قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اثرات منفی مقایسه


انسانها از روشهای مختلفی یاد می‌گیرند احد از روشهای یادگیری، یادگیری مشاهده ای است یعنی از راه تماشا یکدیگر رفتارها و تفکرات متفاوتی را یاد می‌گیرند، متاسفانه مشاهده صرف و بکار نبردن تفکر و پیمان ندادن کران مشخص می‌تواند صدماتی متعاقب داشته باشد. بعنوان مثال گونه ها مقایسه‌ها، که در ابعاد مختلف فردی- اجتماعی، رفتاری، عاطفی و هیجانی رخداد می‌افتد دشواری ها متعددی برای فرد بوجود می‌آورد. بنابراین نه فقط لازم است در ارتباط با مشاهدات فکر کنید، بلکه ضروریست مرزی برای خود داشته باشید. سرحدات در شکلهای مختلفی معنا پیدا میکند؛ مرز نگریستن کردن، کران صمیمت، حتماً رفتار، حد کلام، کران تماس فیزیکی. بی گمان داشتن و تفکر کردن به شما کمک می‌کند لغایت ترازمندی و میانه روی را در رفتار خود حفظ کنید و از دشواری ها انبوه آن در امان باشید.


 


گرداب سنجش 


مقایسه کردن دشواری ها متعددی برای فرد دارد. زیرا افراد معمولا بدترین چیزهای خود را با بهترین چیزهای سایرین مقایسه می‌کنند در نتیجه حس خواری و سستی نسبت به سایرین در فرد ایجاد می‌شود، از جانب دیگر سنجش خویش با سایرین واپسین،انجام و مرزی ندارد بدلیل اینکه امکانات، تواناییها و سزاواری های افراد زیاد گوناگون و مفصل است. بنابراین خوشنودی و لذت بردن از حیات را از بین می‌برد در حالیکه زندگی جاده زیباییست که افراد با منحصر و بی همتا بودن خود، با تلاش و تفکر پسندیده با نگرش و باورهای تندرست می توانند زندگی خویش را رقم زنند.


 


انواع مقایسه

- سنجش در آموخته‌های جنسی:  عمده یادگیری آموخته‌های جنسی کسان از راه کانالها، فیلمهای جنسی و از طریق گفتگو با دیگران است که گاه آموخته های نادرستی را برای افراد ایجاد می‌کند. مانند؛ فیلمهای پورنوگرافی که فرد یک سری انتظارات غیرواقع بینانه از همسر دارد که زمینه ها رنجش و دوری عاطفی زوجین را بهمراه می‌آورد.


 


- سنجش اندامها: سبقت کردن در زیبایی اندام ها معضلات خاص خود را دارد. مسلما در این زمینه حتماً تعریف شده‌ی وجود ندارد و زیبای مرزی ندارد و چیزی مطلقی نیست. فلذا  وقتی در گرداب سنجش های اینچنینی پیمان میگیرید نتیجه آن عمل جراحی در قسمتهای مختلفی از بدن می‌شود.


 


- مقایسه ظاهر: " مثل فلانی لباس بپوش" یا " برو از فلانی یاد بگیر" چنین سنجش های بدون توجه به احساسات و عواطف همسر باعث آزردگی، لجاجت، سوءظن و خوارداشت طرف مقابل خواهد شد. 


 


می خواهم خودم باشم


یاد اخذ از سایرین محاسن زیاد زیادی دارد از جمله اینکه سررسید زیادی را صرف یکسری یادگیریهای تکراری نمی‌کنید و از این روش آموزشهای مناسبی می‌بینید و در معرض ایده‌ها و پیشرفتهای اکثریت قرار می‌گیرید. ولی جنبه‌های منفی آن زمانی است که به مقایسه کردن ناسودمند گرفتار می‌شوید در حالیکه توجه به تواناییها و قابلیتها در جهت توانمندتر شدن و برطرف نکات ناتوانی می‌تواند شما در بهره گیری از  آموخته های درست مدد رساند.


 


هدف در زندگی : قصد مسیر حیات را صریح می کند الی از پیشرفتهای خویش خشنود باشید و خوشنودی خاطر شما توسط آید و می دانید از سایرین چه چیزهای بیاموزید تا کمک کننده باشد نه صدمه زننده. 


 


برنامه ریزی: داشتن برنامه‌ی منظم برای رسیدن به هدف فرد را امیدوارتر میکند و او را از سنجش های نادرست بعید میکند. در یادگیریها بایسته است تفکر کردن را سرلوحه خود قرار دهید تا از دشواری ها و مصیبتهای آن بعید بمانید و دائم به این مسئله توجه داشته باشید انسان موجودی منحصر به فردیست. 


 


مقایسه توانایی و سزاواری خویش با گذشته خویش و توجه به ترقی و کامیابی تدریجی کمک می‌کند تا خودباوری بالاتری برخوردار شوید. قدردان و سپاسگذار داشته های خود باشید تا رضایت خاطر و تسکین بیشتری بدست آورید و به  نقاط ضعف خود نیز توجه کنید الی برای بهتر شدن آنها کوشش کنید و در عین حال بدانید هیچ کسی بی عیب و نقض نیست.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.