قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهکارهایی برای تغییر دادن شخصیت تان


راهکار اول: زمینه‌ تغییر را مشخص کنید

برنامه‌هایتان را بنویسید 

این مساله امری دوجانبه است. باید ببینید اکنون چگونه هستید و همنشین دارید چگونه باشید. باید بدانید که دگرگونی ها شخصیتی شما به چه شکل خواهد‌ بود. بیشتر کسان به عمق مساله تغییر، واقف نیستند و فکر می‌کنند تنها با تغییر عادت‌های بد مشکلات آنها رفع می‌شود. در حالی‌که برپایی تغییرات شخصیتی، گویه و آمادگی وسیعی می‌طلبد. اگر همنشین دارید شبیه فرد خاصی شوید، در رفتار او کاملا دقیق شوید. دریابید چه چیزی را در او تحسین می‌کنید. نوع واکنش‌های او و اخلاقش در شرایط متنوع چگونه است. حالت گفتگو کردن، نشست و برخاست او چگونه است و از کل مهم‌تر رفتارهای مختلفش در همه او را چگونه پرتو می‌دهد. با یادداشت‌برداری از نکات باره علاقه‌تان آنها را منسجم کنید.

 

تصمیمتان را با کسی در میانی بگذارید 

به دوستی که قابل اعتماد و داناست، در ارتباط با دگرگونی ها مد نظرتان گفتگو کنید. در این حالت، علت شما برای تغییر اغلب می‌شود و کسی هستی دارد که شما را پشتیبانی و وارسی کند. پس نمی‌توانید قید تصمیمتان را برای تغییر بزنید. یا اگر از مسیرتان منحرف شوید او به شما کمک خواهد‌ کرد.

 

به خودتان جایزه بدهید 

چالش‌هایی برای تغییر خویش در نظر بگیرید. از کارهای ساده شروع کنید و در هر گام با پیشرفتی که کسب می‌کنید، به خودتان جایزه بدهید و خودتان را دلگرمی کنید. باقی تغییرات را در مراحل بعدی دنبال کنید و با کامیابی در هر گام به خودتان جایزه بدهید. جایزه می‌تواند یک چیز خیلی کوچک مانند یک سفر یا خرید جامه و هر چیز دیگری باشد، انتخاب با شماست.

 

راهکار دوم: الگوهای فکری‌تان را تغییر دهید

 

به خودتان برچسب نزنید 

ویژگی‌های منفی را به نام خود نزنید. مثلا من خجالتی هستم، من کمرو هستم و غیره. اگر اندیشه کنید خجالتی هستید و این ویژگی را برای خود به رسمیت بپذیرید، مغز شما به سرعت این حرف را می‌پذیرد و شما را در مسیری مطابق آن صفت پیمان می‌دهد و بیهوده محدودیت‌هایی برای شما ایجاد می‌شود. به تعقیب فرصت‌های رشد و تغییر باشید. تغییر منش در گرو کنار قراردادن یا کلیشه‌های ذهنی و محدودیت‌های بیهوده‌ای است که با برچسب زدن به خویش ایجاد می‌کنید.

 

ذهن خویش را مفتوح بگذارید 

اگر فکر می‌کنید که کل چیز مقاوم است و حکمی کلی برای هر موضوعی وجود دارد، امکان تغییر برای شما از بین می‌رود. دنیا را متفاوت ببینید در این چهره می‌توانید روابط‌تان را رسیدگی کنید، تضادها را حل کنید. برای حل مشکلات قادر خواهید شد و سریع با آوردن بهانه‌ای در قالب جملات کلی عقب‌نشینی نمی‌کنید.

 

افکار منفی را بعید بریزید 

کنترل ذهن شما تنها و تنها به دست خودتان است. اگر با خویش تکرار کنید که نمی‌توانید، بی گمان ضعیف خواهید بود و مغز فرمان شما را با جان و دل می‌خرد. پس افکار منفی را جدی نگیرید. ذهن به شکل عجیبی در مساوی فرمان‌هایی که می‌گیرد فرمانبردار است. ورودی‌های مثبتی به آن بدهید و مطمئن باشید تنیجه‌ای خیره‌کننده دریافت‌ خواهید کرد. بهتر است روی مهارت‌های مثبت اندیشی اغلب پیشه کنید.

 

راهکار سوم: الگوهای احساسی‌تان را تغییر دهید

 

تقلید کنید تا تغییر کنید 

اگر اخ دارید اعتماد‌به‌نفس فوقانی داشته باشید، در رفتار آدم‌های این‌چنینی ریزبین شوید و سعی کنید از آنها تقلید کنید. آن‌قدر تقلید کنید تا این تقلید به تغییر شخصیت تبدیل شود. در ارتباط با ضعف‌هایتان با تمام گفتگو نکنید. نگذارید دیگران بفهمند کاستی ها شما چیست. در این چهره امکان تغییر سخت‌تر می‌شود و نظرات و قضاوت‌های دیگران نیز به دشواری ها شما اضافه می‌شود.

 

طوری رفتار کنید که دوست دارید 

اهداف کوتاه‌مدت داشته‌ باشید. تغییر شخصیت کار آسانی نیست و فرایندی نسبتا زمان‌گیر است. اما سعی‌ کنید اهداف کوتاه‌مدت مشخص کنید و تغییرات قدم به قدم داشته باشید.

 

 منش سالم

با تغییر تجارب و گذر زمان، شخصیت هر فرد تا حدودی عوض می‌شود‎

 

راهکار چهارم: الگوهای رفتاری‌تان را تغییر دهید

 

حضور در محیط‌های جدید را تجربه کنید 

تجارب جدید به زندگی‌تان اضافه کنید. برای کسب تجارب جدید باید رفتارهای جدید با افراد جدید و فعالیت‌های جدید را به زندگی خویش وارد کنید. مثلا به یک باشگاه ورزشی بپیوندید یا شغل جدید با چالش‌های تازه را قبول کنید. از محیط‌های تکراری و قدیمی بعید شوید. به سمت ترس‌هایتان شیرجه بزنید و خود را به بحران بکشید. پیمان دادن خود در معرض ترس‌ها، مغز را فریب می‌دهد و او را در مساوی واهمه‌های قبلی بی‌حس و بی‌تفاوت می‌کند.

 

دفترچه یادداشت داشته باشید 

فعالیت‌های تغییر منش را یادداشت‌برداری کنید. همه چیز را مکتوب کنید. اینکه الان چگونه هستید و می‌خواهید چگونه باشید و یا چه اقداماتی در برنامه‌تان برای تغییر شخصیت طرح ریزی کرده‌اید. کدام اقدام‌ها موثر بوده‌اند و کدام‌ها نه. با مستندسازی اقدامات خود، مسیر تغییر را شفاف می‌سازید.

 

راهکار پنجم: گام سرانجام را محکم بردارید

 

تغییرات دلخواه را عملی کنید 

فقط اندیشه کردن به تغییرات کافی نیست. به شخصیت‌های مورد علاقه‌تان نگاه کنید و خودتان را تغییر دهید. روزنامه‌ها و مجلات جدید مطالعه کنید. اقدام برای شروع تغییر منش بسیار مهم است.

 

ویژگی‌های جدیدتان را در خود نهادینه کنید 

حالا که عادات اولیه را تغییر داده‌اید مثلا حلقه دوستان شما یا رفتارهای یومیه و برخوردهای اجتماعی‌تان متحول شده است، با جسارت بیشتری تغییر شخصیت را پیگیری کنید و سعی کنید با این «من جدید» خو بگیرید. به گذشته و ویژگی‌های نامطلوبی که ترک کرده‌اید، فکر نکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.