قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کارت حافظه گوشی‌ها هم باید مطابق شبکه 5G باشد

به گزارش ایسنا، کنگره جهانی موبایل ( MWC ) ۲۰۱۹ بارسلون که بزرگترین رویداد مربوط به گجت های هوشمند و جدیدترین دستاوردهای صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود، حالا میزبان رونمایی شرکت‌های مختلف از محصولات جدیدی است که نظر و توجه کاربران و علاقمندان به فناوری را به سمت و سوی خود جلب کرده است.

 

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کارت‌های حافظه میکرو اس دی جدیدی پرده‌برداری و معرفی شده است که سرعت تبادل اطلاعات آن بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی موجود در بازار است. این محصول علاوه بر سرعت بالای انتقال اطلاعات، مصرف باتری بسیار کمتری نیز دارد و این بدان معناست که کاربران در صورت استفاده از این کارت حافظه جدید، قادر خواهند بود بدین ترتیب از باتری دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند خود بیشتر محافظت کنند.

 

به نظر می‌رسد حالا با توجه به گسترش محبوبیت فناوری شبکه اینترنت 5G، حافظه‌های جانبی برای تبادل اطلاعات با حجم بالا نیاز به سرعت بسیار بیشتری خواهند داشت و حالا شرکت‌های مختلف در راستای توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت 5G به معرفی و توسعه کارت‌های حافظه جانبی پرداخته‌اند.

 

شبکه اینترنت ۵G که پیش‌تر به عقیده کارشناسان و تحلیلگران به‌عنوان یکی از ترندهای اصلی سال جاری میلادی معرفی شده بود، حالا به عاملی برای رقابت تنگاتنگ میان غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است و آنها به شدت در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازند. کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

 

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.


به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت و استقبال بی نظیر کاربران و علاقمندان به محصولات فناوری و گجت های هوشمند همچون ساعت هوشمند، حالا به نظر می‌رسد که اپل به عنوان توسعه دهنده و تولیدکننده ساعت‌های هوشمند اپل واچ، در نظر دارد تا قابلیت جدیدی را به ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ بیفزاید تا بدین ترتیب میزان و کیفیت خواب کاربرانشان را ردیابی کرده و به آنها خدمات جدیدی را در زمینه پیگیری وضعیت سلامتی و میزان و کیفیت خوابشان ارائه بدهد.

 

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، اپل واچ که یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، میزبان قابلیت‌های جدید و منحصربفردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد از وضعیت سلامتی خود همچون تپش قلب، فشار خون، میزان خوراکی و کالری‌های دریافتی و همچنین میزان ورزش و تعداد گام‌های برداشته شده خود باخبر شوند.

 

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار، اپل به عنوان توسعه دهنده ساعت‌های هوشمند اپل واچ قصد دارد که قابلیت جدید ردیابی وضعیت و کیفیت خواب را به آن اضافه کند تا نظر و رضایت کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

به گزارش مهر به نقل از مشبل، ساعت یادشده دارای صفحه نمایشگر باریک ولی بزرگی است که می توان آن را تا صدهزار بار خم کرد و از طریق امکان مشاهده آلبوم عکس ها، انواع عکس و فیلم و غیره نیز با کیفیتی مناسب وجود دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ساعت مچی

این ساعت که نوبیا آلفا نام دارد دارای نمایشگری ۴ اینچی و OLED است که به دور مچ دست بسته می شود و از انعطاف کافی و سازگاری با مچ دست نیز برخوردار است. نکته جالب در مورد این ساعت قاب فلزی، حسگرهای لرزشی و دوربین هایی در دو سمت راست و چپ ساعت یادشده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ساعت مچی

ساعت یادشده با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه نیز سازگاری داشته و با حرکات دست نیز قابل کنترل است. از آن می توان برای چت ویدئویی با استفاده از برنامه هایی مانند وی چت، بررسی وضعیت سلامت و برنامه ریزی تمرینات ورزشی با استفاده از حسگرهای های مختلف و غیره استفاده کرد.

 

با لمس نمایشگر این ساعت و بالا و پایین کردن آن می توان به برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف و همین طور تنظیمات این ساعت دسترسی داشت.

 

ساعت یادشده مجهز به پردازنده Snapdragon Wear ۲۱۰۰، یک گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۵۰۰ میلی آمپری است. قیمت این ساعت که در ابتدای بهار به بازار می آید ۵۱۰ دلار است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگر مردم می‌خواستند بهبود تنها یکی از جنبه‌های یک گوشی هوشمند را انتخاب کنند، قطعاً افزایش طول عمر باتری انتخاب اول بسیاری از مردم بود.

 

در کنگره جهانی موبایل بارسلونا که اکنون در حال برگزاری است، شرکت "انرجایزر"(Energizer) با همکاری شرکت "آونیر تله‌کام"(Avenir Telecom) یک موبایل جدید را معرفی کرده که تقریباً مشکل باتری را حل کرده است. در این همکاری وظیفه ساخت باتری به عهده انرجایزر و ساخت گوشی هوشمند بر عهده آونیر بوده است.

 

موبایل "P18K Pop" باتری بسیار بزرگی با ظرفیت عجیب ۱۸ هزار میلی آمپر ساعتی دارد که ظاهراً تخلیه شارژش چند هفته طول می‌کشد.

 

البته در کنار این مزیت یک عیب بزرگ نیز دارد و آن شکل آجرگونه این موبایل است. چرا که باتری آن با چنین ظرفیتی اندازه بزرگی هم دارد و این باعث شده تا این گوشی به شکل عجیبی حجیم باشد. "P18K Pop" تقریباً به اندازه سه آیفون ضخامت دارد.

 

برای مقایسه ظرفیت باتری این گوشی با گوشی‌های پرچمدار کنونی باید گفت که ظرفیت باتری همه پرچمدارهای کنونی بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است حتی نزدیک به گوشی جدید انرجایزر نیز نیست.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,انرجایزر

طبق گفته سازندگان، این گوشی قدرت کافی برای ۹۰ ساعت مکالمه مداوم، ۱۰۰ ساعت پخش موسیقی و یا دو روز کامل تماشای ویدئو را داراست. این شرکت وعده داده است که این گوشی در صورت استفاده عادی چند هفته نیاز به شارژ پیدا نکند.

 

لاز به ذکر است که ضخامت این گوشی ۱۸ میلی‌متر است. در حالی که پرچمداران مدرن معمولاً ضخامتی بین ۷ تا ۸ میلی‌متر دارند.

 

موبایل "P18K Pop" فارغ از باتری، ویژگی‌های خوب دیگری نیز دارد. برای مثال طبق مد امسال دارای پنج دوربین است که سه تای آنها در پشت گوشی تعبیه شده و دو دوربین نیز به صورت کشویی بالای گوشی قرار داده شده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,انرجایزر

دوربین اصلی عقب ۱۲ مگاپیکسلی است که توسط دو دوربین ۵ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود تا عمق میدان مناسب را ارائه دهد.

 

ترجیح داده شده است تا دوربین سلفی نیز همانطور که در دستگاه‌های اوپو و شیائومی دیده می‌شود به جای تعبیه در بالای صفحه نمایش داخل گوشی قرار گیرد تا در صورت دلخواه از بالای گوشی بیرون بیاید. دو دوربین جلو نیز کیفیت ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی دارند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,انرجایزر

صفحه نمایش این گوشی ۶.۲ اینچی است که قابلیت ارائه کیفیت فول اچ‌دی را دارد.

 

این گوشی عجیب دارای رم ۶ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است.

 

جی تی متریکس (gtmetrix) چیست و چرا باید متعلق به استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بریم سراغ جی تی متریکس و ببینیم چیه و کدوم یکی از نیازهای ما در وب رو تامین میکنه میخوایم در مورد سرعت سایت بهتون اطلاعاتی رو بدیم باما به اتفاق باشید.


احتمالا براتون پیش اومده توی گوگل پیگیری مطلبی باشید، وارد سایتی بشید و چشم براه بارگذاری یا لود صفحه باشید اما هرچی منتظر میمونید می بینید صفحه سایت بالا نمیاد یا نصفه و نیم بالا میاد و هنوز مرورگر درحال بارگذاری سایت هست.

عصبانی می شید و فورا دکمه برگشت مرورگر رو میزنید و به سایت دیگه ای در نتایج گوگل مراجعه می کنید.


به طور کلی به مدت سررسید بارگذاری یا لود یک سایت، سرعت سایت میگن که هرچی این سرعت اغلب باشه بازدید کنندگان اغلب و راضی تری داره.


همین اول راه بگم اگر شما سایتی ندارید و منظور ایجاد سایت رو هم ندارید این مطلب به کار شما نمیاد و ما هم هدف نداریم وقت با ارزش شما رو بگیریم فلذا تصمیم با شماست که از سایت بیرون بشید یا تا منتهی همراه ما باشید و چیزی به اطلاعاتتون اضافه بشه


جی تی متریکس (gtmetrix)  ابزاری آنلاینه که بدست شرکت های ذیل گردآور گوگل و یاهو به طور مشترک طراحی و ایجاد شده.


این افزار سایت شما رو رسیدگی و تجزیه و تحلیل میکنه، دشواری ها سایت شما رو پیدا میکنه و بهتون آگاهی میده تا شما با دونستن مشکل سایتتون به راحتی این مشکلات رو حل کنید. مانند این میمونه که شما وقتی میرید مهمونی نمیدونید چه وسایلی کجا پیمان دارن اما وقتی خونه خودتون هستید میدونید کدوم وسایل کجا پیمان دارن. در فضای وب هم درسته سایت از آن شماست ولی آیا کدنویسی بلدید یا بهتر بگم چیزی از کدهای قالب سایتتون میفهمید؟


اکثر مدیران سایت ها از کدنویسی و کدهای قالب سایتشون چیزی نمیدونن دست موزه جی تی متریکس (gtmetrix) به شما کمک میکنه که بدونید مشکل سایت و قالبتون کجاست و چرا سرعت سایتتون پایینه. جالبه بدونید حتی کدنویس ها و استادان سئو هم از جی تی متریکس بهره‌گیری میکنن که این نشون میده چقدر این آلت دقیق و چیره دست شغل می‌کنه.


جی تی متریکس سه نسخه هست که برای سه گروه طراحی شده:


کاربران مهمان

کاربرانی که عضو سایت میشن

کاربرانی که عضو سایت میشن و عضویت ویژه خریداری میکنن

اصلا نگران نباشید حتی نسخه کاربران مهمان هم به شما خیلی کمک میکنه و دشواری ها سایت شما رو بطور ریزبین اطلاع میده، نسخه های 2 و 3 به ترتیب برای کاربران خیلی حرفه ای و استادان کدنویس و سئو طراحی شده


جی تی متریکس چطوری مشکلات سایت ما رو پیدا میکنه؟

هاست سایت جی تی متریکس در مملکت کانادا قرار داره وقتی شما وارد این سایت می شید، آدرس سایتتون رو وارد می کنید و دکمه Analyze میزنید، به طور قبل فرض آدرس سایت شما در کامپیوتر ای که مرورگرش گوگل کروم یا فایرفاکس هست و در مملکت کانادا قرارداره مفتوح میشه و رباتی کدهای سایت شما رو میخونه، مشکلاتی که در کدها هست رو جمع آوری میکنه و برای شما ارسال میکنه.


این فرایند مربوط به زمانی هست که شما به عنوان کاربر مهمان سایت خودتون رو رسیدگی کنید اگر در این سایت عضو بشید امکانات خیلی بیشتری رو این سایت در اختیارتون میگذاره به طور نمونه میتونید تعیین کنید سایتتون از کدوم کشور، با چه سرعت اینترنتی و با چه مرورگری مفتوح بشه!

در بخش کاربرانی که عضو شده اند سه مرورگر هستی داره که میتونید ازش بهره‌گیری کنید


مرورگر گوگل کروم (دسکتاپ)

مرورگر فایرفاکس (دسکتاپ)

مرورگر گوگل کروم (گوشی اندرویدی سامسونگ گلکسی نکسوس)

کشور هایی که میتونید گزینش کنید که سایتتون از اون مملکت رسیدگی بشه:


ونکور/ کانادا

سائو پائولو / برزیل

سیدنی / استرالیا

بمبئی / هند

لندن / انگلستان

هنگ کنگ / چین

دالاس / تکزاس / آمریکا

سرعت هایی که میتونید انتخاب کنید تا سایتتون با اون سرعت اینترنت باز بشه:


20.5 مگ

5.1 مگ

LTE

2G

3G

و…

و کلی امکانات دیگه، این فقط نسخه کاربرانی که در سایت عضو میشن هست و نسخه عضویت گزیده تر خیلی حرفه ای تر هست ولی پیشنهاد می کنم عضویت اخص رو تهیه نکنید چون این نسخه برای کاربرانی هست که یا کارشون سئو و کدنویسی هست و یا سایت ابهت دارند و خودشون کدنویس و سئو پیشه هستند.


شما با خوندن این مطلب یادگرفتید که چطوری بفهمید سایتتون سخت داره یا نه، سایت وطن وردپرس بسته آموزشی کاملی برای شما تعبیه کرده که میتونید با دید و یادگرفتن اون دشواری ها قالب و سایت خودتون رو خودتون برطرف کنید و بازدید کنندگان و خریداران خوشنود تری داشته باشید.


دونکته جالب درمورد جی تی متریکس:


آیا میدونستید سایت جی تی متریکس در هر 24 ساعت به طور میانگین 312000 سایت را رسیدگی و موشکافی میکنه؟


آیا میدونستید بیشترین 45 درصد بازدیدکنندگان این سایت ایرانیان هستند؟


اما چطور باید این خطا ها را رفع کنیم؟

بررسی و حل بنیادی هر کدام از این خطاها ملزم به اتمام تنظیمات ٬ نصب پلاگین ها و سپریدن تغییراتی در وبسایت شماست. وانگهی سرویس جی تی متریکس حائز سیستم رتبه دهی است که از A الی F به وبسایت شما رتبه سرعت خواهد داد. این رتبه دهی در دو دسته pagespeed که مربوط به سرعت وبسایت شماست و YSlow (که چرایی افت سرعت وبسایت شما را بیان می کند) به سایت شما نسبت دیتا می شود. فلذا باید سعی نماییم در هر دو دسته رتبه A یا B را کسب کنیم. مثل تصویر زیر:


میهن وردپرس در جی تی متریکس

تاثیر سرعت سایت در سئو

علاوه بر این گرد از فاکتور های اساسی سئو از نظر گوگل٬ سرعت لود وبسایت شماست. گوگل عملا با تاسیس سرویس pagespeed insights تاکید بر اهمیت سرعت وبسایت ها در سئو دارد و نظر به اینکه گوگل خواستار راحتی کاربر جستجوگر و رسیدن به بهترین نتیجه در سریعترین موعد ممکن است٬ بی گمان وبسایت هایی با سرعت لود بالاتر را در صدر نتایج خویش نمایش خواهد داد.


تاثیر سرعت سایت در سئو

در این تعلیم چه می کنیم؟

در آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس٬ بصورت کاملا عملی یک وبسایت را از عقیده سرعت بهینه خواهیم کرد. در ابتدای آموزش ٬ وبسایت باره نظر رتبه F را در gtmetrix کسب کرده و مدت سررسید لود کامل وبسایت ۱۳ ثانیه بود! اما پس از سپریدن موارد لازم این وبسایت به رتبه A قبض و مدت موعد لود آن به ۴ ثانیه کاهش یافت! یعنی تنها با صرف کمتر از ۱ ساعت وقت توانستیم ۹ ثانیه در مفتوح شدن هر صفحه صرفه جویی کنیم. حال اگر این وبسایت فقط ۱۰۰۰ تن بازدید کننده در روز داشته باشد و هر کاربر ۱۰ صفحه از وبسایت را مفتوح کند در نهایت روزانه ۹۰۰۰۰ ثانیه در وقت کاربران سایتمان صرفه جویی کرده ایم! این یعنی بهبود تجربه کاربری!

سازندگان هنوز قیمتی برای P18K Pop مشخص نکرده‌اند اما می‌گویند که فروش آن از فصل تابستان(در نیم‌کره شمالی) آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری با بهره‌گیری از بدافزارهای مختلف درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

 

بر اساس آمارهای منتشر شده، میزان حملات سایبری و هک در دو سال گذشته، آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

 

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ میلادی کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

 

با اینکه حملات سایبری و بدافزاری بسیاری تاکنون در جهان رخ داده است و خیل عظیمی از کاربران را تاکنون با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی محققان و پژوهشگران امنیتی نشان می‌دهد که هجوم بدافزارهای خطرناک در سال ۲۰۱۹ میلادی بسیار چشمگیر خواهد بود و بدون شک به رکوردی بی سابقه و کم نظیر در طول تاریخ دست پیدا خواهد کرد.

 

حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی شرکت مک‌آفی به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان و ارائه دهندگان نرم افزارهای آنتی‌ویروس در جهان، منتشر شده است که نشان می‌دهد بدافزارهای مخرب و خطرناک در سال جاری میلادی به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران بسیاری نیز بدین ترتیب قربانی حملات سایبری، بدافزاری و تروجان ها خواهند شد و هکرها و مجرمان سایبری نیز قادر خواهند بود به حجم زیادی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

 

بر اساس همین گزارش که در وب سایت سی نت آمده است، کیفیت و قدرت تروجان‌هایی که حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری و پرداخت‌های الکترونیکی آنها را مورد هجوم قرار می‌دهد، افزایش قابل توجهی یافته است

 

به علاوه، تعداد بدافزارهای موجود در اپلیکیشن های استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده نیز افزایش قابل توجهی یافته است به گونه‌ای که هکرها و مجرمان سایبری به منظور کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، به طراحی و تعبیه این ارز رمزها در اپلیکیشن و وب سایت‌های مختلف اقدام کنند.

 

این شرکت همچنین عنوان "سال حضور بدافزارها در همه جا" را به سال ۲۰۱۹ میلادی اختصاص داده است و به طور کلی پیش بینی کرده است که بدافزارها به میزان قابل توجه و کم سابقه‌ای رشد و افزایش پیدا خواهند کرد.

 

کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت مک‌آفی همچنین در این گزارش خاطرنشان کرده اند که یکی از دلایلی که بدافزارها در سال جاری میلادی رشد بیشتری خواهند کرد و حملات بدافزاری و سایبری رکورد خواهد زد، وفور گجت های هوشمند متصل به اینترنت خانگی همچون ساعت هوشمند و اسپیکرهای هوشمند است.

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، این دو نوت بوک میت بوک ۱۳ و ۱۴ نام دارند، هر دو وزن کمی داشته و برای جلب نظر مخاطبان عام طراحی و تولید شده اند.

 

در این نوت بوک ها از نمایشگرهایی با قابلیت مشاهده تمام صفحه با هر زاویه نگاه به نمایشگر، پردازنده های قدرتمند و بدنه مقاوم استفاده شده است. سازگاری کامل با رایانه های شخصی برای اتصال و تبادل فایل ها با سرعت بالا از جمله دیگر ویژگی های این دو نوت بوک است.

 

میت بوک ۱۴ با تنها ۴.۹ میلیمتر ضخامت یکی از تولیدات خوش ساخت هواوی است که نمایشگر آن ۹۰ درصد از قاب جلویی نوت بوک را پوشانده است. البته نسبت پخش تصاویر در این نوت بوک ۳ به ۲ و نه ۱۶ به ۹ است. دقت نمایشگر نوت بوک یادشده ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن برابر با ۱۸۵ پیکسل در هر اینچ است.

 

نمایشگر هر دو نوت بوک به صورت لمسی طراحی شده و آنها قابلیت دریافت فرامین را در صورت لمس همزمان ده نقطه از نمایشگر دارند. میت بوک ۱۴ با ابعاد ۳۰۷.۵ در ۲۲۳.۸ در ۱۵.۹ میلیمتر تنها ۱.۴۹ کیلوگرم وزن دارد. پردازنده نسل هشتم  Intel Core i۷-۸۵۶۵U، پردازنده گرافیکی  NVIDIA GeForce MX ۲۵۰  و ۲ گیگابایت وی رم  GDDR۵ از جمله ویژگی های این نوت بوک است. در این نوت بوک از فناوری خنک کننده فین فن ۲ هم استفاده شده و مدت زمان شارژ باتری آن ۱۵ ساعت است.

 

در مدل ۱۳ اینچی از کارت گرافیک ضعیف تر NVIDIA GeForce MX۱۵۰  استفاده شده است. عرضه عمومی این نوت بوک ها در ابتدای بهار انجام خواهد شد و قیمت آنها هم هنوز اعلام نشده است.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، شرکت میکرون نخستین کارت حافظه میکرو اس دی خود با ظرفیت یک ترابایت برای استفاده در گوشی ها و تبلت ها را روانه بازار کرده است. این کارت حافظه با عنوان microSDXC UHS-I اولین کارت حافظه جهان است که در آن از فناوری ناند QLC برای افزایش سرعت قرائت و دسترسی به اطلاعات استفاده شده است. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,حافظه میکرو

کارت حافظه یادشده از قابلیت و توانایی بالایی برای اجرای سریع انواع بازی های نصب شده بر روی خود برخوردار است. این کارت حافظه در ظرفیت های مختلفی از 128 گیگابایت تا یک ترابایت عرضه می شود و با استفاده از آن می توان 40 ساعت فیلم ویدئویی فوق دقیق اچ دی آر یا هزاران عکس با کیفیت 40 مگاپیکسل را ذخیره کرد.

 

سرعت قرائت اطلاعات از طریق این حافظه 100 مگابایت در ثانیه و سرعت نگارش اطلاعات بر روی آن  95 مگابایت در ثانیه است و از نمایش فیلم های فوق دقیق اچ دی آر پشتیبانی می کند.

 

قرار است این کارت حافظه در سه ماهه دوم سال 2019 عرضه شود، اما قیمت مدل های مختلف آن هنوز اعلام نشده است.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، سونی یک هدفون بی سیم منحصر به فرد عرضه کرد که صداهای مزاحم محیطی را حذف می کند تا فرد تنها به صدای موسیقی در حال پخش گوش کند. این هدفون حذف کننده اصوات مزاحم محیطی WI-C600N  نام دارد و کیفیت صدای در حال پخش را نیز به میزان چشمگیری ارتقا می بخشد.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون

 

 

حذف اصوات مزاحم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خاص این هدفون صورت می گیرد که باعث می شود فرد هیچ صدای مزاحمی جز موسیقی در حال پخش را نشنود.

 

این فناوری موجب می شود تا اگر فردی حتی در شلوغ ترین و پرازدحام ترین نقاط نیز در حال رفت و آمد بود، صداهای مزاحم اطراف خود را نشنود و بتواند به خوبی تمامی اجزای موسیقی در حال پخش را درک کند.

 

البته کاربر می تواند با فعال کردن حالت آمبیانس محیطی میزان کمی از صدای محیط اطراف را بشنود در جلوی وقوع حادث ناگهانی را بگیرد و در صورت لزوم از تلاش دیگر افراد برای گفتگو با خود مطلع شود. تغییر حالت هدفون از این حالت به سکوت کامل به سادگی و با فشار تنها یک دکمه انجام می شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,هدفون

هدفون یادشده مجهز به یک فناوری اختصاصی دیگر موسوم به دی اس ای ای نیز هست که باعث می شود ارتقای کیفیت فایل های صوتی فشرده و دارای کیفیت پایین نیز ممکن شود تا کاربر با کیفیت بالاتری به محتوای این فایل ها گوش دهد.

 

این هدفون تنها 34 گرم وزن دارد و عمر باتری آن در صورت فعال کردن فناوری حذف اصوات مزاحم 7.5 ساعت و بدون آن 6.5 ساعت است. قیمت این هدفون که به زودی به بازار می آید 155 دلار است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.