قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۴ مسیر برای بررسی حافظه در منزل


حتما برای شما هم قبل آمده است که کلیدهای منزل یا عینک خود را گم کنید. همش خویش را برای به یادسپاری نام‌های سایر افراد تحسین می‌کردید ولی به تازگی همه چیز را فراموش می‌کنید. اصلا نگران نباشید. این شرایط شدنی است به خاطر استرس بیش از حد، کمبود خواب یا داشتن وظایف بسیار باشد. حافظه شما با افزایش سن رو به زوال خواهد بود ولی می‌توان این روند را کند کرد. بر خلاف افراد جوان که مغز آن‌ها می‌تواند کل چیز را به چالش بکشد ، با افزایش سن؛ معمولا این نوع فرآیندها کندتر می‌شود. در همین موعد ممکن است بعضی از دشواری ها حافظه اغلب از هر چیزی  شما را نگران کند. اگر مسائل و مواردی را فراموش می‌کنید که تاثیر  بسیار مهمی بر روی زندگی شما دارند و به صورت هفتگی و روزانه برای شما اتفاق می‌افتند، باید اغلب از پیش نگران شوید. فراموش کردن قرارهای مهم می‌تواند نشان از دست دادن حافظه باشد. اگر این فراموشی بیش از حد  است و باعث نگرانی شما شده، می‌توانید بررسی‌هایی را در منزل اتمام دهید.


 


رسم یک ساعت:


همانند اغلب کارهایی که برای تست حافظه در این فهرست قرار داده‌ایم، در این مورد نیز به کمک یک تن احتیاج خواهید داشت. نخست تکه‌ای کاغذ و اتوماتیک بردارید و از اخ خویش بخواهید موعد را بگوید. اکنون که یک ساعت رسم کنید  و دست‌های ساعت را در زمانی که دوستتان بیان کرده است پیمان دهید. از او بخواهید ساعت را چک کند. تحقیقات سپریدن شده نشانه می‌دهد که آزمایش رسم ساعت یک دست موزه قابل اعتماد برای بررسی حافظه است. هرچند بیشتر کسان معتقدند که برای تفسیر این تلاش‌ها  به حضور یک کارآزموده بیچارگی هست.


 


یافتن اشیا گمشده: 


برای اتمام اینکار نیز به کمک یک همنشین نیاز خواهید داشت.  از او بخواهید ۱۰ لغایت ۲۰ آیتم کوچک را بر روی میز تلویزیون یا هر جای دیگر بچیند. این اشیا شدنی است کلید، باطری یا کلوچه باشد. حال که روی این اشیا را با یک حوله یا دستمال بپوشانید. هر وقت حاضر بودید از دوست خود بخواهید حوله را برای یک دقیقه بردارد. به آیتم‌ها نگاه کنید و سعی کنید اسم تمامی موارد را به یاد بسپارید. پس از یک تا دو دقیقه؛ مجدد روی آن را بپوشانید. چشمان خویش را ببندید و از همنشین خویش بخواهید یک یا چند باره از وسایل را از روی میز بردارد. بعد باید حدس بزنید چه چیزی  از روی میز ناچیز شده است. اگر این مورد کمی چالش برانگیز بود اصلا نگران نباشید. این شیوه یک دست موزه ارزیابی بالینی بسیار عالی ست.


 


نوشتن نام آیتم‌های موجود بر روی میز:


باز هم از همان میز کاربرد کنید. از همنشین خویش بخواهید آیتم‌های موجود بر روی میز را با موارد دیگری تعویض کند. یک دقیقه به آن نگاه کنید و سپس اسم کل مواردی که دیده‌اید را روی کاغذ بنویسید. این باره نیز گرد از آزمایش‌های حافظه در منزل است. این طریق به عنوان افزار ارزیابی بالینی باره  استفاده قرار نمی‌گیرد و تنها یک روش خانگی است.


 


تست سلامت مغز: 


دانشمندان  یک آزمایش آنلاین ۲۰ دقیقه‌ای را توسعه دیتا اند که به آزمایش سلامت مغز سرشناس است. این آزمایش برای ارزیابی حافظه افراد باره بهره‌گیری قرار می‌گیرد. این آزمایش علاوه بر بازی‌های تمرکز معمولی همچون برداشتن کارت، شامل تست‌هایی است که باید در آن ترتیب اعداد وکلمات را به یاد بیاورید. در انتهای این آزمایش، یک نمره به سلامت مغز شما  دیتا خواهد شد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.