع عکس و فیلم و غیره نیز با کیفیتی مناسب وجود دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ساعت مچی

این ساعت که نوبیا آلفا نام دارد دارای نمایشگری ۴ اینچی و OLED است که به دور مچ دست بسته می شود و از انعطاف کافی و سازگاری با مچ دست نیز برخوردار است. نکته جالب در مورد این ساعت قاب فلزی، حسگرهای لرزشی و دوربین هایی در دو سمت راست و چپ ساعت یادشده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ساعت مچی

ساعت یادشده با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه نیز سازگاری داشته و با حرکات دست نیز قابل کنترل است. از آن می توان برای چت ویدئویی با استفاده از برنامه هایی مانند وی چت، بررسی وضعیت سلامت و برنامه ریزی تمرینات ورزشی با استفاده از حسگرهای های مختلف و غیره استفاده کرد.

 

با لمس نمایشگر این ساعت و بالا و پایین کردن آن می توان به برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف و همین طور تنظیمات این ساعت دسترسی داشت.

 

ساعت یادشده مجهز به پردازنده Snapdragon Wear ۲۱۰۰، یک گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۵۰۰ میلی آمپری است. قیمت این ساعت که در ابتدای بهار به بازار می آید ۵۱۰ دلار است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگر مردم می‌خواستند بهبود تنها یکی از جنبه‌های یک گوشی هوشمند را انتخاب کنند، قطعاً افزایش طول عمر باتری انتخاب اول بسیاری از مردم بود.

 

در کنگره جهانی موبایل بارسلونا که اکنون در حال برگزاری است، شرکت "انرجایزر"(Energizer) با همکاری شرکت "آونیر تله‌کام"(Avenir Telecom) یک موبایل جدید را معرفی کرده که تقریباً مشکل باتری را حل کرده است. در این همکاری وظیفه ساخت باتری به عهده انرجایزر و ساخت گوشی هوشمند بر عهده آونیر بوده است.

 

موبایل "P18K Pop" باتری بسیار بزرگی با ظرفیت عجیب ۱۸ هزار میلی آمپر ساعتی دارد که ظاهراً تخلیه شارژش چند هفته طول می‌کشد.

 

البته در کنار این مزیت یک عیب بزرگ نیز دارد و آن شکل آجرگونه این موبایل است. چرا که باتری آن با چنین ظرفیتی اندازه بزرگی هم دارد و این باعث شده تا این گوشی به شکل عجیبی حجیم باشد. "P18K Pop" تقریباً به اندازه سه آیفون ضخامت دارد.

 

برای مقایسه ظرفیت باتری این گوشی با گوشی‌های پرچمدار کنونی باید گفت که ظرفیت باتری همه پرچمدارهای کنونی بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است حتی نزدیک به گوشی جدید انرجایزر نیز نیست.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,انرجایزر

طبق گفته سازندگان، این گوشی قدرت کافی برای ۹۰ ساعت مکالمه مداوم، ۱۰۰ ساعت پخش موسیقی و یا دو روز کامل تماشای ویدئو را داراست. این شرکت وعده داده است که این گوشی در صورت استفاده عادی چند هفته نیاز به شارژ پیدا نکند.

 

لاز به ذکر است که ضخامت این گوشی ۱۸ میلی‌متر است. در حالی که پرچمداران مدرن معمولاً ضخامتی بین ۷ تا ۸ میلی‌متر دارند.

 

موبایل "P18K Pop" فارغ از باتری، ویژگی‌های خوب دیگری نیز دارد. برای مثال طبق مد امسال دارای پنج دوربین است که سه تای آنها در پشت گوشی تعبیه شده و دو دوربین نیز به صورت کشویی بالای گوشی قرار داده شده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,انرجایزر

دوربین اصلی عقب ۱۲ مگاپیکسلی است که توسط دو دوربین ۵ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود تا عمق میدان مناسب را ارائه دهد.

 

ترجیح داده شده است تا دوربین سلفی نیز همانطور که در دستگاه‌های اوپو و شیائومی دیده می‌شود به جای تعبیه در بالای صفحه نمایش داخل گوشی قرار گیرد تا در صورت دلخواه از بالای گوشی بیرون بیاید. دو دوربین جلو نیز کیفیت ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی دارند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,انرجایزر

صفحه نمایش این گوشی ۶.۲ اینچی است که قابلیت ارائه کیفیت فول اچ‌دی را دارد.

 

این گوشی عجیب دارای رم ۶ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است.

 

جی تی متریکس (gtmetrix) چیست و چرا باید متعلق به استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بریم سراغ جی تی متریکس و ببینیم چیه و کدوم یکی از نیازهای ما در وب رو تامین میکنه میخوایم در مورد سرعت سایت بهتون اطلاعاتی رو بدیم باما به اتفاق باشید.


احتمالا براتون پیش اومده توی گوگل پیگیری مطلبی باشید، وارد سایتی بشید و چشم براه بارگذاری یا لود صفحه باشید اما هرچی منتظر میمونید می بینید صفحه سایت بالا نمیاد یا نصفه و نیم بالا میاد و هنوز مرورگر درحال بارگذاری سایت هست.

عصبانی می شید و فورا دکمه برگشت مرورگر رو میزنید و به سایت دیگه ای در نتایج گوگل مراجعه می کنید.


به طور کلی به مدت سررسید بارگذاری یا لود یک سایت، سرعت سایت میگن که هرچی این سرعت اغلب باشه بازدید کنندگان اغلب و راضی تری داره.


همین اول راه بگم اگر شما سایتی ندارید و منظور ایجاد سایت رو هم ندارید این مطلب به کار شما نمیاد و ما هم هدف نداریم وقت با ارزش شما رو بگیریم فلذا تصمیم با شماست که از سایت بیرون بشید یا تا منتهی همراه ما باشید و چیزی به اطلاعاتتون اضافه بشه


جی تی متریکس (gtmetrix)  ابزاری آنلاینه که بدست شرکت های ذیل گردآور گوگل و یاهو به طور مشترک طراحی و ایجاد شده.


این افزار سایت شما رو رسیدگی و تجزیه و تحلیل میکنه، دشواری ها سایت شما رو پیدا میکنه و بهتون آگاهی میده تا شما با دونستن مشکل سایتتون به راحتی این مشکلات رو حل کنید. مانند این میمونه که شما وقتی میرید مهمونی نمیدونید چه وسایلی کجا پیمان دارن اما وقتی خونه خودتون هستید میدونید کدوم وسایل کجا پیمان دارن. در فضای وب هم درسته سایت از آن شماست ولی آیا کدنویسی بلدید یا بهتر بگم چیزی از کدهای قالب سایتتون میفهمید؟


اکثر مدیران سایت ها از کدنویسی و کدهای قالب سایتشون چیزی نمیدونن دست موزه جی تی متریکس (gtmetrix) به شما کمک میکنه که بدونید مشکل سایت و قالبتون کجاست و چرا سرعت سایتتون پایینه. جالبه بدونید حتی کدنویس ها و استادان سئو هم از جی تی متریکس بهره‌گیری میکنن که این نشون میده چقدر این آلت دقیق و چیره دست شغل می‌کنه.


جی تی متریکس سه نسخه هست که برای سه گروه طراحی شده:


کاربران مهمان

کاربرانی که عضو سایت میشن

کاربرانی که عضو سایت میشن و عضویت ویژه خریداری میکنن

اصلا نگران نباشید حتی نسخه کاربران مهمان هم به شما خیلی کمک میکنه و دشواری ها سایت شما رو بطور ریزبین اطلاع میده، نسخه های 2 و 3 به ترتیب برای کاربران خیلی حرفه ای و استادان کدنویس و سئو طراحی شده


جی تی متریکس چطوری مشکلات سایت ما رو پیدا میکنه؟

هاست سایت جی تی متریکس در مملکت کانادا قرار داره وقتی شما وارد این سایت می شید، آدرس سایتتون رو وارد می کنید و دکمه Analyze میزنید، به طور قبل فرض آدرس سایت شما در کامپیوتر ای که مرورگرش گوگل کروم یا فایرفاکس هست و در مملکت کانادا قرارداره مفتوح میشه و رباتی کدهای سایت شما رو میخونه، مشکلاتی که در کدها هست رو جمع آوری میکنه و برای شما ارسال میکنه.


این فرایند مربوط به زمانی هست که شما به عنوان کاربر مهمان سایت خودتون رو رسیدگی کنید اگر در این سایت عضو بشید امکانات خیلی بیشتری رو این سایت در اختیارتون میگذاره به طور نمونه میتونید تعیین کنید سایتتون از کدوم کشور، با چه سرعت اینترنتی و با چه مرورگری مفتوح بشه!

در بخش کاربرانی که عضو شده اند سه مرورگر هستی داره که میتونید ازش بهره‌گیری کنید


مرورگر گوگل کروم (دسکتاپ)

مرورگر فایرفاکس (دسکتاپ)

مرورگر گوگل کروم (گوشی اندرویدی سامسونگ گلکسی نکسوس)

کشور هایی که میتونید گزینش کنید که سایتتون از اون مملکت رسیدگی بشه:


ونکور/ کانادا

سائو پائولو / برزیل

سیدنی / استرالیا

بمبئی / هند

لندن / انگلستان

هنگ کنگ / چین

دالاس / تکزاس / آمریکا

سرعت هایی که میتونید انتخاب کنید تا سایتتون با اون سرعت اینترنت باز بشه:


20.5 مگ

5.1 مگ

LTE

2G

3G

و…

و کلی امکانات دیگه، این فقط نسخه کاربرانی که در سایت عضو میشن هست و نسخه عضویت گزیده تر خیلی حرفه ای تر هست ولی پیشنهاد می کنم عضویت اخص رو تهیه نکنید چون این نسخه برای کاربرانی هست که یا کارشون سئو و کدنویسی هست و یا سایت ابهت دارند و خودشون کدنویس و سئو پیشه هستند.


شما با خوندن این مطلب یادگرفتید که چطوری بفهمید سایتتون سخت داره یا نه، سایت وطن وردپرس بسته آموزشی کاملی برای شما تعبیه کرده که میتونید با دید و یادگرفتن اون دشواری ها قالب و سایت خودتون رو خودتون برطرف کنید و بازدید کنندگان و خریداران خوشنود تری داشته باشید.


دونکته جالب درمورد جی تی متریکس:


آیا میدونستید سایت جی تی متریکس در هر 24 ساعت به طور میانگین 312000 سایت را رسیدگی و موشکافی میکنه؟


آیا میدونستید بیشترین 45 درصد بازدیدکنندگان این سایت ایرانیان هستند؟


اما چطور باید این خطا ها را رفع کنیم؟

بررسی و حل بنیادی هر کدام از این خطاها ملزم به اتمام تنظیمات ٬ نصب پلاگین ها و سپریدن تغییراتی در وبسایت شماست. وانگهی سرویس جی تی متریکس حائز سیستم رتبه دهی است که از A الی F به وبسایت شما رتبه سرعت خواهد داد. این رتبه دهی در دو دسته pagespeed که مربوط به سرعت وبسایت شماست و YSlow (که چرایی افت سرعت وبسایت شما را بیان می کند) به سایت شما نسبت دیتا می شود. فلذا باید سعی نماییم در هر دو دسته رتبه A یا B را کسب کنیم. مثل تصویر زیر:


میهن وردپرس در جی تی متریکس

تاثیر سرعت سایت در سئو

علاوه بر این گرد از فاکتور های اساسی سئو از نظر گوگل٬ سرعت لود وبسایت شماست. گوگل عملا با تاسیس سرویس pagespeed insights تاکید بر اهمیت سرعت وبسایت ها در سئو دارد و نظر به اینکه گوگل خواستار راحتی کاربر جستجوگر و رسیدن به بهترین نتیجه در سریعترین موعد ممکن است٬ بی گمان وبسایت هایی با سرعت لود بالاتر را در صدر نتایج خویش نمایش خواهد داد.


تاثیر سرعت سایت در سئو

در این تعلیم چه می کنیم؟

در آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس٬ بصورت کاملا عملی یک وبسایت را از عقیده سرعت بهینه خواهیم کرد. در ابتدای آموزش ٬ وبسایت باره نظر رتبه F را در gtmetrix کسب کرده و مدت سررسید لود کامل وبسایت ۱۳ ثانیه بود! اما پس از سپریدن موارد لازم این وبسایت به رتبه A قبض و مدت موعد لود آن به ۴ ثانیه کاهش یافت! یعنی تنها با صرف کمتر از ۱ ساعت وقت توانستیم ۹ ثانیه در مفتوح شدن هر صفحه صرفه جویی کنیم. حال اگر این وبسایت فقط ۱۰۰۰ تن بازدید کننده در روز داشته باشد و هر کاربر ۱۰ صفحه از وبسایت را مفتوح کند در نهایت روزانه ۹۰۰۰۰ ثانیه در وقت کاربران سایتمان صرفه جویی کرده ایم! این یعنی بهبود تجربه کاربری!

سازندگان هنوز قیمتی برای P18K Pop مشخص نکرده‌اند اما می‌گویند که فروش آن از فصل تابستان(در نیم‌کره شمالی) آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری با بهره‌گیری از بدافزارهای مختلف درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

 

بر اساس آمارهای منتشر شده، میزان حملات سایبری و هک در دو سال گذشته، آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

 

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ میلادی کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

 

با اینکه حملات سایبری و بدافزاری بسیاری تاکنون در جهان رخ داده است و خیل عظیمی از کاربران را تاکنون با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی محققان و پژوهشگران امنیتی نشان می‌دهد که هجوم بدافزارهای خطرناک در سال ۲۰۱۹ میلادی بسیار چشمگیر خواهد بود و بدون شک به رکوردی بی سابقه و کم نظیر در طول تاریخ دست پیدا خواهد کرد.

 

حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی شرکت مک‌آفی به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان و ارائه دهندگان نرم افزارهای آنتی‌ویروس در جهان، منتشر شده است که نشان می‌دهد بدافزارهای مخرب و خطرناک در سال جاری میلادی به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران بسیاری نیز بدین ترتیب قربانی حملات سایبری، بدافزاری و تروجان ها خواهند شد و هکرها و مجرمان سایبری نیز قادر خواهند بود به حجم زیادی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

 

بر اساس همین گزارش که در وب سایت سی نت آمده است، کیفیت و قدرت تروجان‌هایی که حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری و پرداخت‌های الکترونیکی آنها را مورد هجوم قرار می‌دهد، افزایش قابل توجهی یافته است

 

به علاوه، تعداد بدافزارهای موجود در اپلیکیشن های استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده نیز افزایش قابل توجهی یافته است به گونه‌ای که هکرها و مجرمان سایبری به منظور کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، به طراحی و تعبیه این ارز رمزها در اپلیکیشن و وب سایت‌های مختلف اقدام کنند.

 

این شرکت همچنین عنوان "سال حضور بدافزارها در همه جا" را به سال ۲۰۱۹ میلادی اختصاص داده است و به طور کلی پیش بینی کرده است که بدافزارها به میزان قابل توجه و کم سابقه‌ای رشد و افزایش پیدا خواهند کرد.

 

کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت مک‌آفی همچنین در این گزارش خاطرنشان کرده اند که یکی از دلایلی که بدافزارها در سال جاری میلادی رشد بیشتری خواهند کرد و حملات بدافزاری و سایبری رکورد خواهد زد، وفور گجت های هوشمند متصل به اینترنت خانگی همچون ساعت هوشمند و اسپیکرهای هوشمند است.

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، این دو نوت بوک میت بوک ۱۳ و ۱۴ نام دارند، هر دو وزن کمی داشته و برای جلب نظر مخاطبان عام طراحی و تولید شده اند.

 

در این نوت بوک ها از نمایشگرهایی با قابلیت مشاهده تمام صفحه با هر زاویه نگاه به نمایشگر، پردازنده های قدرتمند و بدنه مقاوم استفاده شده است. سازگاری کامل با رایانه های شخصی برای اتصال و تبادل فایل ها با سرعت بالا از جمله دیگر ویژگی های این دو نوت بوک است.

 

میت بوک ۱۴ با تنها ۴.۹ میلیمتر ضخامت یکی از تولیدات خوش ساخت هواوی است که نمایشگر آن ۹۰ درصد از قاب جلویی نوت بوک را پوشانده است. البته نسبت پخش تصاویر در این نوت بوک ۳ به ۲ و نه ۱۶ به ۹ است. دقت نمایشگر نوت بوک یادشده ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن برابر با ۱۸۵ پیکسل در هر اینچ است.

 

نمایشگر هر دو نوت بوک به صورت لمسی طراحی شده و آنها قابلیت دریافت فرامین را در صورت لمس همزمان ده نقطه از نمایشگر دارند. میت بوک ۱۴ با ابعاد ۳۰۷.۵ در ۲۲۳.۸ در ۱۵.۹ میلیمتر تنها ۱.۴۹ کیلوگرم وزن دارد. پردازنده نسل هشتم  Intel Core i۷-۸۵۶۵U، پردازنده گرافیکی  NVIDIA GeForce MX ۲۵۰  و ۲ گیگابایت وی رم  GDDR۵ از جمله ویژگی های این نوت بوک است. در این نوت بوک از فناوری خنک کننده فین فن ۲ هم استفاده شده و مدت زمان شارژ باتری آن ۱۵ ساعت است.

 

در مدل ۱۳ اینچی از کارت گرافیک ضعیف تر NVIDIA GeForce MX۱۵۰  استفاده شده است. عرضه عمومی این نوت بوک ها در ابتدای بهار انجام خواهد شد و قیمت آنها هم هنوز اعلام نشده است.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، شرکت میکرون نخستین کارت حافظه میکرو اس دی خود با ظرفیت یک ترابایت برای استفاده در گوشی ها و تبلت ها را روانه بازار کرده است. این کارت حافظه با عنوان microSDXC UHS-I اولین کارت حافظه جهان است که در آن از فناوری ناند QLC برای افزایش سرعت قرائت و دسترسی به اطلاعات استفاده شده است. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حافظه میکرو

کارت حافظه یادشده از قابلیت و توانایی بالایی برای اجرای سریع انواع بازی های نصب شده بر روی خود برخوردار است. این کارت حافظه در ظرفیت های مختلفی از 128 گیگابایت تا یک ترابایت عرضه می شود و با استفاده از آن می توان 40 ساعت فیلم ویدئویی فوق دقیق اچ دی آر یا هزاران عکس با کیفیت 40 مگاپیکسل را ذخیره کرد.

 

سرعت قرائت اطلاعات از طریق این حافظه 100 مگابایت در ثانیه و سرعت نگارش اطلاعات بر روی آن  95 مگابایت در ثانیه است و از نمایش فیلم های فوق دقیق اچ دی آر پشتیبانی می کند.

 

قرار است این کارت حافظه در سه ماهه دوم سال 2019 عرضه شود، اما قیمت مدل های مختلف آن هنوز اعلام نشده است.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، سونی یک هدفون بی سیم منحصر به فرد عرضه کرد که صداهای مزاحم محیطی را حذف می کند تا فرد تنها به صدای موسیقی در حال پخش گوش کند. این هدفون حذف کننده اصوات مزاحم محیطی WI-C600N  نام دارد و کیفیت صدای در حال پخش را نیز به میزان چشمگیری ارتقا می بخشد.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون

 

 

حذف اصوات مزاحم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خاص این هدفون صورت می گیرد که باعث می شود فرد هیچ صدای مزاحمی جز موسیقی در حال پخش را نشنود.

 

این فناوری موجب می شود تا اگر فردی حتی در شلوغ ترین و پرازدحام ترین نقاط نیز در حال رفت و آمد بود، صداهای مزاحم اطراف خود را نشنود و بتواند به خوبی تمامی اجزای موسیقی در حال پخش را درک کند.

 

البته کاربر می تواند با فعال کردن حالت آمبیانس محیطی میزان کمی از صدای محیط اطراف را بشنود در جلوی وقوع حادث ناگهانی را بگیرد و در صورت لزوم از تلاش دیگر افراد برای گفتگو با خود مطلع شود. تغییر حالت هدفون از این حالت به سکوت کامل به سادگی و با فشار تنها یک دکمه انجام می شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون

هدفون یادشده مجهز به یک فناوری اختصاصی دیگر موسوم به دی اس ای ای نیز هست که باعث می شود ارتقای کیفیت فایل های صوتی فشرده و دارای کیفیت پایین نیز ممکن شود تا کاربر با کیفیت بالاتری به محتوای این فایل ها گوش دهد.

 

این هدفون تنها 34 گرم وزن دارد و عمر باتری آن در صورت فعال کردن فناوری حذف اصوات مزاحم 7.5 ساعت و بدون آن 6.5 ساعت است. قیمت این هدفون که به زودی به بازار می آید 155 دلار است.


۱۷ ترفند جالب و کاربردی ایکس‌باکس وان

بسیاری از صاحبان ایکس‌باکس وان از قابلیت‌های متنوع این کنسول خبر ندارند و عمدتا فقط برای بازی کردن از آن استفاده می‌کنند. اما این کنسول از تعداد زیادی قابلیت جالب توجه بهره می‌برد. در ادامه به تعدادی از این قابلیت‌ها و مشخصه‌های جذاب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

گرفتن اسکرین‌شات و ضبط ویدیو

برای گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط ویدیو در کنسول ایکس‌باکس وان، کافی است دکمه‌ی ایکس‌باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید و سپس برای گرفتن اسکرین‌شات بر دکمه‌ی Y و برای ضبط ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای بر دکمه‌ی X ضربه بزنید. اگر به دنبال ضبط ویدیوهای طولانی‌تری هستید، باید در همان منو گزینه‌ی View را انتخاب کنید و روانه‌ی بخش Game DVR شوید. اگر هم از هدست یا کینکت استفاده می‌کنید، برای چنین کاری می‌توانید از دستیار مجازی «کورتانا» (Cortana) بهره ببرید و با گفتن عباراتی مانند take a screenshot یا record that چنین کارهایی را انجام دهید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

بسیاری از صاحبان ایکس‌باکس وان از قابلیت‌های متنوع این کنسول خبر ندارند

 

پین کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها

استفاده از قابلیت پین کردن یک راه عالی برای دسترسی آسان به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردعلاقه است. برای این کار، وارد منوی Games & Apps شوید و بعد از انتخاب بازی یا اپلیکیشن موردنظر، دکمه‌ی Menu کنترلر را فشار دهید و گزینه‌ی Pin را انتخاب کنید.

 

صحبت با کورتانا

همانند ویندوز ۱۰، در ایکس‌باکس وان هم می‌توانید از دستیار مجازی کورتانا استفاده کنید. برای ارتباط شفاهی با کورتانا، ابتدا باید هدست یا کینکت را به این کنسول وصل کنید. از میان قابلیت‌های این دستیار مجازی، می‌توان به امکان باز کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، گرفتن اسکرین‌شات و جستجو در وب اشاره کرد.

 

پیگیری Achievementها

برای پیگیری Achievement بازی‌ها، دکمه‌ی ایکس‌باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید و سپس برای مشاهده‌ی میزان پیشرفت به تب Achievements مراجعه کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 

همچنین در این قسمت می‌توانید قابلیت Achievement Tracker را فعال کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که در حین انجام بازی از میزان پیشرفت برای به دست آوردن یک Achievement خاص خبردار شوید.

 

آنلاین شدن مخفیانه

اگر نمی‌خواهید کسی از آنلاین شدن شما با خبر شود، می‌توانید به‌صورت مخفیانه آنلاین شوید. برای این کار بر دکمه‌ی ایکس‌باکس ضربه بزنید و بعد از باز کردن بخش My Profile، گزینه‌ی Appear Offline را انتخاب کنید.

 

استفاده از پس‌زمینه‌ی سفارشی

اگر به دنبال شخصی‌سازی هرچه بیشتر محیط ایکس‌باکس وان هستید، می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. برای چنین کاری به بخش Settings، سپس All Settings و بعد Personalization و color & background مراجعه کنید و درنهایت گزینه‌ی My Background را انتخاب کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

استفاده از پس‌زمینه‌ی سفارشی در ایکس باکس وان

 

در این قسمت می‌توانید از اسکرین‌شات‌ها یا تصاویر بازشده‌ی مربوط به Achievementها استفاده کنید یا اینکه با استفاده از فلش مموری USB عکس موردنظر خود را به کنسول منتقل کنید.

 

تغییر تصویر پروفایل

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، با نصب جدیدترین نسخه‌ی بتای برنامه‌ی Xbox app می‌توانید تصویر پروفایل خود را تغییر دهید. البته در خود ایکس‌باکس هم می‌توان چنین کاری را انجام داد ولی ما در اینجا می‌خواهیم روش مربوط به ویندوز ۱۰ را توضیح دهیم. بعد از نصب برنامه، آن را باز کنید و بعد از کلیک کردن بر گزینه‌ی پروفایل در گوشه‌ی چپ بالای صفحه، بر تصویر پروفایل کلیک کنید.

 

اگر به‌جای تصویر پروفایل از آواتار استفاده می‌کنید، ابتدا باید بر Switch to Gamerpic کلیک کنید و درنهایت با انتخاب choose a custom picture می‌توانید تصویر موردنظر خود را به‌عنوان تصویر جدید پروفایل انتخاب کنید. البته باید بگوییم که اندازه‌ی تصویر موردنظر حداقل باید ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ باشد و همچنین قبل از نمایش در پروفایل باید به تایید مایکروسافت برسد.

 

شخصی‌سازی آواتار

آواتار نماد دیجیتالی کاربر محسوب می‌شود و می‌توان آن‌ها را تا حد ممکن شخصی‌سازی کرد. برای این کار، در منوی Games & Apps اپلیکیشن Xbox Avatars را باز کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

آواتار نماد دیجیتالی کاربر محسوب می‌شود و می‌توان آن‌ها را تا حد ممکن شخصی‌سازی کرد

 

در آنجا می‌توانید تغییرات زیادی را بر آواتار خود اعمال کنید. اگر هم به دنبال تغییرات جذاب‌تری هستید، باید به فروشگاه آواتار مراجعه کنید و با صرف هزینه، اقلام موردنظر خود را بخرید.

 

استفاده از game hubs

یکی از بخش‌های جالب‌توجه ایکس‌باکس وان، بخش game hubs است. کاربران در این بخش می‌توانند به تمام اطلاعات مرتبط با بازی موردنظر خود دست پیدا کنند. برای ورود به این بخش، ابتدا روانه‌ی آیکون بازی موردنظر خود شوید و سپس با فشردن دکمه‌ی Menu در کنترلر، گزینه‌ی Go to game hub را انتخاب کنید. در این قسمت علاوه بر مشاهده‌ی گروه‌های مرتبط با آن بازی، می‌توانید دستاوردهایتان را با دوستانتان مقایسه کنید.

 

تغییر کارکرد دکمه‌ها

کنسول ایکس‌باکس وان همانند پلی‌استیشن ۴، از قابلیت تغییر کارکرد دکمه‌های کنترلر پشتیبانی می‌کند. برای این کار، ابتدا به منوی Games & Apps مراجعه کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 مشخصات ایکس باکس وان

 

بعد از باز کردن اپلیکیشن Xbox Accessories می‌توانید کنترلر موردنظر خود را انتخاب کنید و درنهایت کارکرد دکمه‌ها را تغییر دهید. اگر از دسته‌ی Elite Wireless Controller استفاده می‌کنید، می‌توانید حساسیت «استیک‌ها» (Sticks) و شدت ویبره را هم تغییر دهید.

 

افزایش حافظه‌ی داخلی

اگر نگران کمبود حافظه‌ی داخلی هستید، می‌توانید با استفاده از هاردهای اکسترنال حافظه‌ی کنسول را افزایش دهید. همه‌ی هاردهای اکسترنالی که حداقل از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و پورت USB 3.0 بهره می‌برند، با این کنسول سازگار هستند.

 

استریم بازی‌ها به ویندوز ۱۰

کنسول ایکس‌باکس وان از قابلیت استریم بازی‌ها به کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مجهز به ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 

برای این کار باید برنامه‌ی Windows Xbox را در گجت موردنظر نصب کنید. البته توجه داشته باشید که انجام چنین کاری تنها در شبکه‌ی داخلی امکان‌پذیر است.

 

انتخاب حالت برق‌رسانی

با فعال کردن حالت instant-on، کنسول در عرض ۲ ثانیه روشن می‌شود و به‌روزرسانی‌های مربوط به بازی‌ها و نرم‌افزارهای سیستم هم به‌طور خودکار دانلود می‌شوند. برای فعال کردن این حالت، به بخش Settings و سپس Power & Startup و بعد Power Mode & Startup مراجعه کنید و گزینه‌ی Instant-On را انتخاب کنید. البته انتخاب این حالت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و اگر به دنبال صرفه‌جویی در مصرف برق هستید، گزینه‌ی Energy Saving را انتخاب کنید.

 

اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰

ایکس‌باکس وان از بیش از ۳۰۰ عنوان بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ پشتیبانی می‌کند. برای اجرای این بازی‌ها، کافی است دیسک اصل بازی موردنظر را وارد کنسول کنید. این کنسول تنها به بررسی دیسک و تایید محتوای آن می‌پردازد.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

ترفندهای ایکس‌باکس وان

 

محتوای اصلی از سرورهای مایکروسافت دانلود می‌شود و از طریق هارد درایو کنسول شما به اجرا درمی‌آید. اگر هم در اکانت خود صاحب نسخه‌ی دیجیتالی این بازی‌های سازگار هستید، با مراجعه به بخش Games & Apps و سپس انتخاب گزینه‌ی Ready to Install، می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

 

پخش موسیقی در پس‌زمینه

اگر در هنگام اجرای بازی‌ها خواستار پخش آهنگ‌های خاصی هستید، می‌توانید از این قابلیت ایکس‌باکس وان بهره ببرید. ابتدا یکی از اپلیکیشن‌های سازگار با این قابلیت-مانند Groove، Pandora یا iHeartRadio-را باز کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 

سپس آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید و درنهایت روانه‌ی بازی موردنظر شوید. با این کار در هنگام انجام بازی، آهنگ‌های موردعلاقه‌ی شما در پس‌زمینه‌ی بازی پخش می‌شوند.

 

مشخص کردن دوستان موردعلاقه

با استفاده از این قابلیت می‌توانید دوستان خود را اولویت‌بندی کنید. برای این کار، ابتدا روانه‌ی پروفایل دوستان خود شوید و بعد از انتخاب Change Friendship، گزینه‌ی مربوط به Favorites را فعال کنید. با انجام این کار، شما از آنلاین شدن این دوستان باخبر می‌شوید و همچنین اسامی آن‌ها همیشه در بالای لیست دوستان شما قرار می‌گیرد.

 

استفاده از اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس

اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس یک اپلیکیشن بسیار مفید محسوب می‌شود که در پلتفرم‌های اندروید و iOS به‌صورت رایگان عرضه شده است.

امروزه در دنیای مجازی و واقعی، انگلیسی اصلی‌ترین زبان ارتباطی به شمار می‌آید و این ارتباط در اکثر مواقع از طریق نوشتار انجام می‌شود. 

چه بخواهید پستی را در شبکه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی به اشتراک بگذارید و چه مقاله‌ای را به چاپ برسانید، باید سوادِ نوشتن به این زبان را بدانید. سواد خواندن و درک مطالب در سطح پایه‌ای آن‌چنان سخت نیست، ولی اگر بخواهیم روراست باشیم، نوشتن یک متن صحیح انگلیسی از نظر قواعد نگارشی واقعا دردسر است! در این مطلب قصد داریم ابزارهایی را معرفی کنیم که این فرآیند را کمی آسان‌تر می‌کنند. البته واضح است که این ابزارها جایگزین یادگیری انگلیسی نمی‌شوند، اما کمک بسیار خوبی برای نوشتن صحیح خواهند بود.

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

از سرویس گرمرلی در قالب افزونه‌های فایرفاکس و کروم و به‌صورت آنلاین بهره‌مند شوید

 

Grammarly

با حدود 10 میلیون کاربر، Grammarly را به جرأت می‌توان یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های بررسی متن‌های انگلیسی دانست. این محبوبیت نه فقط به دلیل رایگان بودن، بلکه به دلیل این است که گرمرلی یک سر و گردن از دیگر سرویس‌های مشابه بهتر است!

گرمرلی همان‌طور از نامش پیداست، بر پایه تصحیح ایرادات دستور زبانی ایجاد شده و قدرت آن در تشخیص این اشکالات بسیار بالاست. با استفاده از این ابزار خیالتان از بابت برطرف کردن اشکالات اساسی املایی و دستور زبان راحت خواهد بود.

 

تنوع راهکارها از دیگر نقاط قوت این سرویس به حساب می‌آید. با ساخت یک حساب کاربری می‌توانید از سرویس گرمرلی در قالب افزونه‌های فایرفاکس و کروم، نرم‌افزارهای ویندوز و مک و حتی به‌صورت آنلاین بهره‌مند شوید. به همه اینها اضافه کنید کیبورد اندروید گرمرلی را تا متوجه شوید این شرکت فکر همه جا را کرده است!

 

گرمرلی در حالت رایگان تنها ایرادات اساسی دستور‌زبانی و املایی را می‌گیرد، اما نسخه پریمیوم آن متون را از نظر ساختار جملات، بهبود لغات، استایل متن بر اساس زمینه آن و همچنین کپی‌کاری بررسی می‌کند. این سرویس از طریق وبسایت آن (grammarly.com) قابل دسترسی است.

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

ProWritingAid

سرویس ProWritingAid از دیگر سرویس‌های چک متن انگلیسی است که جذابیت‌های فراوانی دارد. بخصوص برای کسانی مثل تولیدکنندگان محتوا یا نویسندگان که فراتر از ایرادات به کیفیت نوشته خود هم اهمیت می‌دهند.

 

ProWritingAid علاوه بر گزارش اشکالات دستوری و املایی، با بررسی متن از نظر ساختاری سعی می‌کند مانند یک معلم زبان به بهبود سطح کیفی نوشتار هم کمک کند. مواردی چون تکرار کلمات، لغات کلیشه‌ای، جملات طولانی و 20 مورد دیگر نکاتی هستند که این سرویس در متن آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد! ProWritingAid مانند گرمرلی کپی‌کاری را نیز چک می‌کند.

 

اما بزرگ‌ترین ایراد این ابزار محدودیت‌های آن در حالت رایگان است. در این نسخه تنها می‌توانید هر بار 500 کلمه را چک کنید و مجاز به استفاده از برنامه‌های دسکتاپ یا افزونه‌های ارائه‌ شده نیستید. ابزار آنلاین ProWritingaid در سایت آن یعنی prowritingaid.com وجود دارد.

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

GingerSoftware

GingerSoftware Grammer Checker یکی دیگر از ابزارهای بسیار خوب چک متون برای ایرادات دستوری و املایی است. این سرویس شاید در حالت پایه مثل ابزارهای مشابه به نظر برسد، اما مزیت آن علاوه بر قدرت تشخیص، مترجمی است که همراه با نرم‌افزار آن ارائه می‌شود و به شما اجازه می‌دهد میان 40 زبان مختلف ترجمه انجام دهید و تعریف کلمات را در دیکشنری همراهش نیز مشاهده کنید.

 

امکانات نسخه رایگان GingerSoftware که برای کامپیوتر و مرورگرها عرضه شده است، به همین موارد ختم می‌شود، اما اگر حاضر باشید نسخه پریمیوم آن را بخرید، ویژگی‌های جالبی مانند پیشنهاد ساختار بهتر جملات، تحلیل ایرادات و کمک به بهبود آنها و همچنین نسخه موبایل آن برای اندروید و iOS را نیز خواهید داشت. نرم‌افزار GingerSoftware را می‌توانید از سایت آن، gingersoftware.com دانلود کنید. اگر می‌خواهید کارکرد آن را تست کنید، در این آدرس این امکان تعبیه شده است:

gingersoftware.com/grammarcheck

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

Paper Rater

Paper Rater برخلاف دیگر سرویس‌ها مبنای کارش را براساس بررسی و نمره‌دهی به سطح یک متن گذاشته که البته در ضمن این کار، چک املایی، گرامری و همچنین تقلب (Plagiarism) را هم انجام می‌دهد! در این سرویس که به‌صورت آنلاین در آدرس paperrater.com/free_paper_grader ارائه می‌شود، متن موردنظرتان را آپلود کرده و سطحی که این متن در آن نوشته شده (از کلاس اول تا دکترا) را نیز تنظیم می‌کنید.

 

همچنین می‌توانید تعیین کنید که نوع این نوشته چیست: داستان، نامه، سخنرانی یا انواع دیگر. حال با کلیک روی دکمه Get Report، گزارشی از نکات و اشکالات متن دریافت می‌کنید که بسته به سطح متن و نوع آن خواهد بود.

در این سرویس اگر بخواهید می‌توانید چک تقلب یا کپی‌کاری را هم روی متن انجام دهید. البته این چک بدان معنا نیست که متن شما کپی است، بلکه اگر 10 میلیارد متنی را که روی سرورهای این سایت وجود دارد در نظر بگیرید، یک متن متفاوت و اصل کمی نایاب خواهد بود!

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

After the Deadline

AftertheDeadline با نام عجیب و جالبش (پس از سررسید) دست‌پخت شرکت Autamattic است. Automattic را شاید به اسم نشناسید، اما نام محصول دیگر آنها را حتما شنیده‌اید: Wrodpress، بزرگ‌ترین پلتفرم بلاگ در دنیا! سرویس چک متون AftertheDeadline که از آدرس PolishMyWriting.com قابل‌دسترسی است، بسیار ساده و بدون هیچ زرق و برقی طراحی شده است: یک قسمت در وسط صفحه که متن را در آن می‌اندازید و دکمه Check Writing، همین.

 

اما نگذارید سادگی این سرویس فریبتان بدهد. با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به ساخت حساب کاربری یا دانلود نرم‌افزار به‌سرعت ایرادات املایی، دستوری و حتی پیشنهادهای ساختاری (Style Suggestion) را در متن‌تان دریافت کنید. همان‌طور که اسم این سرویس می‌رساند، وقتی عجله دارید و سررسید مطلب فرارسیده است، بهترین گزینه می‌تواند ساده‌ترین آن باشد!

 

فارسی و دیگر زبان‌ها

ابزارهایی که در متن معرفی کردیم، همگی برای بررسی و چک متون به زبان انگلیسی بود، اما زبان‌های دیگر چطور؟ برای زبان فارسی، افزونه «ویراستیار» برای مایکروسافت Word یکی از ابزارهای بسیار خوب برای چک ایرادات املایی و ویرایشی است. این افزونه قابلیت‌های متنوعی مثل اصلاح تکرار کلمه، تبدیل حروف عربی یا حتی تبدیل اعداد را دارد. یکی دو سایت هم برای اصلاح ایرادات ویرایشی متون فارسی وجود دارد که متأسفانه کارکرد آنها با مشکل مواجه است. بنابراین در حال حاضر بهترین گزینه همان ویراستیار است.

 

در مورد زبان‌هایی مثل فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی، برای هر کدام سایت‌های مخصوصی می‌توانید پیدا کنید، اما اگر بخواهید چک کردن همه آنها را یکجا داشته باشید، می‌توانید سراغ سایت languagetool.org بروید که یکی از قوی‌ترین سایت‌ها در این زمینه است و امکان بررسی نوشتار در بیش از 25 زبان مختلف را دارد. علاوه بر این، سایت onlinecorrection.com هم سرویس ساده و سرراستی است که علاوه بر انگلیسی، بررسی متون را به هشت زبان دیگر از جمله فرانسوی، ایتالیایی و حتی پرتغالی و روسی نیز انجام می‌دهد.


تلگرام با در دسترس قرار دادن پیام رسان محبوبش برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و مک، کاربران زیادی را به خودش جذب کرده و همین موضوع هم باعث دو چندان شدن محبوبیت آن شده است. در این مطلب می‌خواهیم نحوه کار با تلگرام در کامپیوتر را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

 

دسترسی به تلگرام در کامپیوتر توسط دو روش مختلف و به آسانی امکان پذیر بوده و هر کدام ویژگی‌های خاصی را به کاربر ارایه می‌دهند. در ادامه شما را با این دو روش مختلف استفاده از تلگرام در کامپیوتر آشنا می‌کنیم.

 

استفاده از تلگرام تحت وب

شاید یکی از سریع‌ترین و همچنین آسان‌ترین راه‌ها برای دسترسی به حساب تلگرام، استفاده از نسخه تحت وب آن باشد. با استفاده از این نسخه، نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن خاصی در در کامپیوتر نبوده و دسترسی به تمامی ویژگی‌ها به کمک مرورگر وب انجام می‌پذیرد. برای استفاده از تلگرام در کامپیوتر با استفاده از مرورگر، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

وارد صفحه تلگرام تحت وب شوید.

در صفحه باز شده و در باکس اول، کشور Iran را انتخاب کرده و سپس شماره تلفن همراه خود را بدون 09 ابتدایی، وارد کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

تلگرام تحت وب 

 

بر روی دکمه“Next” موجود در بخش بالایی کلیک کرده و با نمایش پیغام، گزینه “OK” را انتخاب کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

استفاده از تلگرام بر روی کامپیوتر 

 

منتظر بمانید تا کدی از طرف تلگرام برای شما ارسال گردد. با وارد نمودن کد در باکس مربوطه و کلیک بر روی “Next”، وارد حساب کاربر خود می‌شوید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

تلگرام دسکتاپ

 

با واردن شدن به حساب خود در تلگرام، یک رابط کاربری تقریبا مشابه به نسخه موبایل دیده می‌شود که در سمت چپ، لیست‌ چت‌های شما و کانال‌های‌تان قرار گرفته و شما می‌توانید با کلیک بر روی هرکدام به صفحه مربوط به هریک دسترسی پیدا کنید. با وارد شدن به صفحه چت، امکان ارسال پیام، ایموجی، استیکر، فایل‌های GIF، صدای ضبط شده و فایل‌های مختلف برای کاربر وجود دارد.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

با کلیک بر روی آیکون آپشن که در بالا سمت چپ قرار گرفته، نوار جدیدی باز می‌شود که از آن‌ جا می‌توانید به مخاطبین، تنظیمات، ساخت گروه جدید و اطلاعات پایه برنامه دسترسی داشته باشید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 کار با تلگرام در کامپیوتر

 

در منوی Settings هم شاهد قرار گیری کنترل دریافت اعلانات، تغییر زبان، مدیریت دستگاه‌های فعال و دیگر تنظیمات مربوطه هستیم.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

آموزش تلگرام کامپیوتر

 

برای استفاده از تلگرام در نسخه تحت وب، به موارد زیر توجه کنید:

ارسال کد تاییدیه ورود به دو صورت توسط پیام تلگرامی و یا پیامک انجام می‌شود.

در این نسخه از تلگرام، تعدادی از قابلیت‌ها مانند ویدیو مسیج، ساخت کانال و تماس صوتی در دسترس کاربر نیست.

دقت کنید پس از هر بار استفاده از تلگرام، حتما از طریق بخش تنظیمات، حساب خود را Log Out کنید. در صورت خارج نشدن از حساب، افراد دیگر با وارد شدن به صفحه نسخه تحت وب تلگرام، به حساب‌تان دسترسی خواهند داشت.

 

استفاده از نرم افزارهای نسخه دسکتاپ تلگرام

یکی دیگر از روش‌های دستیابی به تلگرام در کامپیوتر، استفاده از اپلیکیشن مخصوص این پیام رسان بوده که به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های مختلف در دسترس است.

 

برای استفاده از اپ تلگرام دسکتاپ مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

اپ تلگرام را که برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک موجود بوده، دانلود کنید.

برنامه را اجرا کرده و در صفحه اول بر روی دکمه “START MESSAGING” کلیک کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

استفاده از تلگرام بر روی کامپیوتر

 

با انتخاب کشور ایران، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و “Next” را انتخاب نمایید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

کد تاییدیه ارسالی تلگرام را وارد کرده و بر روی “Next” کلیک کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

آموزش تلگرام کامپیوتر

 

با پایان این مراحل، حساب کاربری شما در تلگرام دسکتاپ فعال می‌شود. در این نسخه از تلگرام به تعداد بیشتری از قابلیت‌ها نسبت به نسخه تحت وب دسترسی دارید و همچنین رابط کاربری آن شباهت بیشتری به تلگرام موبایل دارد.

 

در صفحه اصلی لیست چت‌ها نمایان است که با کلیک بر روی هر یک می‌توانید به صفحه مربوط به آن وارد شده و شروع به چت کنید. با وارد شدن به صفحه چت در این نسخه از تلگرام، باکس نوشتن پیام در کنار آیکون ایموجی و ارسال فایل دیده می‌شود. در این بخش امکان ارسال ایموجی، استیکر و فایل GIF وجود دارد.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

علاوه بر این‌ها در تلگرام دسکتاپ بر خلاف نسخه تحت وب آن، قابلیت تماس صوتی موجود بوده که توسط میکروفون می‌توانید از آن بهره ببرید و با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید.

 

با کلیک بر روی آیکون آپشن، به منوی تنظیمات، Night Mode، ساخت کانال، ساخت گروه (که در نسخه تحت وب وجود نداشت)، مخاطبین و بخش تماس‌ها دسترسی خواهید داشت.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید که منوی تنظیمات در تلگرام دسکتاپ دارای بخش‌های بیشتری نسبت به نسخه تحت وب آن بوده و همین موضوع آن را به اپ موبایلش شبیه‌تر است.

 

برای استفاده از تلگرام در نسخه دسکتاپ، به موارد زیر توجه کنید:

ارسال شدن کد تاییده می‌تواند از طریق پیامک و یا از طریق پیام توسط تلگرام صورت بگیرد.

برای خارج شدن از حساب کاربری خود، از منوی تنظیمات بر روی “Log Out” کلیک کنید.

برای گذاشتن رمز بر روی برنامه، می‌توانید از منوی تنظیمات و گزینه “Turn on local passcode” اقدام کنید.

شاید برای برخی عجیب باشد که با وجود تنوع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کسی بخواهد نرم‌افزارها یا بازی‌های این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر و ویندوز اجرا کند، ولی دلایل مختلفی را برای این کار می‌توان برشمرد: اجرای بازی‌های سنگین بدون نیاز به گوشی سطح بالا، صفحه‌ بزرگ‌تر مانیتور در مقابل فضای کوچک صفحه‌ گوشی یا تبلت، استفاده از ماوس و کیبورد برای کاربری راحت‌تر و حتی آزمایش سریع نرم‌افزارها برای توسعه‌دهندگان. 

 

بر این اساس، کاربران زیادی کنجکاوند بدانند چه راهکارهایی برای اجرای برنامه‌‌های اندروید در کامپیوترهای شخصی و ویندوز وجود دارد؟ در این مطلب تعدادی از بهترین این روش‌ها را شرح می‌دهیم.

 

‌Bluestacks

بلواستکس یکی از آسان‌ترین و البته پرطرفدارترین راهکارهای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز و مک است. این نرم‌افزار که می‌توانید آن را از سایت (Bluestacks.com) دانلود کنید، در اصل یک شبیه‌ساز اندروید است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را در محیط یک‌نرم‌افزار اجرا کنید.

 

تمرکز بلواستکس بیشتر روی اجرای بازی‌های اندرویدی است و این از عناوین آماده برای دانلود هنگام نصب آن پر واضح است. این تمرکز باتوجه به محبوبیت انجام بازی‌ها بخصوص بازی‌های آنلاین، روی کامپیوتر کاملا هوشمندانه است.

 

محیط داخلی بلواستکس بر اساس اندروید 5 (آبنبات چوبی) طراحی شده و استفاده از tabها برای اجرای چند برنامه‌ همزمان، کاربری آن را بسیار بالا برده است. همچنین با تعبیه‌ پلی‌استور گوگل در این شبیه‌ساز، اپ‌ها براحتی و بدون دردسر قابل دانلود و نصب هستند. از دیگر ویژگی‌های بلواستکس می‌توان به دکمه‌های خاصی برای آپلود فایل نصبی یک برنامه (APK)، گرفتن اسکرین‌شات و حتی تکان‌دادن دستگاه اشاره کرد!

البته شبیه‌ساز بلواستکس با تمام قابلیت‌هایش، خالی از ایراد نیست. اجرای برخی برنامه‌ها روی آن به مشکل برمی‌خورد و کارایی آن هم در زمان‌هایی با کندی و باگ همراه است.

 

Remix OS Player

شبیه‌ساز دیگری که با قدرت می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کند، Remix OS Player است که توسط شرکت Jide توسعه یافته است.

این نرم‌افزار، نسخه‌ جدیدتری از اندروید (مارشمالو) را به نسبت بلواستکس شبیه‌سازی می‌کند و مانند آن داخل خود پلی‌استور را برای دانلود و نصب اپ‌ها قرار داده است.

 

Remix OS Player هم بیشتر بر اساس اجرای بازی‌ها توسعه یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دکمه‌های کیبورد به‌جای حرکات روی صفحه‌ لمسی، بازی را با لذت بیشتری انجام دهد! این شبیه‌ساز همچنین امکان اجرای چند بازی یا برنامه را به‌صورت همزمان دارد.

 

ریمیکس با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های اندروید استودیو، می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای تست برنامه‌ها برای توسعه‌دهندگان باشد، اما یکی از نقاط ضعف این شبیه‌ساز، پشتیبانی نکردن از پردازنده‌های AMD است که برای کسانی که از این مدل پردازنده‌ استفاده می‌کنند، مشکل‌ساز خواهد بود.

 

Remix OS Player را به رایگان می‌توانید از سایت سازنده‌ آن Jide دانلود کنید:

jide.com/remixos-player

 

نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر

اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز

 

MEmu

MEmu شاید نسبت به دیگر شبیه‌سازهای اندروید ناشناخته‌تر باشد، اما این دلیل نمی‌شود که کارایی و امکانات آن به پای رقبای مشهورتر نرسد. بزرگ‌ترین نقطه‌ مثبت MEmu پشتیبانی آن از هر دو پردازنده‌ اینتل و AMD است (این امکان را دست‌کم نگیرید!)، ولی متاسفانه خبری از اندروید مارشمالو نیست و بالاترین نسخه‌ اندروید قابل شبیه‌سازی در آن آبنبات چوبی است.

 

MEmu هم امکان پردازش چند برنامه را به‌طور همزمان دارد و علاوه بر درصد زیادی از نرم‌افزارهای اندرویدی، بسیاری از بازی‌های مشهور مانند کلش آف کلنز یا Heartstone روی آن قابل اجراست. با این‌ حال، برای بازی شبیه‌سازهایی مانند Remix عملکرد بهتری دارند و MEmu برای کسانی که می‌خواهند از نرم‌افزارهای کاربردی استفاده کنند، گزینه‌ خوبی است.

این شبیه‌ساز کاملا رایگان است و آخرین نسخه‌ آن از سایت memuplay.com قابل دانلود است.

 

NOX Player

NOX هم بازیگر قدرتمند دیگری در میان شبیه‌سازهای اندرویدی است که کاربران زیادی در سطح جهان دارد. NOX برای اجرای روان بازی‌های اندروید در کامپیوتر طراحی شده و تمام امکانات آن نیز بر این اساس توسعه یافته است.

 

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این شبیه‌ساز، امکان انجام حرکات در بازی‌ها با استفاده از کیبورد یا جوی‌استیک است که مطمئنا برای بازی‌خورهای اندرویدی خبر خوشایندی است! NOX محیطی کاربرپسند و جذاب دارد که به کمک تم‌های مختلف نیز می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. شبیه‌ساز NOX رایگان است و برای هر دو سیستم‌‌عامل ویندوز و مک عرضه می‌شود. برای دانلود آن می‌توانید به سایت bignox.com مراجعه کنید.



رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به توسعه برند شما کمک می کند؟

چرا برای گسترش برند، به رپورتاژ اعلان نیاز داریم؟

رپورتاژ اعلان به تازه تبلیغاتی گفته می شود که با قصد توسعه و برپایی هشدار برند و کسب وکار در سایت های معتبر خبری منتشر می گردد.


متن آگهی منتشر شده به صورتی تنظیم می شود که علاوه بر آشنایی و ارائه توضیحات کم و مفید در رابطه با برند، دربرگیرنده چند کلمه کلیدی تارنما تبلیغ دهنده نیز می باشد که بصورت فالو خواهد بود.


از آنجاییکه احد از راهبرد های موثر لینک سازی در سئو، برپایی لینک های فالو در سایت های معتبر و با رتبه بالا می باشد، از این سو، رپورتاژ آگهی این امکان را برایتان میسر می کند که با به کارگیری یک متن خبری پسندیده و برپایی چند کلمه کلیدی و پیمان دادن لینک بر روی آن، از طریق انتشار متن در سایت های معتبر، لینک های قوی به سمت سایت خود اخذ نمایید.


رپورتاژ انتخابی پسندیده برای سئو سایت

نکته قابل توجهی که در این امتداد وجود دارد آن است که بر خلاف دیگر روش های لینک سازی یا به نوعی اخذ بک لینک که می بایست به صورت ماهانه یا سالانه لینک ها تمدید شوند، لینک سازی از راه انتشار رپورتاژ آگهی بصورت همیشگی و مادام العمر بوده و به هیچگونه از سایت های منتشر کننده حذف نخواهد گردید.


بنابراین، بهره‌گیری از این طریق تبلیغاتی را می تاب به عنوان یگانه از کارساز ترین و کارساز ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و در ضمن سئو دانست و از طریق آن، اعتبار سایت منتشر کننده رپورتاژ اعلان را به صورت ابدیت برای وب سایت خود برپایی نمود.


از سوی دیگر، با توجه به اینکه سایت های در عقیده گرفته شده برای انتشار رپورتاژ، سایت هایی پر کاربر می باشند و بازدید یومیه زیاد بالایی را دارند، انتشار رپورتاژ اعلان مایه بهتر دیده شدن برندتان خواهد شد و می تواند آگاهانیدن بسیار پسندیده و خوبی از برند شما را برای بازدیدکنندگان ایجاد نماید که این اتفاق، به انگیزه اعتماد بازدید کننده به سایت معتبر، مایه نشان گذاری بیشتر برای شما خواهد شد.


رپورتاژ اعلان در جذب مخاطبان جدید و وانگهی افزایش رنک گوگل وب سایت شما تاثیر گذار می باشد


فرایند انتشار رپورتاژ آگهی

فرایند انتشار رپورتاژ اگهی بدین چهره است که ابتدا می بایست یک متن پسندیده در راستای برند و یا محصولات باره نظر شما و به طور کلی، اهداف سازمانی، تولید شده و سپس، بر پای بست، هدف گذاری سئو، کلمه کلیدی های دلخواه را در متن مشخص نموده و لینک های مربوط به آن واژه کلیدی را در متن جانمایی کنید.


در مرحله پس کافی است که این متن را در سایت های خبری و مجلات اینترنتی که دارای بازدیدهای یومیه بسیار بالا می باشند، بصورت رپورتاژ خبری منتشر نمایید.


پس از انتشار، متن آگهی به به اتفاق لینک های فالو و عکس در سایت قرار گرفته شده و از راه جایگاهی که برای آن منظور گردیده شده است برای بازدید کنندگان قابل نمایش می باشد.


متن منتشر شده بعد از گذشت مدت زمانی که در صفحه اصلی و یا صفحه مربوطه قرار می گیرد، به سرنوشت آرشیو تازه انتقال یافته و بصورت دائم و ابدیت در آن سایت پیمان خواهد گرفت و نشان آن ماندگار می باشد.


توجه

نکته ای که در این امتداد هستی دارد آن است که متن منتشر شده در سایت های خبری و معتبر، در صفحات گوگل و تارنما های موتور جستجو، نمایه شده و اثناء جستجو بدست کاربر قابل تماشا نیز می باشد.


همچنین، انتشار رپورتاژ اعلان در وب سایت های معتبر خبری مایه می شود لغایت برای صاحب خبر، اعتبار زیاد زیادی جذب شده و آگاهانیدن زیاد مناسبی نسبت به برند اعلان دهنده ایجاد شود.


چرا رپورتاژ اعلان کارایی زیاد زیادی در برپایی آگاهانیدن برند دارد؟

با پروا به اینکه احد از تکاپو های اصلی هر روز کاربران اینترنت، دنبال سایت های معتبر می باشد، از اینرو انتشار رپورتاژ آگهی از جمله شیوه های زیاد کارساز تبلیغات اینترنتی و سئو است که به دلیل انتشار آن بصورت یک خبر جدید، مایه جذب اعتماد و عقیده مخاطبین می گردد.


مزایای رپورتاژ اعلان به نسبت دیگر شیوه های تبلیغات اینترنتی چیست؟

انتشار رپورتاژ آگهی بصورت یک خبر جدید، باعث اعتماد اغلب مخاطبان می گردد.

رپورتاژ قابلیت انتشار در سایت خبرگزاری ها و همچنین، نمونه رپورتاژ آگهی سایت های تخصصی پر بازدید را دارا می باشد.

صفحه مربوط به رپورتاژ بصورت همش و ابدیت در سایت های معتبر پیمان گرفته و اثری ماندگار خواهد داشت.

خبر رپورتاژ آگهی، بعد از انتشار در سایت های معتبر، به سرعت در موتورهای جستجو، نمایه شده و در فهرست نتایج جستجو قابل نگریستن می باشد.

امکان ایجاد چند لینک کارساز به صورت فالو و همیشگی در هر رپورتاژ.

مناسب ترین استراتژی جهت سئو و لینک سازی به صورت طبیعی

شرکت دیجیتال مارکتینگ نتمارکو، با سهم گیری از کارشناسان ارشد در گویه فرآوری محتوا، تبلیغات اینترنتی و تجارت الکترونیک در حال حاضر، حاضر ارائه خدمات رپورتاژ اعلان بصورت فرآوری محتوا و انتشار آن در تمامی سایت های معتبر خبری در ایران را با قیمتی پسندیده دارا می باشد که می تواند تاثیر بی اندازه ای بر روی کمپین های تبلیغاتی و وانگهی سئوی وب سایت شما ایجاد نماید.


 

AMIDuOS 

AMIDuOS، هم اسم عجیبی دارد و هم سازنده‌ عجیب‌تری: American Megatrends (یکی از بزرگ‌ترین سازندگان بایوس در جهان). این شبیه‌ساز نسبتا جدیدتر از همتایان خود معرفی شده و برخلاف بقیه، هدف آن نرم‌افزارهای اندرویدی است و نه فقط بازی‌ها! بر این اساس، امکانات خاصی هم مخصوص بازی‌ها و اجرای آنها در آن تعبیه نشده است.

 

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف AMIDuOS که همان ابتدا خودنمایی می‌کند، پولی بودن آن است، آن هم با دو نرخ! برای استفاده از این شبیه‌ساز با نسخه‌ 4 اندروید، باید 10 دلار و با نسخه‌ 5، باید 15 دلار پرداخت کنید. اگر حاضر به پرداخت این مبلغ باشید، می‌توانید از این شبیه‌ساز قوی برای اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی استفاده کنید. البته نسخه‌ آزمایشی 30 روزه هم برای این شبیه‌ساز ارائه می‌شود که می‌توانید آن را رایگان از سایت amiduos.com دانلود کنید.

 

اندروید در کنار ویندوز

برای کاربران حرفه‌ای‌تر که با کمی‌ دردسر بیشتر مشکلی ندارند، علاوه بر شبیه‌سازها می‌توان گزینه‌ نصب اندروید به‌صورت یک سیستم‌‌عامل مجزا در کنار ویندوز را هم پیشنهاد داد. البته همانطور که می‌دانید گوگل، اندروید را فقط به سازندگان می‌دهد و امکان دریافت آن به‌صورت یک بسته‌ نصبی وجود ندارد، اما از آنجا که پروژه‌ اندروید در اصل متن‌باز است، راه‌حل‌های دیگری برای این کار هست.

 

یکی از این راهکارها، پروژه‌ Android-x86 است که همانگونه که از نامش پیداست، نسخه‌ای از اندروید برای اجرا روی پردازنده‌های x86 است. این پروژه که توسط توسعه‌دهندگان مختلف و به‌صورت متن‌باز در حال انجام است، فقط موارد پایه‌ای را پوشش می‌دهد و در آن خبری از محیط‌های کاربری جذاب یا قابلیت‌های خاص نیست، ولی همین‌که بتوانید اندروید نوقا (و در آینده‌ نزدیک اوریو) را به‌صورت یک سیستم‌عامل کامل روی کامپیوترتان داشته باشید، در جای خود بسیار جالب است! آخرین نسخه‌های اندروید x86 از سایت پروژه‌ آن یعنی android-x86.org قابل دریافت است.

 

راهکار دیگر را شاید هنگامی که در متن، Remix OS Player را معرفی کردیم، حدس زده باشید. Remix OS، نسخه‌ای از اندروید مارشمالو است که به‌صورت مجزا قابل دریافت و نصب است. پایه Remix OS در اصل همان پروژه‌ اندروید x86 است، اما سازندگانش تلاش کرده‌اند محیط آن را جذاب‌تر و به یک سیستم‌عامل کاربرپسند نزدیک‌تر کنند. برای اجرای Remix OS به کامپیوتری با حداقل 2 گیگابایت رم و یک پردازنده‌ 2 گیگاهرتزی نیاز دارید که البته در عمل برای کارایی قابل قبول، مشخصاتی بیش از این توصیه می‌شود. این سیستم‌عامل را که در دو نسخه‌ 32 و 64، بیتی عرضه می‌شود می‌توانید از سایت jide.com/remixos-for-pc دانلود کنید.

یکی از امکانات جدید ویندوز 10 به‌نام "اشتراک نزدیک" که در بیلد 17035 گنجانده شده انتقال وایرلس فایل‌ها از طریق بلوتوث بین دستگاه‌هایی است که در مجاورت همدیگر قرار دارند. برای این‌کار کافی است روی دکمه Share کلیک کنید تا ظرف چند دقیقه فایل‌ها به‌اشتراک گذاشته شوند.

 

Near Share چیست؟ 

اگر از بیلد 17035 استفاده می‌کنید می‌توانید از قابلیت جدید اشتراک‌گذاری ویندوز 10 به‌نام Near Share یا اشتراک نزدیک استفاده کنید. کاربران به‌کمک این قابلیت می‌توانند فایل‌های خود را به‌صورت وایرلس و از طریق بلوتوث به‌دستگاه‌هایی که در آن محدوده وجود دارند به‌اشتراک بگذارند. می‌توان این ویژگی جدید مایکروسافت را مشابه "ایردراپ" دانست.

 

مایکروسافت Near Share را در تمام ویندوز 10 جاسازی کرده است. در نتیجه، می‌توانید با استفاده از آن، فایل‌های خود را در مایکروسافت اج، ویندوز اکسپلورر و اپ‌هایی مانند Photos به‌اشتراک بگذارید.

 

چگونه از Near Share در بیلد 17035 ویندوز 10 استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از اشتراک نزدیک برای انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های سازگار ویندوز 10 نسبتا ساده است. منظور از سازگار در این‌جا، آن است که ویندوز 10 هر دو طرف ارسال کننده و دریافت کننده باید نسخه بیلد 17035 باشد.

کافی است به "اکشن سنتر" (Action Center) بروید و Near Share را فعال کنید. مایکروسافت برای این منظور یک دکمه سریع اکشن در این قسمت درنظر گرفته است.

 

در مایکروسافت اج

با استفاده از دکمه Share در مایکروسافت اج صفحات وب را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. این دکمه در نوار منو کنار دکمه Add Notes قرار دارد. روی دکمه Share کلیک کنید و منتظر دستگاه‌های مجاور که از Near Share پشتیبانی می‌کنند بمانید.

بعد از آغاز فرآیند اشتراک‌گذاری فایل، یک نوتیفیکیشن تأیید در Action Center ویندوز 10 روی دستگاه دریافت کننده ظاهر می‌شود. 

 

یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده به مایکروسافت اج دکمه Mute است که اگر با گوگل کروم کار کرده باشید حتما با آن آشنا هستید. این دکمه صدای صفه وب را قطع می‌کند تا از آلودگی‌های صوتی ناخواسته که ناشی از پخش خودکار ویدیوهای داخل صفحه است جلوگیری کند.

ویژگی Continue On PC که در ویندوز 10 طراحی شده نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا صفحات وب را بین دستگاه‌های مختلف به‌اشتراک بگذارند. البته، برای این کار باید به‌اینترنت دسترسی داشته باشند.

 

در ویندوز اکسپلورر

1- در My Computer یا My PC به پوشه مربوط به فایل موردنظرتان بروید.

2- روی فایلی که می‌خواهید به‌اشتراک بگذارید کلیک راست کنید.

3- در بخش منو روی گزینه Share کلیک کنید.

 

انتقال وایرلس فایل‌ها از طریق بلوتوث, اشتراک فایل‌ها در ویندوز 10

اشتراک فایل‌ها در ویندوز 10

 

4- در این قسمت، هر دستگاه نزدیک به‌شما که قابلیت اشتراک نزدیک آن فعال باشد قابل مشاهده است. کافی است روی نام آن دستگاه کلیک کنید تا فایل‌ها آماده انتقال به‌صورت وایرلس شوند.

 

5- یک پیام نوتیفیکیشن به‌منظور گرفتن تأیید در Action Center دستگاه دریافت کننده ظاهر می‌شود.

 

این فرآیند با توجه به‌حجم فایل ممکن است چند دقیقه طول بکشد. این قابلیت در هر محیطی در ویندوز 10 که دکمه Share وجود داشته باشد کار می‌کند.

در این آموزش قصد داریم به صورت وایرلس (بی سیم) و بدون هیچ کابلی لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنیم. توجه داشته باشید که لازمه متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون داشتن یک تلویزیون مجهز به وای فای است.

 

حتما دوست دارید بازی های لپ تاپ را بر روی صفحه نمایش بزرگ تر تجربه کنید و احتمالا از این نکته آگاهی دارید که برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون کافی است تا از کابل HDMI یا VGA استفاده کنید و یک سر آن را به لپ تاپ و سر دیگر را به ورودی HDMI یا VGA تلویزیون وصل کنید، اما بیشتر کامپیوتر های مدرن و امروزی می توانند به آسانی و به صورت وایرلس و بی سیم به یک تلویزیون جدید وصل شوند، که به شما تجربه استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ تر را می دهد.

 

برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۱۰ به صورت بی سیم و بدون کابل HDMI به روش زیر عمل می کنیم:

 

ابتدا WI-FI و WIFI DIRECT تلویزیون، و WI-FI لپ تاپ را روشن کنید.

سپس در لپ تاپ به مسیر Setting > Device بروید و از قسمت Bluetooth & other device گزینه Add Bluetooth & other device را انتخاب کنید.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون

 

حال گزینه Wireless display or dock را برگزینید تا تلویزیون را پیدا کند.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

 

سپس دستگاه را انتخاب کنید تا لپ تاپ به تلویزیون متصل شود و صفحه لپ تاپ روی تلویزیون به نمایش درآید.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

 

 

بعد از اتصال شما می‌توانید با Change projection mode نوع نمایش صفحه لپ تاپ بر روی تلویزیون را تعیین کنید.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون

 

در این قسمت ۴ گزینه می بینید که در ادامه توضیحات هر کدام ارائه شده است.

Disconnect: تصویر فقط  روی همان دستگاه اصلی (لپ تاپ یا کامپیوتر) نمایش و باعث قطع اتصال از روی تلویزیون می شود.

 

Duplicate: کلمه Duplicate به مفهوم کپی گرفتن و تکثیر است. این گزینه به معنای آن است که تصویر در هر دو نمایشگر نمایش داده بشود.

 

Extend: در این حالت، تصویر به صورت مستقل روی نمایشگرها می‌آید. در واقع شما با فعال کردن این گزینه دو نمایشگر مجزا خواهید داشت، یعنی تصویر اصلی همراه با آیکون های دسکتاپ روی خود لپ تاپ یا کامپیوتر است و یک تصویر خالی از آیکون روی نمایشگر جانبی یا همان تلویزیون می افتد.

 

در این حالت مشکلی که خیلی ها باهاش درگیرند این است که اشاره گر موس فقط در یکی از این نمایشگرها وجود دارد. شما هر کاری که در نمایشگر اصلی انجام بدهید فقط همان جا اجرا و دیده می شود. راه حل خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. کافیه موس را تا انتهای نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر ببرید و در واقع به نوعی سعی کنید موس را وارد نمایشگر دوم کنید.

 

برای اینکه حرف من رو بهتر متوجه بشوید، یک برنامه یا فیلمی را در لپ تاپ باز کنید و پنجره آن را کوچک کنید. حالا با موس برنامه را بگیرید و ببرید انتهای نمایش گر (یا چپ یا راست، امتحان کنید) در همین لحظه به نمایشگر دوم هم نگاه کنید، می بینید که پنجره وارد نمایشگر دوم می شود حالا برنامه را رها کنید. کمی امتحان کنید متوجه می شوید. با این روش بر روی هر دو نمایش گر تسلط کامل دارید.

 

Secound Screen Only: تصویر فقط  بر روی نمایشگر دوم نمایش داده بشود. این گزینه برعکس Disconnect است و باعث غیر فعال شدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود.

 

ویژگی های این روش: اگر شما از این روش برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون استفاده کنید:

۱- هنگام پخش فیلم یا آهنگ در لپ تاپ صدای آن را روی تلویزیون خواهید داشت.

 

۲- در این روش بدون استفاده از WIFI و فقط از طریق WIFI Direct اقدام به نمایش تصویر لپ تاپ روی تلویزیون کردیم؛ بنابراین از اینترنت شما مصرف نمی شود و نگران از دست دادن حجم اینترنت خود نباشید.

 

۳- از آنجا که لپ تاپ و تلویزیون با WI-FI DIRECT به هم متصل می شوند، نیازی نیست تا هر دو به یک مودم یا هات اسپات متصل باشند و فقط کافی است WI-FI لپ تاپ و تلویزیون روشن باشد.


مختصری پیرامون BIOS و کار آن در سیستم

BIOS مخفف Basic Input output system است، ولی این نام گویای دقیق کار BIOS نیست؛ هرچند کنترل ورودی و خروجی یکی از کارهای BIOS است، اهمیت آن بیش از این‌هاست. هیچ سیستم عاملی بدون وجود یک BIOS مناسب قادر به ادامه کار نیست. بگذارید مختصری با کار BIOS در سیستم آشنا شویم.


 BIOS از زمان DOS در سیستم‌های ما وجود دارد و حتی قبل از آنکه مایکروسافت نمونه ساختارمند خود از DOS را ارائه کند، BIOS وجود داشته است؛ هرچند شما چندان به دیدن BIOS عادت ندارید، باید گفت، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و ملزومات هر سیستمی BIOS است.

اما بگذارید کمی پیرامون BIOS و اهمیت وجود آن در سیستم صحبت کنیم.

 

ترفند کامپیوتر,  کار BIOS در سیستم

 
BIOS چیست؟
پاسخ کوتاه این است: BIOS یک Firmware است ک روی مادربورد ذخیره شده و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای بارگذاری سیستم عامل است. اگر BIOS مناسب در سیستم شما نباشد، سیستم عامل هرگز لود نخواهد شد.

وقتی سیستم را روشن می‌کنید، دستورالعمل‌های BIOS اجرا می‌شود و برای شروع رم و پردازشگر را برای اطمینان از صحت کار آن‌ها بررسی می‌کند. بعد از بررسی رم و پردازشگر، سایر متعلقات سیستم  و بعد از بررسی صفحه کلید و ماوس، گزینه‌های بوت شدن روی سیستم را بررسی می‌کند: دیسک سخت، فلش USB یا CD Rom. در ‌‌نهایت نیز بخش‌های لازم برای لود شدن سیستم عامل را در رم بارگذاری می‌کند و به این ترتیب سیستم عامل لود می‌شود.

البته این شرح کامل کار BIOS نیست؛ برای نمونه، برررسی CMOS و کنترل ورودی خروجی‌های قبل از لود شدن سیستم عامل نیز بر عهده BIOS است.

اما دلیل آنکه بدون وجود BIOS سیستم عامل قادر به لود شدن نیست، این است که سیستم عامل بر روی دیسک سخت یا یک حافظه دیگر ـ مثل USB ـ وجود دارد. این BIOS است که درایور‌های دیسک سخت و سایر سخت افزارهایی مانند USB را بارگذاری می‌کند.

ایجاد تغییرات در BIOS
به سادگی می‌توان در موارد مورد نیاز در BIOS تغییرات ایجاد کرد. معمولا عمومی‌ترین تغییری که در BIOS ایجاد می‌شود، تغییر اولویت گزینه‌های بوت کردن سیستم است. برای ورود به BIOS بعد از روشن شدن سیستم و قبل از لود شدن سیستم عامل باید کلید Delete را بر صفحه کلید فشار دهید.

به این ترتیب، وارد BIOS می‌شوید که بسته به نوع دستگاه شما، ممکن است دسته بندی و چیدمان گزینه‌ها و تنظیمات آن متغیر باشد؛ اما معمولا یکسری از تنظیمات مشخص و یکسان در همه انواع BIOS وجود دارد.

 

ترفند کامپیوتر,  کار BIOS در سیستم

 
به روز رسانی BIOS
همزمان با تغییر و تحولات در دنیای رایانه و سخت افزار، متعلقات جدید برای رایانه‌ها به بازار می‌آیند و برای آنکه سیستم شما به خوبی با این متعلقات جدید کار کند، BIOS باید به روزرسانی شود؛ برای مثال، اگر سیستم عامل شما نمی‌تواند یکی از متعلقات سیستم را شناسایی کند، دلیل آن را می‌توانید در BIOS جستجو کنید. بهتر است نگاهی به بروزرسانی‌های BIOS سیستم خود داشته باشید.

معمولا نسخه BIOS به سادگی با ورود به آن قابل دسترسی است. بعد از آنکه نسخه BIOS خود را پیدا کردید می‌توانید به وب سایت سازنده رایانه خود ـ یا مادربورد خود ـ مراجعه کنید و نسخه BIOS خود را با آخرین نسخه موجود مطابقت دهید. در صورت وجود نسخه جدید، آن را دانلود کرده و اجرا کنید تا تمامی اطلاعات قبلی پاک شده و اطلاعات جدید روی BIOS نوشته شود.

اما پیش از به روزرسانی حتما اطمینان حاصل کنید که از یک منبع انرژی پشتیبان برای رایانه برخوردارید تا در صورت قطعی احتمالی برق، روند به روزرسانی متوقف نشود. در غیر این صورت، اطلاعات BIOS ناتمام نوشته خواهد شد و برای نجات سیستم خود باید آن را راهی تعمیرگاه کنید.

اگر بخواهیم رایانه را به یک انسان تشبیه کنیم، گزینه‌های مشابه زیادی را می‌توان مثال زد. رایانه‌ها نیز مانند انسان‌ها به ویروس‌ها آلوده می‌شوند، ممکن است چربی خون یا قندشان بالا برود، قلبشان آسیب ببیند و در مواردی حتی آلزایمر هم بگیرند. البته گاهی این آلزایمر رایانه‌ای موجب می‌شود از هر فایل چند نسخه روی هارد‌دیسک شما ذخیره شود. دوست دارید با این بیماری‌ها بیشتر آشنا شوید و برای درمان آنها اقدام کنید؟

 

یکی برای همه
نرم‌افزار قدرتمند Advanced System Optimizer یکی از بهترین برنامه‌ها برای افزایش سرعت رایانه، بهینه‌سازی انجام فرآیندها و رفع مشکلات موجود در رایانه‌هاست که به شما این امکان را می‌دهد براحتی و با کمترین دردسر در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک رایانه‌تکانی اساسی را پیش از تحویل سال نو به انجام برسانید. جالب است بدانید توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار در بخش همکاران مایکروسافت، نشان طلایی توسعه‌نرم‌افزار را به خود اختصاص داده‌اند . (http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌nHdUVe)

 

شروع رایانه‌تکانی
ابتدا برای شروع عملیات رایانه‌تکانی باید به لینک زیر مراجعه و آخرین نسخه این نرم‌افزار را دانلود کنید: http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1B5lj5o این نرم‌افزار در همه نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده است و پس از نصب آن می‌توانید طبق آموزش زیر از بخش‌های مختلف و ابزارهای موجود در آن بهره ببرید.

 

پاکسازی بدافزارها, رجیستری ویندوز

 

رایانه‌تکانی هوشمند
اولین گزینه‌ای که پس از نصب برنامه به‌طور خودکار فعال شده و از سمت راست در محیط کاربری نرم‌افزار نیز قابل دسترسی است Smart PC Care نام دارد. حذف اطلاعات اضافه روی هارد‌دیسک، مرتب‌کردن سکتورهای هارد‌دیسک (Defrag)، بررسی و پاکسازی بدافزارهای احتمالی، حذف ردپاهای ثبت شده در ویندوز و برنامه‌ها، بررسی درایورهای منقضی شده، اصلاح مشکلات رجیستری و بهینه‌سازی رجیستری برای افزایش سرعت عملکرد فرآیندها از امکاناتی است که دراین بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس از انتخاب هریک از گزینه‌های موردنظر روی Start Scan کلیک کنید تا عملیات رایانه‌تکانی هوشمند آغاز شود. در پایان نیز با کلیک روی Optimize همه اصلاحات موردنیاز اعمال شده و یک رایانه‌تکانی سریع به پایان می‌رسد.

 

معاینه نوروزی هارد‌دیسک
Disk Tools و Disk Explorer از جمله گزینه‌های کاربری در بخش Disk Cleaner به‌شمار می‌رود. با کلیک روی این گزینه‌ها می‌توانید سلامت هارد‌دیسک و درایوهای آن را ارزیابی و تست کنید و در صورت نیاز به اصلاح مشکلات بپردازید. استفاده از ابزار Disk Tools مانع حذف ناگهانی اطلاعات بر اثر آسیب‌دیدن احتمالی هارد‌دیسک شما می‌شود و با استفاده از گزینه‌ Disk Cleaner نیز می‌توانید اطلاعات کاملی از فایل‌ها و پوشه‌های ذخیره شده در هارد‌دیسک را کسب کنید. این اطلاعات برای حذف گزینه‌های اضافه و مضر مانند همان قند و چربی اضافه در بدن انسان کاربرد دارند و با حذف آنها می‌توانید سلامت را به هارد‌دیسک رایانه هدیه کنید!

 

اجرای سریع‌تر بازی‌ها در تعطیلات نوروز
مطمئنا لذت بازی‌های رایانه‌ای در تعطیلات نوروز بیش از پیش است و در صورتی‌که رایانه‌ شما برای اجرای بازی‌ها ایزوله شود، این لذت بیشتر هم خواهد شد. ایزوله کردن رایانه برای اجرای سریع و روان بازی‌ها با ابزار Game Optimizer در بخش Windows Optimizers صورت می‌گیرد.

 

به کمک این ابزار یک محیط دسکتاپ مجازی بدون نرم‌افزارهای مختلف همچون پیام‌رسان و موزیک ایجاد می‌شود و همه عوامل مختل‌کننده‌ بازی رایانه‌ای شما غیرفعال می‌شوند. اختصاص دوباره حافظه‌ رم به بخش‌های مختلف سیستم و پشتیبانی از قابلیت تغییر در چیدمان کلیدهای صفحه‌کلید از دیگر امکاناتی است که در این بخش می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

حفاظت از محرمانه‌ها در سال جدید
دو گزینه‌ Secure Delete و Secure Encryptor برای حفاظت اطلاعات شخصی شما طراحی شده‌اند. با استفاده از گزینه‌ Secure Encryptor می‌توانید اطلاعات محرمانه‌ خود را برای همیشه رمزنگاری کنید تا دسترسی افراد غیرمجاز به آنها ناممکن شود. با استفاده از گزینه‌ Secure Delete نیز می‌توانید اطلاعات حذف شده از هارد‌دیسک را غیرقابل بازیابی کنید و اطلاعات جدیدی را که قصد دارید حذف کنید با اطمینان از عدم بازیابی، از روی هارد‌دیسک رایانه پاک کنید. پس همین حالا دست به‌کار شوید و همه ردپای باقی‌مانده از اطلاعاتی را که طی یک‌ سال اخیر از روی هارد‌دیسک رایانه حذف شده‌اند نابود کنید و اطلاعات محرمانه‌ باقی‌مانده روی هارد‌دیسک را نیز رمزنگاری کنید.

 

بازیابی و پشتیبان‌گیری
اگر اطلاعاتی را به‌طور اتفاقی از روی هارد‌دیسک رایانه حذف کرده و حالا به آنها نیاز پیدا کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار UnDelete در Backup & Recovery کمک بگیرید. به‌کارگیری این ابزار همچون پیدا کردن یکی از لوازم ضروری در میان کلی خرت‌وپرت در انتهای کمدتان است! بازیابی فایل‌های حذف شده و پارتیشن‌های از دست رفته از امکانات این بخش به‌شمار می‌رود.

 

از دیگر مواردی که پس از یک رایانه‌تکانی باید به آن توجه داشته باشید تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم و فایل‌های سیستمی است. گزینه‌های Backup manager و System Files Backup & Restore به همین منظور طراحی شده‌اند و با استفاده از آنها می‌توانید علاوه بر تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ضروری خود، یک نسخه پشتیبان از فایل‌های سیستمی که سیستم‌عامل برای اجرای صحیح به آنها نیاز دارد نیز تهیه کنید.

 

به کمک نسخه پشتیبان فایل‌های سیستمی هرگاه مشکلی در روند فعالیت سیستم‌عامل پدید آید می‌توانید شرایط را به حالت پایدار بازگردانید و فایل‌های سیستمی سالم را جایگزین فایل‌های معیوب کنید.

 

رفع مشکلات رایج
برخی مشکلات در رایانه‌های کاربران همچون سرماخوردگی است و برای درمان آن راه دشواری را پیش رو ندارید. مشکلاتی مانند عدم کارکرد ویندوز آپدیت، غیرفعال شدن گزینه‌ تغییر تصویر پس‌زمینه، به نمایش نیامدن درایوهای هارد‌دیسک در پنجره ‌ Computer، حذف شدن گزینه‌ Favorites از اینترنت اکسپلورر و مشکلاتی از این قبیل که بسیاری از ایمیل‌های بخش پرسش و پاسخ کلیک را نیز به خود اختصاص می‌دهند، با ابزار PC Fixer در بخش Common Problems & Fixer قابل مشاهده و تعمیر هستند.


در بیشتر موارد این مشکلات با اعمال برخی ترفندها و اصلاح مواردی جزئی در رجیستری ویندوز رفع می‌شوند که انجام خودکار این کار توسط ابزار PC Fixer براحتی امکان‌پذیر است. در ادامه گزینه‌ Duplicate Files Remover نیز ابزاری برای حذف فایل‌های تکراری است که ضمن فراهم‌ کردن شرایط برای دسترسی سریع‌تر به اطلاعات موردنظر و مرتب‌سازی هارد‌دیسک، فضای خالی هارد‌دیسک را نیز افزایش می‌دهد.

 

عمل به پیشنهاد حرفه‌ای‌ها
کاربران حرفه‌ای و متخصص می‌توانند با اعمال تغییرات در برخی خصوصیات سیستم‌عامل و مدیریت اختصاص منابع به بخش‌های مختلف، سرعت اجرای فعالیت‌ها در ویندوز را افزایش دهند. اگر دوست دارید از این مهارت‌ها برای افزایش سرعت و پایداری سیستم‌عامل کمک بگیرید، به گزینه‌ System & Security Advisor مراجعه کنید.

 

این ابزار با بررسی نسخه‌ سیستم‌عامل مورد استفاده و تنظیمات اعمال شده روی آن به بررسی بانک اطلاعاتی نکات و ترفندهای افزایش و بهینه‌سازی سرعت توسط کاربران حرفه‌ای و متخصص پرداخته و آنها را به‌صورت تفکیک شده در قالب پیشنهادهایی به شما ارائه می‌کند. انتخاب یا رد هریک از این پیشنهادها نیز با یک کلیک ماوس امکان‌پذیر است.

به‌روزرسانی، به‌روزرسانی و باز هم به‌روزرسانی! کلمه‌ای که با شنیدن آن یا به یاد حفره‌های امنیتی می‌افتیم یا به امکانات جدیدتر فکر می‌کنیم. به‌روزرسانی در ویندوز نیز در بیشتر موارد به همین دو دلیل صورت می‌گیرد؛ یعنی یا حفره‌های امنیتی و مشکلات موجود در سیستم‌عامل رفع می‌شود یا قابلیت جدیدی به آن اضافه می‌شود. این افزودن قابلیت جدید زمانی بیشتر می‌شود که در حال آزمایش نسخه‌های جدید سیستم‌عامل همچون ویندوز 10 باشید.

 

همان‌طور که می‌دانید ویندوز شما تنظیمات مختلفی را برای به‌روزرسانی و ری‌استارت کردن رایانه پس از انجام عملیات به‌روزرسانی در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید عملیات به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید یا آن را روی حالت دانلود خودکار قرار دهید. همچنین می‌توانید حالت دانلود و نصب خودکار را انتخاب کنید تا بدون دخالت شما این عملیات صورت گیرد.

 

یکی از مشکلاتی که همواره کاربران ویندوز با آن مواجه هستند، ری‌استارت شدن ناگهانی رایانه پس از نصب فایل‌های به‌روزرسان ویندوز است. سیستم‌عامل ویندوز در صورتی‌که عملیات به‌روزرسانی را به پایان برساند با نمایش پیغامی از شما می‌خواهد رایانه را ری‌استارت کنید یا زمان آن را به تعویق بیندازید.

 

این تعویق انداختن زمان می‌تواند مفید باشد اما گاهی ممکن است به دلایلی از رایانه خود دور شوید. (مثلا مدیرعامل شرکت با شما کار داشته باشد یا فرزندتان در منزل نیازمند کمک شما باشد) در چنین شرایطی هنگامی که رایانه به حالت استراحت (Idle) وارد شود، سیستم‌عامل گمان می‌کند در حال استفاده از آن نیستید و عملیات ری‌استارت را اجرا می‌کند و این در حالتی است که ممکن است شما برنامه‌هایی را به‌صورت باز و بدون ذخیره کردن تغییرات اعمال شده روی آنها رها کرده باشید که با این اتفاق، همه زحمات شما هدر می‌رود!

 

خوشبختانه ویندوز 10 برای جلوگیری از بروز این مشکل و ممانعت از نمایش پیغام هشدار تعویق زمان ری‌استارت، گزینه‌ ری‌استارت شدن در زمان مشخص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

برای استفاده از این قابلیت باید به روش زیر عمل کنید:
1 ـ منوی Settings را باز کرده و به بخش Update & recovery مراجعه کنید.

 

2 ـ پس از انتخاب بخش Windows Update روی Check for updates کلیک کرده و منتظر بمانید بررسی به‌روزرسانی جدید به پایان برسد.

 

3 ـ در صورتی‌که به‌روزرسانی جدیدی در دسترس باشد، عملیات دانلود و نصب آن آغاز شده و در پایان در صورتی‌که به‌روزرسانی نیازمند ری‌استارت شدن رایانه باشد، پیغامی مبنی بر ری‌استارت کردن برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. در این مرحله با انتخاب گزینه‌ Select a restart time می‌توانید روز و زمان ری‌استارت شدن را مشخص کنید.

 

4 ـ همچنین در صورتی‌که تمایل دارید همیشه گزینه‌ انتخاب زمان ری‌استارت برای شما نمایش داده شود می‌توانید روی لینک Advanced options کلیک کنید.

5 ـ در پنجره‌ جدید و در بخش Choose how updates are installed گزینه‌ Notify to schedule restart را انتخاب کنید و پنجره‌های فعال را ببندید.

6 ـ از حالا به‌ بعد هر گاه عملیات به‌روزرسانی نیازمند ری‌استارت شدن رایانه باشد، پنجره‌ اختصاص زمان برای شما به‌نمایش درآمده و می‌توانید با خیال راحت تا فرا رسیدن زمان مشخص شده، از رایانه خود استفاده کرده یا به انجام کارهای دیگر خود بپردازید.

حتما برای شما هم پیش آمده که با فولدرهایی برخورد کرده باشید که نه می شود نامشان را تغییر داد و نه می توان حذفشان کرد. شاید تعجب کرده باشید و فکر کنید که این فقط کار یک ویروس است یا اینکه مشکلی برای سیستم عاملتان به وجود آمده است. با اینکه این موارد می توانند درست باشند اما جالب است که بدانید خودتان هم می توانید در صورت نیازتان این کار را انجام دهید و فولدری که قابلیت حذف شدن و تغییر نام ندارد ایجاد کنید. با ما باشید تا به شما این کار را آموزش دهیم.

 

(دقت داشته باشید که فولدرتان را در درایوی که ویندوز روی آن نصب شده ایجاد نکنید).

کلیدهای ترکیبی win+R را بفشارید تا برنامه Run اجرا شود و CMD را تایپ کنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.

در CMD عبارت «:D» را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید. البته دقت داشته باشید که بجای «:D» نام درایوی که فولدرتان را در آن ایجاد کرده اید را بنویسید.


عبارت «\md con» را تایپ و اینتر کنید. (دستور md در DOS، برای ساخت دایرکتوری استفاده می‌شود.)

به جای عبارت con، می‌توانید یکی از عبارت‌های زیر نیز استفاده کنید.
aux, lpt1, lpt2, lpt3, lpt4, lpt5, lpt6, lpt7, lpt8, lpt9

 

توجه:عبارات بالا نام فولدر شما هستند که باید به همین صورت باشد. چرا که این‌ها، اسامی رزرو شده در ویندوز هستند.

 

 

حالا اگر به درایو موردنظرتان نگاهی بیندازید، یک دایرکتوری به اسم con یا اسمی که انتخاب کرده اید وجود دارد؛ که البته نمی‌توان آن را پاک کرد و هنگام پاک کردن با پیغام خطای ویندوز می‌شوید. البته ما در ویندوز ۸ نتوانستیم وارد این فولدر شویم اما برای وارد شدن به این فولدر باید ابتدا نام آن را تغییر دهید که البته این کار را هم باید به وسیله CMD انجام دهید. ابتدا باید وارد دایرکتوری ای که پوشه را در آن ایجاد کرده اید شوید به این صورت که مثلا اگر فولدرتان در درایو D ایجاد شده است در CMD باید دستور «:D» را تایپ کنید.

 

بعد از اینکه وارد دایرکتوری موردنظر شدید دستور زیر را وارد کنید:

ren\\.\D:\con NewName

 

با این دستور نام پوشه ایجاد شده تان از con  به NewName تغییر خواهد کرد و پس از این تغییر شما می توانید وارد فولدر شوید و فایل هایی درون آن کپی کنید. البته دقت داشته باشید که اگر نام دیگری از لیست بالا برای پوشه تان از انتخاب کرده بودید در این دستور هم باید به جای con نامی که قبلا انتخاب کرده بودید را وارد کنید.

ren\\.\D:\NewName con

 

بعد از اتمام کار با دستور بالا اسم پوشه را دوباره به con یا اسم هایی که قبلا گفته ایم برگردونید و حالا دوباره نه می توانید این پوشه را پاک کنید و یا وارد آن شوید ولی دقت داشته باشید که فایل هایی که در این پوشه وجود دارند برایشان مشکلی پیش نمی آید و فقط از دسترس افراد ناشناس در امان هستند.

 

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، پاک کردن این فولدر به طور معمول امکانپذیر نیست و باید مراحل زیر را دنبال کرد:

 

CMD را اجرا کنید.

عبارت «:D» تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (D نام درایوی که دایرکتوری مرحله قبل را در آن ساختید.)

حالا عبارت «\rd con» را تایپ کرده و اینتر کنید. (دستور rd برای حذف دایرکتوری در DOS استفاده می‌شود.)

 

اگر وارد دایرکتوری شوید، فولدر را نخواهید دهید چون به کمک دستور گام سوم پاک شده است.

 البته اگر از دستور تغییر نام استفاده کنید فولدرتان کاملا مثل یک فولدر معمولی می شود و می توانید آن را به صورت دستی هم حذف کنید.

اگر از آن دسته کسانی هستید که علاقه زیادی به بازی های رایانه ای دارید و در حال بازی کردن گرافیک رایانه شما کند شده و بازی با دشواری انجام می شود با این ترفند می توانید کارت گرافیک خود را تقویت کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

 

ابتدا بر روی آیکون My Computer در دسکتاپ راست کلیک کرده و Propeties را انتخاب کنید.

 

در پنجره باز شده به تب Advanced رفته و از قسمت Startup and Recovery روی دکمه Setting کلیک کنید.

 

کارت گرافیک, ترفندهای کامپیوتری

 

کارت گرافیک, ترفندهای کامپیوتری

 

در پنجره جدید باز شده، در قسمت پایین و بخش Write debugging information روی لیست کشویی موجود کلیک کنید.

خواهید دید که در داخل منو 3 گزینه وجود دارد. آن را بر روی Compelet memory dump تنظیم کنید.

 

کارت گرافیک, ترفندهای کامپیوتری

 

تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید. در پایان سیستم را مجدد راه اندازی کنید.

توجه: این ترفند در ویندوز 7 و 8 و 8.1 قابلیت اجرا دارد.

۱ . بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو سایت چیست؟

سئو (بهینه سازی تارنما در گوگل) یک‌ سلسله بازاریابی است و تمرکزش بر آن است لغایت در نتایج موتورهای جستجو اغلب دیده شوید. سئو وب سایت شامل تمام پارامترها و اقداماتی است که شما برای کسب رتبه در گوگل و دیگر موتورهای جستجو , افزایش ترافیک ورودی به سایت و مطلع شدن موتورهای جستجو از وب سایتتان اتمام می دهید. جنبه‌های بسیاری برای  سئو  هستی دارد، از بهینه سازی وب سایت برای واژه ها کلیدی گرفته لغایت ساخت لینک های داخلی و دریافت بک لینک از سایت های مرتبط, که همه را شامل می شود. در این تعلیم سئو مجانی به رسیدگی شیوه بهینه سازی وب سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداخته ایم. فلذا در انتهای تعلیم یاد می گیرید چطور سایت وردپرس خود را سئو کنید.
دقت داشته باشید بهینه سازی سایت تنها برای موتورهای جستجو نیست بلکه شما باید طراحی سایت و سئو خود را برای کاربران تان سپریدن دهید.

 

۲ . چرا وب ‌سایت من دربایستن به بهینه ‌سازی در گوگل و موتورهای جستجو دارد؟

اکثر شدامد وب بدست موتورهای جستجو عمده تجاری، مثل گوگل، بینگ و یاهو ایجاد می‌شود. اگرچه رسانه‌های اجتماعی و گونه ها سایر ترافیک‌ها در برپایی بازدیدکننده به وب‌سایت شما تأثیر دارند، اما موتورهای جستجو اصلی‌ترین روش هدایت برای کاربران اینترنتی هستند.
موتورهای جستجو با پروا به محتوای ارائه‌شده بدست شما ترافیک هدفمندی برای کاربرانی که آن را جستجو می‌کنند، فراهم می‌کند.  اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا شما نتوانید مطالب خویش را به پایگاه داده‌های آن‌ها اضافه کنید، فرصت‌های باورنکردنی را برای برپایی ترافیک در سایتتان از دست خواهید داد.
جستجوی پرس‌وجوها – کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می‌کنند، ارزش فوق‌العاده‌ای را حمل می‌کنند. تجربه نشانه داده است که ترافیک موتور جستجو می‌تواند باعث کامیابی و یا شکست یک سازمان شود. ترافیک هدفمند به یک وب‌سایت می‌تواند مایه تبلیغات، درآمد و بی‌نظیری و بدون رقیب بودن در بازاریابی را فراهم کند. فلذا سرمایه‌گذاری در سئو و بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از دسته گوگل می‌تواند نرخ استثنایی از مراجعت سرمایه را در سنجش با انواع سایر روش‌های بازاریابی به وجود آورد.

 

۳ . چرا نمی‌توانم موتورهای جستجو را بدون بهینه ‌سازی سایت و سئو به سایتم سوق دهم؟

اگرچه موتورهای جستجو هوشمندند، ولی آن‌ها هنوز هم احتیاج به کمک دارند. موتورهای جستجو اصلی همش به پیگیری درمان فنّاوری‌شان جهت خزیدن در وب به‌صورت عمیق‌تر و بازگردانیدن نتایج بهتری برای کاربران هستند. بااین‌حال، محدودیت هایی در باره اینکه چطور موتورهای جستجو عمل کنند وجود دارد. اگرچه بهینه ‌سازی و سئو سایت به‌صورت درست می‌تواند برای شما هزاران بازدیدکننده و افزایش توجه ناب-سره به هستی آورد، اما حرکت اشتباه می‌تواند باعث مخفی شدن و یا دفن سایت در اعماق نتایج جستجو (که در دیدن حداقل است) شود.
علاوه برساخت محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO  همچنین طوری مایه افزایش رتبه‌بندی محتوای قرار دیتا خواهد شد که دران موتورهای جستجو به‌آسانی آن را پیدا خواهند کرد. اینترنت به‌طور فزاینده‌ای در حال تبدیل‌شدن به رقابت است و شرکت‌هایی که از  SEO کاربرد می‌کنند برتری عمده‌ای در جذب بازدیدکننده و مشتری دارند.

 

۴ . آیا طراحی سایت و سئو را خودم می توانم انجام دهم یا احتیاج به مشاور سئو دارم ؟

دنیای SEO پیچیده است، اما اکثر مردم به‌راحتی می‌توانند اصول اولیه انرا درک کنند. حتی داشتن مقدار کمی اطلاعات هم می‌تواند تفاوت ابهت برپایی کند. تعلیم رایگان سئو (SEO) بر روی وب به‌طور گسترده‌ای در دسترس است، ازجمله همین راهبری در حال مطالعه هستید؛ و ترکیب این راهنما باکمی تمرین به‌خوبی شما را به یک کارآزموده سئو یک سایت وردپرس تبدیل می‌کند.
بسته به تعهد زمانی شما، تمایلتان برای یادگیری و پیچیدگی وب‌سایتتان، ممکن است که شما تصمیم بگیرید نیاز به یک کارآزموده یا رایزن سئو برای بررسی به این موارد دارید یا نه؛ فلذا عملکرد شرکت‌ها در به کارگیری سئو می‌تواند متفاوت باشد.  برخی از آن‌ها با تمرکز زیاد تخصصی روی آن پیشه می‌کنند، درحالی‌که سایرین فقط جنبه های کلی آن را را در عقیده می گیرند.
در هر صورت شما با مطالعه همین آموزش رایگان سئو تبدیل به  یک خبره سئو خواهید شد (پس خوشحال باشید)!

 

۵ . تعلیم تصویری نکات عمومی سئو سایت وردپرس

قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره نماییم که شیوه های بهینه سازی سایت وردپرس که در اینجا اشاره شده است همگی آن ها بدست خودتان قابل اجرا است و شما با پیاده سازی آن ها در سایتتان قدم اول بهینه سازی سایت موتورهای جستجو را اتمام داده اید.

 

۵ . ۱ . بهترین نحوه ی آدرس گذاری وب سایت از عقیده سئو در گوگل

 

۵ . ۱ . ۱ . ساختار Permalink یا پیوندهای یکتا

اولین چیزی که باید تغییر دهید تغییر ساختار پیوند های یکتای وب سایتتان است. برای دسترسی به تنظیمات پیوند های یکی بس است به سرنوشت تنظیمات پنل کاربری وردپرس وارد شوید. حالت قبل فرض تنظیمات پیوندهای یکتا با id پست ذخیره شده است (?p=<postid>) اما من ترجیح می دهم آن را روی نام پست یا داخل یک پوشه داخلی مثلا تارنگار نوشته ها ذخیره شود (/post-name/).

تنظیمات پیوندهای یکتا سئو سایت

در تقدیر آخرین گزینه می توانید ساختار سفارشی برپایی کنید و اگر خواستید نوشته های شما به صورت پیش فرض تو یک فولدر مثل وبلاگ ذخیره شوند کافی است از کد /%blog/%postname/  کاربرد کنید.

 

۵ . ۱ . ۲ . به کارگیری www  در مقابل عدم استفاده WWW

خب شما باید اندیشه کنید که می خواهید سایت شما چطور می خواهید به نمایش درآید, به عنوان مثال با www مانند   www.example.com  و یا ساده و بدون به کارگیری www مشابه example.com . بس است به سرنوشت تنظیمات عمومی سایت بروید و در قسمت تنظیمات وارد تقدیر عمومی شوید و حالتی که می خواهید به نمایش دربیاید وارد کنید.

سئو و بهینه سازی سایت با تنظیم آدرس

همچنین اگر خواستید تنظیمات را در گوگل وبمستر تولز نیز اتمام دهید کافی است وارد آدرس سایت آن شوید و دامنه ترجیحی را نظیم کنید برای پیدا کردن حوزه ترجیحی یا preferred domain می توانید ان را در پایین تقدیر تنظیمات پیدا کنید.
سئو سایت وردپرس

و می توانید تنظیمات را به صورت ذیل تغییر دهید.
 تعلیم کامل سئو سایت ادرس گوگل سرچ کنسول

۵ . ۱ . ۳ . واژه ها توقف

آخرین چیزی که شما در مورد پیوندهای یگانه برای درمان پلتفرم سئو  وردپرس انجام دهید، این است که کلمات توقفی را از ادرس سایت حذف کنید. کلماتی مثل “از” , “و” و در حالت انگلیسی مشابه “A”، and “” و غیره . در نسخه های ۱٫۱٫۶ و بالاتر افزونه یاست سئو به صورت پیش فرض این پیشه چهره می گیرد. و آدرس های شما از حالت زشتی به صورت ساده تبدیل می شود.
البته باید دقت داشته باشید اگر آدرس های پیشین شما با واژه ها زاید تنظیم شده و شما با آن آدرس لینک اخذ کرده اید بهتر است با استفاده از ریدارکت آن ها را به آدرس اصلی تان هدایت کنید.

۵ . ۲ . بهینه سازی عناوین شما برای سئو وب سایت

تگ عنوان جزو مهمترین عوامل قرار گرفتن شما در صفحه اول گوگل است که بدست موتورهای جستجو مورد توجه پیمان می‌گیرد و به آنها می‌گوید سایت شما آن صفحه مورد نظر درباره چه چیزی هست.  در نسخه ‌های کهن تر وردپرس به طور قبل فرض به عنوان ” اسم تارنگار نام ” یا ” عنوان پست ” نمایش دیتا می‌شود اما برای کسب رتبه بهتر است آن را تغییر دهید الی وب سایت شما بتواند رقابت کند و در صفحه اول گوگل ظاهر شود ولی لازم است این نکته را  مدنظر داشته باشید که برای هر صفحه بیشتر از یکبار آن را بکار نگیرید.
برای تغییر تگ عنوان من رهنمود می‌کنم از بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast seo برای آنالیز سئو سایتتان بهره‌گیری کنید.
برای تنظیمات عنوان دو نکته را دلخواه داشته باشید:
•    موتورهای جستجو به کلماتی که در ابتدای عنوان پیمان می گیرند وزن اکثریت می دهند ، طوری که اگر واژه ها کلیدی خود را در تقرب آغاز عنوان صفحه استفاده کنید به احتمال بسیار رتبه بهتری کسب می کنید
•    کسان هنگام روبرو شدن با صفحه نتایج جستجوی گوگل برای نخستین بار آغاز به اسکن نتایج می کنند و اگر کلمات کلیدی شما در ابتدای عنوان نما شود نتیجه بهتری دارد و بیشتر شکیبیدن دارد که روی لینک شما کلیک شود.

۵ . ۲ . ۱ . چطور عنوان ها را با استفاده از افزونه یاست سئو چک کنیم

دو بخش در این افزونه هستی دارد که می توانید عنوان ها را مهار کنید. اول از کل پس از نصب و فعال سازی این افزونه شما می توانید در پنل وردپرس به سرنوشت سئو بروید و این تنظیمات را اتمام دهید. از تقدیر  سئو وارد دسته عنوان ها و متاها بروید در انجا سرنوشت گوناگون برای تنظیمات صفحه را مشاهده می کنید.
در سرنوشت پست ها الگوی عنوان را به چهره پیش فرض با عبارت زیر را می بینید

اجرای آفیس 2015 با صفحه‌ خالی

همان‌طور که می‌دانید یکی از امکانات و تفاوت‌های بسیار مهم ویندوز 8 با نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل، بوت سریع آن است. بوت سریع یا همان Fast Startup که گاهی به آن بوت هیبریدی نیز گفته می‌شود، قابلیتی است که موجب می‌شود سیستم‌عامل پس از خاموش شدن یا ری‌استارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری شده و در اختیار شما قرار گیرد.

 

عملکرد این قابلیت بسیار شبیه همان عملکردی است که گزینه‌ Sleep در اختیار شما قرار می‌دهد. اما این عملکرد در نسخه‌ 8 و 1/8 و احتمالا نسخه‌های بعدی ویندوز، به‌صورت قابلیتی پیش‌فرض روی عملیات ری‌استارت و خاموش کردن دستگاه نیز فعال است و موجب می‌شود بوتی سریع در کمتر از چند ثانیه داشته باشید.

 

این قابلیت برای بسیاری از کاربران خوشایند است اما گاهی ممکن است بخواهید این قابلیت را غیرفعال کنید تا ویندوز رایانه‌ شما به‌طور کامل بوت شود. نیاز به این شرایط ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها، نصب سخت‌افزار جدید و شناساندن درایور مورد نظر به ویندوز است. گاهی کاربران این نسخه از ویندوز شکایت دارند که درایور سخت‌افزار جدید را نصب می‌کنند، اما پس از ری‌استارت یا خاموش و روشن کردن دستگاه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

 

همچنین ممکن است چاپگری را به فهرست چاپگرها اضافه کنید، اما در بخش Devices and Printers نام آن را مشاهده نکنید. این اعمال نشدن تغییرات به‌دلیل عملکرد بوت سریع و ساختار هیبریدی عملیات ری‌استارت یا خاموش شدن رایانه است. اگر شما نیز با این مشکلات مواجهید و می‌خواهید این قابلیت را به‌طور موقت یا دائم غیرفعال کنید یا چنانچه فکر می‌کنید این قابلیت در ویندوز شما فعال نیست و قصد دارید آن را فعال کنید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

 

غیرفعال کردن موقتی (روش اول)
1ـ برای آن‌که به‌صورت موقت و در شرایط نیاز قابلیت بوت سریع را غیرفعال کرده و بتوانید به‌صورت کامل رایانه را ری‌استارت یا خاموش کنید، می‌توانید از ترفند منوی Win+X کمک بگیرید.

 

2ـ برای استفاده از این ترفند کافی است هنگامی که قصد دارید رایانه را ری‌استارت یا خاموش کنید، روی لوگوی ویندوز در پایین سمت چپ، کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی به‌نمایش درآمده به منوی Shut Down مراجعه کرده و پس از آن یکی از گزینه‌های Shut Down یا Restart را انتخاب کنید.

 

غیرفعال کردن موقتی (روش دوم)
1ـ چنانچه به‌طور معمول از بالاسمت راست صفحه‌ شروع روی آیکون پاور کلیک کنید و در ادامه کلید Shift را پایین نگه‌داشته و روی گزینه‌های Shut Down یا Restart کلیک کنید نیز بوت، سریع غیرفعال شده و عملیات ری‌استارت یا خاموش کردن به‌طور کامل صورت می‌گیرد.

 

فعال و غیرفعال کردن دائمی (روش کلاسیک)
1ـ صفحه‌ شروع را باز کرده و در کادر جستجو عبارت po bu را وارد کنید.


2ـ از فهرست نتایج روی گزینه Change what the power buttons do کلیک کنید.

 

3ـ در پنجره‌ جدید روی لینک Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

 

4ـ اکنون چنانچه در بخش Shutdown settings علامت چک‌مارک گزینه‌ Turn on fast startup را فعال کنید، قابلیت بوت سریع فعال و چنانچه علامت چک‌مارک را بردارید، این قابلیت غیرفعال می‌شود.

 

توجه: در صورتی‌که گزینه‌ Turn on fast startup در بخش اشاره شده وجود ندارد به معنای غیرفعال بودن قابلیت بوت سریع است که دلیل آن نیز خاموش بودن قابلیت hibernate در ویندوز است. برای فعال‌سازی ابتدا ‌باید قابلیت hibernate را فعال کرده سپس طبق مراحل ذکر شده، علامت چک‌مارک گزینه‌ مورد نظر را فعال کنید.

 

فعال و غیرفعال کردن دائمی (هک رجیستری)
1ـ عبارت Regedit را در کادر جستجوی صفحه‌ شروع وارد کرده و با کلیک روی نتیجه‌ یافت شده، ویرایشگر رجیستری را اجرا کنید.

 

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM|CurrentControlSet|Control|Session Manager|Power

 

3ـ در سمت راست گزینه‌ HiberbootEnabled را پیدا کنید و درصورتی‌که این گزینه وجود ندارد آن را از نوع DWORD ایجاد کنید.

 

4ـ روی کلید HiberbootEnabled دوبار کلیک کرده و برای غیرفعال کردن بوت سریع مقدار صفر و برای فعال‌سازی مقدار 1 را به آن اختصاص دهید.

در نسخه‌های مختلف مجموعه نرم‌افزاری آفیس هنگامی که روی هریک از برنامه‌های Word، Excel یا PowerPoint دو بار کلیک می‌کنید، صفحه‌ای خالی از آن برنامه برای شما به‌ نمایش درمی‌آید.

 

این ساختار در نسخه‌ 2015 مجموعه آفیس کمی فرق کرده است، زیرا با اجرای هر یک از برنامه‌های این نسخه، صفحه‌ شروع یا همان Start Screen شامل فهرستی از اسناد و صفحات از پیش‌طراحی شده در الگوهای مختلف است که یکی از آنها نیز گزینه blank document به‌شمار می‌رود.

 

اگر شما نیز ترجیح می‌دهید بدون مشاهده‌ صفحه‌ شروع، یک صفحه‌ خالی جدید برایتان باز شود و از نرم‌افزار مورد نظر استفاده کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید تا Start Screen را غیرفعال کنید. (این روش در آفیس 2015 نسخه‌ مک قابل اجراست اما با کمی تغییرات در عنوان گزینه‌های اشاره شده در نسخه‌های دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.)

 

1ـ نرم‌افزار موردنظرتان را از مجموعه نرم‌افزاری آفیس اجرا کنید. (نرم‌افزار Word، Excel و PowerPoint)

 

توجه داشته باشید برای غیرفعال کردن صفحه‌ شروع در تمام این نرم‌افزارها ‌باید این عملیات را به ‌صورت مجزا در تمام آنها اجرا کنید.

 

2ـ روی لوگوی برنامه کلیک کرده و گزینه‌ Preferences را انتخاب کنید. (می‌توانید کلید Command را نیز از روی صفحه‌کلید فشار دهید)

 

استراتژی تاسیس یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با راه اندازی فروشگاهی که محصولات مختلفی به فروش می رساند،متفاوت می باشد.اگر می خواهید یک سوداگری انلاین تنها در دامنه کفش چرم مسیر بیندازید.سعی کنید در اسم گستره خود کلمه  کفش  را جای دهید.شما با این پیشه به موتور های جستجوگر می فهمانید که سوداگری انلاین شما در دامنه فروش کفش می باشد.اگر بردباری می دهید در اینده می خواهید سوداگری انلاین خویش را در موضوعات سایر اشاعه خواهید دهید، هنگام برگزیدن اسم برای حوزه فروشگاه اینرتنتی خود،از کلمات کلی و عام استفاده کنید

 

:نحوه برگزیدن درست ادرس( لینک) بخش بندی محصولات از نظر سئو

 


اگر مخاطبین شما فارسی خسارت و از کشور ایران هستند، می توانید عنوان هر دسته بندی را به چهره فارسی  عینا در ادرس صفحه همان دسته بندی درج کنید.اینکه عنوان دسته بندی شما به زبان پارسی  در لینک ادرس همان صفحه بیاید ،در اینده می تواند در لینک بیلدینگ بهتر و صحیح تر به شما کمک کند
:یک نمونه از نمایش ادرس درست برای هر تقسیم بندی

http://yourwebsite.ir/کفش چرم مردانه


دسته بندی درست محصولات

 

 


اگر امروز شما قالب فروشگاه تارنما خویش را بارگذاری کردید و تصمیم گرفتید محصولات خویش را در فروشگاه قرار دهید،قبل از هر چیز بخش بندی کلی محصولات  فروشگاه خویش را به طور ریزبین مشخص کنید.مثلا اگر پهنه کاری فروشگاه اینترنتی شما در باره  کفش چرم هست...باید دسته های (کفش چرم مردانه-کفش چرم زنانه-کفش چرم دخترانه-کفش چرم تبریز-کفش چرم مجلسی) و دیگر تقسیم بندی ها را از ایتدا مشخص کنید .فراموش نکنید که تمام بخش بندی محصولات شما باید از صفحه نخست فروشگاه اینترنتی شما قابل دسترسی باشن و بازدید کنندگان به راحتی بتوانند به قسمت مربوطه هدایت شوند.همچنین فراموش نکنید ، بعد از ایجاد بخش بندی های اصلی محصولات،به هیچ عنوان پروانه نخواهید داشت در اینده عنوان انها را تغییر دهید.شما باید به روابط بین خود و موتور های جستجوگر همانند گوگل ارج بگذارید،زمانی که تقسیم بندی شما با هر عنوان در موتور جستجوگر گوگل ایندکس شود،دیگر شما دستور تغییر عنوان ان  بخش را  نخواهید داشت

 

:استراتژی بالا بردن واژه ها کلیدی در فروشگاه اینترنتی و اهمیت ان در سئو

 

 


شما باید به ربات ها و اسپایدرهای موتورهای جستجوگر بفهمانید که موضوع فروشگاه اینترنتی شما چیست.از انجایی که در فروشگاه اینرتنتی، شما نمی توانید درونمایه غنی بسازید و همین مشکل یکتا از انگیزه ها بلند مدت بودن و سختی  سئو اختصاصی هر  فروشگاه اینرتنتی  می باشد،برا حل این مشکل شما باید از راه پیمان دادن واژه ها کلیدی خویش در عنوان عکس ها محصولات و همچنین  در دسته  توضیحات هر تصویر، چگالی واژه ها کلیدی کلی فروشگاه خود را بالا ببرید .مثلا اگر شما امروز می خواهید یک  کفش مردانه چرم در فروشگاه اینترنتی خویش قرار دهید،بهتر است به چهره زیر عمل کنید
CATعنوان محصول:کفش چرم مردانه مدل♦
CATبرچسب محصول:کفش چرم مردانه شیک مدل♦
یکی از بهترین مدل های فروشگاه ما می باشد CAT روشنگری تصویر محصول:کفش چرم مردانه مدل♦
توجه: حتما برای هر محصول فقط یک برچسب بزنید.و همیشه عنوان فرآورده باید با عنوان برچسب متفاوت باشد.برچسب ها در لینک جداگانه ای در موتورهای جستجوگر ایندکس می شوند و کوشش کنید بیش تر از یک برچسب کاربرد نکنید.موتور گوگل از اینکه با عنوان  و برچسب همانند یک محصول ، وارد یک صفحه شود متنفر است

:اهمیت نمایش تند محصولات و کارایی ان در سئو

 


همانطور که در تقسیم نخست سئو فروشگاهی میموس گفتیم،شما باید کاملا حواستان به سرعت بارگذاری محصولات فروشگاه باشد!!دقت کنید که نباید با افزایش تعداد محصولاتریا، سرعت لود شدن صفحات فروشگاه شما  پایین بیاید.در غیر اینصورت ضریب فرار فروشگاه شما افزایش خواهد داشت و همین ضریب فراربالا، رنک وب سایت شما را در موتور های جستجوگر و به خصوص گوگل کاهش خواهد داد.سعی کنید از نخست یک هاست باکیفیت انتخاب کنید،چون در غیر اینصورت فروشگاه اینترنتی شما در اینده ضربه بزرگواری  خواهد خورد


3ـ به بخش General بروید و علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Show Word Document Gallery when opening Word را غیرفعال کنید.

 

ـ در نرم‌افزار اکسل ‌باید گزینه‌ Open Workbook Gallery when opening Excel را غیرفعال کنید و در نرم‌افزار پاورپوینت نیز Show the Start screen when this application starts را غیرفعال کنید.

 

4ـ از صفحه‌ تنظیمات خارج شوید و بدون مشاهده‌ دوباره صفحه‌ شروع از نرم‌افزار استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین کارها در نسخه‌های مختلف ویندوز، افزودن میانبر برنامه‌ها به دسکتاپ بوده است.

 

همان‌طور که می‌دانید برای انجام این کار در هر بخشی بخصوص منوی استارت، روی آیکون برنامه موردنظر کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی باز شده به گزینه‌ Send to رفته و Desktop را انتخاب می‌کردید.

 

متاسفانه در ویندوز 8.1 با تغییراتی که در منوی استارت اعمال شده و پیدایش صفحه‌ شروع، گزینه‌ای برای افزودن میانبرهای موجود به دسکتاپ مشاهده نمی‌شود.

به این ترتیب یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای افزودن میانبر برنامه‌ها به دسکتاپ استفاده کنید، مراجعه به محل ذخیره‌سازی فایل اجرایی برنامه و طی مراحل کلیک راست همچون روال گذشته است. انجام این کار نیز برای بسیاری از کاربران دشوار است و دسترسی به محل ذخیره‌سازی و فایل اجرایی نرم‌افزارهایی همچون اتوکد، فتوشاپ و... ممکن است کمی دشوار باشد. دوست دارید به روشی بسیار ساده، میانبر هریک از برنامه‌های دلخواه خود را از صفحه‌ شروع به دسکتاپ اضافه کنید؟ از ترفند زیر کمک بگیرید:

روش اول: اجرای برنامه موردنظر
ـ برنامه‌ موردنظرتان را اجرا کنید.

ـ از نوار وظیفه‌ ویندوز (Taskbar) روی گزینه‌ اختصاص یافته به برنامه کلیک راست کرده، سپس کلید Shift را پایین نگه داشته و روی آیکون برنامه در پنجره‌ به‌نمایش درآمده دوباره کلیک راست کنید.

ـ اکنون به منوی Send to رفته و گزینه‌ Desktop را کلیک کنید.

روش دوم: میانبر نوار وظیفه
ـ در این روش باید ابتدا در صفحه‌ شروع روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و گزینه pin to taskbar را انتخاب کنید.

ـ پس از اضافه شدن میانبر برنامه به نوار وظیفه، بدون آن‌که آن را اجرا کنید کلید Shift را پایین نگه داشته و روی آیکون برنامه در نوار وظیفه کلیک راست کنید.

ـ در منوی به‌نمایش درآمده به گزینه‌ Send to مراجعه کرده و Desktop را کلیک کنید.

چنانچه شما نیز از جمله کاربران این سیستم‌عامل هستید و باتوجه به فرارسیدن سال نو، نگران دسترسی افراد غیرمجاز به رایانه و اطلاعات ذخیره شده در آن هستید، ممکن است به‌دنبال روشی برای جلوگیری از این نوع عبور از رمز سیستم‌عامل مک باشید. در این ترفند قصد داریم روش مسدودسازی این گذرگاه را به شما آموزش دهیم.

برای انجام این کار از دو روش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توانید استفاده کنید.

 

روش‌نرم‌افزاری استفاده از رمزنگاری FileVault است و روش سخت‌افزاری بهره‌مندی از رمز فریمور (Firmware) است.

رمزنگاری FileVault
1ـ به System Preferences بروید و روی Security & Privacy کلیک کنید.

2ـ تب FileVault را انتخاب کنید و پس از کلیک روی آیکون قفل از بخش پایین سمت چپ، یک نام کاربری و رمز دلخواه برای رمزنگاری اطلاعات انتخاب کنید.

3ـ در ادامه پس از اختصاص نام و رمز دلخواه روی Turn On FileVault کلیک کنید.

4ـ اکنون یک کلید ریکاوری در اختیار شما قرار می‌گیرد که در صورت نیاز به بازنشانی رمز عبور باید آن را در اختیار داشته باشید (بدون این کلید برداشتن رمزعبور و گذر از آن ممکن نیست). توجه داشته باشید حفاظت از این کلید ریکاوری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

پس از یک‌بار ری‌استارت کردن رایانه، عملیات رمزنگاری اطلاعات شما آغاز شده و می‌توانید بدون نگرانی از سیستم‌عامل مک و اطلاعات ذخیره شده در آن استفاده کنید.

رمز فریمور
در صورتی‌که اطلاعات شما به‌وسیله FileVault رمزنگاری شده باشد نیز ممکن است فردی لپ‌تاپ شما را دراختیار گرفته، به حالت ریکاوری وارد شود و بدون ورود به سیستم‌عامل، اطلاعات ذخیره شده در هارد‌دیسک را حذف و یک سیستم‌عامل جدید روی آن نصب کند.

در صورت انجام این کار، اطلاعات شما در اختیار فرد خرابکار قرار نگرفته، اما سارقان براحتی می‌توانند با نصب یک سیستم‌عامل جدید از رایانه‌ شما استفاده کنند و شما نمی‌توانید مانع انجام این کار شوید. در صورتی که می‌خواهید جلوی این کار سارقان را نیز بگیرید، می‌توانید از رمز فریمور کمک بگیرید.

رمز فریمور ابزاری برای رمزنگاری سخت‌افزاری است که هنگام دسترسی به محیط ریکاوری نیز رمز عبور را از کاربر درخواست می‌کند.

رایانه‌ خود را ری‌استارت کرده و با نگه‌داشتن کلیدهای Command-R به حالت ریکاوری وارد شوید.

از منوی ابزارهای او.اس.ایکس روی Utilities کلیک کرده و Firmware Password Utility را انتخاب کنید.

روی Turn On Firmware Password کلیک کرده و پس از تایپ رمز دلخـــواه خــــود روی Set Password کلیک کنید.

در نهایت روی Quit Firmware Password Utility کلیک کرده و از منوی اپل در بالا سمت چپ روی Restart کلیک کنید.

توجه داشته باشید در صورت فراموش کردن رمز فریمور، ‌باید به نزدیک‌ترین فروشگاه اپل استور بروید تا بتوانید رمز را ریست کنید.

همان‌طور که می‌دانید PDF یکی از رایج‌ترین فرمت‌ها برای انتقال فایل‌های متنی و اسناد از رایانه‌ای به رایانه‌ دیگر است که مهم‌ترین مشخصه‌ آن حفظ اطلاعات و الگوی طرح اولیه در تمام رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که به‌نمایش درمی‌آید.

تا چند سال پیش برای مشاهده‌ فایل‌های پی‌دی‌اف به ابزارهایی همچون Adobe Reader نیاز بود و برای ویرایش آنها نیز دو راه پیش‌رو داشتید؛ نخست این‌که با استفاده از نسخه‌ حرفه‌ای نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro آن را ویرایش کنید و دوم این‌که از فرد ایجاد کننده‌ فایل پی‌دی‌اف بخواهید فرمت قابل ویرایش آن را مانند فرمت Word در اختیار شما قرار دهد.

آیا می‌دانید امروزه بدون نیاز به نرم‌افزار ادوبی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Word در مجموعه آفیس 2013 فایل‌های پی‌دی‌اف را ویرایش کنید؟ پس اگر در ایام نوروز مسافرت هستید و قصد دارید فایل پی‌دی‌افی را که با ایمیل برایتان ارسال شده، کمی ویرایش کنید و آن را برای فرد دیگری بفرستید، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای دانلود نرم‌افزارهای مختلف، از مجموعه آفیس که روی بیشتر دستگاه‌های ویندوزی وجود دارد، کمک بگیرید.

 
نرم‌افزار Word را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی اصلی روی Open Other Documents کلیک کنید.

به محل ذخیره‌سازی فایل پی‌دی‌اف روی هارد‌دیسک بروید و آن را در برنامه فراخوانی کنید.

در این مرحله نرم‌افزار Word عملیات تبدیل محتوا به اطلاعات قابل ویرایش را آغاز می‌کند. (مدت زمان انجام این عملیات باتوجه به حجم محتوای فایل فراخوانی شده متغیر است)

پس از پایان عملیات تبدیل، با کلیک روی Enable Editing می‌توانید بخش‌های مختلف را ویرایش کرده و در نهایت نیز فایل مورد نظر را در قالب Word ذخیره کنید.

نکته: توجه داشته باشید گاهی تصاویر، پاراگراف‌ها یا برخی خصوصیات فایل پی‌دی‌اف بدرستی به اطلاعات قابل ویرایش تبدیل نمی‌شوند که این مشکل در بسیاری از نرم‌افزارهای تبدیل فایل‌های پی‌دی‌اف به محتوای قابل ویرایش وجود دارد. هرچه محتوای فایل‌تان زیاد باشد احتمال بروز این مشکل نیز بیشتر است. اما در حالت کلی بخش قابل توجهی از محتوای موجود به حالت ویرایش درآمده و می‌توانید براحتی در آنها تغییرات دلخواه را اعمال کنید.