قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۱۷ ترفند جالب و کاربردی ایکس‌باکس وان

بسیاری از صاحبان ایکس‌باکس وان از قابلیت‌های متنوع این کنسول خبر ندارند و عمدتا فقط برای بازی کردن از آن استفاده می‌کنند. اما این کنسول از تعداد زیادی قابلیت جالب توجه بهره می‌برد. در ادامه به تعدادی از این قابلیت‌ها و مشخصه‌های جذاب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

گرفتن اسکرین‌شات و ضبط ویدیو

برای گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط ویدیو در کنسول ایکس‌باکس وان، کافی است دکمه‌ی ایکس‌باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید و سپس برای گرفتن اسکرین‌شات بر دکمه‌ی Y و برای ضبط ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای بر دکمه‌ی X ضربه بزنید. اگر به دنبال ضبط ویدیوهای طولانی‌تری هستید، باید در همان منو گزینه‌ی View را انتخاب کنید و روانه‌ی بخش Game DVR شوید. اگر هم از هدست یا کینکت استفاده می‌کنید، برای چنین کاری می‌توانید از دستیار مجازی «کورتانا» (Cortana) بهره ببرید و با گفتن عباراتی مانند take a screenshot یا record that چنین کارهایی را انجام دهید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

بسیاری از صاحبان ایکس‌باکس وان از قابلیت‌های متنوع این کنسول خبر ندارند

 

پین کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها

استفاده از قابلیت پین کردن یک راه عالی برای دسترسی آسان به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردعلاقه است. برای این کار، وارد منوی Games & Apps شوید و بعد از انتخاب بازی یا اپلیکیشن موردنظر، دکمه‌ی Menu کنترلر را فشار دهید و گزینه‌ی Pin را انتخاب کنید.

 

صحبت با کورتانا

همانند ویندوز ۱۰، در ایکس‌باکس وان هم می‌توانید از دستیار مجازی کورتانا استفاده کنید. برای ارتباط شفاهی با کورتانا، ابتدا باید هدست یا کینکت را به این کنسول وصل کنید. از میان قابلیت‌های این دستیار مجازی، می‌توان به امکان باز کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، گرفتن اسکرین‌شات و جستجو در وب اشاره کرد.

 

پیگیری Achievementها

برای پیگیری Achievement بازی‌ها، دکمه‌ی ایکس‌باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید و سپس برای مشاهده‌ی میزان پیشرفت به تب Achievements مراجعه کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 

همچنین در این قسمت می‌توانید قابلیت Achievement Tracker را فعال کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که در حین انجام بازی از میزان پیشرفت برای به دست آوردن یک Achievement خاص خبردار شوید.

 

آنلاین شدن مخفیانه

اگر نمی‌خواهید کسی از آنلاین شدن شما با خبر شود، می‌توانید به‌صورت مخفیانه آنلاین شوید. برای این کار بر دکمه‌ی ایکس‌باکس ضربه بزنید و بعد از باز کردن بخش My Profile، گزینه‌ی Appear Offline را انتخاب کنید.

 

استفاده از پس‌زمینه‌ی سفارشی

اگر به دنبال شخصی‌سازی هرچه بیشتر محیط ایکس‌باکس وان هستید، می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. برای چنین کاری به بخش Settings، سپس All Settings و بعد Personalization و color & background مراجعه کنید و درنهایت گزینه‌ی My Background را انتخاب کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

استفاده از پس‌زمینه‌ی سفارشی در ایکس باکس وان

 

در این قسمت می‌توانید از اسکرین‌شات‌ها یا تصاویر بازشده‌ی مربوط به Achievementها استفاده کنید یا اینکه با استفاده از فلش مموری USB عکس موردنظر خود را به کنسول منتقل کنید.

 

تغییر تصویر پروفایل

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، با نصب جدیدترین نسخه‌ی بتای برنامه‌ی Xbox app می‌توانید تصویر پروفایل خود را تغییر دهید. البته در خود ایکس‌باکس هم می‌توان چنین کاری را انجام داد ولی ما در اینجا می‌خواهیم روش مربوط به ویندوز ۱۰ را توضیح دهیم. بعد از نصب برنامه، آن را باز کنید و بعد از کلیک کردن بر گزینه‌ی پروفایل در گوشه‌ی چپ بالای صفحه، بر تصویر پروفایل کلیک کنید.

 

اگر به‌جای تصویر پروفایل از آواتار استفاده می‌کنید، ابتدا باید بر Switch to Gamerpic کلیک کنید و درنهایت با انتخاب choose a custom picture می‌توانید تصویر موردنظر خود را به‌عنوان تصویر جدید پروفایل انتخاب کنید. البته باید بگوییم که اندازه‌ی تصویر موردنظر حداقل باید ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ باشد و همچنین قبل از نمایش در پروفایل باید به تایید مایکروسافت برسد.

 

شخصی‌سازی آواتار

آواتار نماد دیجیتالی کاربر محسوب می‌شود و می‌توان آن‌ها را تا حد ممکن شخصی‌سازی کرد. برای این کار، در منوی Games & Apps اپلیکیشن Xbox Avatars را باز کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

آواتار نماد دیجیتالی کاربر محسوب می‌شود و می‌توان آن‌ها را تا حد ممکن شخصی‌سازی کرد

 

در آنجا می‌توانید تغییرات زیادی را بر آواتار خود اعمال کنید. اگر هم به دنبال تغییرات جذاب‌تری هستید، باید به فروشگاه آواتار مراجعه کنید و با صرف هزینه، اقلام موردنظر خود را بخرید.

 

استفاده از game hubs

یکی از بخش‌های جالب‌توجه ایکس‌باکس وان، بخش game hubs است. کاربران در این بخش می‌توانند به تمام اطلاعات مرتبط با بازی موردنظر خود دست پیدا کنند. برای ورود به این بخش، ابتدا روانه‌ی آیکون بازی موردنظر خود شوید و سپس با فشردن دکمه‌ی Menu در کنترلر، گزینه‌ی Go to game hub را انتخاب کنید. در این قسمت علاوه بر مشاهده‌ی گروه‌های مرتبط با آن بازی، می‌توانید دستاوردهایتان را با دوستانتان مقایسه کنید.

 

تغییر کارکرد دکمه‌ها

کنسول ایکس‌باکس وان همانند پلی‌استیشن ۴، از قابلیت تغییر کارکرد دکمه‌های کنترلر پشتیبانی می‌کند. برای این کار، ابتدا به منوی Games & Apps مراجعه کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 مشخصات ایکس باکس وان

 

بعد از باز کردن اپلیکیشن Xbox Accessories می‌توانید کنترلر موردنظر خود را انتخاب کنید و درنهایت کارکرد دکمه‌ها را تغییر دهید. اگر از دسته‌ی Elite Wireless Controller استفاده می‌کنید، می‌توانید حساسیت «استیک‌ها» (Sticks) و شدت ویبره را هم تغییر دهید.

 

افزایش حافظه‌ی داخلی

اگر نگران کمبود حافظه‌ی داخلی هستید، می‌توانید با استفاده از هاردهای اکسترنال حافظه‌ی کنسول را افزایش دهید. همه‌ی هاردهای اکسترنالی که حداقل از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و پورت USB 3.0 بهره می‌برند، با این کنسول سازگار هستند.

 

استریم بازی‌ها به ویندوز ۱۰

کنسول ایکس‌باکس وان از قابلیت استریم بازی‌ها به کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مجهز به ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 

برای این کار باید برنامه‌ی Windows Xbox را در گجت موردنظر نصب کنید. البته توجه داشته باشید که انجام چنین کاری تنها در شبکه‌ی داخلی امکان‌پذیر است.

 

انتخاب حالت برق‌رسانی

با فعال کردن حالت instant-on، کنسول در عرض ۲ ثانیه روشن می‌شود و به‌روزرسانی‌های مربوط به بازی‌ها و نرم‌افزارهای سیستم هم به‌طور خودکار دانلود می‌شوند. برای فعال کردن این حالت، به بخش Settings و سپس Power & Startup و بعد Power Mode & Startup مراجعه کنید و گزینه‌ی Instant-On را انتخاب کنید. البته انتخاب این حالت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و اگر به دنبال صرفه‌جویی در مصرف برق هستید، گزینه‌ی Energy Saving را انتخاب کنید.

 

اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰

ایکس‌باکس وان از بیش از ۳۰۰ عنوان بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ پشتیبانی می‌کند. برای اجرای این بازی‌ها، کافی است دیسک اصل بازی موردنظر را وارد کنسول کنید. این کنسول تنها به بررسی دیسک و تایید محتوای آن می‌پردازد.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

ترفندهای ایکس‌باکس وان

 

محتوای اصلی از سرورهای مایکروسافت دانلود می‌شود و از طریق هارد درایو کنسول شما به اجرا درمی‌آید. اگر هم در اکانت خود صاحب نسخه‌ی دیجیتالی این بازی‌های سازگار هستید، با مراجعه به بخش Games & Apps و سپس انتخاب گزینه‌ی Ready to Install، می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

 

پخش موسیقی در پس‌زمینه

اگر در هنگام اجرای بازی‌ها خواستار پخش آهنگ‌های خاصی هستید، می‌توانید از این قابلیت ایکس‌باکس وان بهره ببرید. ابتدا یکی از اپلیکیشن‌های سازگار با این قابلیت-مانند Groove، Pandora یا iHeartRadio-را باز کنید.

 

مشخصات ایکس باکس وان, قابلیت‌های ایکس‌باکس وان

 

سپس آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید و درنهایت روانه‌ی بازی موردنظر شوید. با این کار در هنگام انجام بازی، آهنگ‌های موردعلاقه‌ی شما در پس‌زمینه‌ی بازی پخش می‌شوند.

 

مشخص کردن دوستان موردعلاقه

با استفاده از این قابلیت می‌توانید دوستان خود را اولویت‌بندی کنید. برای این کار، ابتدا روانه‌ی پروفایل دوستان خود شوید و بعد از انتخاب Change Friendship، گزینه‌ی مربوط به Favorites را فعال کنید. با انجام این کار، شما از آنلاین شدن این دوستان باخبر می‌شوید و همچنین اسامی آن‌ها همیشه در بالای لیست دوستان شما قرار می‌گیرد.

 

استفاده از اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس

اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس یک اپلیکیشن بسیار مفید محسوب می‌شود که در پلتفرم‌های اندروید و iOS به‌صورت رایگان عرضه شده است.

امروزه در دنیای مجازی و واقعی، انگلیسی اصلی‌ترین زبان ارتباطی به شمار می‌آید و این ارتباط در اکثر مواقع از طریق نوشتار انجام می‌شود. 

چه بخواهید پستی را در شبکه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی به اشتراک بگذارید و چه مقاله‌ای را به چاپ برسانید، باید سوادِ نوشتن به این زبان را بدانید. سواد خواندن و درک مطالب در سطح پایه‌ای آن‌چنان سخت نیست، ولی اگر بخواهیم روراست باشیم، نوشتن یک متن صحیح انگلیسی از نظر قواعد نگارشی واقعا دردسر است! در این مطلب قصد داریم ابزارهایی را معرفی کنیم که این فرآیند را کمی آسان‌تر می‌کنند. البته واضح است که این ابزارها جایگزین یادگیری انگلیسی نمی‌شوند، اما کمک بسیار خوبی برای نوشتن صحیح خواهند بود.

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

از سرویس گرمرلی در قالب افزونه‌های فایرفاکس و کروم و به‌صورت آنلاین بهره‌مند شوید

 

Grammarly

با حدود 10 میلیون کاربر، Grammarly را به جرأت می‌توان یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های بررسی متن‌های انگلیسی دانست. این محبوبیت نه فقط به دلیل رایگان بودن، بلکه به دلیل این است که گرمرلی یک سر و گردن از دیگر سرویس‌های مشابه بهتر است!

گرمرلی همان‌طور از نامش پیداست، بر پایه تصحیح ایرادات دستور زبانی ایجاد شده و قدرت آن در تشخیص این اشکالات بسیار بالاست. با استفاده از این ابزار خیالتان از بابت برطرف کردن اشکالات اساسی املایی و دستور زبان راحت خواهد بود.

 

تنوع راهکارها از دیگر نقاط قوت این سرویس به حساب می‌آید. با ساخت یک حساب کاربری می‌توانید از سرویس گرمرلی در قالب افزونه‌های فایرفاکس و کروم، نرم‌افزارهای ویندوز و مک و حتی به‌صورت آنلاین بهره‌مند شوید. به همه اینها اضافه کنید کیبورد اندروید گرمرلی را تا متوجه شوید این شرکت فکر همه جا را کرده است!

 

گرمرلی در حالت رایگان تنها ایرادات اساسی دستور‌زبانی و املایی را می‌گیرد، اما نسخه پریمیوم آن متون را از نظر ساختار جملات، بهبود لغات، استایل متن بر اساس زمینه آن و همچنین کپی‌کاری بررسی می‌کند. این سرویس از طریق وبسایت آن (grammarly.com) قابل دسترسی است.

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

ProWritingAid

سرویس ProWritingAid از دیگر سرویس‌های چک متن انگلیسی است که جذابیت‌های فراوانی دارد. بخصوص برای کسانی مثل تولیدکنندگان محتوا یا نویسندگان که فراتر از ایرادات به کیفیت نوشته خود هم اهمیت می‌دهند.

 

ProWritingAid علاوه بر گزارش اشکالات دستوری و املایی، با بررسی متن از نظر ساختاری سعی می‌کند مانند یک معلم زبان به بهبود سطح کیفی نوشتار هم کمک کند. مواردی چون تکرار کلمات، لغات کلیشه‌ای، جملات طولانی و 20 مورد دیگر نکاتی هستند که این سرویس در متن آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد! ProWritingAid مانند گرمرلی کپی‌کاری را نیز چک می‌کند.

 

اما بزرگ‌ترین ایراد این ابزار محدودیت‌های آن در حالت رایگان است. در این نسخه تنها می‌توانید هر بار 500 کلمه را چک کنید و مجاز به استفاده از برنامه‌های دسکتاپ یا افزونه‌های ارائه‌ شده نیستید. ابزار آنلاین ProWritingaid در سایت آن یعنی prowritingaid.com وجود دارد.

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

GingerSoftware

GingerSoftware Grammer Checker یکی دیگر از ابزارهای بسیار خوب چک متون برای ایرادات دستوری و املایی است. این سرویس شاید در حالت پایه مثل ابزارهای مشابه به نظر برسد، اما مزیت آن علاوه بر قدرت تشخیص، مترجمی است که همراه با نرم‌افزار آن ارائه می‌شود و به شما اجازه می‌دهد میان 40 زبان مختلف ترجمه انجام دهید و تعریف کلمات را در دیکشنری همراهش نیز مشاهده کنید.

 

امکانات نسخه رایگان GingerSoftware که برای کامپیوتر و مرورگرها عرضه شده است، به همین موارد ختم می‌شود، اما اگر حاضر باشید نسخه پریمیوم آن را بخرید، ویژگی‌های جالبی مانند پیشنهاد ساختار بهتر جملات، تحلیل ایرادات و کمک به بهبود آنها و همچنین نسخه موبایل آن برای اندروید و iOS را نیز خواهید داشت. نرم‌افزار GingerSoftware را می‌توانید از سایت آن، gingersoftware.com دانلود کنید. اگر می‌خواهید کارکرد آن را تست کنید، در این آدرس این امکان تعبیه شده است:

gingersoftware.com/grammarcheck

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

Paper Rater

Paper Rater برخلاف دیگر سرویس‌ها مبنای کارش را براساس بررسی و نمره‌دهی به سطح یک متن گذاشته که البته در ضمن این کار، چک املایی، گرامری و همچنین تقلب (Plagiarism) را هم انجام می‌دهد! در این سرویس که به‌صورت آنلاین در آدرس paperrater.com/free_paper_grader ارائه می‌شود، متن موردنظرتان را آپلود کرده و سطحی که این متن در آن نوشته شده (از کلاس اول تا دکترا) را نیز تنظیم می‌کنید.

 

همچنین می‌توانید تعیین کنید که نوع این نوشته چیست: داستان، نامه، سخنرانی یا انواع دیگر. حال با کلیک روی دکمه Get Report، گزارشی از نکات و اشکالات متن دریافت می‌کنید که بسته به سطح متن و نوع آن خواهد بود.

در این سرویس اگر بخواهید می‌توانید چک تقلب یا کپی‌کاری را هم روی متن انجام دهید. البته این چک بدان معنا نیست که متن شما کپی است، بلکه اگر 10 میلیارد متنی را که روی سرورهای این سایت وجود دارد در نظر بگیرید، یک متن متفاوت و اصل کمی نایاب خواهد بود!

 

سرویس‌ بررسی متن‌ انگلیسی, سرویس گرمرلی

 

After the Deadline

AftertheDeadline با نام عجیب و جالبش (پس از سررسید) دست‌پخت شرکت Autamattic است. Automattic را شاید به اسم نشناسید، اما نام محصول دیگر آنها را حتما شنیده‌اید: Wrodpress، بزرگ‌ترین پلتفرم بلاگ در دنیا! سرویس چک متون AftertheDeadline که از آدرس PolishMyWriting.com قابل‌دسترسی است، بسیار ساده و بدون هیچ زرق و برقی طراحی شده است: یک قسمت در وسط صفحه که متن را در آن می‌اندازید و دکمه Check Writing، همین.

 

اما نگذارید سادگی این سرویس فریبتان بدهد. با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به ساخت حساب کاربری یا دانلود نرم‌افزار به‌سرعت ایرادات املایی، دستوری و حتی پیشنهادهای ساختاری (Style Suggestion) را در متن‌تان دریافت کنید. همان‌طور که اسم این سرویس می‌رساند، وقتی عجله دارید و سررسید مطلب فرارسیده است، بهترین گزینه می‌تواند ساده‌ترین آن باشد!

 

فارسی و دیگر زبان‌ها

ابزارهایی که در متن معرفی کردیم، همگی برای بررسی و چک متون به زبان انگلیسی بود، اما زبان‌های دیگر چطور؟ برای زبان فارسی، افزونه «ویراستیار» برای مایکروسافت Word یکی از ابزارهای بسیار خوب برای چک ایرادات املایی و ویرایشی است. این افزونه قابلیت‌های متنوعی مثل اصلاح تکرار کلمه، تبدیل حروف عربی یا حتی تبدیل اعداد را دارد. یکی دو سایت هم برای اصلاح ایرادات ویرایشی متون فارسی وجود دارد که متأسفانه کارکرد آنها با مشکل مواجه است. بنابراین در حال حاضر بهترین گزینه همان ویراستیار است.

 

در مورد زبان‌هایی مثل فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی، برای هر کدام سایت‌های مخصوصی می‌توانید پیدا کنید، اما اگر بخواهید چک کردن همه آنها را یکجا داشته باشید، می‌توانید سراغ سایت languagetool.org بروید که یکی از قوی‌ترین سایت‌ها در این زمینه است و امکان بررسی نوشتار در بیش از 25 زبان مختلف را دارد. علاوه بر این، سایت onlinecorrection.com هم سرویس ساده و سرراستی است که علاوه بر انگلیسی، بررسی متون را به هشت زبان دیگر از جمله فرانسوی، ایتالیایی و حتی پرتغالی و روسی نیز انجام می‌دهد.


تلگرام با در دسترس قرار دادن پیام رسان محبوبش برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و مک، کاربران زیادی را به خودش جذب کرده و همین موضوع هم باعث دو چندان شدن محبوبیت آن شده است. در این مطلب می‌خواهیم نحوه کار با تلگرام در کامپیوتر را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

 

دسترسی به تلگرام در کامپیوتر توسط دو روش مختلف و به آسانی امکان پذیر بوده و هر کدام ویژگی‌های خاصی را به کاربر ارایه می‌دهند. در ادامه شما را با این دو روش مختلف استفاده از تلگرام در کامپیوتر آشنا می‌کنیم.

 

استفاده از تلگرام تحت وب

شاید یکی از سریع‌ترین و همچنین آسان‌ترین راه‌ها برای دسترسی به حساب تلگرام، استفاده از نسخه تحت وب آن باشد. با استفاده از این نسخه، نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن خاصی در در کامپیوتر نبوده و دسترسی به تمامی ویژگی‌ها به کمک مرورگر وب انجام می‌پذیرد. برای استفاده از تلگرام در کامپیوتر با استفاده از مرورگر، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

وارد صفحه تلگرام تحت وب شوید.

در صفحه باز شده و در باکس اول، کشور Iran را انتخاب کرده و سپس شماره تلفن همراه خود را بدون 09 ابتدایی، وارد کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

تلگرام تحت وب 

 

بر روی دکمه“Next” موجود در بخش بالایی کلیک کرده و با نمایش پیغام، گزینه “OK” را انتخاب کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

استفاده از تلگرام بر روی کامپیوتر 

 

منتظر بمانید تا کدی از طرف تلگرام برای شما ارسال گردد. با وارد نمودن کد در باکس مربوطه و کلیک بر روی “Next”، وارد حساب کاربر خود می‌شوید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

تلگرام دسکتاپ

 

با واردن شدن به حساب خود در تلگرام، یک رابط کاربری تقریبا مشابه به نسخه موبایل دیده می‌شود که در سمت چپ، لیست‌ چت‌های شما و کانال‌های‌تان قرار گرفته و شما می‌توانید با کلیک بر روی هرکدام به صفحه مربوط به هریک دسترسی پیدا کنید. با وارد شدن به صفحه چت، امکان ارسال پیام، ایموجی، استیکر، فایل‌های GIF، صدای ضبط شده و فایل‌های مختلف برای کاربر وجود دارد.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

با کلیک بر روی آیکون آپشن که در بالا سمت چپ قرار گرفته، نوار جدیدی باز می‌شود که از آن‌ جا می‌توانید به مخاطبین، تنظیمات، ساخت گروه جدید و اطلاعات پایه برنامه دسترسی داشته باشید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 کار با تلگرام در کامپیوتر

 

در منوی Settings هم شاهد قرار گیری کنترل دریافت اعلانات، تغییر زبان، مدیریت دستگاه‌های فعال و دیگر تنظیمات مربوطه هستیم.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

آموزش تلگرام کامپیوتر

 

برای استفاده از تلگرام در نسخه تحت وب، به موارد زیر توجه کنید:

ارسال کد تاییدیه ورود به دو صورت توسط پیام تلگرامی و یا پیامک انجام می‌شود.

در این نسخه از تلگرام، تعدادی از قابلیت‌ها مانند ویدیو مسیج، ساخت کانال و تماس صوتی در دسترس کاربر نیست.

دقت کنید پس از هر بار استفاده از تلگرام، حتما از طریق بخش تنظیمات، حساب خود را Log Out کنید. در صورت خارج نشدن از حساب، افراد دیگر با وارد شدن به صفحه نسخه تحت وب تلگرام، به حساب‌تان دسترسی خواهند داشت.

 

استفاده از نرم افزارهای نسخه دسکتاپ تلگرام

یکی دیگر از روش‌های دستیابی به تلگرام در کامپیوتر، استفاده از اپلیکیشن مخصوص این پیام رسان بوده که به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های مختلف در دسترس است.

 

برای استفاده از اپ تلگرام دسکتاپ مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

اپ تلگرام را که برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک موجود بوده، دانلود کنید.

برنامه را اجرا کرده و در صفحه اول بر روی دکمه “START MESSAGING” کلیک کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

استفاده از تلگرام بر روی کامپیوتر

 

با انتخاب کشور ایران، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و “Next” را انتخاب نمایید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

کد تاییدیه ارسالی تلگرام را وارد کرده و بر روی “Next” کلیک کنید.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

آموزش تلگرام کامپیوتر

 

با پایان این مراحل، حساب کاربری شما در تلگرام دسکتاپ فعال می‌شود. در این نسخه از تلگرام به تعداد بیشتری از قابلیت‌ها نسبت به نسخه تحت وب دسترسی دارید و همچنین رابط کاربری آن شباهت بیشتری به تلگرام موبایل دارد.

 

در صفحه اصلی لیست چت‌ها نمایان است که با کلیک بر روی هر یک می‌توانید به صفحه مربوط به آن وارد شده و شروع به چت کنید. با وارد شدن به صفحه چت در این نسخه از تلگرام، باکس نوشتن پیام در کنار آیکون ایموجی و ارسال فایل دیده می‌شود. در این بخش امکان ارسال ایموجی، استیکر و فایل GIF وجود دارد.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

علاوه بر این‌ها در تلگرام دسکتاپ بر خلاف نسخه تحت وب آن، قابلیت تماس صوتی موجود بوده که توسط میکروفون می‌توانید از آن بهره ببرید و با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید.

 

با کلیک بر روی آیکون آپشن، به منوی تنظیمات، Night Mode، ساخت کانال، ساخت گروه (که در نسخه تحت وب وجود نداشت)، مخاطبین و بخش تماس‌ها دسترسی خواهید داشت.

 

کار با تلگرام در کامپیوتر, استفاده از تلگرام تحت وب

 

علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید که منوی تنظیمات در تلگرام دسکتاپ دارای بخش‌های بیشتری نسبت به نسخه تحت وب آن بوده و همین موضوع آن را به اپ موبایلش شبیه‌تر است.

 

برای استفاده از تلگرام در نسخه دسکتاپ، به موارد زیر توجه کنید:

ارسال شدن کد تاییده می‌تواند از طریق پیامک و یا از طریق پیام توسط تلگرام صورت بگیرد.

برای خارج شدن از حساب کاربری خود، از منوی تنظیمات بر روی “Log Out” کلیک کنید.

برای گذاشتن رمز بر روی برنامه، می‌توانید از منوی تنظیمات و گزینه “Turn on local passcode” اقدام کنید.

شاید برای برخی عجیب باشد که با وجود تنوع گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، کسی بخواهد نرم‌افزارها یا بازی‌های این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر و ویندوز اجرا کند، ولی دلایل مختلفی را برای این کار می‌توان برشمرد: اجرای بازی‌های سنگین بدون نیاز به گوشی سطح بالا، صفحه‌ بزرگ‌تر مانیتور در مقابل فضای کوچک صفحه‌ گوشی یا تبلت، استفاده از ماوس و کیبورد برای کاربری راحت‌تر و حتی آزمایش سریع نرم‌افزارها برای توسعه‌دهندگان. 

 

بر این اساس، کاربران زیادی کنجکاوند بدانند چه راهکارهایی برای اجرای برنامه‌‌های اندروید در کامپیوترهای شخصی و ویندوز وجود دارد؟ در این مطلب تعدادی از بهترین این روش‌ها را شرح می‌دهیم.

 

‌Bluestacks

بلواستکس یکی از آسان‌ترین و البته پرطرفدارترین راهکارهای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز و مک است. این نرم‌افزار که می‌توانید آن را از سایت (Bluestacks.com) دانلود کنید، در اصل یک شبیه‌ساز اندروید است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را در محیط یک‌نرم‌افزار اجرا کنید.

 

تمرکز بلواستکس بیشتر روی اجرای بازی‌های اندرویدی است و این از عناوین آماده برای دانلود هنگام نصب آن پر واضح است. این تمرکز باتوجه به محبوبیت انجام بازی‌ها بخصوص بازی‌های آنلاین، روی کامپیوتر کاملا هوشمندانه است.

 

محیط داخلی بلواستکس بر اساس اندروید 5 (آبنبات چوبی) طراحی شده و استفاده از tabها برای اجرای چند برنامه‌ همزمان، کاربری آن را بسیار بالا برده است. همچنین با تعبیه‌ پلی‌استور گوگل در این شبیه‌ساز، اپ‌ها براحتی و بدون دردسر قابل دانلود و نصب هستند. از دیگر ویژگی‌های بلواستکس می‌توان به دکمه‌های خاصی برای آپلود فایل نصبی یک برنامه (APK)، گرفتن اسکرین‌شات و حتی تکان‌دادن دستگاه اشاره کرد!

البته شبیه‌ساز بلواستکس با تمام قابلیت‌هایش، خالی از ایراد نیست. اجرای برخی برنامه‌ها روی آن به مشکل برمی‌خورد و کارایی آن هم در زمان‌هایی با کندی و باگ همراه است.

 

Remix OS Player

شبیه‌ساز دیگری که با قدرت می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کند، Remix OS Player است که توسط شرکت Jide توسعه یافته است.

این نرم‌افزار، نسخه‌ جدیدتری از اندروید (مارشمالو) را به نسبت بلواستکس شبیه‌سازی می‌کند و مانند آن داخل خود پلی‌استور را برای دانلود و نصب اپ‌ها قرار داده است.

 

Remix OS Player هم بیشتر بر اساس اجرای بازی‌ها توسعه یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دکمه‌های کیبورد به‌جای حرکات روی صفحه‌ لمسی، بازی را با لذت بیشتری انجام دهد! این شبیه‌ساز همچنین امکان اجرای چند بازی یا برنامه را به‌صورت همزمان دارد.

 

ریمیکس با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های اندروید استودیو، می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای تست برنامه‌ها برای توسعه‌دهندگان باشد، اما یکی از نقاط ضعف این شبیه‌ساز، پشتیبانی نکردن از پردازنده‌های AMD است که برای کسانی که از این مدل پردازنده‌ استفاده می‌کنند، مشکل‌ساز خواهد بود.

 

Remix OS Player را به رایگان می‌توانید از سایت سازنده‌ آن Jide دانلود کنید:

jide.com/remixos-player

 

نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر

اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز

 

MEmu

MEmu شاید نسبت به دیگر شبیه‌سازهای اندروید ناشناخته‌تر باشد، اما این دلیل نمی‌شود که کارایی و امکانات آن به پای رقبای مشهورتر نرسد. بزرگ‌ترین نقطه‌ مثبت MEmu پشتیبانی آن از هر دو پردازنده‌ اینتل و AMD است (این امکان را دست‌کم نگیرید!)، ولی متاسفانه خبری از اندروید مارشمالو نیست و بالاترین نسخه‌ اندروید قابل شبیه‌سازی در آن آبنبات چوبی است.

 

MEmu هم امکان پردازش چند برنامه را به‌طور همزمان دارد و علاوه بر درصد زیادی از نرم‌افزارهای اندرویدی، بسیاری از بازی‌های مشهور مانند کلش آف کلنز یا Heartstone روی آن قابل اجراست. با این‌ حال، برای بازی شبیه‌سازهایی مانند Remix عملکرد بهتری دارند و MEmu برای کسانی که می‌خواهند از نرم‌افزارهای کاربردی استفاده کنند، گزینه‌ خوبی است.

این شبیه‌ساز کاملا رایگان است و آخرین نسخه‌ آن از سایت memuplay.com قابل دانلود است.

 

NOX Player

NOX هم بازیگر قدرتمند دیگری در میان شبیه‌سازهای اندرویدی است که کاربران زیادی در سطح جهان دارد. NOX برای اجرای روان بازی‌های اندروید در کامپیوتر طراحی شده و تمام امکانات آن نیز بر این اساس توسعه یافته است.

 

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این شبیه‌ساز، امکان انجام حرکات در بازی‌ها با استفاده از کیبورد یا جوی‌استیک است که مطمئنا برای بازی‌خورهای اندرویدی خبر خوشایندی است! NOX محیطی کاربرپسند و جذاب دارد که به کمک تم‌های مختلف نیز می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. شبیه‌ساز NOX رایگان است و برای هر دو سیستم‌‌عامل ویندوز و مک عرضه می‌شود. برای دانلود آن می‌توانید به سایت bignox.com مراجعه کنید.



رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به توسعه برند شما کمک می کند؟

چرا برای گسترش برند، به رپورتاژ اعلان نیاز داریم؟

رپورتاژ اعلان به تازه تبلیغاتی گفته می شود که با قصد توسعه و برپایی هشدار برند و کسب وکار در سایت های معتبر خبری منتشر می گردد.


متن آگهی منتشر شده به صورتی تنظیم می شود که علاوه بر آشنایی و ارائه توضیحات کم و مفید در رابطه با برند، دربرگیرنده چند کلمه کلیدی تارنما تبلیغ دهنده نیز می باشد که بصورت فالو خواهد بود.


از آنجاییکه احد از راهبرد های موثر لینک سازی در سئو، برپایی لینک های فالو در سایت های معتبر و با رتبه بالا می باشد، از این سو، رپورتاژ آگهی این امکان را برایتان میسر می کند که با به کارگیری یک متن خبری پسندیده و برپایی چند کلمه کلیدی و پیمان دادن لینک بر روی آن، از طریق انتشار متن در سایت های معتبر، لینک های قوی به سمت سایت خود اخذ نمایید.


رپورتاژ انتخابی پسندیده برای سئو سایت

نکته قابل توجهی که در این امتداد وجود دارد آن است که بر خلاف دیگر روش های لینک سازی یا به نوعی اخذ بک لینک که می بایست به صورت ماهانه یا سالانه لینک ها تمدید شوند، لینک سازی از راه انتشار رپورتاژ آگهی بصورت همیشگی و مادام العمر بوده و به هیچگونه از سایت های منتشر کننده حذف نخواهد گردید.


بنابراین، بهره‌گیری از این طریق تبلیغاتی را می تاب به عنوان یگانه از کارساز ترین و کارساز ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و در ضمن سئو دانست و از طریق آن، اعتبار سایت منتشر کننده رپورتاژ اعلان را به صورت ابدیت برای وب سایت خود برپایی نمود.


از سوی دیگر، با توجه به اینکه سایت های در عقیده گرفته شده برای انتشار رپورتاژ، سایت هایی پر کاربر می باشند و بازدید یومیه زیاد بالایی را دارند، انتشار رپورتاژ اعلان مایه بهتر دیده شدن برندتان خواهد شد و می تواند آگاهانیدن بسیار پسندیده و خوبی از برند شما را برای بازدیدکنندگان ایجاد نماید که این اتفاق، به انگیزه اعتماد بازدید کننده به سایت معتبر، مایه نشان گذاری بیشتر برای شما خواهد شد.


رپورتاژ اعلان در جذب مخاطبان جدید و وانگهی افزایش رنک گوگل وب سایت شما تاثیر گذار می باشد


فرایند انتشار رپورتاژ آگهی

فرایند انتشار رپورتاژ اگهی بدین چهره است که ابتدا می بایست یک متن پسندیده در راستای برند و یا محصولات باره نظر شما و به طور کلی، اهداف سازمانی، تولید شده و سپس، بر پای بست، هدف گذاری سئو، کلمه کلیدی های دلخواه را در متن مشخص نموده و لینک های مربوط به آن واژه کلیدی را در متن جانمایی کنید.


در مرحله پس کافی است که این متن را در سایت های خبری و مجلات اینترنتی که دارای بازدیدهای یومیه بسیار بالا می باشند، بصورت رپورتاژ خبری منتشر نمایید.


پس از انتشار، متن آگهی به به اتفاق لینک های فالو و عکس در سایت قرار گرفته شده و از راه جایگاهی که برای آن منظور گردیده شده است برای بازدید کنندگان قابل نمایش می باشد.


متن منتشر شده بعد از گذشت مدت زمانی که در صفحه اصلی و یا صفحه مربوطه قرار می گیرد، به سرنوشت آرشیو تازه انتقال یافته و بصورت دائم و ابدیت در آن سایت پیمان خواهد گرفت و نشان آن ماندگار می باشد.


توجه

نکته ای که در این امتداد هستی دارد آن است که متن منتشر شده در سایت های خبری و معتبر، در صفحات گوگل و تارنما های موتور جستجو، نمایه شده و اثناء جستجو بدست کاربر قابل تماشا نیز می باشد.


همچنین، انتشار رپورتاژ اعلان در وب سایت های معتبر خبری مایه می شود لغایت برای صاحب خبر، اعتبار زیاد زیادی جذب شده و آگاهانیدن زیاد مناسبی نسبت به برند اعلان دهنده ایجاد شود.


چرا رپورتاژ اعلان کارایی زیاد زیادی در برپایی آگاهانیدن برند دارد؟

با پروا به اینکه احد از تکاپو های اصلی هر روز کاربران اینترنت، دنبال سایت های معتبر می باشد، از اینرو انتشار رپورتاژ آگهی از جمله شیوه های زیاد کارساز تبلیغات اینترنتی و سئو است که به دلیل انتشار آن بصورت یک خبر جدید، مایه جذب اعتماد و عقیده مخاطبین می گردد.


مزایای رپورتاژ اعلان به نسبت دیگر شیوه های تبلیغات اینترنتی چیست؟

انتشار رپورتاژ آگهی بصورت یک خبر جدید، باعث اعتماد اغلب مخاطبان می گردد.

رپورتاژ قابلیت انتشار در سایت خبرگزاری ها و همچنین، نمونه رپورتاژ آگهی سایت های تخصصی پر بازدید را دارا می باشد.

صفحه مربوط به رپورتاژ بصورت همش و ابدیت در سایت های معتبر پیمان گرفته و اثری ماندگار خواهد داشت.

خبر رپورتاژ آگهی، بعد از انتشار در سایت های معتبر، به سرعت در موتورهای جستجو، نمایه شده و در فهرست نتایج جستجو قابل نگریستن می باشد.

امکان ایجاد چند لینک کارساز به صورت فالو و همیشگی در هر رپورتاژ.

مناسب ترین استراتژی جهت سئو و لینک سازی به صورت طبیعی

شرکت دیجیتال مارکتینگ نتمارکو، با سهم گیری از کارشناسان ارشد در گویه فرآوری محتوا، تبلیغات اینترنتی و تجارت الکترونیک در حال حاضر، حاضر ارائه خدمات رپورتاژ اعلان بصورت فرآوری محتوا و انتشار آن در تمامی سایت های معتبر خبری در ایران را با قیمتی پسندیده دارا می باشد که می تواند تاثیر بی اندازه ای بر روی کمپین های تبلیغاتی و وانگهی سئوی وب سایت شما ایجاد نماید.


 

AMIDuOS 

AMIDuOS، هم اسم عجیبی دارد و هم سازنده‌ عجیب‌تری: American Megatrends (یکی از بزرگ‌ترین سازندگان بایوس در جهان). این شبیه‌ساز نسبتا جدیدتر از همتایان خود معرفی شده و برخلاف بقیه، هدف آن نرم‌افزارهای اندرویدی است و نه فقط بازی‌ها! بر این اساس، امکانات خاصی هم مخصوص بازی‌ها و اجرای آنها در آن تعبیه نشده است.

 

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف AMIDuOS که همان ابتدا خودنمایی می‌کند، پولی بودن آن است، آن هم با دو نرخ! برای استفاده از این شبیه‌ساز با نسخه‌ 4 اندروید، باید 10 دلار و با نسخه‌ 5، باید 15 دلار پرداخت کنید. اگر حاضر به پرداخت این مبلغ باشید، می‌توانید از این شبیه‌ساز قوی برای اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی استفاده کنید. البته نسخه‌ آزمایشی 30 روزه هم برای این شبیه‌ساز ارائه می‌شود که می‌توانید آن را رایگان از سایت amiduos.com دانلود کنید.

 

اندروید در کنار ویندوز

برای کاربران حرفه‌ای‌تر که با کمی‌ دردسر بیشتر مشکلی ندارند، علاوه بر شبیه‌سازها می‌توان گزینه‌ نصب اندروید به‌صورت یک سیستم‌‌عامل مجزا در کنار ویندوز را هم پیشنهاد داد. البته همانطور که می‌دانید گوگل، اندروید را فقط به سازندگان می‌دهد و امکان دریافت آن به‌صورت یک بسته‌ نصبی وجود ندارد، اما از آنجا که پروژه‌ اندروید در اصل متن‌باز است، راه‌حل‌های دیگری برای این کار هست.

 

یکی از این راهکارها، پروژه‌ Android-x86 است که همانگونه که از نامش پیداست، نسخه‌ای از اندروید برای اجرا روی پردازنده‌های x86 است. این پروژه که توسط توسعه‌دهندگان مختلف و به‌صورت متن‌باز در حال انجام است، فقط موارد پایه‌ای را پوشش می‌دهد و در آن خبری از محیط‌های کاربری جذاب یا قابلیت‌های خاص نیست، ولی همین‌که بتوانید اندروید نوقا (و در آینده‌ نزدیک اوریو) را به‌صورت یک سیستم‌عامل کامل روی کامپیوترتان داشته باشید، در جای خود بسیار جالب است! آخرین نسخه‌های اندروید x86 از سایت پروژه‌ آن یعنی android-x86.org قابل دریافت است.

 

راهکار دیگر را شاید هنگامی که در متن، Remix OS Player را معرفی کردیم، حدس زده باشید. Remix OS، نسخه‌ای از اندروید مارشمالو است که به‌صورت مجزا قابل دریافت و نصب است. پایه Remix OS در اصل همان پروژه‌ اندروید x86 است، اما سازندگانش تلاش کرده‌اند محیط آن را جذاب‌تر و به یک سیستم‌عامل کاربرپسند نزدیک‌تر کنند. برای اجرای Remix OS به کامپیوتری با حداقل 2 گیگابایت رم و یک پردازنده‌ 2 گیگاهرتزی نیاز دارید که البته در عمل برای کارایی قابل قبول، مشخصاتی بیش از این توصیه می‌شود. این سیستم‌عامل را که در دو نسخه‌ 32 و 64، بیتی عرضه می‌شود می‌توانید از سایت jide.com/remixos-for-pc دانلود کنید.

یکی از امکانات جدید ویندوز 10 به‌نام "اشتراک نزدیک" که در بیلد 17035 گنجانده شده انتقال وایرلس فایل‌ها از طریق بلوتوث بین دستگاه‌هایی است که در مجاورت همدیگر قرار دارند. برای این‌کار کافی است روی دکمه Share کلیک کنید تا ظرف چند دقیقه فایل‌ها به‌اشتراک گذاشته شوند.

 

Near Share چیست؟ 

اگر از بیلد 17035 استفاده می‌کنید می‌توانید از قابلیت جدید اشتراک‌گذاری ویندوز 10 به‌نام Near Share یا اشتراک نزدیک استفاده کنید. کاربران به‌کمک این قابلیت می‌توانند فایل‌های خود را به‌صورت وایرلس و از طریق بلوتوث به‌دستگاه‌هایی که در آن محدوده وجود دارند به‌اشتراک بگذارند. می‌توان این ویژگی جدید مایکروسافت را مشابه "ایردراپ" دانست.

 

مایکروسافت Near Share را در تمام ویندوز 10 جاسازی کرده است. در نتیجه، می‌توانید با استفاده از آن، فایل‌های خود را در مایکروسافت اج، ویندوز اکسپلورر و اپ‌هایی مانند Photos به‌اشتراک بگذارید.

 

چگونه از Near Share در بیلد 17035 ویندوز 10 استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از اشتراک نزدیک برای انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های سازگار ویندوز 10 نسبتا ساده است. منظور از سازگار در این‌جا، آن است که ویندوز 10 هر دو طرف ارسال کننده و دریافت کننده باید نسخه بیلد 17035 باشد.

کافی است به "اکشن سنتر" (Action Center) بروید و Near Share را فعال کنید. مایکروسافت برای این منظور یک دکمه سریع اکشن در این قسمت درنظر گرفته است.

 

در مایکروسافت اج

با استفاده از دکمه Share در مایکروسافت اج صفحات وب را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. این دکمه در نوار منو کنار دکمه Add Notes قرار دارد. روی دکمه Share کلیک کنید و منتظر دستگاه‌های مجاور که از Near Share پشتیبانی می‌کنند بمانید.

بعد از آغاز فرآیند اشتراک‌گذاری فایل، یک نوتیفیکیشن تأیید در Action Center ویندوز 10 روی دستگاه دریافت کننده ظاهر می‌شود. 

 

یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده به مایکروسافت اج دکمه Mute است که اگر با گوگل کروم کار کرده باشید حتما با آن آشنا هستید. این دکمه صدای صفه وب را قطع می‌کند تا از آلودگی‌های صوتی ناخواسته که ناشی از پخش خودکار ویدیوهای داخل صفحه است جلوگیری کند.

ویژگی Continue On PC که در ویندوز 10 طراحی شده نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا صفحات وب را بین دستگاه‌های مختلف به‌اشتراک بگذارند. البته، برای این کار باید به‌اینترنت دسترسی داشته باشند.

 

در ویندوز اکسپلورر

1- در My Computer یا My PC به پوشه مربوط به فایل موردنظرتان بروید.

2- روی فایلی که می‌خواهید به‌اشتراک بگذارید کلیک راست کنید.

3- در بخش منو روی گزینه Share کلیک کنید.

 

انتقال وایرلس فایل‌ها از طریق بلوتوث, اشتراک فایل‌ها در ویندوز 10

اشتراک فایل‌ها در ویندوز 10

 

4- در این قسمت، هر دستگاه نزدیک به‌شما که قابلیت اشتراک نزدیک آن فعال باشد قابل مشاهده است. کافی است روی نام آن دستگاه کلیک کنید تا فایل‌ها آماده انتقال به‌صورت وایرلس شوند.

 

5- یک پیام نوتیفیکیشن به‌منظور گرفتن تأیید در Action Center دستگاه دریافت کننده ظاهر می‌شود.

 

این فرآیند با توجه به‌حجم فایل ممکن است چند دقیقه طول بکشد. این قابلیت در هر محیطی در ویندوز 10 که دکمه Share وجود داشته باشد کار می‌کند.

در این آموزش قصد داریم به صورت وایرلس (بی سیم) و بدون هیچ کابلی لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنیم. توجه داشته باشید که لازمه متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون داشتن یک تلویزیون مجهز به وای فای است.

 

حتما دوست دارید بازی های لپ تاپ را بر روی صفحه نمایش بزرگ تر تجربه کنید و احتمالا از این نکته آگاهی دارید که برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون کافی است تا از کابل HDMI یا VGA استفاده کنید و یک سر آن را به لپ تاپ و سر دیگر را به ورودی HDMI یا VGA تلویزیون وصل کنید، اما بیشتر کامپیوتر های مدرن و امروزی می توانند به آسانی و به صورت وایرلس و بی سیم به یک تلویزیون جدید وصل شوند، که به شما تجربه استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ تر را می دهد.

 

برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز ۱۰ به صورت بی سیم و بدون کابل HDMI به روش زیر عمل می کنیم:

 

ابتدا WI-FI و WIFI DIRECT تلویزیون، و WI-FI لپ تاپ را روشن کنید.

سپس در لپ تاپ به مسیر Setting > Device بروید و از قسمت Bluetooth & other device گزینه Add Bluetooth & other device را انتخاب کنید.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون

 

حال گزینه Wireless display or dock را برگزینید تا تلویزیون را پیدا کند.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

 

سپس دستگاه را انتخاب کنید تا لپ تاپ به تلویزیون متصل شود و صفحه لپ تاپ روی تلویزیون به نمایش درآید.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

 

 

بعد از اتصال شما می‌توانید با Change projection mode نوع نمایش صفحه لپ تاپ بر روی تلویزیون را تعیین کنید.

 

 تلویزیون مجهز به وای فای, متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون

 

در این قسمت ۴ گزینه می بینید که در ادامه توضیحات هر کدام ارائه شده است.

Disconnect: تصویر فقط  روی همان دستگاه اصلی (لپ تاپ یا کامپیوتر) نمایش و باعث قطع اتصال از روی تلویزیون می شود.

 

Duplicate: کلمه Duplicate به مفهوم کپی گرفتن و تکثیر است. این گزینه به معنای آن است که تصویر در هر دو نمایشگر نمایش داده بشود.

 

Extend: در این حالت، تصویر به صورت مستقل روی نمایشگرها می‌آید. در واقع شما با فعال کردن این گزینه دو نمایشگر مجزا خواهید داشت، یعنی تصویر اصلی همراه با آیکون های دسکتاپ روی خود لپ تاپ یا کامپیوتر است و یک تصویر خالی از آیکون روی نمایشگر جانبی یا همان تلویزیون می افتد.

 

در این حالت مشکلی که خیلی ها باهاش درگیرند این است که اشاره گر موس فقط در یکی از این نمایشگرها وجود دارد. شما هر کاری که در نمایشگر اصلی انجام بدهید فقط همان جا اجرا و دیده می شود. راه حل خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. کافیه موس را تا انتهای نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر ببرید و در واقع به نوعی سعی کنید موس را وارد نمایشگر دوم کنید.

 

برای اینکه حرف من رو بهتر متوجه بشوید، یک برنامه یا فیلمی را در لپ تاپ باز کنید و پنجره آن را کوچک کنید. حالا با موس برنامه را بگیرید و ببرید انتهای نمایش گر (یا چپ یا راست، امتحان کنید) در همین لحظه به نمایشگر دوم هم نگاه کنید، می بینید که پنجره وارد نمایشگر دوم می شود حالا برنامه را رها کنید. کمی امتحان کنید متوجه می شوید. با این روش بر روی هر دو نمایش گر تسلط کامل دارید.

 

Secound Screen Only: تصویر فقط  بر روی نمایشگر دوم نمایش داده بشود. این گزینه برعکس Disconnect است و باعث غیر فعال شدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود.

 

ویژگی های این روش: اگر شما از این روش برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون استفاده کنید:

۱- هنگام پخش فیلم یا آهنگ در لپ تاپ صدای آن را روی تلویزیون خواهید داشت.

 

۲- در این روش بدون استفاده از WIFI و فقط از طریق WIFI Direct اقدام به نمایش تصویر لپ تاپ روی تلویزیون کردیم؛ بنابراین از اینترنت شما مصرف نمی شود و نگران از دست دادن حجم اینترنت خود نباشید.

 

۳- از آنجا که لپ تاپ و تلویزیون با WI-FI DIRECT به هم متصل می شوند، نیازی نیست تا هر دو به یک مودم یا هات اسپات متصل باشند و فقط کافی است WI-FI لپ تاپ و تلویزیون روشن باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.