قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اجرای آفیس 2015 با صفحه‌ خالی

همان‌طور که می‌دانید یکی از امکانات و تفاوت‌های بسیار مهم ویندوز 8 با نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل، بوت سریع آن است. بوت سریع یا همان Fast Startup که گاهی به آن بوت هیبریدی نیز گفته می‌شود، قابلیتی است که موجب می‌شود سیستم‌عامل پس از خاموش شدن یا ری‌استارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری شده و در اختیار شما قرار گیرد.

 

عملکرد این قابلیت بسیار شبیه همان عملکردی است که گزینه‌ Sleep در اختیار شما قرار می‌دهد. اما این عملکرد در نسخه‌ 8 و 1/8 و احتمالا نسخه‌های بعدی ویندوز، به‌صورت قابلیتی پیش‌فرض روی عملیات ری‌استارت و خاموش کردن دستگاه نیز فعال است و موجب می‌شود بوتی سریع در کمتر از چند ثانیه داشته باشید.

 

این قابلیت برای بسیاری از کاربران خوشایند است اما گاهی ممکن است بخواهید این قابلیت را غیرفعال کنید تا ویندوز رایانه‌ شما به‌طور کامل بوت شود. نیاز به این شرایط ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها، نصب سخت‌افزار جدید و شناساندن درایور مورد نظر به ویندوز است. گاهی کاربران این نسخه از ویندوز شکایت دارند که درایور سخت‌افزار جدید را نصب می‌کنند، اما پس از ری‌استارت یا خاموش و روشن کردن دستگاه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

 

همچنین ممکن است چاپگری را به فهرست چاپگرها اضافه کنید، اما در بخش Devices and Printers نام آن را مشاهده نکنید. این اعمال نشدن تغییرات به‌دلیل عملکرد بوت سریع و ساختار هیبریدی عملیات ری‌استارت یا خاموش شدن رایانه است. اگر شما نیز با این مشکلات مواجهید و می‌خواهید این قابلیت را به‌طور موقت یا دائم غیرفعال کنید یا چنانچه فکر می‌کنید این قابلیت در ویندوز شما فعال نیست و قصد دارید آن را فعال کنید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

 

غیرفعال کردن موقتی (روش اول)
1ـ برای آن‌که به‌صورت موقت و در شرایط نیاز قابلیت بوت سریع را غیرفعال کرده و بتوانید به‌صورت کامل رایانه را ری‌استارت یا خاموش کنید، می‌توانید از ترفند منوی Win+X کمک بگیرید.

 

2ـ برای استفاده از این ترفند کافی است هنگامی که قصد دارید رایانه را ری‌استارت یا خاموش کنید، روی لوگوی ویندوز در پایین سمت چپ، کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی به‌نمایش درآمده به منوی Shut Down مراجعه کرده و پس از آن یکی از گزینه‌های Shut Down یا Restart را انتخاب کنید.

 

غیرفعال کردن موقتی (روش دوم)
1ـ چنانچه به‌طور معمول از بالاسمت راست صفحه‌ شروع روی آیکون پاور کلیک کنید و در ادامه کلید Shift را پایین نگه‌داشته و روی گزینه‌های Shut Down یا Restart کلیک کنید نیز بوت، سریع غیرفعال شده و عملیات ری‌استارت یا خاموش کردن به‌طور کامل صورت می‌گیرد.

 

فعال و غیرفعال کردن دائمی (روش کلاسیک)
1ـ صفحه‌ شروع را باز کرده و در کادر جستجو عبارت po bu را وارد کنید.


2ـ از فهرست نتایج روی گزینه Change what the power buttons do کلیک کنید.

 

3ـ در پنجره‌ جدید روی لینک Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

 

4ـ اکنون چنانچه در بخش Shutdown settings علامت چک‌مارک گزینه‌ Turn on fast startup را فعال کنید، قابلیت بوت سریع فعال و چنانچه علامت چک‌مارک را بردارید، این قابلیت غیرفعال می‌شود.

 

توجه: در صورتی‌که گزینه‌ Turn on fast startup در بخش اشاره شده وجود ندارد به معنای غیرفعال بودن قابلیت بوت سریع است که دلیل آن نیز خاموش بودن قابلیت hibernate در ویندوز است. برای فعال‌سازی ابتدا ‌باید قابلیت hibernate را فعال کرده سپس طبق مراحل ذکر شده، علامت چک‌مارک گزینه‌ مورد نظر را فعال کنید.

 

فعال و غیرفعال کردن دائمی (هک رجیستری)
1ـ عبارت Regedit را در کادر جستجوی صفحه‌ شروع وارد کرده و با کلیک روی نتیجه‌ یافت شده، ویرایشگر رجیستری را اجرا کنید.

 

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM|CurrentControlSet|Control|Session Manager|Power

 

3ـ در سمت راست گزینه‌ HiberbootEnabled را پیدا کنید و درصورتی‌که این گزینه وجود ندارد آن را از نوع DWORD ایجاد کنید.

 

4ـ روی کلید HiberbootEnabled دوبار کلیک کرده و برای غیرفعال کردن بوت سریع مقدار صفر و برای فعال‌سازی مقدار 1 را به آن اختصاص دهید.

در نسخه‌های مختلف مجموعه نرم‌افزاری آفیس هنگامی که روی هریک از برنامه‌های Word، Excel یا PowerPoint دو بار کلیک می‌کنید، صفحه‌ای خالی از آن برنامه برای شما به‌ نمایش درمی‌آید.

 

این ساختار در نسخه‌ 2015 مجموعه آفیس کمی فرق کرده است، زیرا با اجرای هر یک از برنامه‌های این نسخه، صفحه‌ شروع یا همان Start Screen شامل فهرستی از اسناد و صفحات از پیش‌طراحی شده در الگوهای مختلف است که یکی از آنها نیز گزینه blank document به‌شمار می‌رود.

 

اگر شما نیز ترجیح می‌دهید بدون مشاهده‌ صفحه‌ شروع، یک صفحه‌ خالی جدید برایتان باز شود و از نرم‌افزار مورد نظر استفاده کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید تا Start Screen را غیرفعال کنید. (این روش در آفیس 2015 نسخه‌ مک قابل اجراست اما با کمی تغییرات در عنوان گزینه‌های اشاره شده در نسخه‌های دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.)

 

1ـ نرم‌افزار موردنظرتان را از مجموعه نرم‌افزاری آفیس اجرا کنید. (نرم‌افزار Word، Excel و PowerPoint)

 

توجه داشته باشید برای غیرفعال کردن صفحه‌ شروع در تمام این نرم‌افزارها ‌باید این عملیات را به ‌صورت مجزا در تمام آنها اجرا کنید.

 

2ـ روی لوگوی برنامه کلیک کرده و گزینه‌ Preferences را انتخاب کنید. (می‌توانید کلید Command را نیز از روی صفحه‌کلید فشار دهید)

 

استراتژی تاسیس یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با راه اندازی فروشگاهی که محصولات مختلفی به فروش می رساند،متفاوت می باشد.اگر می خواهید یک سوداگری انلاین تنها در دامنه کفش چرم مسیر بیندازید.سعی کنید در اسم گستره خود کلمه  کفش  را جای دهید.شما با این پیشه به موتور های جستجوگر می فهمانید که سوداگری انلاین شما در دامنه فروش کفش می باشد.اگر بردباری می دهید در اینده می خواهید سوداگری انلاین خویش را در موضوعات سایر اشاعه خواهید دهید، هنگام برگزیدن اسم برای حوزه فروشگاه اینرتنتی خود،از کلمات کلی و عام استفاده کنید

 

:نحوه برگزیدن درست ادرس( لینک) بخش بندی محصولات از نظر سئو

 


اگر مخاطبین شما فارسی خسارت و از کشور ایران هستند، می توانید عنوان هر دسته بندی را به چهره فارسی  عینا در ادرس صفحه همان دسته بندی درج کنید.اینکه عنوان دسته بندی شما به زبان پارسی  در لینک ادرس همان صفحه بیاید ،در اینده می تواند در لینک بیلدینگ بهتر و صحیح تر به شما کمک کند
:یک نمونه از نمایش ادرس درست برای هر تقسیم بندی

http://yourwebsite.ir/کفش چرم مردانه


دسته بندی درست محصولات

 

 


اگر امروز شما قالب فروشگاه تارنما خویش را بارگذاری کردید و تصمیم گرفتید محصولات خویش را در فروشگاه قرار دهید،قبل از هر چیز بخش بندی کلی محصولات  فروشگاه خویش را به طور ریزبین مشخص کنید.مثلا اگر پهنه کاری فروشگاه اینترنتی شما در باره  کفش چرم هست...باید دسته های (کفش چرم مردانه-کفش چرم زنانه-کفش چرم دخترانه-کفش چرم تبریز-کفش چرم مجلسی) و دیگر تقسیم بندی ها را از ایتدا مشخص کنید .فراموش نکنید که تمام بخش بندی محصولات شما باید از صفحه نخست فروشگاه اینترنتی شما قابل دسترسی باشن و بازدید کنندگان به راحتی بتوانند به قسمت مربوطه هدایت شوند.همچنین فراموش نکنید ، بعد از ایجاد بخش بندی های اصلی محصولات،به هیچ عنوان پروانه نخواهید داشت در اینده عنوان انها را تغییر دهید.شما باید به روابط بین خود و موتور های جستجوگر همانند گوگل ارج بگذارید،زمانی که تقسیم بندی شما با هر عنوان در موتور جستجوگر گوگل ایندکس شود،دیگر شما دستور تغییر عنوان ان  بخش را  نخواهید داشت

 

:استراتژی بالا بردن واژه ها کلیدی در فروشگاه اینترنتی و اهمیت ان در سئو

 

 


شما باید به ربات ها و اسپایدرهای موتورهای جستجوگر بفهمانید که موضوع فروشگاه اینترنتی شما چیست.از انجایی که در فروشگاه اینرتنتی، شما نمی توانید درونمایه غنی بسازید و همین مشکل یکتا از انگیزه ها بلند مدت بودن و سختی  سئو اختصاصی هر  فروشگاه اینرتنتی  می باشد،برا حل این مشکل شما باید از راه پیمان دادن واژه ها کلیدی خویش در عنوان عکس ها محصولات و همچنین  در دسته  توضیحات هر تصویر، چگالی واژه ها کلیدی کلی فروشگاه خود را بالا ببرید .مثلا اگر شما امروز می خواهید یک  کفش مردانه چرم در فروشگاه اینترنتی خویش قرار دهید،بهتر است به چهره زیر عمل کنید
CATعنوان محصول:کفش چرم مردانه مدل♦
CATبرچسب محصول:کفش چرم مردانه شیک مدل♦
یکی از بهترین مدل های فروشگاه ما می باشد CAT روشنگری تصویر محصول:کفش چرم مردانه مدل♦
توجه: حتما برای هر محصول فقط یک برچسب بزنید.و همیشه عنوان فرآورده باید با عنوان برچسب متفاوت باشد.برچسب ها در لینک جداگانه ای در موتورهای جستجوگر ایندکس می شوند و کوشش کنید بیش تر از یک برچسب کاربرد نکنید.موتور گوگل از اینکه با عنوان  و برچسب همانند یک محصول ، وارد یک صفحه شود متنفر است

:اهمیت نمایش تند محصولات و کارایی ان در سئو

 


همانطور که در تقسیم نخست سئو فروشگاهی میموس گفتیم،شما باید کاملا حواستان به سرعت بارگذاری محصولات فروشگاه باشد!!دقت کنید که نباید با افزایش تعداد محصولاتریا، سرعت لود شدن صفحات فروشگاه شما  پایین بیاید.در غیر اینصورت ضریب فرار فروشگاه شما افزایش خواهد داشت و همین ضریب فراربالا، رنک وب سایت شما را در موتور های جستجوگر و به خصوص گوگل کاهش خواهد داد.سعی کنید از نخست یک هاست باکیفیت انتخاب کنید،چون در غیر اینصورت فروشگاه اینترنتی شما در اینده ضربه بزرگواری  خواهد خورد


3ـ به بخش General بروید و علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Show Word Document Gallery when opening Word را غیرفعال کنید.

 

ـ در نرم‌افزار اکسل ‌باید گزینه‌ Open Workbook Gallery when opening Excel را غیرفعال کنید و در نرم‌افزار پاورپوینت نیز Show the Start screen when this application starts را غیرفعال کنید.

 

4ـ از صفحه‌ تنظیمات خارج شوید و بدون مشاهده‌ دوباره صفحه‌ شروع از نرم‌افزار استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین کارها در نسخه‌های مختلف ویندوز، افزودن میانبر برنامه‌ها به دسکتاپ بوده است.

 

همان‌طور که می‌دانید برای انجام این کار در هر بخشی بخصوص منوی استارت، روی آیکون برنامه موردنظر کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی باز شده به گزینه‌ Send to رفته و Desktop را انتخاب می‌کردید.

 

متاسفانه در ویندوز 8.1 با تغییراتی که در منوی استارت اعمال شده و پیدایش صفحه‌ شروع، گزینه‌ای برای افزودن میانبرهای موجود به دسکتاپ مشاهده نمی‌شود.

به این ترتیب یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای افزودن میانبر برنامه‌ها به دسکتاپ استفاده کنید، مراجعه به محل ذخیره‌سازی فایل اجرایی برنامه و طی مراحل کلیک راست همچون روال گذشته است. انجام این کار نیز برای بسیاری از کاربران دشوار است و دسترسی به محل ذخیره‌سازی و فایل اجرایی نرم‌افزارهایی همچون اتوکد، فتوشاپ و... ممکن است کمی دشوار باشد. دوست دارید به روشی بسیار ساده، میانبر هریک از برنامه‌های دلخواه خود را از صفحه‌ شروع به دسکتاپ اضافه کنید؟ از ترفند زیر کمک بگیرید:

روش اول: اجرای برنامه موردنظر
ـ برنامه‌ موردنظرتان را اجرا کنید.

ـ از نوار وظیفه‌ ویندوز (Taskbar) روی گزینه‌ اختصاص یافته به برنامه کلیک راست کرده، سپس کلید Shift را پایین نگه داشته و روی آیکون برنامه در پنجره‌ به‌نمایش درآمده دوباره کلیک راست کنید.

ـ اکنون به منوی Send to رفته و گزینه‌ Desktop را کلیک کنید.

روش دوم: میانبر نوار وظیفه
ـ در این روش باید ابتدا در صفحه‌ شروع روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و گزینه pin to taskbar را انتخاب کنید.

ـ پس از اضافه شدن میانبر برنامه به نوار وظیفه، بدون آن‌که آن را اجرا کنید کلید Shift را پایین نگه داشته و روی آیکون برنامه در نوار وظیفه کلیک راست کنید.

ـ در منوی به‌نمایش درآمده به گزینه‌ Send to مراجعه کرده و Desktop را کلیک کنید.

چنانچه شما نیز از جمله کاربران این سیستم‌عامل هستید و باتوجه به فرارسیدن سال نو، نگران دسترسی افراد غیرمجاز به رایانه و اطلاعات ذخیره شده در آن هستید، ممکن است به‌دنبال روشی برای جلوگیری از این نوع عبور از رمز سیستم‌عامل مک باشید. در این ترفند قصد داریم روش مسدودسازی این گذرگاه را به شما آموزش دهیم.

برای انجام این کار از دو روش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توانید استفاده کنید.

 

روش‌نرم‌افزاری استفاده از رمزنگاری FileVault است و روش سخت‌افزاری بهره‌مندی از رمز فریمور (Firmware) است.

رمزنگاری FileVault
1ـ به System Preferences بروید و روی Security & Privacy کلیک کنید.

2ـ تب FileVault را انتخاب کنید و پس از کلیک روی آیکون قفل از بخش پایین سمت چپ، یک نام کاربری و رمز دلخواه برای رمزنگاری اطلاعات انتخاب کنید.

3ـ در ادامه پس از اختصاص نام و رمز دلخواه روی Turn On FileVault کلیک کنید.

4ـ اکنون یک کلید ریکاوری در اختیار شما قرار می‌گیرد که در صورت نیاز به بازنشانی رمز عبور باید آن را در اختیار داشته باشید (بدون این کلید برداشتن رمزعبور و گذر از آن ممکن نیست). توجه داشته باشید حفاظت از این کلید ریکاوری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

پس از یک‌بار ری‌استارت کردن رایانه، عملیات رمزنگاری اطلاعات شما آغاز شده و می‌توانید بدون نگرانی از سیستم‌عامل مک و اطلاعات ذخیره شده در آن استفاده کنید.

رمز فریمور
در صورتی‌که اطلاعات شما به‌وسیله FileVault رمزنگاری شده باشد نیز ممکن است فردی لپ‌تاپ شما را دراختیار گرفته، به حالت ریکاوری وارد شود و بدون ورود به سیستم‌عامل، اطلاعات ذخیره شده در هارد‌دیسک را حذف و یک سیستم‌عامل جدید روی آن نصب کند.

در صورت انجام این کار، اطلاعات شما در اختیار فرد خرابکار قرار نگرفته، اما سارقان براحتی می‌توانند با نصب یک سیستم‌عامل جدید از رایانه‌ شما استفاده کنند و شما نمی‌توانید مانع انجام این کار شوید. در صورتی که می‌خواهید جلوی این کار سارقان را نیز بگیرید، می‌توانید از رمز فریمور کمک بگیرید.

رمز فریمور ابزاری برای رمزنگاری سخت‌افزاری است که هنگام دسترسی به محیط ریکاوری نیز رمز عبور را از کاربر درخواست می‌کند.

رایانه‌ خود را ری‌استارت کرده و با نگه‌داشتن کلیدهای Command-R به حالت ریکاوری وارد شوید.

از منوی ابزارهای او.اس.ایکس روی Utilities کلیک کرده و Firmware Password Utility را انتخاب کنید.

روی Turn On Firmware Password کلیک کرده و پس از تایپ رمز دلخـــواه خــــود روی Set Password کلیک کنید.

در نهایت روی Quit Firmware Password Utility کلیک کرده و از منوی اپل در بالا سمت چپ روی Restart کلیک کنید.

توجه داشته باشید در صورت فراموش کردن رمز فریمور، ‌باید به نزدیک‌ترین فروشگاه اپل استور بروید تا بتوانید رمز را ریست کنید.

همان‌طور که می‌دانید PDF یکی از رایج‌ترین فرمت‌ها برای انتقال فایل‌های متنی و اسناد از رایانه‌ای به رایانه‌ دیگر است که مهم‌ترین مشخصه‌ آن حفظ اطلاعات و الگوی طرح اولیه در تمام رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که به‌نمایش درمی‌آید.

تا چند سال پیش برای مشاهده‌ فایل‌های پی‌دی‌اف به ابزارهایی همچون Adobe Reader نیاز بود و برای ویرایش آنها نیز دو راه پیش‌رو داشتید؛ نخست این‌که با استفاده از نسخه‌ حرفه‌ای نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro آن را ویرایش کنید و دوم این‌که از فرد ایجاد کننده‌ فایل پی‌دی‌اف بخواهید فرمت قابل ویرایش آن را مانند فرمت Word در اختیار شما قرار دهد.

آیا می‌دانید امروزه بدون نیاز به نرم‌افزار ادوبی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Word در مجموعه آفیس 2013 فایل‌های پی‌دی‌اف را ویرایش کنید؟ پس اگر در ایام نوروز مسافرت هستید و قصد دارید فایل پی‌دی‌افی را که با ایمیل برایتان ارسال شده، کمی ویرایش کنید و آن را برای فرد دیگری بفرستید، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای دانلود نرم‌افزارهای مختلف، از مجموعه آفیس که روی بیشتر دستگاه‌های ویندوزی وجود دارد، کمک بگیرید.

 
نرم‌افزار Word را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی اصلی روی Open Other Documents کلیک کنید.

به محل ذخیره‌سازی فایل پی‌دی‌اف روی هارد‌دیسک بروید و آن را در برنامه فراخوانی کنید.

در این مرحله نرم‌افزار Word عملیات تبدیل محتوا به اطلاعات قابل ویرایش را آغاز می‌کند. (مدت زمان انجام این عملیات باتوجه به حجم محتوای فایل فراخوانی شده متغیر است)

پس از پایان عملیات تبدیل، با کلیک روی Enable Editing می‌توانید بخش‌های مختلف را ویرایش کرده و در نهایت نیز فایل مورد نظر را در قالب Word ذخیره کنید.

نکته: توجه داشته باشید گاهی تصاویر، پاراگراف‌ها یا برخی خصوصیات فایل پی‌دی‌اف بدرستی به اطلاعات قابل ویرایش تبدیل نمی‌شوند که این مشکل در بسیاری از نرم‌افزارهای تبدیل فایل‌های پی‌دی‌اف به محتوای قابل ویرایش وجود دارد. هرچه محتوای فایل‌تان زیاد باشد احتمال بروز این مشکل نیز بیشتر است. اما در حالت کلی بخش قابل توجهی از محتوای موجود به حالت ویرایش درآمده و می‌توانید براحتی در آنها تغییرات دلخواه را اعمال کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.