قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به قصد درمان عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان اغلب از این روش اتمام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از واژه ها بکار رفته در متن و محتوا الی لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار پسندیده سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.


مهمترین سوالی که کاربران از خویش میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه کار و جنبش هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا اتمام میدهیم لغایت جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.


ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه واژه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر مکشوف که مساوی است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای خوشنودی کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت گزیده تر ای قایل شویم.

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه پسندیده سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همجهت شده است.


تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain کوشش میکنند لغایت رفتار کاربران اثناء جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر سررسید کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به گزینش کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان نمونه اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد اما کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.


علاوه براین موعد حضور کاربران در یک سایت لغایت جستجوی دوباره در گوگل اهمیت اخص ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه دوباره همان عبارت یا عبارتی همانند با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود. اگر برادر دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست و چه اهمیتی دارد رهنمود میکنیم نوشتار RankBrain چیست را مطالعه کنید.


آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل وبسمتر و تعلیم سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از دانش و تجربه را در زمانی اختصار کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو درمان دهید.


 

اهمیت سئو در چیست؟

اکثر کاربران اینترنتی صفحات باره عقیده خویش را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید اغلب است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در برگزیدن کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین انگیزه در سنجش با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد اکثریت به سایت شما خواهند داشت و این امر پرتو میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن پروا کرد.


کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت فوقانی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند کامیابی هر شرکتی را تضمین کند. بازدید توسط آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه اقلیت را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.


چرا موتورهای جستجو احتیاج به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز بیچارگی به کمک کاربران دارد، آنها همش در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این گذرگاه هستی دارد که بیچارگی به سئو سایت را برپایی میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از حیث کاربران مخفی کرده و تمام کوشش شما را هدر دهد، برآیند اینکه رقبای شما با محتوایی ناتوان تر بازدید و محبوبیت اکثریت داشته باشند.


ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها بخت شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.


مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و پیوسته است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل هستی دارد که هر کدام میتوانند کارایی مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای کامیابی در سئو هر سایت نیازمند ۳ بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:




سه بازوی اصلی برای کامیابی در سئو چیست؟

1- سئو تکنیکال


استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، پرتو گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای آغاز کار و جنبش های مرتبط با بازاریابی درونمایه پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد دربایستن خواهیم داشت.


2- بازاریابی محتوا


فعالیت هایی دربرگیرنده شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین راهبرد محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و تقسیم بندی، لینک سازی درونی و … را میتوان بخشی از پروسه بازاریابی درونمایه دانست. کامیابی در سئو بدون محتوا تقریبا  غیرممکن است.


3- لینک سازی هدفمند


رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و فرآوری محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی بیگانه برای سایت خود هستید. تکاپو در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ اعلان و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.