قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 1

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای جامع کمپین‌های بازاریابی

بسیاری از مردم دنیا با شنیدن اصطلاح «کمپین بازاریابی» بلافاصله برندهای محبوب خود را در ذهن تداعی می‌کنند. تأثیر کمپین‌های بازاریابی تا مدت‌ها بعد از اولین خرید با ما است. چرا؟ کمپین‌های بازاریابی شرکت‌ها را به‌یادماندنی و با ارتقا و ترویج تلاشی متمرکز، مصرف‌کنندگان را به‌سمت اقدام دلخواه خود هدایت می‌کنند. به‌علاوه، به برندها نیز هویت و شخصیت و شور و هیجان می‌بخشند.

کمپین‌های بازاریابی می‌توانند برای کسب‌وکارتان نیز مزایای زیادی داشته باشند. تاکنون در مقالات متنوع حوزه‌ی بازاریابی و برندینگ، ابزارها و تکنیک‌های مهم کمپین‌های بازاریابی را با شما به‌اشتراک گذاشته‌ایم. در این مطلب، تلاش کرده‌ایم راهنمای کامل و خلاصه‌شده‌ای دراین‌زمینه جمع‌آوری کنیم که با اجرای گام‌به‌گام آن، به رویکرد موفقی درباره‌ی اهداف بازاریابی شرکت می‌رسید.

What

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین‌های بازاریابی تلاش‌های سازمان‌یافته و استراتژیکی هستند که اهداف خاص شرکت مانند افزایش آگاهی از محصول جدید یا ثبت بازخورد مشتری را پروموت می‌کنند. کمپین‌های بازاریابی برای دسترسی به مشتریان، از راه‌های مختلفی وارد می‌شوند و ترکیبی از رسانه‌ها، ایمیل، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، پرداخت بابت هر کلیک و رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهند.

کمپین‌های بازاریابی همه‌ی تلاش‌های بازاریابی برند را پوشش نمی‌دهند. درحقیقت کلمه‌ی کمپین «مجموعه‌ی پیوسته‌ای از عملیات طراحی‌شده برای دستیابی به اهداف خاص» تعریف می‌شود. به‌همین‌دلیل، سیاست‌مداران در رقابت‌های انتخاباتی و نظامیان در مبارزه‌های خاص به برگزاری کمپین روی می‌آورند.

کمپین‌های بازاریابی عالی تم پیوسته‌ای را دنبال می‌کنند و ایده یا هدف متمرکزی را ترویج می‌کنند که در ادامه‌ی مطلب، درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم. برای مثال، هر آگهی تبلیغاتی نایک را که می‌بینید، احتمالا بخشی از کمپین بازاریابی نیست؛ اما اگر در خیابان بیلبورد تبلیغاتی نایک را مشاهده کنید و در اینستاگرام پست‌هایی را شاهد باشید که نایک پشتیبانی می‌کند و ایمیلی هم از شرکت نایک دریافت کنید و متوجه شوید همگی محصولات مشابهی را تبلیغ می‌کنند، مسلما شاهد کمپین بازاریابی هستید.

کمپین تبلیغاتی با کمپین بازاریابی متفاوت است؛ زیرا همان‌طورکه می‌دانید تبلیغات زیرمجموعه‌ای از بازاریابی محسوب می‌شود. بازاریابی یعنی شرکتی تلاش می‌کند آگاهی مردم از برند خود را افزایش دهد و مشتریان را به خریدکردن ترغیب کند. درحالی‌که تبلیغات فرایند خلق پیام‌های متقاعدکننده درباره‌ی اهداف بازاریابی است.

ازلحاظ کمپین‌ها، کمپین تبلیغاتی ممکن است بخشی از استراتژی کمپین بازاریابی بزرگ‌تری باشد. به‌عنوان‌ مثال، اگر شرکت نایک کمپینی برای معرفی محصولات جدیدش راه‌اندازی کند، تبلیغات محصولات بخشی از تلاش‌های وسیع‌تر بازاریابی خواهد بود که احتمالا کانال‌های دیگری نظیر ایمیل و رسانه‌های اجتماعی و جست‌وجوی پرداختی را نیز شامل می‌شود.

بنابراین، کمپین‌ها تلاش‌های متمرکز و هوشمندانه‌ی بازاریابی هستند که هدف منحصربه‌فردی دنبال می‌کنند.

Create a Successful Marketing Campaign

چگونه کمپین موفق بازاریابی را راه‌اندازی و مدیریت کنیم؟

شاید فکر کنید طراحی کمپین کامل کار بسیار پیچیده‌ای است؛ اما هر کمپین از فرایند واضحی پیروی می‌کند؛ فقط به این شرط که مراحل آن را با دقت و صحیح اجرا کنید. برنامه‌ریزی کمپین درست به‌اندازه‌ی طراحی آیتم‌های جالبی مانند تبلیغات خلاقانه اهمیت دارد. پیش از ایجاد یا ساخت آنچه مخاطبان می‌بینند، باید به موضوع مهمی فکر کنید: می‌خواهید وقتی مخاطبان محتوای شما را مشاهده کردند یا شنیدند یا خواندند، چه‌ کاری انجام دهند؟

در این بخش، می‌خواهیم قالب اصلی کمپین بازاریابی را برایتان بازسازی کنیم. سعی کنید به سؤالات مطرح‌شده تاحدممکن دقیق جواب دهید تا بتوانید رویکرد کامل و موفقی برای کمپین بعدی شرکت خود توسعه دهید. تأکید می‌کنیم هیچ مرحله‌ای را دستِ‌کم یا نادیده نگیرید. جوابی که به سؤالات قبلی می‌دهید، ایده و پاسخ‌های بعدی شما را در طول فرایند جهت‌دهی می‌کند.

برنامه‌ریزی کمپین بازاریابی

برنامه‌ریزی یکی از مراحل حیاتی‌ است که بازدهی و کارایی کمپین شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مرحله‌ای برنامه‌ریزی مشخص می‌کند چگونه موفقیت کمپین را اندازه‌گیری می‌کنید و اگر مسائل طبق انتظار پیش نرفت، تیم و کمپین خود را چگونه هدایت می‌کنید.

Purpose and Goal of Campaign

۱. هدف اصلی و اهداف میان‌مدت کمپین شما چیست؟

به‌بیان ساده، چرا می‌خواهید کمپین بازاریابی راه‌اندازی کنید؟ می‌خواهید این کمپین چه خدمتی به کسب‌وکارتان کند؟ اگر در تعیین اهداف، با مشکل مواجه‌اید، از مقیاس وسیع‌تر شروع کنید. اهداف زیر را مرور کنید و ببینید کدام‌یک بیشتر با شرکتتان سازگار است:

  • پروموت محصول یا سرویس جدید
  • افزایش سطح آگاهی از برند
  • جمع‌آوری بازخورد یا محتوای مشتریان
  • درآمدزایی
  • بهبود مشارکت کاربران
  • تبلیغ رویداد آتی

مشخصا این فهرست کامل نیست؛ اما لااقل ایده‌ی مناسبی از اهداف کلی کسب‌وکار دراختیارتان قرار می‌دهد که به‌کمک کمپین‌های بازاریابی دست‌یافتنی هستند. زمانی‌که هدف کمپین را مشخص کردید، باید آن را به‌صورت SMART مرتب و رده‌بندی کنید. SMART، یعنی هدف باید مشخص (Specific)، اندازه‌گیری‌شدنی (Measurable)، دست‌یافتنی (Attainable)، مرتبط (Relevant) و به‌موقع (Timely) باشد. فرض کنید می‌خواهیم هدف «جمع‌آوری بازخورد از مخاطبان» را به‌صورت SMART درآوریم. به‌جای اینکه بگوییم: «هدف کمپین بازاریابی ما جمع‌آوری محتوا و بازخورد مشتریان است»، می‌گوییم: «هدف کمپین بازاریابی جمع‌آوری محتوای تولیدی کاربر از ۱۰۰ مشتری، ازطریق هشتگی برندشده در اینستاگرام است که خطِ‌تولید جدید ما را تا تاریخ ... به‌طور واضح بازتاب دهند».


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.